Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Posiadam E90 2.0d 122km w serii 2007 r. Przebieg ~200k km.

Zrobiłem chip na 150 kM i 330Nm, ale myślę za parę miesięcy o takiej zmianie gdyby klękło turbo:


1)Zmiana turbo z wersji 163 kM czy od razu od wersji 184kM? Chodzi o sam montaż. Czytałem, że 163 kM pasuje od razu, natomiast nie wiem jak z większym.

2)Zmiana intercoolera będzie pasować bez przeróbek od 184km czy od 163 kM?

3) Po zmianie turbo +intercolera wizyta u tunera na zestrojenie wszystkiego.


Komplet sprzęgło + dwumas zmieniony na nowy LUK. W specyfikacji było podane, że pasuje też do wersji 163 kM. Jak to jest z tymi elementami od wersji 163 kM i 184?


Czy oprócz turbo i intercoolera coś jeszcze musiałbym zmienć? Chciałbym oscylować po chipie i zmianie w okolice 180 kM.

Wstępnie wychodzi:

Nowe turbo 163 kM - 1300 zł

Intercooler - 400 zł

Tuner - 800 zł


Dziękuje za wszystkie porady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma dla Ciebie opcji turba z silnika 184, to jest inna konstrukcja. Możesz kombinować z turbem z M47 163km albo Garret, wszystko zależy jakie masz sterowanie. Części sprawdź na realoem, możliwe że np. intercooler masz taki sam jak w wersji 163.


Generalnie maks co można ulepić i to dużymi jak na cenę auta kosztami to ok. 200km.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Najtansza opcja, to zregenerowac twoje turbo i przy okazji przerobic na hybryde z wiekszym kolem kompresji, nie wymieniasz nic i te okolice 170 powinno dmuchnać. Inna opcja to wsadzic turbo ze 163km+ wydajniejsze wtryski i moze okolice 190km(http://boostfactory.pl/2018/06/13/bmw-e90-318d-122km-195km-431nm/). Albo turbo 163km zrobione na hybryde+ wtryski+fmic (z rurami wyjdzie z 700zl) i jakies 210-220km. Imo gra niewarta swieczki, bo glupota jest kupowac slabsza wersje, ktora kosztuje teraz tyle samo co 320d i wydawac pieniadze, zeby najpierw wyrownac sie mocą z 320d, a pozniej wydawac jeszcze wieksze, zeby wyskrobac cos wiecej. Na twoim miejscu poza programem nic bym nie ruszal, ewentualnie jak juz kleknie turbo to popytac o koszt hybrydy, tym bardziej, ze masz wersje, gdzie zarowno i turbo, i wtryski sa slabsze niz w 320d.
Opublikowano
Też jestem tego samego zdania co Ty. I sam jeśli będę szukał to następne będzie 335d w wersji 313 km lub 286 kM. Natomiast z moją 318d była taka okazja, że wujek sprowadził ją dwuletnią z Belgii z przebiegiem 105k km i na emeryturze przez kolejne 9 lat służyło mu jako drugie auto. W momencie zakupu miał realne 175k km przebiegu. Serwis olejowy co 10k km przez cały czas. Dodatkowo cena była dla mnie dużo lepsza niż na handel. Dlatego teraz pojawia się temat podkręcenia serii bo bardzo dobrze jeździ mi sie autem, ale jednak mocy trochę mi brakuje. Mam zdrową serię dlatego myślę o tym. Wiem, że lepiej byłoby kupić mocniejszy, ale te inne mogą okazać się skarbonką przez złe serwisowanie. Póki co tylko kalkuluje opcje, pewnie skonczy się na rozmowie, a za dwa lata pójdę w 335d.
Opublikowano

Kwestia ile chcesz wydać. Wtryski możesz szukać od 320d nieraz z Anglika maja zdrowe po 99zl do 250zl (250 cenią za sprawdzone) sztuka turbo w granicach 1000zl no i strojenie, jak cooler jest ten sam co w 320d to spokojnie starczy na te 200+ bo całkiem dobrze sobie radzi ori a dwa ze w cywilnej jeździe tak nie pałujesz żeby mieć duże temperatury w dolocie. 200km już naprawdę fajnie lata, jest czym wyprzedzać spalanie niskie i nie odstaje dużo od np serii 5 3.0d 218km do 160 leci równo późnej już 4 gary dają o sobie znać. Ale można się już fajnie poganiać. Myśle ze do takie cywilnej jazdy sporadycznie autostrady więcej miasto i krótsze trasy 200km jest wystarczające aczkolwiek jak kto lubi



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Kwestia ile chcesz wydać. Wtryski możesz szukać od 320d nieraz z Anglika maja zdrowe po 99zl do 250zl (250 cenią za sprawdzone) sztuka turbo w granicach 1000zl no i strojenie, jak cooler jest ten sam co w 320d to spokojnie starczy na te 200+ bo całkiem dobrze sobie radzi ori a dwa ze w cywilnej jeździe tak nie pałujesz żeby mieć duże temperatury w dolocie. 200km już naprawdę fajnie lata, jest czym wyprzedzać spalanie niskie i nie odstaje dużo od np serii 5 3.0d 218km do 160 leci równo późnej już 4 gary dają o sobie znać. Ale można się już fajnie poganiać. Myśle ze do takie cywilnej jazdy sporadycznie autostrady więcej miasto i krótsze trasy 200km jest wystarczające aczkolwiek jak kto lubi



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Ja mam 205km/420nm do tego siedzi juz fmic na szerszych rurach i przedliftowe e60 218km w serii odstawialem juz pare razy. Raz kwestia masy (u mnie 1510kg na wadze z połową baku), dwa, że te 218km to było w 2004-05 roku, teraz wystarczy, ze ktos jezdzi na starych filtrach i auto bedzie mialo pewnie ponad 210km, do tego u mnie manual, tam w wiekszosci przypadku dosc wolny automat. Ale ofc w 3.0d tez moze zrobic program i wtedy 2.0 ma już pozamiatane, chyba, żę jakiś stage 3, ale to w ogole nieoplacalne.

Opublikowano

A to wiadomo ze 3.0 po programie zamiata chodziło mi o przybliżenie dynamiki silnika 2.0 po mapce bo gro ludzi twierdziło ze 2.0d nie jedzie a jak ich 3.0d w e39 robiłem to byli niezle zaskoczeni. Kwestia potrzeb mi 3.0 nie jest kompletnie potrzebne choć fajnie byłoby mieć ale jeżdżę mało głównie zwykle traski mało autostrad i 2.0d trzeba pilnować żeby kwita nie poleciały a co dopiero 3.0 po mapie haha



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Ja dpf fabrycznie nie mam, fmic juz siedzi, wiec pokusze sie jeszcze o hybryde i w te ~230 będę celował. Wtryski w przedliftowym 2.0d są bardzo mocne, bo siedzą tu fabrycznie 216. Zobaczymy co będzie. 3.0d też nie chciałem, bo też bym grzebał i nie wiem jakby żona miała jeżdzic 300konna trójką w tył napędzie, tym bardziej w dieselu gdzie jest strzal niuta...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.