Skocz do zawartości

BMW E39 525d brak mocy, czarny dym, świst


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Problem to za dużo powiedziane, bo auto przyjemnie przyspiesza, aczkolwiek mój PROBLEM polega na tym że oddałem swoją E39 na chip (efekt przed i po w załączniku) i mam wrażenie, że auto nie jedzie na te konie... jakieś 10 sekund 0-100 i 5sek 60-100. Do tego po chipie auto zaczęło dosyć konkretnie dymić na czarno, wcześniej czasem się zdarzyło przy mocnym przyspieszaniu ale no na pewno nie tak i czasem zdarza się że podczas przyspieszania słychać świst. Węże od podciśnienia wymieniłem, EGR wyczyszczony.


Udało się uzyskać ponad 200km i 400nm, mechanik przy oddawaniu auta poinformował mnie że któryś wtrysk zaczyna lać i że trzeba by zrobić i że jak wtrysk zrobię to przestanie dymić. Ponad to auto ma dosyć kiepski dół, tak naprawdę zaczyna ciągnąć od 1.8tys obrotów a niżej muł straszny, czy u was też tak jest? Mechanik stwierdził że z dołem nic nie jest w stanie zrobić, bo ta turbina już tak ma i tyle.


W załączniku wykres z hamowni i korekty wtrysków, co o tym myślicie?


https://ibb.co/9YLVmxJ


https://ibb.co/SRhv0RP

Opublikowano

Na YouTube krąży filmik jak 525d jedzie przed i po chip, moja po chip nie jedzie nawet tak jak ta z filmiku przed chipem, nie dużo ale trochę słabiej. Po chip już dosyć widać taka fajna dynamikę.


Filmik -

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba było najpierw zrobić wtryski, przed programem.


Według mnie to jest za bardzo wyżyłowany. Kiedyś czytałem, że 525d po chipie ma parametry jak 530d, więc u Ciebie po prostu już podlewa za dużo paliwem dlatego dymi, a świst jest pewnie dlatego, że turbo więcej doładowuje. Być może już mu oczy na wierzch wychodzą, bo nie daje rady tyle podać powietrza co wymaga komputer, a to skutkuje niespalonym paliwem i stąd dymienie.


Ile kosztuje taka impreza ?

Opublikowano

Chyba masz rację o turbo, bo nie całe 2h po publikacji turbina padła. ;)


Edit


Teraz po kupnie turbiny będę musiał zrobić wtryski i jeszcze jechać poprawić ten chip żeby turbina znów nie padła? Czy jak wymienię turbinę i zrobię wtryski wtedy nie będzie tak podlewać i problem zniknie?

Opublikowano

Ja mam m57d25 też po chipie ale u bagora szaowane 200km i ponad 400nm (bo chip na odległość)

Żadnego dymienia itp turbo wstaje bardzo szybko i ładnie ciągnie do końca

Od 80-120 na 4 biegu jak dobrze pamiętam coś koło 7sec


Jest przepaść między serią a nowa mapą


U mnie jak była wgrana mapa to było nowe turbo i świeże wtryski.

Nawet jak mi wtryski padły w między czasie to nie dymiła na czarno

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy jak wymienię turbinę i zrobię wtryski wtedy nie będzie tak podlewać i problem zniknie?

To od tunera zależy ile dołoży paliwa. Jak da za dużo i zbraknie powietrza, bo turbo więcej nie jest w stanie napompować to będzie dymić, bo dym to nic innego jak niespalone paliwo. Poproś, żeby doregulował tak, żeby było bezdymnie i tyle, jednak moc będzie mniejsza. Dodatkowo weź pod uwagę obecne wysokie temperatury = mniej tlenu w dolocie.


Też chciałem kiedyś zrobić w swojej M57D25 chipa tylko trochę się boję, bo

1. nie znam tunera z polecenia więc to byłby przypadek,

2. to są stare auta i zawsze coś może się wydarzyć przy wysilonym silniku (np. turbo, pęknie kolektor lub intercooler),

3. jak się orientowałem wtedy 1300-1500 zł to jednak jest sporo

Opublikowano
Czy jak wymienię turbinę i zrobię wtryski wtedy nie będzie tak podlewać i problem zniknie?

To od tunera zależy ile dołoży paliwa. Jak da za dużo i zbraknie powietrza, bo turbo więcej nie jest w stanie napompować to będzie dymić, bo dym to nic innego jak niespalone paliwo. Poproś, żeby doregulował tak, żeby było bezdymnie i tyle, jednak moc będzie mniejsza. Dodatkowo weź pod uwagę obecne wysokie temperatury = mniej tlenu w dolocie.


