Skocz do zawartości

E39 530D 2003 | Brak ładowania akumulatora zaraz po wymianie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Od kiedy kupiłem moje auto w 2015 roku, cały czas był zamontowany oryginalny akumulator BMW zrobiony przez Vartę - 900A 90Ah. Na nim była jakaś naklejka sklepu internetowego, więc założyć można śmiało, że był wymieniony - kiedy? Nie wiem. Od zakupu zdarzyło się, że akumulator się wyładował, na początku przez tzw. jeża. Później przez moje błędy na zasadzie włączonego radia podczas dwugodzinnego sprzątania auta.


Stary akumulator tej zimy musiałem ładować dwa razy, więc stwierdziłem, że pora na nowy. Badając aku miernikiem, ładowanie wynosiło jakieś 13.8V, nie zmarwtiłem się, bo dwa lata temu mechanik sprawdzający auto na pytanie o alternator powiedział, że w dobrym stanie. W zeszłym tygodniu postanowiłem w końcu go wymienić. Zdecydowałem się na Bosch Silver S5 830A 100Ah. Po zakupie, zanim dostarczył go kurier wyczytałem w internecie, że nowo kupionych akumulatorów nie trzeba podładowywać, a więc bezpośrednio po dostawie zamontowałem go w aucie, skoro już stary musiałem oddać kurierowi... Tego samego dnia wycieczka 50km - od samego początku mrugała czerwona kontrolka akumulatora - myślałem, że może klema za słabo dokręcona, albo słupki akumulatora czymś były wysmarowane i słabo łączyło. Następnego dnia znów wsiadam do auta, kontrolka prawie już cały czas się paliła, sporadycznie mrugnęła tylko. Odebrałem kobietę z pracy, i jadąc do sklepu włączyłem wycieraczki, żeby sprawdzić czy z prądem będzie okej, żeby się nie okazało, że zgaszę auto pod Lidlem i już nie odpalę - wycieraczki ledwo chodziły, więc już nie gasząc auta czekałem pod sklepem. Stojąc pod sklepem zapaliła się kontrolka ABS, kontrolka hamulców i poduszek powietrznych. Jadąc do domu było czuć, że wspomaganie pracowało na 75%. Auto ledwo ruszało spod świateł. Dojechałem do domu, zgasiłem auto i już nie odpaliło. Wyciągnąłem NOWY akumulator. W domu sprawdziłem napięcie - jakieś 12.2V. 20 godzin wolnego ładowania ośmio-amperowym prostownikiem i napięcie jakoś 12.8V.


Po zamontowaniu akumulatora postanowiłem natychmiast sprawdzić napięcie ładowania. Ku memu braku zoskoczenia, zupełny brak ładowania i na niskich obrotach i na wysokich.


Moje pytanie: Jak to możliwe, że na starym akumulatorze było wszystko okej, a po zainstalowaniu nowego, momentalnie był problem? Czy jest to wina akumulatora?


Niestety nie mam narzędzi, żeby dostać się do alternatora, aby móc wetknąć sondy miernika i sprawdzić czy sam alternator ładuje.

Opublikowano

Byłem ponownie sprawdzić czy miernik reaguje na wzrost obrotów. Dodając i utrzymując wyższe obroty miernik pokazywał wzrost z 12.5V do 13.0V, natomiast przy puszczaniu gazu, na krótkie chwile miernik pokazywał wartości rzędu 13.5V.


Skłaniam się ku złożeniu reklamacji na akumulator.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stawiam na skończone szczotki w alternatorze.

 

Niestety nie mam narzędzi, żeby dostać się do alternatora, aby móc wetknąć sondy miernika i sprawdzić czy sam alternator ładuje.

Terminal plusowy, który masz przy kolektorze dolotowym jest połączony z rozrusznikiem i alternatorem więc tam powinieneś mieć napięcie identyczne jak na alternatorze. Swoją drogą nie bardzo rozumiem jakich narzędzi nie masz, że nie możesz się dostać do alternatora...

Opublikowano
Stawiam na skończone szczotki w alternatorze.


Czy tylko dla mnie jest to dziwne, że na starym akumulatorze było wszystko okej, a po założeniu nowego, nagle się pali kontrolka i nie ładuje akumulator?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kiedyś musiały się skończyć. Założyłeś nowy aku, pewnie był niedoładowany, popłynął większy prąd i się szczotka upaliła 0,1 mm, a teraz już ledwo sięga komutatora. Dlatego coś tam trochę jeszcze ładuje i wtedy gaśnie, a jak nie ładuje to się zapala.


Zasada jest prosta - świeci kontrolka = brak ładowania.

Opublikowano
Kiedyś musiały się skończyć. Założyłeś nowy aku, pewnie był niedoładowany, popłynął większy prąd i się szczotka upaliła 0,1 mm, a teraz już ledwo sięga komutatora. Dlatego coś tam trochę jeszcze ładuje i wtedy gaśnie, a jak nie ładuje to się zapala.


Zasada jest prosta - świeci kontrolka = brak ładowania.

 

Czyli regulator napięcia do wymiany. Jest jakaś marka którą możesz polecić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.