Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam serdecznie, mam problem z bledami od egr. pol roku temu wymienilem zawor egr, bo wyskoczyla kontrolka silnika. byl to jakis zamiennik ktory dzialal 2 miesiace. kupilem nowy orginalny zawor egr ktory dzialal tez pare dni po czym znowu pojawily sie bledy na desce rozdzielczej. 3 bledy od egr i jeden od swirl flaps. wczoraj zdemointowalem doslownie wszystko , kolektor egr po czym wszystko zostalo dokladnie wyczyszczone, kondycyjnie w bardzo dobrym stanie. dzisiaj rano znowu wyskoczyl blad na desce. czy mam wymieniac 3 raz z koleji zawor egr ktory dziala sprawnie , czy ma ktos jakies sugestie gdzie moze byc problem ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymieniałeś sam zawór EGR czy elektrozawór nim sterujący? przewody podciśnieniowe sprawdzone?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

komputer pokazuje ze niby zawor nie dziala poprawnie elektronicznie. na live reading wszystko pracuje jak nalezy.

bylem u goscia ktory sie lubuje w bmw i ma dosc rozbudowany komputer. skalibrowal i adaptowal zawor egr z klapkami aby wszystko gralo jak w zegarku.

ni wydaje mi sie ze blad lezy w zaworze tylko moze gdzies indziej.dziwne jest to ze dzieje sie to przez pierwsze minuty gdy nie zlapaie temperatury, nie koniecznie musi ona byc maksymalna. a po drugie nie ma tego spadku mocy zawsze, gdy dzisiaj jechalem do pracy jechal bez blednie. wczoraj szarpalo delikatnie.jedynie co mi zostalo do sprawdzenia to wtryski i turbina . modul swiec jest juz w drodze. te trzy rzeczy zostaly jako ostatnie.

Opublikowano
jedyne co mi przychodzi jeszcze na mysl to przeplywka moze swiruje, samochod zachowuje sie jakby brakowalo mu tlenu . bo wtryski to raczej powinien szarpac na zimnym . a samochod po odpaleniu chodzi jak z fabryki, zero drgan .
Opublikowano
wymieniałeś sam zawór EGR czy elektrozawór nim sterujący? przewody podciśnieniowe sprawdzone?

 

przewodow nie ma, to jest elektrozawor. watpie ze zepsul sie 3 razy w ciagu kilkunastu tygodni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie ma? Masz dwa egry w n57, jeden sterowany od dolu, pneumatycznie, drugi sterowany od gory, elektronicznie. Co do kolegi, co lubuje sie w bmw, plecie bzdury, w tym silniku nie ma zadnej kalibracji/ustawiania egr. Dzialaja albo nie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no jak widac czlowiek uczy sie cale zycie. nie naprawilem jeszcze usterki,przyszedl mi modul swiec ,po jego wymianie zobacze czy bledy nadal beda. live reading wszystko dziala jak nalezy a komputer pokazuje rzad bledow klapek egr i jeszcze jakies bzdury. mechanik powiedzial ze mozliwe ze modul robi zwaruche i jest to jedna z podstawowych przyczyn takiego zachowania.

jesli sie cos dowiem lub zobacze zmiany to napisze jak wyglada sytuacja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Alez on plecie glupoty. Szok. Modul swiec sterowany jest w n57 po lini lin-bus, nie ma nic wspolnego z egr.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma komunikacji bo siedzi na lini lin, tak jak pisalem. Jak modul siada, tracisz polaczenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie. Modul swiec nie ma nic wspolnego. Sluchaj, musimy uscislic bo gdzies jest przeklamanie. Egr to egr, klapy zawirowan to klapy zawirowan. Piszesz egr klapy zawirowan...
Opublikowano

4A74 LIN BSD PREHEATING CONTROL UNIT MISSING

4A79 LIN BSD ---------------

4501 DDE EGR CONTROL DEVIATION

4E0F SWIRL FLAPS

40D4 EGR POSITION CONTROL

40E9 EGR POSITION CONTROL


lista bledow ktore wyskakuja zaraz po odpaleniu slinika , nie ruszajac z miejsca.

dziwna sprawa ale prawdziwa.

tak samo jak ja i mechanicy z ktorymi probowalem to naprawic z podziwu wyjsc nie moga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaka dziwna? Co to za mechaniory?

Proste sprawy

1. Sterownik swiec do wymiany

2. Zablokowany egr badz nieszczelnosc

3. Urwane sterowanie klapami wirowymi badz uszkodzony silnik

Wszystko bardzo szybko sie diagnozuje.

