Skocz do zawartości

BMW 530ix G31 vs BMW 330ix G21 - komfort foteli i inne


michalmalicki

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od kwietnia mam BMW 330i Xdrive Touring (G21). Samochód jest bardzo dobry. Niestety mam olbrzymie problemy z fotelami sportowymi. Mam zresztą na ten temat wątek:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=373568


Przez najbliższych kilka tygodni postaram się rozwiązać problem foteli poprzez firmę modyfikującą fotele (zgodnie z gwarancją auta itd). Obawiam się jednak, że mogę nie rozwiązać tego problemu i fotel będzie nadal niewygodny. Dlatego też rozważam zamianę samochodu na BMW 530i Xdrive Touring u mojego dealera. Oczywiście wezmę tę piątkę na długą jazdę testową zanim wyciągnę portfel. Mam jednak kilka pytań do Was forumowiczów i użytkowników nowej piątki:


1. Siedzisko moich foteli sportowych jest dla mnie za wąskie. Prawe biodro boli mnie po pół godziny jazdy. Boczki w fotelach sportowych są bardzo agresywne w trójce, co w połączeniu z wąskim siedziskiem powoduje kompletny brak komfortu. Jestem średniej budowy ciała (176 cm, 73 kg).

Czy ktoś z Was spotkał się z naciskiem na prawe biodro w piątce? Pytam i o fotele sportowe, standardowe i o fotele komfortowe.


2. Niestety zamówiłem w mojej trójce "Zmienny, sportowy układ kierowniczy " (S02VL). Jak dla mnie kierownica działa zbyt sztywno i samochód ma zbyt sportowy charakter. Jestem raczej zwolennikiem lekkiej kierownicy. Jest to kolejny powód, dla którego rozważam zmianę auta.

Widzę, że w piątce jest coś co nazywa się "Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną ". Czy mógłby ktoś skomentować jak kierownica działa z tym systemem? Czy lekko, czy raczej sztywno?


3. Trójka ma 4.71 metra długości i 2.07 metra szerokości z lusterkami. Piątka jest oczywiście większa: 4.96 m x 2.13 m. Boję się nieco przesiadki w taki duży samochód z mojej trójki. Nie jeżdżę co prawda po mieście z malutkimi ulicami. Samochód jest głównie na wypady weekendowe, czyli na dużo jazdy po autostradach. Jednak zdarzać się będą wyjazdy w góry, gdzie trzeba podjechać wąską drogą i może też na wąskiej drodze zawrócić. Dodam, że nie jestem mistrzem kierownicy a jedynie przeciętnym kierowcą. Co myślicie, czy powinienem w ogóle myśleć o tak dużym aucie? Czy ten "Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną " pomaga jeśli idzie o manewrowanie samochodem? Jeżeli tak to mógłby ktos skomentować?


4. Komfort na długich trasach. Samchód będzie głownie do wyjazdów weekendowych z dojazdem 3-5 godzin. Dlatego ważny jest dla mnie komfort i cisza w samochodzie. W mojej trójce nie jest źle. Jednak problem z fotelem i ogólna pozycja za kierownicą nie są dla mnie komfortowe. Czy możecie skomentować kwestię komfortu w piątce na długich trasach?


Dziękuję i pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie fotele są w serii 3, ale w 5 g30 sportowe są jak dla mnie mniej wygodne niż sportowe w f10- także raczej polecę komforty. Poza fotelami sportowymi w g30 i niestabilnością przy jeździe 120+ samochód bardzo fajny na trasy, dobrze wyciszony, zawieszenie przyjemniejsze niż w f10.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Komfort akustyczny - bez porównania wyższy w G30, jest o wiele ciszej. Z tego samochodu nie chce się wysiadać nawet po długiej trasie. Szczerze mówiąc nie znam pojęcia zbyt długiej trasy.


Tylko fotele Komfort. Z takimi fotelami to zupełnie inne auto. Opcja masażu i wentylacja tylko zwiększają ten i tak wysoki komfort. To jedne z najlepszych, o ile nie najlepsze, fotele na rynku. Żadne tam Sporty czy inne standardowe taborety, po których trzeba biegać do ortopedy.


