Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Czytając inne wątki zaczynam nabierać wątpliwości. Diler twierdzi, że auto przyjedzie na run flatach: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/w9s4w6n1 koła: m double spoke bicolor m790 18". Z jednej strony zastanawiam się nad tym by wziąć zwykłe, ale z drugiej znajomy namawia mnie na zostawienie run flatów ze względów bezpieczeństwa (widziałem zachowania aut przy dużych prędkościach) bo wie, że raczej będę jeździł w trasach szybko, a ja obawiam się jednak utraty komfortu na codzień i komplikacji z użytkowniem run flatów i większą głośnością. No i wówczas homologacyjnie nie będę mógł wziąć felg bez EH2+ i zwykłych opon na zimę bo ryzykuję z ubezpieczalnią.


Teraz pytanie czy skoro domyślnie w konfiguratorze jest dodany zestaw naprawczy to auto przyjedzie na zwykłych oponach czy RF? Czy ktoś faktycznie zdecydował się od nowości zamówić ze zwykłymi oponami bez RF?

Opublikowano
Generalnie właśnie słyszę o hałasie, gorszym komforcie na słabszych drogach czy większym obciążeniu zawieszenia ze względu na masę, ewentualne naprawy czy zakup takiej opony w trasie. Co z tego, że na początku jest ubezpieczenie opon, assistance. Jak się pojedzie gdzieś w góry do pipidowa to pewnie nawet nie będzie maszyny by ściągnąc takiego RF. Nie mówiąc już po okresie gwarancji i ubezpieczycielu, który się przywali, nawet jakbym później chciał nie RF założyć mimo, że z gwiazdką. A podobno zawieszenie jest to samo. Oficjalnie nie znalazłem info o innym sofcie dla ESP przykładowo.
Opublikowano
No tak tu wyczytałem, że ubezpieczyciele robią problemy bo niby auto z fabryki na RF przyjechało. Nie mam jednak wyciągu z homologacji bo to ona powinna wyjaśniać wszystko.
Opublikowano
No tak tu wyczytałem, że ubezpieczyciele robią problemy bo niby auto z fabryki na RF przyjechało. Nie mam jednak wyciągu z homologacji bo to ona powinna wyjaśniać wszystko.

Kolego, chyba się jakiś bzdur naczytałeś ;) Od 10 lat jeżdżę głównie na RF i tylko w jednym aucie (F06 na 20") sprawiało to problem. Generalnie zestaw naprawczy u mnie w 100% się nie sprawdził przy kilku podejściach, tylko RF daje Ci gwarancję, że autem jeszcze gdzieś dojedziesz na flaku.


Kwestia komfortu jest mocno dyskusyjna - w paru autach miałem drugi zestaw kół bez RF i nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek miał "niższy" komfort. Raczej odwrotnie - w F21 miałem tak, że 19" zwykłe były wyraźnie twardsze niż 18" RF.


Natomiast jeśli szukasz na forum opinii o RF, to jeśli 20 osób się wypowie, będziesz mieć 20 sprzecznych opinii :lol:

Opublikowano
No tak tu wyczytałem, że ubezpieczyciele robią problemy bo niby auto z fabryki na RF przyjechało. Nie mam jednak wyciągu z homologacji bo to ona powinna wyjaśniać wszystko.

Kolego, chyba się jakiś bzdur naczytałeś ;) Od 10 lat jeżdżę głównie na RF i tylko w jednym aucie (F06 na 20") sprawiało to problem. Generalnie zestaw naprawczy u mnie w 100% się nie sprawdził przy kilku podejściach, tylko RF daje Ci gwarancję, że autem jeszcze gdzieś dojedziesz na flaku.


Kwestia komfortu jest mocno dyskusyjna - w paru autach miałem drugi zestaw kół bez RF i nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek miał "niższy" komfort. Raczej odwrotnie - w F21 miałem tak, że 19" zwykłe były wyraźnie twardsze niż 18" RF.


Natomiast jeśli szukasz na forum opinii o RF, to jeśli 20 osób się wypowie, będziesz mieć 20 sprzecznych opinii :lol:

 

Dzięki za odpowiedź. Ktoś tutaj opisywał przypadek, że jakiś słupek zarysował mu zderzak, a rzeczoznawca dokładnie oglądał koła i sprawdzał ogumienie bo ubezpieczyciele to szukają dziury w całym.

