Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!


Mam problem z moim e87 2007 wersja 4 drzwiowa. Miałem awarię tylnej prawej szyby, po której naprawili mi mechanizm wymieniając obie linki na nowe i plastik trzymający szybę (który się rozpad).

Po naprawie szyba działa w porządku. Jest jednak problem z zamykaniem jej (z czym mi nie pomogli ponieważ stwierdzili że próbowali ale się nie udało).

Przy próbie zamknięcia szyby, dojeżdża do samej góry a następnie odbija w dół i zatrzymuje się na około 2 cm od ramy drzwi.

Dzieje się tak zarówno przy jednorazowym naciśnięciu przycisku, jak i przy trzymaniu go ciągłym.


Przegrzebałem kilka forów i tematów z tym związanych, i przeglądałem wideo poradniki ( takie jak ten

)

Próbowałem zastosować tak jak w instrukcjach ale u mnie zawsze kończy się na kroku gdzie podnosimy szybę do góry, niestety w tym momencie zawsze znowu odbija.


Czytałem w komentarzach, że nie wszystkim te metody działają więc może coś robię źle.


Próbowałem:

1. zapłon włączony, silnik wyłączony

2. zapłon włączony, silnik włączony

3. próba programowania siedząc przy tej szybie (kontroler szyby bezpośredni)

4. próba programowania siedząc na miejscu kierowcy (kontroler od strony kierowcy)

5. trzymając w dół po całkowitym otwarciu przez 5 sekund ( z uwagi na rozbieżne instrukcje, każdy pisze co innego )

6. trzymając w dół po całkowitym otwarciu przez 10 sekund ( z uwagi na rozbieżne instrukcje, każdy pisze co innego )

7. trzymając w dół po całkowitym otwarciu przez 15 sekund ( z uwagi na rozbieżne instrukcje, każdy pisze co innego )

8. trzymając w dół po całkowitym otwarciu przez 30 sekund ( z uwagi na rozbieżne instrukcje, każdy pisze co innego )


Każda z powyższych różnic była próbowana jako nowy proces z co najmniej godziną przerwy gdzie auto było zamknięte i wyłączone (nie ciągle, raz po razie)


Można wspomnieć, że w komentarzach ludzie pisali o kontrolce programowania szyby która im się paliła na desce podczas procesu, u mnie taka kontrolka się nie zapaliła ani razu.


Męczę się z tym już jakiś czas i brakuje mi pomysłów. Moja wersja pojazdu to e87 118d 2007 4 drzwiowa, może dla tego modelu z tej generacji jest jakaś konkretna procedura lub jakiś krok który pomijam.

Może ktoś z was miał podobny problem i znalazł rozwiązanie ?


U mnie ten problem zawsze jest jak już przychodzi do kroku "i teraz naciskamy stan do góry" na filmie szyba jedzie do góry i zostaje zamknięta, u mnie jedzie do góry i znowu odbija więc nie bardzo mam jak tego kroku przejść (pomimo wcześniejszego pełnego otwarcia i trzymania)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bo auto nie wie, gdzie jest „koniec" ramki drzwi i myśli, że ta górna pozycja stop to przeszkoda jak np. czyjaś głowa lub ręka.

Musisz zaprogramować wg instrukcji BMW.

Oczywiście programujesz tym pstrykiem, gdzie jest szyba a nie głównym kierowcy.

Opublikowano

Witam ponownie!


Otworzyłem sobie instrukcję bmw którą kolega podlinkował, kombinowałem z tym kilkanaście razy ale za każdym razem klapa.

Dzisiaj rano czytam jeszcze raz tą instrukcję, w sumie nigdzie nie ma w niej napisane który kontroler powinien być użyty do przeprowadzenia tej procedury.

Więc skoro nic nie działa, stwierdziłem że usiądę jako kierowca i przeprowadzę ten proces z głównego kontrolera (wcześniej ciągle próbowałem siedząc z tyłu przy szybie).

No i udało się za pierwszym podejściem, szyba ładnie działa z automatu już.


Z moich obserwacji:

1. Adequate battery voltage present, connect charger is necessary.

- ta linijka mówi że potrzebne jest podłączenie prostownika, żeby był stabilny volt, to jest niepotrzebne kompletnie, chyba, że akumulator jest zupełnie martwy


2. Terminal ”R” or terminal ”15” switched on

- terminal 15 w zupełności wystarczy, nie trzeba R, terminal 15 to po prostu wejście do auta, klucz pilot do gniazda i naciśnij raz START bez trzymania hamulca / sprzęgła (automat / manual) czyli nie odpalaj silnika


3. All doors closed.

- to jest wymagane, wszystkie 4 drzwi muszą być zamknięte


4. Open the window of each door completely

- ta linijka mówi o tym żeby otworzyć wszystkie 4 szyby całkowicie, nie wiem czemu to tak napisali, to jest błędne, procedurę przeprowadzamy na szybie która jest przedmiotem problemu, także opuszczamy nie wszystkie 4 tylko jedną konkretną szybę


No i ostatnia rzecz która u mnie okazała się kluczowa, czego nie ma w instrukcji, procedurę trzeba przeprowadzić z kontrolera kierowcy (głównego), nie z szyby którą "naprawiamy", być może w innych modelach tak jest ale u mnie nie działało.


mój model to e87 118d, 4 drzwiowy, 2007, manual 6 biegowy


może komuś się to jeszcze przyda.


Dziękuję pięknie za tą instrukcję bmw od tego trzeba było zacząć w ogóle :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.