Opublikowano

tak szybko sie diagnozuje, gorzej naprawic. modul moze i do wymiany. egr orginaly nowy i caly uklad sprawdzony kilka razy czy nie jest nieszczelny. a klapki sa w idealnym stanie bo wszystko bylo rozbierane w drobny mak i skladane do kupy.

silnik nie domyka klapek w 5% co to nie jest problemem. a zawor dziala idealnie bo wszystkie roznice cisnien sie zgadzaja tylko komputer pokazuje ze elektronciznie jest gdzies blad .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz ten egr pneumatyczny, nawet reka, po otwarciu maski, bedziesz w stanie, dojsc i zobaczyc czy mozesz fizycznie nim ruszac. Nie ma sily, musi byc cos tam nie tak. Wiem ze wszystko rozbierales pare razy ale gdzies czegos nie zobaczyles/sprawdziles.
Opublikowano
Czesc. Uzasadnij merytorycznie skupiajac sie na wplywie tego rozwiazania na silnik. Ja praktykuje od 3 lat i nie widzę problemów, widzę tylko zalety. Mam zamontowany wskaznik temp. i zasadniczo nie widac aby silnik dłużej sie rozgrzewał widać natomiast że nie ma błędów i dolot jest czysty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Emisja spalin

2. Zapychanie dpf

3. Pogorszona praca silnika

4. Slabsze nagrzewanie

Ja u siebie w kazdym aucie mam egr i doloty sa czyste.

Opublikowano

Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Pozwolę sobie odnieść się do niej:

1. Emisja spalin

niewątpliwie masz racje, jakiś wpływ na spaliny to ma.


2. Zapychanie dpf

Jeżeli ktoś ma dpf to zapewne może zastanawiać się dlaczego może być on zapychany? Rozwiń proszę. Tak jak pisałem wcześniej temperatura silnika w moim przypadku praktycznie tak samo szybko jest osiągana bez egr.


3. Pogorszona praca silnika

Proszę uzasadnij, mam gdzieś swój sprawny EGR i założę w razie czego.


4. Słabsze nagrzewanie

j/w, polecam przekonać się.


Proszę wyraź jeszcze swoją opinię czy uważasz, że EGR wnosi coś pozytywnego do działania silnika. Tj. czy zostałby użyty w samochodach, gdyby nie presja ekologiczna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4A74

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Kod błędu jest rejestrowany, gdy jednostka sterująca DDE nie otrzyma komunikatu LIN ST_GSG_LIN z jednostki sterującej podgrzewaniem.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 100 ms.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Odbicie (2000 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź magistralę LIN.

Jeśli magistrala LIN działa prawidłowo:

Wymień jednostkę sterującą podgrzewania.

Wpływ na błąd

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes




4A79

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Kod błędu jest rejestrowany, gdy jednostka sterująca DDE nie otrzyma komunikatu LIN ERR_ST_GSG_LIN z jednostki sterującej podgrzewaniem.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Odbicie (2000 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź magistralę LIN.

Jeśli magistrala LIN działa prawidłowo:

Wymień jednostkę sterującą podgrzewania.

Wpływ na błąd

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes




4501

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Błąd jest wykrywany, gdy ujemne odchylenie regulacji recyrkulacji spalin spadnie poniżej wartości granicznej zależnej od punktu pracy.

Masa powietrza zmierzona przy sterowaniu recyrkulacją spalin w trybie aktywnym jest zbyt duża. Oznacza to, że wprowadzony przepływ masowy spalin jest za mały.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli sterowanie recyrkulacją spalin jest aktywne.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 7500 ms

Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny usterek:

1. Nieszczelności w układzie masy powietrza za sprężarką.

2. Silne osadzanie się sadzy w chłodnicy recyrkulacji spalin.

3. Wycieki w układzie wydechowym przed turbiną (np. Pęknięta rura obejściowa chłodnicy recyrkulacji spalin).

4. Przepustnica uszkodzona (w połączeniu z usterkami przepustnicy).

5. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (w połączeniu z usterkami zaworu recyrkulacji spalin).

6. Turbosprężarka wydechowa (w połączeniu z usterkami turbosprężarki wydechowej).

Wpływ na błąd

Spaliny we wnętrzu pojazdu w przypadku pęknięcia rury obejściowej chłodnicy recyrkulacji spalin.

