Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to prawda że w wersjach X5 powyżej 25D jest permanentny Start-Stop którego nie można ręcznie wyłączyć.


Albo że tak będzie w nowo produkowanych autach?

Opublikowano

Na pewno tak nie jest :)

Nie wiem też dlaczego miałoby tak być, to by było bez sensu, wnerwiałoby klientów a nie ma żadnej potrzeby w przepisach,zebybtak się miało stac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
G30 LCI już tak ma więc w wielu nowych modelach będzie się to pojawiać w dużej części wraz z miękką hybrydą.
Opublikowano
G30 LCI już tak ma więc w wielu nowych modelach będzie się to pojawiać w dużej części wraz z miękką hybrydą.

 

No właśnie dostałem taką informacje od handlowca że tak właśnie będzie.


Zapewne wszystko przez normy emisji spalin.

  • Moderatorzy
Opublikowano
To samo powiedział mi handlowiec o X3 G01. Wszystko z mild hybrid będzie pozbawione wyłącznika start stop :)
Opublikowano

To masz mało czasu. Można 50d silnik tylko do września zamawiać, potem będzie już wycofany.

Swoją Dorga co Ci przeszkadza satrtstop. Ja tego nigdy nie wyłączam w sumie, tyle, że w trybach sportowych automatycznie jest wyłączony.

Opublikowano
To masz mało czasu. Można 50d silnik tylko do września zamawiać, potem będzie już wycofany.

Swoją Dorga co Ci przeszkadza satrtstop. Ja tego nigdy nie wyłączam w sumie, tyle, że w trybach sportowych automatycznie jest wyłączony.

Od 2 tygodni bije się z salonami o najlepszą ofertę. W 90% polskich salonów już nie można zamówić do produkcji, zaledwie w kilku są wolne kwoty produkcyjne a dokładniej ujmując wszystkie są już wydane - jedynie na podstawie wczesnego statusu produkcji można edytować konfigurację. Innymi słowy, jeżeli ktoś jeszcze chce X5 M50d do produkcji ma czas do końca tego tygodnia, ewentualnie do połowy przyszłego ale to już wątpliwe. Inna sprawa że dziesiątki tych wersji są zamówione na stok - i to całkiem ciekawe.


Jest też wersja Final Edition (black piano + napis Final Edition M50d) - to już konfiguracja prawie na maksa, katalogowo ponad 600k, ale mam gościa co robi 19% w dół, gdyby ktoś potrzebował. Final Edition mają zawias M proffesional + skrętna tylna oś. Nie jeździłem tym - wg mnie chyba lepsza pneumatyka + skrętna oś.

Opublikowano
A jeszcze w temacie satrtstop. W każdej hybrydzie to jest automatyczny system bo trochę o to w tych hybrydach chodzi. A mild hybrid to nadal hybrid :)
Opublikowano
Mam mild hybrid w GLC i normalnie moge wylaczyc start/stop guzikiem. Wiece to nie tak, ze wszystkie nowe auta tak maja.
Opublikowano
To masz mało czasu. Można 50d silnik tylko do września zamawiać, potem będzie już wycofany.

Swoją Dorga co Ci przeszkadza satrtstop. Ja tego nigdy nie wyłączam w sumie, tyle, że w trybach sportowych automatycznie jest wyłączony.

Od 2 tygodni bije się z salonami o najlepszą ofertę. W 90% polskich salonów już nie można zamówić do produkcji, zaledwie w kilku są wolne kwoty produkcyjne a dokładniej ujmując wszystkie są już wydane - jedynie na podstawie wczesnego statusu produkcji można edytować konfigurację. Innymi słowy, jeżeli ktoś jeszcze chce X5 M50d do produkcji ma czas do końca tego tygodnia, ewentualnie do połowy przyszłego ale to już wątpliwe. Inna sprawa że dziesiątki tych wersji są zamówione na stok - i to całkiem ciekawe.


