Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem


Panowie, case następujący:

F30 '17 330 RWD 8E11 - mam zawieszenie "standardowe"? id 225.


Powiedzcie czy będzie zauważalna różnica w prowadzeniu/zachowaniu auta pomiędzy moim standardowym zawieszeniem 225 a M-pakietowym 704 ??

Moje odczucia są takie że przy wyższych prędkościach 180+ auto zaczyna pływać i dalsze przyśpieszanie przestaje sprawiać przyjemność :D


Prośba o komentarze z autopsji, nie z teorii ;)

Auto na gwarancji jeszcze prawie 2,5 roku, ale rozważyłbym upgrade, o ile faktycznie warto.


Dodam że w moim wariancie 8E11 nie jest możliwe zawieszenie adaptacyjne, więc całkowicie zostawiamy dywagację na jego temat.

Opublikowano
Mam 330e wersji basic, co prawda hybrydy mają lekko twardsze zawieszenie niż seryjna, ale miększe niż M pakietowe, często podróżuje między WB i Polską, również z dużymi prędkościami po niemieckich autostradach i nigdy nie odczułem żadnych niepokojących objawów, spokojnie powyżej 200 da się podróżować, jedynie hałas jest już mocno odczuwalny. Opony 17" 225/50, Bridgestone Potenza, seryjne.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :)

U mnie seryjne 18" siedzą, więc teoretycznie stabilność nawet większa. Co do szybkiej jazdy to nie mówię że jest źle - szczególnie na prostej drodze - jedynie właśnie hałas dokucza. Właściwości jezdne na wprost są OK.

Niemniej jak pojawią się długie łuki z nierównościami, wówczas auto czuć że zaczyna pływać. A mocy jest tyle że aż chce się lecieć :D


Czekam jeszcze na jakieś opinie osób mających porównanie zawiasu M-pakietowego i standardowego :)

Opublikowano

Ja mam m-zawiaszenie (bez xdrive) i na nierównościach (koleinach) auto również ma tendencję do pływania (lub "luźnej" kierownicy). Opony 225/55 R16 RunFlat.


Pytałem o tym w ASO 2xrazy i nic nie znaleziono i sam nie wiem jak sobie z tym poradzić - pewnie TTTM i tyle, a wydawać na nowe części, że może będzie lepiej - już mi się nie chce.


PS. Wydaje mi się, że zwiększenie ciśnienia może pomóc (u mnie chyba nieco pomogło - na równej drodze).

Opublikowano

Hej :)


Dzięki za odpowiedź. Myszkowanie przodu po koleinach to standard i przy szerokich oponach nie mam się co do tego czepiać.

Mnie bardziej martwi/zastanawia zachowanie auta przy prędkościach 180+ w średnich i długich łukach czy też przy dynamicznym wyprzedzaniu. Auto nie trzyma się drogi jak przyklejone a ma tendencję do bujania się na boki.

Zastanawiam się czy cokolwiek w tym temacie dałaby zmiana zawieszenia 225 (standard?) na 704 (M-sport) :?:


Nie zależy mi na obniżaniu auta, choć z tego co czytam i sprawdzam to 704 jest niższe od standardu o -10mm.

Chyba podjadę do serwisu i podpytam u źródła. Kwestia czy moje pytania trafią na kogoś kompetentnego, czy kogoś, kto przeczyta parametry w katalogu i na tym skończy się jego wiedza :D


Zależało by mi na info od ludzi, którzy np mieli serię w RWD i zmieniali bo źle im się jeździło. No i czy z perspektywy czasu warto było zmieniać :D

Opublikowano

Podpowiem tyko, ze mozesz ewentualnie poszukac osob, ktore zmienialy sprezyny na Eibach Pro kit.

Troche takich osob jest na forum, i zwykle zmiana byla w autach z xdrive, ktore sa troszke wyzej zawieszone... NIemniej, moze jest ktos, kto takie ma w osce i moglby sie wypowiedziec.