Oczywiście ile ludzi tyle opinii, ale wolę dopytać. To moje pierwsze BWM, a tym bardziej run flaty stąd dużo wątpliwości. Generalnie nie patrzyłem na inne marki typu Audi czy Mercedes ale oni chyba zakładają zwykłe gumy w większości. Handlowiec odwodzi mnie od zmiany, mój przyjaciel również. No może się muszę przełamać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś tutaj opisywał przypadek, że jakiś słupek zarysował mu zderzak, a rzeczoznawca dokładnie oglądał koła i sprawdzał ogumienie bo ubezpieczyciele to szukają dziury w całym.

 

Wychodzi na to, że jak ktoś zarysuje auto stojące na cegłach to odszkodowanie nie należy się...

Opublikowano

Ja się mocno obawiałem RF po doświadczeniu z E90, które na RF było dla mnie niewyobrażalnie twarde. Kombinowałem strasznie jak w G21 uniknąć RF.


Ostatecznie zamówiłem jednak z 19" z RF i się przekonałem do nich. Komfort jest dla mnie OK, świadomość wytrzymalszej opony uspokaja przy większych prędkościach. Na zimę kupiłem 796M 18", ale również RF.

Opublikowano

Bez problemu zamówiłem G21 na zwykłych 18" i samochód przyjechał na Bridgestone Turanza T005.

Koła zimowe musiałem wziąć z RF, bo innych nie było w ofercie.


I tak, jeśli jest na wyposażeniu zestaw naprawczy to oznacza, że opony są klasyczne.

Opublikowano
Bez problemu zamówiłem G21 na zwykłych 18" i samochód przyjechał na Bridgestone Turanza T005.

Koła zimowe musiałem wziąć z RF, bo innych nie było w ofercie.


I tak, jeśli jest na wyposażeniu zestaw naprawczy to oznacza, że opony są klasyczne.

 

Ale to specjalnie wymagałeś zwykłych opon u handlowca? Z poziomu konfiguratora na www takich opcji nie ma. Jedynie miałem domyślnie zaznaczony zestaw naprawczy, ale handlowiec twierdzi, że będą run flaty. W zasadzie po kilku filmikach więcej z pękającą oponą zaczynam się jednak przekonywać do RF. Zwłaszcza, że z wypowiedzi wynika, iż komfort jest ok.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie zaprzątaj sobie tym głowy, auto jeździ normalnie na rft.
Opublikowano
Bez problemu zamówiłem G21 na zwykłych 18" i samochód przyjechał na Bridgestone Turanza T005.

Koła zimowe musiałem wziąć z RF, bo innych nie było w ofercie.


I tak, jeśli jest na wyposażeniu zestaw naprawczy to oznacza, że opony są klasyczne.

 

Ale to specjalnie wymagałeś zwykłych opon u handlowca? Z poziomu konfiguratora na www takich opcji nie ma. Jedynie miałem domyślnie zaznaczony zestaw naprawczy, ale handlowiec twierdzi, że będą run flaty. W zasadzie po kilku filmikach więcej z pękającą oponą zaczynam się jednak przekonywać do RF. Zwłaszcza, że z wypowiedzi wynika, iż komfort jest ok.

 

Tak chciałem.

Z tego co pamiętam w zeszłym roku w konfiguratorze była taka opcja. Ale jeszcze się upewniałem przy zamawianiu i handlowiec mnie uspokajał, że jeśli jest zestaw naprawczy to oznacza, że nie będzie RF. Może teraz coś się zmieniło, ale w sumie po co zestaw jeśli nie można nim nic naprawiać, dziwne.


Zimówki mam RF i w sumie dużej różnicy w komforcie nie czuję, a moje jedyne obawy wynikają z trudności napraw opon RF, szczególnie gdzieś daleko w trasie. Małe serwisy się ponoć często nie podejmują nawet przy zwykłych przebiciach.

W poprzednich samochodach miałem przygody z najechaniem na śrubę czy gwóźdź, 15 min od ręki załatwione w najbliższym Norauto i można jechać dalej. Z RF jak jest w takich sytuacjach nie wiem, może ktoś się podzieli doświadczeniami.