Jest też wersja Final Edition (black piano + napis Final Edition M50d) - to już konfiguracja prawie na maksa, katalogowo ponad 600k, ale mam gościa co robi 19% w dół, gdyby ktoś potrzebował. Final Edition mają zawias M proffesional + skrętna tylna oś. Nie jeździłem tym - wg mnie chyba lepsza pneumatyka + skrętna oś.

 

Moje tryby jazdy to 80% w trybie sport, 15% sport plus, 5% comfort. Zawsze mam wyłączony start stop.

U mnie konfiguracja m50d + skrętna oś + pneumatyka. Skrętna oś to szybkie pokonywanie zakrętów. Pneumatykę lubię za wielofunkcyjność. W trybie sport mógłby być trochę bardziej twardszy. Do szybkiej jazdy według mnie będzie lepszy mprof.

Opublikowano
To masz mało czasu. Można 50d silnik tylko do września zamawiać, potem będzie już wycofany.

Swoją Dorga co Ci przeszkadza satrtstop. Ja tego nigdy nie wyłączam w sumie, tyle, że w trybach sportowych automatycznie jest wyłączony.

Od 2 tygodni bije się z salonami o najlepszą ofertę. W 90% polskich salonów już nie można zamówić do produkcji, zaledwie w kilku są wolne kwoty produkcyjne a dokładniej ujmując wszystkie są już wydane - jedynie na podstawie wczesnego statusu produkcji można edytować konfigurację. Innymi słowy, jeżeli ktoś jeszcze chce X5 M50d do produkcji ma czas do końca tego tygodnia, ewentualnie do połowy przyszłego ale to już wątpliwe. Inna sprawa że dziesiątki tych wersji są zamówione na stok - i to całkiem ciekawe.


Jest też wersja Final Edition (black piano + napis Final Edition M50d) - to już konfiguracja prawie na maksa, katalogowo ponad 600k, ale mam gościa co robi 19% w dół, gdyby ktoś potrzebował. Final Edition mają zawias M proffesional + skrętna tylna oś. Nie jeździłem tym - wg mnie chyba lepsza pneumatyka + skrętna oś.

 

Moje tryby jazdy to 80% w trybie sport, 15% sport plus, 5% comfort. Zawsze mam wyłączony start stop.

U mnie konfiguracja m50d + skrętna oś + pneumatyka. Skrętna oś to szybkie pokonywanie zakrętów. Pneumatykę lubię za wielofunkcyjność. W trybie sport mógłby być trochę bardziej twardszy. Do szybkiej jazdy według mnie będzie lepszy mprof.

 

Dzięki za opinię. Czyli wybrałbyś drugi raz pneumatykę + skrętną oś, czy jednak mprof ? Jeżdżę normalnie ale dynamicznie i dosyć szybko, natomiast nie przesadnie. Pytanie jak z "bujaniem się" smaochodu na tej pneumatyce w sport i comfort? Na pewno w m50d jest bardziej twardo zestrojona niż przy zwykłym silniku.


Dodatkowe pytanie: czy przy pneumatyce odczuwasz jakieś dziwne dźwięki ala "skrzypienie" czy coś innego podczas obniżania, podwyższania i użytkowania samochodu ?

Miałem ostatnio testówkę 45e i słyszałem różne dziwne dźwięki - nie chodzi mi tutaj o dźwięk silnika elektrycznego i tych z tym związanych.

Opublikowano

Od 2 tygodni bije się z salonami o najlepszą ofertę. W 90% polskich salonów już nie można zamówić do produkcji, zaledwie w kilku są wolne kwoty produkcyjne a dokładniej ujmując wszystkie są już wydane - jedynie na podstawie wczesnego statusu produkcji można edytować konfigurację. Innymi słowy, jeżeli ktoś jeszcze chce X5 M50d do produkcji ma czas do końca tego tygodnia, ewentualnie do połowy przyszłego ale to już wątpliwe. Inna sprawa że dziesiątki tych wersji są zamówione na stok - i to całkiem ciekawe.