Mozesz tez sprawdzic, jak wygladaja czesci do M3 po przedniej zawiechy.

Czytalem jakis czas temu, ze gosc z 335i (Kies Motorsports, Brian) mial problem z przednim zawieszeniem wlasnie na torze.

Auto mial mocy M3, ale na torze byl wolniejszy - wlasnie w zakretach. Okazalo sie, ze wahacz dolny (o ile pamietam) jest w M3 troche dluzszy, przez co kolo jest nieco w negatywie (gorna czesc kola bardziej do srodka auta) i lepiej jezdzi po zakretach niz 335i F30.


Mozesz sprawdzic.

Opublikowano

Hej, ja mam f30 320d RWD z zawieszeniem sportowym S704 M Sports suspension, dosłownie dziś oddawałem do serwisu zastępcze f30 z standardowym zawieszeniem którym jeździłem tydzień więc mam porównanie.

W mojej opinii zawieszenie sportowe nie jest zbyt twarde i spokojnie nadaje się do codziennej jazdy, a jeśli lubisz czasem wejść w zakręt nieco szybciej to będziesz mega zadowolony bo czuć różnicę, buda o wiele mniej się gnie (chociaż nadal się gnie i do prawdziwego zawieszenia sportowego to jest daaleko) samochód również dużo pewniej się prowadzi, przy szybkich manewrach w stylu testu łosia czuć różnice.


Natomiast jeśli ktoś jeździ spokojnie i nie wchodzi 120 km/h w łuki na totalnym limicie przyczepności to do samochodu używanego jako "limuzyna" i do pokonywania dużych ilości kilometrów po polskich drogach wolał bym standardowe zawieszenie bo jest wygodniej i da się to odczuć przesiadając się z jednego do drugiego, po prostu co jakiś czas jak wjedziesz na jakieś nierówności to zwykłe zawieszenie tłumi dużo lepiej.


Jak jesteś z okolic Krakowa możemy się umówić i przejedziesz się to poczujesz różnicę.


Natomiast nawiązując jeszcze do kwestii prowadzenia przy dużych prędkościach (180+, oczywiście na niemieckich autostradach) to nie wiem dlaczego, ale mój samochód (ze sportowym zawieszeniem) jest mega podatny na boczne podmuchy wiatru i myszkuje nieco po drodze, a NIE zaobserwowałem tego w F30 ze zwykłym zawieszeniem którą miałem wypożyczoną, ot taka dziwna ciekawostka, poza tym różnicy nie ma, oba prowadzą się dobrze i pewnie w mojej opinii.

Opublikowano

Hej!

Dzięki za porównanie obu tych zawiasów. Dokładnie o to mi chodziło! :D

Wygląda zatem na to, że kwestie myszkowania przy dużych prędkościach będą bardziej związane z warunkami pogodowymi (wiatr boczny, podmuchy) niż z samym zawieszeniem.

To by pokrywało się z tym co czytałem w innych wątkach i na forach zachodnich oraz z ostatnich testów przy jeździe bez wiatru bocznego. Auto było stabilne i bardzo ładnie jechało przy prędkościach 200-220.


Wydaje się zatem żę zmiana zawieszenia 225 na M-pakietowe 704 nie da tak naprawdę oczekiwanego efektu.

Z tego co wiele osób pisze na forach w swoich opiniach, to autentyczną poprawę właściwości jezdnych można dopiero osiągnąć zmieniając fabryczne zawieszenie na zestaw sprężyn i amorów od Bilsteina. Przy tym pewnie jeszcze stabilizatory warto by wymienić w moim wypadku ze standardowych na sportowe.


Kwestia kolejna, która aż się wówczas prosi, to zmiana hamulców na M-pakietowe, bo szybkie zwalnianie z 200+ to już trzeba z góry planować... niestety :D

Opublikowano
Odnośnie hamulców to raczej podczas jazdy po autostradzie a nie po torze odczujesz jedynie ich większy koszt ;) przynajmniej tak gdzieś czytałem ale porównania nie mam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.