Pojazd nadal może być eksploatowany, poziomy emisji ulegają pogorszeniu.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Uwzględnij wszelkie zakłócenia regulacji ciśnienia doładowania (usterki EGR mogą wpływać na kontrolę ciśnienia doładowania).

Sprawdź wpisy błędów dla wymienionych komponentów.

Z N57D30N57S1:

Siłownik ciśnienia doładowania zablokowany otwarty w pierwszym stopniu wysokiego ciśnienia może spowodować tę usterkę. Ze względu na otwarty zaciskowy regulator ciśnienia ładowania, ciśnienie spalin jest zbyt niskie, aby wyregulować prawidłową szybkość recyrkulacji spalin.

W przypadku wymiany miernika masy powietrza z gorącą folią należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

Jeżeli wymieniany jest zawór recyrkulacji spalin, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ wydechowy.

© 2020 - BMWFaultCodes




4E0F

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Gdy regulator klapy wirowej nie jest w stanie w fazie adaptacji regulować pozycji w czasie odbicia, wykrywa się mechanicznie uszkodzoną klapę wirową i ustawia usterkę.

Czas odbicia podczas otwierania: 327670 ms

Czas odbicia podczas zamykania: 327670 ms

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w fazie adaptacji siłownika klapy wirowej.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

-

Plan serwisowy

Sprawdź mechanikę klap wirowych i wyczyść je, jeśli to konieczne (usterka może być spowodowana osadzaniem się sadzy).

Jeśli klapy wirowe są mechanicznie w porządku:

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyków

(przewody uruchamiające)

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są sprawne:

Wymień klapy wirowe.

Wpływ na błąd

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

© 2020 - BMWFaultCodes




40D4

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Dodatnie ciągłe odchylenie regulacji położenia zaworu recyrkulacji spalin jest wykrywane, jeśli odchylenie regulacji przekracza maksymalną wartość graniczną.

Wartość graniczna jest obliczana na podstawie wartości zadanej regulacji położenia i krzywej charakterystycznej.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Monitorowanie zaworu recyrkulacji spalin zgłasza stan włączenia lub stan wyłączenia.

- Adaptacja zaworu recyrkulacji spalin nie jest aktywna.

- Temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż wartość graniczna: 16,96 ° C.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala Status PWF: jazda


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 2000 ms

Plan serwisowy

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

1. Sprawdź przewody i połączenia wtykowe

(przewód uruchamiający zawór recyrkulacji spalin)

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień zawór EGR.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ podciśnienia między następującymi elementami i napraw w razie potrzeby:

- Zbiornik podciśnienia.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Przetwornik ciśnienia dla klapy obejścia chłodnicy EGR.

- Jednostka podciśnieniowa klapy obejścia chłodnicy EGR (membrana może być rozerwana).

- Przetwornik ciśnienia dla zaworu EGR.

- Jednostka próżniowa zaworu EGR (membrana może być rozerwana).

Uważaj na porowate / pęknięte węże!

Jeśli układ próżniowy jest w porządku:

Wymień zawór EGR.

Wpływ na błąd

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2020 - BMWFaultCodes




40E9

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Ujemne ciągłe odchylenie regulacji położenia zaworu recyrkulacji spalin jest wykrywane, jeśli odchylenie regulacji leży poniżej minimalnej wartości granicznej.

Wartość graniczna jest obliczana na podstawie wartości zadanej regulacji położenia i krzywej charakterystycznej.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Monitorowanie zaworu recyrkulacji spalin zgłasza stan włączenia lub stan wyłączenia.

- Adaptacja zaworu recyrkulacji spalin nie jest aktywna.

- Temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż wartość graniczna: -7,04 ° C.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): od 1500 ms do 2500 ms (w zależności od wersji).

Plan serwisowy

Elektryczny zawór EGR:

Wymień zawór EGR.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ podciśnienia między następującymi elementami i napraw w razie potrzeby:

- Zbiornik podciśnienia.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Przetwornik ciśnienia dla klapy obejścia chłodnicy EGR.

- Jednostka podciśnieniowa klapy obejścia chłodnicy EGR (membrana może być rozerwana).

- Przetwornik ciśnienia dla zaworu EGR.

- Jednostka próżniowa zaworu EGR (membrana może być rozerwana).

Uważaj na porowate / pęknięte węże!

Jeśli układ próżniowy jest w porządku:

Wymień zawór EGR.

Wpływ na błąd

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2020 - BMWFaultCodes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.