Jest też wersja Final Edition (black piano + napis Final Edition M50d) - to już konfiguracja prawie na maksa, katalogowo ponad 600k, ale mam gościa co robi 19% w dół, gdyby ktoś potrzebował. Final Edition mają zawias M proffesional + skrętna tylna oś. Nie jeździłem tym - wg mnie chyba lepsza pneumatyka + skrętna oś.

 

Moje tryby jazdy to 80% w trybie sport, 15% sport plus, 5% comfort. Zawsze mam wyłączony start stop.

U mnie konfiguracja m50d + skrętna oś + pneumatyka. Skrętna oś to szybkie pokonywanie zakrętów. Pneumatykę lubię za wielofunkcyjność. W trybie sport mógłby być trochę bardziej twardszy. Do szybkiej jazdy według mnie będzie lepszy mprof.

 

Dzięki za opinię. Czyli wybrałbyś drugi raz pneumatykę + skrętną oś, czy jednak mprof ? Jeżdżę normalnie ale dynamicznie i dosyć szybko, natomiast nie przesadnie. Pytanie jak z "bujaniem się" smaochodu na tej pneumatyce w sport i comfort? Na pewno w m50d jest bardziej twardo zestrojona niż przy zwykłym silniku.


Dodatkowe pytanie: czy przy pneumatyce odczuwasz jakieś dziwne dźwięki ala "skrzypienie" czy coś innego podczas obniżania, podwyższania i użytkowania samochodu ?

Miałem ostatnio testówkę 45e i słyszałem różne dziwne dźwięki - nie chodzi mi tutaj o dźwięk silnika elektrycznego i tych z tym związanych.

 

Wybrałbym drugi raz pneumatyke, dlatego ze jest to zawieszenie wielofunkcyjne. Nie jeździłem mprof wiec moja opinia nie jest w pełni miarodajna. Według mnie pneumatyka dobrze utwardza w sport, ale mprof zrobi to bardzo dobrze i jeszcze ma stabilizację przechyłów. Jadąc na pneumatyce z rodziną nawet w sport jest to jazda komfortowa, nie wiem jak by to wyglądało w mprof. Nawet często korzystam z obniżenia pneumatyką samochodu zwiększa to komfort wsiadania/wysiadania. Sporadycznie, ale podwyższałem samochód pneumatyką, aby dojechać do brzegu różnych zbiorników wodnych (w tym roku rozpocząłem wędkowanie).

Po roku użytkowania i prawie 30tys km uważam, że samochód jest rewelacyjny.

Szybki z m50d, wygodny z pneumatyka i fotelami komfortowymi, bezpieczny z 4x4, wygląd agresywny, szybkie zakręty ze skrętna osią i kierownicą progresywną, przyzwoite zużycie paliwa bo diesel, kontakt z otoczeniem dzięki dużemu oknu dachowemu.

Gdy zamawiałem auto nie było jeszcze dostępnego silnika m50i, teraz miałbym dylemat - z kierunkiem raczej na diesla. Dynamiczna jazda dieslem powoduje,że zużycie paliwa w stosunku do jazdy spokojnej może być dwukrotnie większe, natomiast benzyna według mnie potrafi zrobić razy 3 lub może nawet razy 4.


Nie słyszę żadnych dźwięków pneumatyki podczas jazdy. Na postoju po zamknięciu samochodu gdy zmieni wysokość to słychać dźwięki - ale są naturalne.

Opublikowano

@cerf raz jeszcze bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą opinię! :) Właśnie o to mi chodziło.


Zatem skorzystam z okazji i się pochwalę: ZAMÓWIONY! dnia 18.08.2020r. :twisted: M50d + pneumatyka + skrętna oś :D

Produkcja 38 tydzień 2020r. Wg. dealera do odbioru powinien być gotowy końcem października/początkiem listopada - zobaczymy czy się sprawdzi.