Aktywny układ kierowniczy nie ma nic wspólnego z siłą, jaką trzeba użyć, aby kręcić kierownicą. To jest układ, który ma skrętną oś tylną, a do tego przy niskich prędkościach sprawia, że nie trzeba tyle kręcić kierownicą. Zmieniają się przełożenia i nagle od dechy do dechy masz przykładowo półtora obrotu kierownicą, a nie cztery obroty czy pięć jak w standardzie. Siłę natomiast możesz regulować osobno i tak ustawić, aby nawet w trybie Sport Plus chodziła ona lekko jak w trybie Comfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Od kwietnia mam BMW 330i Xdrive Touring (G21). Samochód jest bardzo dobry. Niestety mam olbrzymie problemy z fotelami sportowymi. Mam zresztą na ten temat wątek:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=373568


Przez najbliższych kilka tygodni postaram się rozwiązać problem foteli poprzez firmę modyfikującą fotele (zgodnie z gwarancją auta itd). Obawiam się jednak, że mogę nie rozwiązać tego problemu i fotel będzie nadal niewygodny. Dlatego też rozważam zamianę samochodu na BMW 530i Xdrive Touring u mojego dealera. Oczywiście wezmę tę piątkę na długą jazdę testową zanim wyciągnę portfel. Mam jednak kilka pytań do Was forumowiczów i użytkowników nowej piątki:


1. Siedzisko moich foteli sportowych jest dla mnie za wąskie. Prawe biodro boli mnie po pół godziny jazdy. Boczki w fotelach sportowych są bardzo agresywne w trójce, co w połączeniu z wąskim siedziskiem powoduje kompletny brak komfortu. Jestem średniej budowy ciała (176 cm, 73 kg).

Czy ktoś z Was spotkał się z naciskiem na prawe biodro w piątce? Pytam i o fotele sportowe, standardowe i o fotele komfortowe.


2. Niestety zamówiłem w mojej trójce "Zmienny, sportowy układ kierowniczy " (S02VL). Jak dla mnie kierownica działa zbyt sztywno i samochód ma zbyt sportowy charakter. Jestem raczej zwolennikiem lekkiej kierownicy. Jest to kolejny powód, dla którego rozważam zmianę auta.

Widzę, że w piątce jest coś co nazywa się "Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną ". Czy mógłby ktoś skomentować jak kierownica działa z tym systemem? Czy lekko, czy raczej sztywno?


3. Trójka ma 4.71 metra długości i 2.07 metra szerokości z lusterkami. Piątka jest oczywiście większa: 4.96 m x 2.13 m. Boję się nieco przesiadki w taki duży samochód z mojej trójki. Nie jeżdżę co prawda po mieście z malutkimi ulicami. Samochód jest głównie na wypady weekendowe, czyli na dużo jazdy po autostradach. Jednak zdarzać się będą wyjazdy w góry, gdzie trzeba podjechać wąską drogą i może też na wąskiej drodze zawrócić. Dodam, że nie jestem mistrzem kierownicy a jedynie przeciętnym kierowcą. Co myślicie, czy powinienem w ogóle myśleć o tak dużym aucie? Czy ten "Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną " pomaga jeśli idzie o manewrowanie samochodem? Jeżeli tak to mógłby ktos skomentować?


4. Komfort na długich trasach. Samchód będzie głownie do wyjazdów weekendowych z dojazdem 3-5 godzin. Dlatego ważny jest dla mnie komfort i cisza w samochodzie. W mojej trójce nie jest źle. Jednak problem z fotelem i ogólna pozycja za kierownicą nie są dla mnie komfortowe. Czy możecie skomentować kwestię komfortu w piątce na długich trasach?


Dziękuję i pozdrawiam,

Michał

 

Witam 7 miesięcy temu kupiłem M550i z fotelami komfortowymi, dla mnie te fotele są niewygodne, po tygodniu jazdy zaliczyłem ortopedę. Foteli komfort nie polecam. W domu ma jeszcze kilka innych samochodów tym sportowe i w żadnym mnie plecy nie bolą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że mogłem mieć podobny problem ze sportowymi fotelami w G31. Przed zakupem wziąłem auto na weekend. Po 30 km czułem dyskomfort, coś mnie uciskało (180 cm, 79kg).

Po tym teście zmieniłem konfigurację na komforty i fotele są świetne.


Co do długich tras, faktycznie nie chce się wysiadać z auta (jeżdżę do 1600 km na raz).

Wyciszenie jest super, ale mogłoby być lepiej... jeździłem Mazdą 6 i tam była tragedia, dlatego może jestem na to bardziej wyczulony.