Opublikowano
Małe serwisy się ponoć często nie podejmują nawet przy zwykłych przebiciach. W poprzednich samochodach miałem przygody z najechaniem na śrubę czy gwóźdź, 15 min od ręki załatwione w najbliższym Norauto i można jechać dalej. Z RF jak jest w takich sytuacjach nie wiem, może ktoś się podzieli doświadczeniami.

To ja Ci opiszę jak to wygląda.


1. Na RF po prostu sam dojedziesz do serwisu BMW. Ile miejsc w PL czy EU jest dalej niż "przysłowiowe" 80km od serwisu? A zrobisz więcej niż 80km, sprawdzone. W wawie masz 4, na śląsku chyba 6, w Krakowie też kilka, itp itd. Do tego dolicz nieoficjalne. W większości z nich mają opony na stanie.

2. Na RF po prostu dojedziesz do domu i załatwisz temat na spokojnie.

3. Niezależnie od typu opony, prawie każdy warsztat normalną dziurę załatwi Ci po prostu sznurkiem (testowałem w Porsche na 21" kołach!)

4. W typowej sytuacji, kiedy masz dziurę w normalnej oponie, JEDYNE co możesz zrobić to czekać na lawetę. Zestaw naprawczy to działa na dziury średnicy 1mm? Mi NIGDY nie zadziałał.

5. Ja zwykle dłuższe trasy robiłem w weekend. Większość serwisów jest wtedy zamknięta i obojętnie jakiej opony nie masz, nikt Ci jej nie naprawi.

6. Naprawienie opony jest i tak tylko rozwiązaniem tymczasowym. Nigdy w życiu bym nie chciał pojechać 1000km w trasę, czy 200kmh oponą naprawianą.


Generalnie nie ma co kombinować. Moim zdaniem nie ma lepszej opcji od pełnowymiarowego koła zapasowego. Ale takiej opcji nie ma praktycznie nikt dzisiaj. RF jest nie najgorszym rozwiązaniem.

Opublikowano
Zimówki mam RF i w sumie dużej różnicy w komforcie nie czuję, a moje jedyne obawy wynikają z trudności napraw opon RF, szczególnie gdzieś daleko w trasie. Małe serwisy się ponoć często nie podejmują nawet przy zwykłych przebiciach.

W poprzednich samochodach miałem przygody z najechaniem na śrubę czy gwóźdź, 15 min od ręki załatwione w najbliższym Norauto i można jechać dalej. Z RF jak jest w takich sytuacjach nie wiem, może ktoś się podzieli doświadczeniami.

Przypomniałeś mi o czymś. Przed zamówieniem G21 zadzwoniłem jeszcze do 5 losowych serwisów ogumienia w Poznaniu. Wszędzie mi powiedzieli, że mogę do nich podjechać z RF. Nadzieja więc jakaś jest na naprawę w trasie.
Opublikowano
Zimówki mam RF i w sumie dużej różnicy w komforcie nie czuję, a moje jedyne obawy wynikają z trudności napraw opon RF, szczególnie gdzieś daleko w trasie. Małe serwisy się ponoć często nie podejmują nawet przy zwykłych przebiciach.

W poprzednich samochodach miałem przygody z najechaniem na śrubę czy gwóźdź, 15 min od ręki załatwione w najbliższym Norauto i można jechać dalej. Z RF jak jest w takich sytuacjach nie wiem, może ktoś się podzieli doświadczeniami.

Przypomniałeś mi o czymś. Przed zamówieniem G21 zadzwoniłem jeszcze do 5 losowych serwisów ogumienia w Poznaniu. Wszędzie mi powiedzieli, że mogę do nich podjechać z RF. Nadzieja więc jakaś jest na naprawę w trasie.

Jeśli jakiś serwis wulkanizacyjny mówi Ci, że nie potrafi zmienić runflat to równie dobrze nie potrafią dobrze założyć zwykłych. Przy RF liczy się dokładność, precyzja i cierpliwość, żadne inne specjalne umiejętności.

Małe serwisy się ponoć często nie podejmują nawet przy zwykłych przebiciach. W poprzednich samochodach miałem przygody z najechaniem na śrubę czy gwóźdź, 15 min od ręki załatwione w najbliższym Norauto i można jechać dalej. Z RF jak jest w takich sytuacjach nie wiem, może ktoś się podzieli doświadczeniami.

