Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ostatnie 10-12 lat zrobiłem głównie po Polsce ponad 0.5mln km i nigdy nie potrzebowałem runflatow.

3 razy miałem w oponie, śrubę, gwoźdź czy inne badziewie ale to powodowało jedynie ubytek powietrza więc spokojnie można było dojechać. Zestawy naprawcze obecnej generacji też załatwiają sprawę no chyba że przetniemy oponę o jakąś blachę lub zrobimy dziure wielkości kciuka to nic nie pomoże ale to skrajne sytuacje ja nie spotkałem brat jeździ podobnie przebiegi do mnie i też nigdy nie było takiej sytuacji.

Runflat to nie tylko duzo gorszy komfort ale też głośniej w aucie, cięższa masa nieresorowalna, gorsza przyczepność (///M, AMG itd nie mają RF) i dużooo szybsze zużycie elementów zawieszenia zwłaszcza amortyzatorow i ich poduszek, odbojów itd. wszystko przenosi się na amortyzatory a ich życie jest krótsze nawet o ponad połowę. Elementy plastikowe też szybciej trzeszczą na RF. Wg mnie rozwiązanie tylko jak ktoś lata często trasy po 500-1000km+ często za granicę wtedy RF ma sens. Obecne opony w bardzo ciężko uszkodzić.

Opublikowano

@mały:

W 100% się nie zgadzam :D :D :D


Ja gumę łapię średnio raz w roku, niezależnie czy RF czy nie, natomiast zestaw naprawczy NIGDY nie zalepił u mnie nawet najmniejszej dziury, za to wulkanizatorowi napsuł krwi zawsze.


RF imho nie jest jednoznaczne, 18" RF było DUŻO bardziej komfortowe niż 19" zwykłe w moim F21. W E71 nie było żadnej różnicy w komforcie między RF a zwykłymi. A szczególnie E71 to było przecież dawno temu.


Aktualnie nigdy w życiu bym nie zrezygnował z RF, uratowało mnie to wiele razy i generalnie podejście mam proste - fabryka zakłada RF, to tak ma być. Nie zakłada, to nie walczę o to. A zamiast zestawu naprawczego zacząłem wozić sznurki do zatykania dziur, dużo pewniejsze rozwiązanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sławomir sznurki jak najbardziej sprawdzają się nawet przy dużych dziurach :cool2:

Może jeździsz po jakiś halach przemyslowych, firmach produkcyjnych itd bo na drogach ciężko o elementy mogące uszkodzić oponę mi poza 3 wkrętani nic się nie zdarzyło. Kiedyś z 18 lat temu jak miałem pierwszy rok prawo jazdy złapałem śrubę wielkości kciuka która weszła łbem w bok opony ale od tamtej pory sporo się zmieniło na drogach.

Opublikowano

Może to wynika z tego, że ja opon zużywam rocznie trochę więcej niż przeciętny Kowalski? :D :D :D

Poza tym moje przypadki były różne, np. w F06 wpadłem ze 2-3 razy w dziurę, przez co niskoprofilowe RF pękały. W motocyklu wyprzedzałem poboczem, trafiłem na śrubę :D Najlepsze było, jak u siebie na placu najechałem na wystającą z ziemi blokadę bramy, też rozciąłem. Plus dobre 4 wkręty tu i ówdzie.


4UOwsvt.jpg

Opublikowano

Jakie są wasze opinie o komforcie jazdy na oponach typu RF? Waham się czy brać felgi 18" bez RF czy 19" z.


Moje wcześniejsze doświadczenia z jazdą na RF jeszcze w E90 były bardzo kiepskie. Na koleinach auto niesamowicie ściągało, trzeba było mocno trzymać kierownice, aż ją wyrywało. Z radością przesiadałem się na zwykłe zimówki, różnica była ogromna, ale to było kiedyś.

Opublikowano
Jakie są wasze opinie o komforcie jazdy na oponach typu RF? Waham się czy brać felgi 18" bez RF czy 19" z.


Moje wcześniejsze doświadczenia z jazdą na RF jeszcze w E90 były bardzo kiepskie.

Zacytuję mój post z pierwszej strony wątku:

Ja się mocno obawiałem RF po doświadczeniu z E90, które na RF było dla mnie niewyobrażalnie twarde. Kombinowałem strasznie jak w G21 uniknąć RF.


Ostatecznie zamówiłem jednak z 19" z RF i się przekonałem do nich. Komfort jest dla mnie OK, świadomość wytrzymalszej opony uspokaja przy większych prędkościach. Na zimę kupiłem 796M 18", ale również RF.

Opublikowano
Jakie są wasze opinie o komforcie jazdy na oponach typu RF? Waham się czy brać felgi 18" bez RF czy 19" z.


Moje wcześniejsze doświadczenia z jazdą na RF jeszcze w E90 były bardzo kiepskie.

Zacytuję mój post z pierwszej strony wątku:

Ja się mocno obawiałem RF po doświadczeniu z E90, które na RF było dla mnie niewyobrażalnie twarde. Kombinowałem strasznie jak w G21 uniknąć RF.


Ostatecznie zamówiłem jednak z 19" z RF i się przekonałem do nich. Komfort jest dla mnie OK, świadomość wytrzymalszej opony uspokaja przy większych prędkościach. Na zimę kupiłem 796M 18", ale również RF.

 

Dzięki, czytałem wcześniej. Mam nadzieję poznać więcej opinii, dlatego zadałem to pytanie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.