Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Pozwolę sobie odnieść się do niej:

1. Emisja spalin

niewątpliwie masz racje, jakiś wpływ na spaliny to ma.


2. Zapychanie dpf

Jeżeli ktoś ma dpf to zapewne może zastanawiać się dlaczego może być on zapychany? Rozwiń proszę. Tak jak pisałem wcześniej temperatura silnika w moim przypadku praktycznie tak samo szybko jest osiągana bez egr.


3. Pogorszona praca silnika

Proszę uzasadnij, mam gdzieś swój sprawny EGR i założę w razie czego.


4. Słabsze nagrzewanie

j/w, polecam przekonać się.


Proszę wyraź jeszcze swoją opinię czy uważasz, że EGR wnosi coś pozytywnego do działania silnika. Tj. czy zostałby użyty w samochodach, gdyby nie presja ekologiczna.

1. Zwiekszona emisja spalin

2. Brak dopalania spalin powoduje szybsze zapychanie dpf.

3. Chlodniejsze powietrze przy wolnych obrotach-bardziej twarda praca silnika. Opisane/przewalkowane na forum wiele razy.

4. Nie bede testowal, nigdy nie uswam egr klientom i zawsze bede odradzal. Wiedza z forum podparta dzialaniem egr.

Nie nawidze dymiacego diesla. Jestem fanem dpf i egr. Im auto bardziej czyste z wydechu, tym lepiej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdz ten egr pneumatyczny, nawet reka, po otwarciu maski, bedziesz w stanie, dojsc i zobaczyc czy mozesz fizycznie nim ruszac. Nie ma sily, musi byc cos tam nie tak. Wiem ze wszystko rozbierales pare razy ale gdzies czegos nie zobaczyles/sprawdziles.

 

witam ponownie, pierwsze odpisze na ta wypowiedz.

tak probowalem reka wymacac ten zawor pod egr , znalazlem. poruszalem nim lecz nie do konca jestem pewien czy dziala normalnie. pierwsze dwa razy wyczulem jakby byl przyblokowany, mozliwe ze nagar sie nazbieral dlatego tak jest.

w sobote bede rozbieral chlòdniczke od egr by zoabczyc ten zawor. moje godziny pracy nie pozwalaja niestety na spedzanie tyle czasu przy rozbiorce samochodu.

gdy rozbiore bede wiedzial co kryje sie w srodku.

ostatnio wymienilem ten modul lecz to nie jest to tak jak pan mowil.


druga dziwna sprawa gdy poruszalem manualnie tym zaworem na drugi dzien wszystkie bledy zniknely, kilka dni bylo w porzadku ,i blad wyskakuje raz na kilka dni i znika wiec przypuszczam ze to jest problemem tych wszystkich zagadek.

Opublikowano
Proponuje Ci usunąć ten egr wraz z chłodniczka spalin. Zostaw sobie tylko drugi termostat. Można fajny zestaw kupić i mieć problem z głowy:

https://allegro.pl/oferta/zamiennik-zaslepka-egr-bmw-e90-e91-e60-m47n2-m57n2-8571750042

 


mysallem juz o tym ale za bardzo na dzien dzisiejszy nie chce tego robic poniewaz mam 80tys najechane wiec to jest nic jak narazie. nie chce ingerowac w to jezeli to glupota pon9iewaz bede tez musial pozbyc sie dpf gdy usune egr.

jak naarzie wolal bym to naprawic jak usuwac czesci z silnika.

Opublikowano
1. Emisja spalin

2. Zapychanie dpf

3. Pogorszona praca silnika

4. Slabsze nagrzewanie

Ja u siebie w kazdym aucie mam egr i doloty sa czyste.

 

tak ja u siebie rozbieralem kolektor by sprawdzic klapki i bylo wszystko ok

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam to znowu ja :)

bledy zniknely same z siebie jeszcze przed wymiana modulu swiec.modul wymieniony,zawor egr z chlodnica i tym zaworem na podcisnienie rozberalem w sobote, byl czystu bez zadnego nagaru. profilaktycznie wyczyscilem i zobacze co bedzie sie dzialo. dziekuje za pomoc

Opublikowano
Zaworek sterujacy wymieniles?

zaworek sterujacy ? gdzie on sie znajduje ? zapewne nie zostal wymieniony jezeli nia znam polozenia. nic tam takiego nie widzialem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przymocowany do chlodniczki egr. Idz od gruszki sterujacej i na niego trafisz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.... i samo sie zalacza? Magia. Napisalem, przewod od gruszki do gory. Tam jest zawor sterowany elektronicznie przez dde.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
.... i samo sie zalacza? Magia. Napisalem, przewod od gruszki do gory. Tam jest zawor sterowany elektronicznie przez dde.

witam to znowu ja, wymienilem ten zawor elektronicznie zalaczany i dalej bez zmian. wziac mam ten sam blad . szczerze to pomysly mi sie skonczyly. zawor egr mam jeszcze na gwarancji to wymienie na nowy. tyle co zostalo zrobic i zobaczyc czy dalej ebdzie wyrzucac blad

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I tak magicznie jestes juz expertem od tego a rozwiazanie zrobilo sie to Top Secret. No brawo :nienie:
Opublikowano
I tak magicznie jestes juz expertem od tego a rozwiazanie zrobilo sie to Top Secret. No brawo :nienie:

nie top secret, nikt nie pyta to nie mowie :)

okazalo sie ze egr mechanicznie dzialal, a mial cos z elektronika. gdzies wyrzucal bledy na komputer .

udalo mi sie kupic egr wahler taki jak byl orginalnie montowany,bledy zniknely po drugim odpaleniu silnika bez podlaczania komputera.

poprzedni egr ktory mialem to PIERBURG, niby tez orginalnie sa montowaneale jednak cos nie gralo jak nalezy.

Opublikowano

tak ze to nie zadna magia tylko zmienilem egr na nowy, co prawda 3 w tym roku i mam nadzieje ze juz ostatni.

kto by przypuszczal ze egr ktory kosztowal 1200zl po tygoidniu zacznie wyrzucac bledy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.