To ja Ci opiszę jak to wygląda.


1. Na RF po prostu sam dojedziesz do serwisu BMW. Ile miejsc w PL czy EU jest dalej niż "przysłowiowe" 80km od serwisu? A zrobisz więcej niż 80km, sprawdzone. W wawie masz 4, na śląsku chyba 6, w Krakowie też kilka, itp itd. Do tego dolicz nieoficjalne. W większości z nich mają opony na stanie.

2. Na RF po prostu dojedziesz do domu i załatwisz temat na spokojnie.

3. Niezależnie od typu opony, prawie każdy warsztat normalną dziurę załatwi Ci po prostu sznurkiem (testowałem w Porsche na 21" kołach!)

4. W typowej sytuacji, kiedy masz dziurę w normalnej oponie, JEDYNE co możesz zrobić to czekać na lawetę. Zestaw naprawczy to działa na dziury średnicy 1mm? Mi NIGDY nie zadziałał.

5. Ja zwykle dłuższe trasy robiłem w weekend. Większość serwisów jest wtedy zamknięta i obojętnie jakiej opony nie masz, nikt Ci jej nie naprawi.

6. Naprawienie opony jest i tak tylko rozwiązaniem tymczasowym. Nigdy w życiu bym nie chciał pojechać 1000km w trasę, czy 200kmh oponą naprawianą.


Generalnie nie ma co kombinować. Moim zdaniem nie ma lepszej opcji od pełnowymiarowego koła zapasowego. Ale takiej opcji nie ma praktycznie nikt dzisiaj. RF jest nie najgorszym rozwiązaniem.

 

Nic dodać, nic ująć :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hej. Czytając inne wątki zaczynam nabierać wątpliwości. Diler twierdzi, że auto przyjedzie na run flatach: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/w9s4w6n1 koła: m double spoke bicolor m790 18". Z jednej strony zastanawiam się nad tym by wziąć zwykłe, ale z drugiej znajomy namawia mnie na zostawienie run flatów ze względów bezpieczeństwa (widziałem zachowania aut przy dużych prędkościach) bo wie, że raczej będę jeździł w trasach szybko, a ja obawiam się jednak utraty komfortu na codzień i komplikacji z użytkowniem run flatów i większą głośnością. No i wówczas homologacyjnie nie będę mógł wziąć felg bez EH2+ i zwykłych opon na zimę bo ryzykuję z ubezpieczalnią.


Teraz pytanie czy skoro domyślnie w konfiguratorze jest dodany zestaw naprawczy to auto przyjedzie na zwykłych oponach czy RF? Czy ktoś faktycznie zdecydował się od nowości zamówić ze zwykłymi oponami bez RF?

 

Jesli jest zestaw naprawczy to na pewno masz bez RF.


Większość wulkanizatorów naprawi RunFlaty bez problemu. Chyba że masz 20-21 cali... wtedy może być problem bo nie każdy potrafi i może uszkodzić oponę przy zdejmowaniu/zakładaniu. 17/18/19 nie jest problemem

Opublikowano
Koledzy, właśnie konfiguruję 330i i RF występuje tylko jako 19'. Czy ktoś sprawdzał możliwość zamówienia RF do '18 na etapie produkcji, czy będę musiał zmienić zwykłe kapcie na rf we własnym zakresie? Jak wygląda sprawa z homologacją (nie widziałem jej) - czy tam jest wyszczególnione, że auto może jeździć na RF i "zwykłych" oponach?
***** ***
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy, właśnie konfiguruję 330i i RF występuje tylko jako 19'. Czy ktoś sprawdzał możliwość zamówienia RF do '18 na etapie produkcji, czy będę musiał zmienić zwykłe kapcie na rf we własnym zakresie? Jak wygląda sprawa z homologacją (nie widziałem jej) - czy tam jest wyszczególnione, że auto może jeździć na RF i "zwykłych" oponach?

 

Zadzwoń do handlowca i niech zmieni konfigurację na RF. Ja pozostanę przy zwykłych 18", a nie przepraszam one nie są zwykłe. One są z Gwiazdką:). Felgi zdaje się są EH2+ więc pod run flat. Zimowe 18" cali homologowane masz tylko w RF, także myślę, że spoko. Zawieszenie z tego co wiem to samo. W niemieckim konfiguratorze można sobie od razu wybrać. Myślę, że spokojnie ogarną opony. Handlowiec stwierdził, że montują nie RF bo inne opory toczenia i zużycie paliwa niższe. Coś mi się wydaje, że tak jak ze strzelającym wydechem kwestia norm zyżycia paliwa i hałasu. Ale to moje przypuszczenia.