Oczywiście config miał być 50k tańszy ale jak spełniać marzenia - to spełniać! :)

Opublikowano
@cerf raz jeszcze bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą opinię! :) Właśnie o to mi chodziło.


Zatem skorzystam z okazji i się pochwalę: ZAMÓWIONY! dnia 18.08.2020r. :twisted: M50d + pneumatyka + skrętna oś :D

Produkcja 38 tydzień 2020r. Wg. dealera do odbioru powinien być gotowy końcem października/początkiem listopada - zobaczymy czy się sprawdzi.

Oczywiście config miał być 50k tańszy ale jak spełniać marzenia - to spełniać! :)

gratulacje! :)

Opublikowano
@cerf raz jeszcze bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą opinię! :) Właśnie o to mi chodziło.


Zatem skorzystam z okazji i się pochwalę: ZAMÓWIONY! dnia 18.08.2020r. :twisted: M50d + pneumatyka + skrętna oś :D

Produkcja 38 tydzień 2020r. Wg. dealera do odbioru powinien być gotowy końcem października/początkiem listopada - zobaczymy czy się sprawdzi.

Oczywiście config miał być 50k tańszy ale jak spełniać marzenia - to spełniać! :)

 

Super! Będzie radość z jazdy tym samochodem

Opublikowano
A ile udało Ci się urwać rabatu?

Urabiałem wielu dealerów, przy dużym rabacie zazwyczaj jest kijowy leasing (np. nie dają już wsparcia promocyjnego), ale to akurat da się obejść jak Twoja firma współpracuje długo z jakimś bankiem - wtedy i tak zrobią Ci tani leasing poza BMW Financial Services. Miałem opcję skorzystania z 19% rabatu ale niestety zabrakło już kwot produkcyjnych i musiałem inaczej zamówić samochód. Ostatecznie stanęło na 16,5% i bardzo tanim leasingu + gratisy.

Opublikowano
Dzięki za info, w sumie chyba nie potrzebuję leasingu, choć ponoć przy zakupie bez finansowania, nie dają takich rabatów.
Opublikowano
Dzięki za info, w sumie chyba nie potrzebuję leasingu, choć ponoć przy zakupie bez finansowania, nie dają takich rabatów.

Przy zakupie na firmę jest specjalne wsparcie importera i dostajesz kilka % dodatkowego rabatu, kolejne punkty procentowe są doliczane za spełnienie jednego z trzech warunków: reprezentowanie grupy zawodowej LUB tytuł inżyniera LUB posiadanie w firmie samochodu klasy premium nie starszego niż 3 lata. Na osobę fizyczną nigdy nie dostaniesz tak dobrych warunków jak na działalność gospodarczą czy osobę prawną.

Opublikowano
No ja będę kupował na DG, ale niekoniecznie w leasingu. Zobaczę co się bardziej opłacało.

Jak zrobisz maksymalną wpłatę własną, czyli 45%, czas leasingu 36 miesięcy i wykup 1% to dostaniesz leasing praktycznie bez kosztowy. Typu 100,3%. Zawsze lepiej mieć gotówkę w firmie, chyba że masz jej aż nadto to inna sprawa :D

Opublikowano

Eee tam, czytałem niedawno w auto świecie obszerny materiał na ten temat.

To oczywiste, że bardziej się zużywa akumulator i szczególnie rozrusznik, po to są montowane mocniejsze i droższe. Wg badań faktycznie po 10 latach najczęściej rozrusznik jest do wymiany, pytanie tylko i co z tego skoro to gówniana część w samochodzie za 0.5 miliona :) z resztą to nie wy się będziecie o to martwić bo mało kto jeździ autem tak długo. Oczywiście pozostaje też akumulator, który co 5-7 lat i tak trzeba wymienic :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.