Wielkości auta wogóle się nie obawiaj moim zdaniem. Gdybym Ci pokazał w jakie dziury wjeżdżałem G31 na chorwackich wyspach to nie uwierzyłbyś :) Góry, Alpy również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam komforty i to najwygodniejsze fotele w których siadam każdego dnia. Nawet po trasie +1000 km nie jest źle, a 200-300 to sama przyjemność :) Polecam (180cm/80kg).

2. Nie mam, ale tak jak ktoś pisał to chyba bardziej kwestia ustawień Comfort/Sport... Polecam wziać aktywne amortyzatory.

3. To jest kawał auta, ale bardzo pomaga system kamer oraz czujników. Moim zdaniem wystarczy jeśli nie musisz jeżdzić i parkować w ekstremalnych warunkach.

4. Jest super. Cicho i komforotwo. Trzeba się pilnować, bo prędkość i przyśpieszenie nie są odczuwalne jak w większości samochodów.

Sugeruję wziać samochód na weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Fotele sportowe w serii 5 są "obszerniejsze" niż 3er, trasy po 300-500 km bez problemowe (189cm/120kg :D ). Komfortów nie testowałem w g31, ale w innych modelach są super, więc na pewno warto rozważyć.

Dodatkowo w sportowych fotelach (nawet bez regulacji odcinka lędźwiowego) moje problemy z tym że odcinkiem kręgosłupa nie występują ( w czasie jazdy). Testowane w e60 i G31.

2. BMW ogólnie ma dość precyzyjny i sportowy charakter układu kierowniczego. W G31 będzie na pewno ciut bardziej "miękko".

3. G31 to jednak trochę ponton przy manewrach, i tu albo nic czyli zwykły asystent parkowania po taniości, albo kamery 360 stopni.

4. Co do komfortu na długich trasach to moda modą (SUV) ale klasyczny duży sedan/kombi bedzie zawsze najlepszy w dużych przebiegach. A im wyższa cyferka w BMW tym lepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. fotele komfortowe w g30 są super wygodne, narzekania raczej nie zdarzają się

2. kierownica działa super - w trybie comfort chodzi odczuwalnie lżej niż w sport

3. skrętne oś i kamery 360 bardzo pomagają w manewrowaniu autem, będziesz czuł, że jest odczuwalnie większe od g21, ale to tylko tyle; to nie jest śmieciarka, żeby nie dało się tym jeździć po górach czy parkingach

sprawdź jakie są średnice zawracania 2 g21 i g31 ze skrętną osia - myślę, że to jest różnica w granicach 0,5m

4.komfort w g30/31 jest już bardzo wysoki, w ogóle nią ma porównania do g20/21 i to zarówno jak chodzi o odgłosy silnika, otoczenia, resorowanie,

to są 2 zupełnie różne auta - jedno jest komfortową limuzyną/kombi, a drugie ma zacięcie sportowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. fotele komfortowe w g30 są super wygodne, narzekania raczej nie zdarzają się

2. kierownica działa super - w trybie comfort chodzi odczuwalnie lżej niż w sport

3. skrętne oś i kamery 360 bardzo pomagają w manewrowaniu autem, będziesz czuł, że jest odczuwalnie większe od g21, ale to tylko tyle; to nie jest śmieciarka, żeby nie dało się tym jeździć po górach czy parkingach

sprawdź jakie są średnice zawracania 2 g21 i g31 ze skrętną osia - myślę, że to jest różnica w granicach 0,5m

4.komfort w g30/31 jest już bardzo wysoki, w ogóle nią ma porównania do g20/21 i to zarówno jak chodzi o odgłosy silnika, otoczenia, resorowanie,

to są 2 zupełnie różne auta - jedno jest komfortową limuzyną/kombi, a drugie ma zacięcie sportowe

 

Kolega ma racje w 100% Komforty to jest jedna z nalepszych opcji jaką dają. Kamery 360 i skretna ośka tez pomagają. Nie ma czego sie bać. W M pakiecie zawias jest nizszy o 1cm i to duzo daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Masz problem z wąskim siedziskiem w biodrach? Czy ucisk w udo? Bo jednak gabaryty masz umiarkowane. Ja odczuwałem w fotelach z twardym podparciem siedziska ucisk w połowie prawego uda. W komfortach tego nie mam, jestem z nich baaardzo zadowolony. Ale jeździłem w sportowym fotelu w G30, i przy rozmiarach 180/75 było ok.