Też chciałem kiedyś zrobić w swojej M57D25 chipa tylko trochę się boję, bo

1. nie znam tunera z polecenia więc to byłby przypadek,

2. to są stare auta i zawsze coś może się wydarzyć przy wysilonym silniku (np. turbo, pęknie kolektor lub intercooler),

3. jak się orientowałem wtedy 1300-1500 zł to jednak jest sporo

Wal do bagora a będziesz zadowolony za śmieszna kasę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A coś przybliżysz ? Bo rozumiem, że to jest jakiś gotowiec. Będę potrafił sam wgrać ten soft ? I ewentualnie można potem przywrócić serię ? Drogo ?
Opublikowano

Moja sytuacja wyglądała tak, że tuner po wygraniu chipa, powiedział mi że mam zrobić wtryski bo zaczynają lać, po kilku dniach napisałem do niego że auto mocno zaczęło dymić, odpowiedział że po zrobieniu wtrysków, dawka paliwa będzie mniejsza i problem dymienia zniknie, a gdybym chciał bezdymny soft to po regeneracji wtryskiwaczy musiałbym przyjechać jeszcze raz na poprawę softu, więc po prostu zrobił tak i kazał zregenerować wtryskiwacze, wtedy moc będzie ciut mniejsza z racji mniejszej dawki paliwa, ale powinno być wszystko w porządku, niestety nie zdążyłem, minęło nie cały miesiąc.


No i teraz moje pytanie, czy zakładać zwykła turbinę od 525d? Czy może lepiej pobawić się i założyć coś większego? Chociaż od 530d.


Po zrobieniu tych wtryskiwaczy, wymianie turbiny, olejów, filtrów itp, powinno być wszystko dobrze? Żeby znów nie było że po miesiącu turbina wywali w kosmos i od nowa.

Opublikowano

Coś słaby ten tuner chyba.. Zawsze myślałem że jak coś z silnikiem nie gra to tuner się nie podjemie dopóki nie będzie naprawione to co nie halo.

Później są takie legendy ze chip psuje silnik osprzęt itp


Ja teraz będę wkładać gt2260v i większy cooler

Ja żałuję że odrazu nie dalem większej więc jak zależy Ci na mocy i żeby to śmigało to daj większe turbo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uważam, że nie ma sensu bardziej modować mechanicznie M57D25 niż turbina z M57D30. Zawsze 525D będzie w tyle za 530D przy tych samych kosztach, ale to i tak musisz jeszcze raz stroić, bo będzie większy wydatek powietrza przy tych samych nastawach. Jedyna zaleta 525D, to mniejsze spalanie. Jak nie będziesz wyciskał wszystkich soków z auta to taka turbina powinna dłużej pożyć, bo zostanie zapas, ale może być gorszy dół. To i tak najlepiej uzgodnić z tunerem. Czy coś się nie posypie to ja ci nie powiem. Skąd mogę wiedzieć co tam będzie namodzone ? Tuner i tak nie poniesie odpowiedzialności za swoją pracę. Kwestia zaufania, niestety...
Opublikowano

No szczerze mówiąc odniosłem podobne wrażenie co to tego "mojego" tunera. 7 stówek i gwarancja do 100dni, a STUdnia za bramą. ;) niestety dowiedziałem się że wtryskiwacze są do zrobienia, w momencie odbierania auta po wygranym chipie. Najbardziej zależało mi na tym żeby dół został poprawiony, żeby już brało od samego dołu, a nie od 1.8k coś zaczyna jechać dopiero a tak naprawdę za 2k przyspiesza na te konie i ten moment. A w zamian mam przyspieszenie jak mondeo MK3 2.0, za dużą dawkę paliwa i turbine w kosz, nie licząc filtrów, olejów i wydatków po drodze, no szkoda.


Chociaż nie powiem, może gdybym wcześniej dał do zrobienia te wtryski, może poszło by uniknąć tej sytuacji. Trudno, zrobię wtryskiwacze, turbinę i pojadę do innego tunera na wystrojenie tak żeby fajniej jechalo i nie jebło po miesiącu.

Opublikowano

Właśnie ze takie d25 nie będzie jakoś bardzo daleko za 3.0d które występują w e39

Po rozmowie z tunerem wyszło na to że d25 jest mocno podatne i 250km i 500nm to nie jest problem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najbardziej zależało mi na tym żeby dół został poprawiony

EGR'a odłącz i więcej raczej nie zrobisz z dołem, bo turbina właśnie od 1800 rusza, a wstawienie większej może to jeszcze pogorszyć - musiałbyś się dowiedzieć, pogadać z ekspertem od turbin. Nawet jeśli się da to ja bym z dołem za bardzo nie szalał, bo to znowu obciąży dwumasę.

Opublikowano

U mnie dół się poprawił niesamowicie jak isinolem kata który był już zapchany.. Bardzo niechętnie to zrobiłem i myślę żeby kupić jakiś zamiennik bo spaliny śmierdzą.

Ale naprawdę efekt kolosalny, zależy czego Ci tak naprawdę potrzeba samego programu czy dalszych modów. I wyciągania ile się da

Opublikowano
Dobra Panowie, wszystko wiemy. Na dniach będę robił zakupy, w planach będzie czyszczenie kolektora, całego dolotu, może elekrozaworow, zaślepienie EGR, wlecą sprawne wtryski i turbina, na koniec płukanka, filtry, olej + ceratec od lq i zobaczymy czy się poprawią bolączki. Postaram się dać znać, chociaż pewnie zejdzie trochę czasu. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.