Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bardziej obawiam się o turbinę(y).

 

Pytałem ostatnio w serwisie czy pod dynamicznej jeździe należy odczekać te kilkadziesiąt sekund z wyłączeniem silnika, aby turbiny się zatrzymały - powiedzieli, że właśnie system start stop wymusił rozwiązania, dzięki którym nie trzeba tego stosować. Należy stosować druga zasadę - unikania wysokich obrotów na zimnym silniku.

Opublikowano
Bardziej obawiam się o turbinę(y).

 

Pytałem ostatnio w serwisie czy pod dynamicznej jeździe należy odczekać te kilkadziesiąt sekund z wyłączeniem silnika, aby turbiny się zatrzymały - powiedzieli, że właśnie system start stop wymusił rozwiązania, dzięki którym nie trzeba tego stosować. Należy stosować druga zasadę - unikania wysokich obrotów na zimnym silniku.

 

Czyli co konkretnie bo trudno to sobie jakoś wyobrazić

Opublikowano
to chyba oczywiste, że z punktu widzenia i serwisu i producenta fajnie jak się to będzie psuło (oczywiście po gwarancji)
Opublikowano
Bardziej obawiam się o turbinę(y).

 

Pytałem ostatnio w serwisie czy pod dynamicznej jeździe należy odczekać te kilkadziesiąt sekund z wyłączeniem silnika, aby turbiny się zatrzymały - powiedzieli, że właśnie system start stop wymusił rozwiązania, dzięki którym nie trzeba tego stosować. Należy stosować druga zasadę - unikania wysokich obrotów na zimnym silniku.

 

Czyli co konkretnie bo trudno to sobie jakoś wyobrazić

 

Nie wiem. Faktycznie bardziej jestem w stanie sobie wyobrazić, że system start stop nie wyłącza silnika dopóki turbiny się nie zatrzymają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam już odruch wyłączania start-stop zaraz po uruchomieniu samochodu. Jednak czasem jeżdżąc na narty zmieniamy się z kolegami za kierownicą i system pozostawał aktywny. Nie ma reguły - czasem po zjeździe z autostrady na parking faktycznie nie gasił silnika. Jednak czasem od razu wyłączał a mnie się nóż w kieszeni otwierał :D

Jak testowałem pierwsze BMW z tym systemem to też sprzedawca zapewniał, że są "specjalne rozwiązania" i bąkał coś o podtrzymaniu ciśnienia w układzie smarowania. Jak spytałem zaprzyjaźnionego szefa mechaników z ASO co to za rozwiązania to zrobił wielkie oczy :twisted:

Samochód ma wytrzymać do końca gwarancji a później to problem klienta :!:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Czy zatem nie ma możliwości dezaktywowania start-stop w BMW X5 G05 middle hybrid?

Zamówiłem taką wersję i dopiero się zorientowałem, że ma permanentny start-stop. Handlowiec obiecał, że może uda się to jakoś załatwić w serwisie; kiedyś zamawiałem kody i dezaktywowali system start-stop, ale niestety podobno Niemcy nie chcą już sprzedawać tych kodów do Polski. Podobno w tej wersji X5 nie ma nawet przycisku do wyłączania start-stop. Reasumując, czy ktoś ma pomysł jak wyłączyć to cholerstwo nie tracąc gwarancji?

Opublikowano
Witam,

Czy zatem nie ma możliwości dezaktywowania start-stop w BMW X5 G05 middle hybrid?

Zamówiłem taką wersję i dopiero się zorientowałem, że ma permanentny start-stop. Handlowiec obiecał, że może uda się to jakoś załatwić w serwisie; kiedyś zamawiałem kody i dezaktywowali system start-stop, ale niestety podobno Niemcy nie chcą już sprzedawać tych kodów do Polski. Podobno w tej wersji X5 nie ma nawet przycisku do wyłączania start-stop. Reasumując, czy ktoś ma pomysł jak wyłączyć to cholerstwo nie tracąc gwarancji?

 

A jechałeś takim autem z tą miękką hybrydą ?

Ja również nie jechałem, mam zamówione X4 z tym silnikiem - będę się tym martwił, jak mnie będzie wkurzać... jeśli będzie :mrgreen:

Podobno gadają, że tu ten system start-stop działa bezwibracyjnie i działa jak trzeba... podobno :norty:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
W konfiguracji faktycznie było zapisane permanentny start-stop, ale oczywiście już w ferworze zamówienia nie zwróciłem uwagi na zapis permanentny. Faktycznie handlowiec zapewnia mnie, że rozruch jest obecnie super miękki, ale jakoś niezbyt w to wierzę. Zobaczymy jak odbiorę... Za tydzień przekonam się osobiście jak bardzo to wkurza.
Opublikowano

Mam taki perma stop w Toyocie rav4 służbowej. Działa mięciutko i bez zarzutów mimo, że samo auto do niczego się nie nadaje :) zakładam, że w bmw będzie tylko lepiej więc powinno być ok.

Z resztą ja nie wyłączam ss nawet u siebie w X5, przy moim spalaniu i jeździe w mieście to spore oszczędności :mrgreen: i w sumie wcale mnie to nie drażni, ale to już każdy ma swoje prefernecje.

Opublikowano

Słuchajcie, nie ma się czego bać, system działa świetnie. Po naciśnięciu gazu natychmiast włącza się silnik elektryczny, a później dołącza spalinowy.

Dodatkowo, w trybie sport start-stop w ogóle nie działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.