2. Doskwiera Ci zbyt bezpośredni układ kierowniczy (niewielki obrót kierownicy wywołuje znaczący skręt)? Czy zbyt mała siła wspomagania? W tym drugim przypadku - pozostaje się przyzwyczaić albo szukać w innych markach (Mercedes i Audi). GW tym pierwszym 30 ma większy rozstaw osi, już z tego powodu będzie mniej nerwowo. Skrętną tylną oś najlepiej ocenić samemu - w pierwszym momencie miałem wrażenie zarzucania tyłu przy niewielkiej prędkości. Poza pierwszym wrażeniem - super poręczność, auto odbierasz jako mniejsze niż ono jest.


3. W szerokości różnica jest niewielka, większą długość odczujesz głównie szukając miejsca parkingowego, ale w jeździe autostradowej widzę jedynie zalety. Skrętna tylna oś znacznie zwiększa zwrotność.


4. Nie znając 3ki - obstawiam zdecydowanie że 5ka wypadnie korzystniej. Komfort zawieszenia i akustyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Masz problem z wąskim siedziskiem w biodrach? Czy ucisk w udo? Bo jednak gabaryty masz umiarkowane. Ja odczuwałem w fotelach z twardym podparciem siedziska ucisk w połowie prawego uda. W komfortach tego nie mam, jestem z nich baaardzo zadowolony. Ale jeździłem w sportowym fotelu w G30, i przy rozmiarach 180/75 było ok.


2. Doskwiera Ci zbyt bezpośredni układ kierowniczy (niewielki obrót kierownicy wywołuje znaczący skręt)? Czy zbyt mała siła wspomagania? W tym drugim przypadku - pozostaje się przyzwyczaić albo szukać w innych markach (Mercedes i Audi). GW tym pierwszym 30 ma większy rozstaw osi, już z tego powodu będzie mniej nerwowo. Skrętną tylną oś najlepiej ocenić samemu - w pierwszym momencie miałem wrażenie zarzucania tyłu przy niewielkiej prędkości. Poza pierwszym wrażeniem - super poręczność, auto odbierasz jako mniejsze niż ono jest.


3. W szerokości różnica jest niewielka, większą długość odczujesz głównie szukając miejsca parkingowego, ale w jeździe autostradowej widzę jedynie zalety. Skrętna tylna oś znacznie zwiększa zwrotność.


4. Nie znając 3ki - obstawiam zdecydowanie że 5ka wypadnie korzystniej. Komfort zawieszenia i akustyczny.

 


Cześć,

Dziękuję za odpowiedź.


1. Boczek z prawej strony siedziska uciska mnie w boczną część prawego biodra. Rzeczywiście jestem zdziwiony, bo moje gabaryty są średnie. Fotel był już nieco zmodyfikowany przez autoryzowany przez BMW zakład (boczki były nieco rozszerzone) jednak to nie pomogło. Ta sytuacja jednak spowodowała, że zacząłem podważać mój wybór samochodu. Audi A4 Avant i BMW 3 Touring były niejako jedynymi samochodami, które rozważyłem. Jednak teraz myślę o zapłaceniu za auto, które będzie bardzo bardzo komfortowe na dłuższe trasy.

2. Układ kierowniczy w BMW 3 Touring jest lekki przy małych prędkościach w normalnym BMW 3 Touring G21 (sprawdzałem). Jednak w przypadku BMW 3 Touring (G21) z Variable Sport Steering kierownica jest zbyt ciężka (zbyt małe wspomaganie). Dlatego pytam o wspomaganie w piątce. Oczywiście sprawdzę to podczas jazdy testowej piątką.

3. OK, miałem nadzieję, że tylna oś skrętna pomoże w sterowaniu tym krążownikiem

4. Mam nadzieję! Jak będę kupował to na pewno z systemem audio B&W jako że mam zacięcie audiofilskie.


Pozdrawiam

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Polecam wziąć wszystko. Dzięki tylnej osi skrętnej, która zwiększa zwrotność i komfort kręcenia kierownicą, masz wrażenie, że jedziesz autem o klasę mniejszym. B&W to też był mój must have, ale po czasie stwierdzam, że d...y nie urywa. Miałem w przeszłości lepsze car-audio, customowe. No, ale B&W przynajmniej fajnie wygląda, brzmi też nienajgorzej i przynajmniej jest fabryczne, a nie dłubanina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.