Skocz do zawartości

Zacisk hamulcowy brembo, uszczelka tłoczka


henry2010

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, robiłem dzisiaj serwis hamulców (niebieskie brembo, 4 tłoczki) w f30 i zauważyłem, że dwie gumki w jednym zacisku są tak jakby dziwnie rozciągnięte. Tłoczki są szczelne i auto hamuje normalnie, ale korci mnie, żeby te gumki wymienić (są zestawy naprawcze za 115zł). Teraz pytanie, wymyślam i te gumki tak mają wyglądać w tego typu zacisku, czy może są napuchnięte od jakiejś chemii i trzeba je zmienić? Poniżej zdjęcia:


6430cb878c5c.jpg


9d096815695c.jpg


274263b57dbf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz kolego. A więc te gumki to tylko osłony przeciw brudowi, w środku jest jeszcze uszczelka która dba o szczelność tłoczka. Według mnie, one się tak sfatygowały z powodu temperatury albo po prostu ktoś kiedyś dal nieodpowiedni środek smarny który reaguje z guma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oslony przeciwpylowe do wymiany. Z tego co widze zaczelo juz korodowac i bedzie rozpychac oslone, a to doprowadzi do przedwczesnego uszkodzenia tloczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za odpowiedz kolego. A więc te gumki to tylko osłony przeciw brudowi, w środku jest jeszcze uszczelka która dba o szczelność tłoczka. Według mnie, one się tak sfatygowały z powodu temperatury albo po prostu ktoś kiedyś dal nieodpowiedni środek smarny który reaguje z guma.

 


Mi też to wygląda na niewłaściwy środek chemiczny , który wchodzi w reakcję z gumą.

Teraz jest pytanie , w jakim stanie jest uszczelniający oring na tłoczku...???

Smar , który nie reaguje z materiałami gumowymi czy płynem hamulcowy to ATE do tłoczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc gumki wymienione. Te stare, pomimo, że sfatygowane spełniały swoją funkcje w 100%, były szczelne i nawet pomimo mocnego szarpania żadna się nie przerwała. Tłoczki nie posiadały korozji, to był niedoczyszczony smar miedziowy. Przed montażem nowych gumek należy wszystko należycie wyczyścić, szczególnie rowki w których te gumki spoczywają. Wąż zakręciłem zaślepką od tubki silikonu, pasowało idealnie i nic nie ciekło:) Nie wyobrażam sobie wymiany tych gumek na aucie. Dodatkowo wymagany jest kompresor, bez niego nie wypchniemy tłoczków. Zacisk w środku jak nowy, posiadałem uszczelki tłoczka w razie co, ale zdecydowałem, że nie będę wymieniał bo auto ma dosyć niski przebieg, a lepiej mieć oryginał w środku niż zamiennik.

8bcc4c4fe112.jpg

6536e34cbd6e.jpg

d0be421f764b.jpg

b4722eede56d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.