Opublikowano
Koledzy, właśnie konfiguruję 330i i RF występuje tylko jako 19'. Czy ktoś sprawdzał możliwość zamówienia RF do '18 na etapie produkcji, czy będę musiał zmienić zwykłe kapcie na rf we własnym zakresie? Jak wygląda sprawa z homologacją (nie widziałem jej) - czy tam jest wyszczególnione, że auto może jeździć na RF i "zwykłych" oponach?

 

Zadzwoń do handlowca i niech zmieni konfigurację na RF. Ja pozostanę przy zwykłych 18", a nie przepraszam one nie są zwykłe. One są z Gwiazdką:). Felgi zdaje się są EH2+ więc pod run flat. Zimowe 18" cali homologowane masz tylko w RF, także myślę, że spoko. Zawieszenie z tego co wiem to samo. W niemieckim konfiguratorze można sobie od razu wybrać. Myślę, że spokojnie ogarną opony. Handlowiec stwierdził, że montują nie RF bo inne opory toczenia i zużycie paliwa niższe. Coś mi się wydaje, że tak jak ze strzelającym wydechem kwestia norm zyżycia paliwa i hałasu. Ale to moje przypuszczenia.

Dzwoniłem, rozmawiałem, wszystko rozbija się o normy zużycia paliwa. Auto musi wyjechać na letnich bez RF

***** ***
Opublikowano
Koledzy, właśnie konfiguruję 330i i RF występuje tylko jako 19'. Czy ktoś sprawdzał możliwość zamówienia RF do '18 na etapie produkcji, czy będę musiał zmienić zwykłe kapcie na rf we własnym zakresie? Jak wygląda sprawa z homologacją (nie widziałem jej) - czy tam jest wyszczególnione, że auto może jeździć na RF i "zwykłych" oponach?

 

Zadzwoń do handlowca i niech zmieni konfigurację na RF. Ja pozostanę przy zwykłych 18", a nie przepraszam one nie są zwykłe. One są z Gwiazdką:). Felgi zdaje się są EH2+ więc pod run flat. Zimowe 18" cali homologowane masz tylko w RF, także myślę, że spoko. Zawieszenie z tego co wiem to samo. W niemieckim konfiguratorze można sobie od razu wybrać. Myślę, że spokojnie ogarną opony. Handlowiec stwierdził, że montują nie RF bo inne opory toczenia i zużycie paliwa niższe. Coś mi się wydaje, że tak jak ze strzelającym wydechem kwestia norm zyżycia paliwa i hałasu. Ale to moje przypuszczenia.

Dzwoniłem, rozmawiałem, wszystko rozbija się o normy zużycia paliwa. Auto musi wyjechać na letnich bez RF

 

A jednak. Choć dziwne jest to, że jakoś w Niemczech jest opcja wyboru RF nawet dla 18 cali. Wejdź sobie na ich konfigurator i jak bardzo Ci zależy to przyciśnij handlowca. Przepisy te same w UE. Aż tak się troszczą o nasze powietrze?

Pod opcją Rader/Reifen masz pole do zaznaczenia RF (Notlaufeigenschaften ): https://configure.bmw.de/de_DE/configure/G20/5R71/FKGNL,P0300,S01CB,S01DE,S01RE,S0230,S02NH,S02PA,S02TB,S02VB,S02VL,S0428,S0431,S0465,S0481,S0493,S04KK,S04NE,S04UR,S0508,S0534,S0544,S0548,S05A1,S05AQ,S05DA,S05DC,S0654,S06AE,S06AF,S06AK,S06C1,S0704,S0710,S0715,S0760,S0775,S07LF,S0801,S0851,S0879,S08KA,S08TF

Opublikowano
Dzwoniłem, rozmawiałem, wszystko rozbija się o normy zużycia paliwa. Auto musi wyjechać na letnich bez RF

W zeszłym roku w G21 M-Sport standardem było 18"RF, ale bez problemu można było zmienić na zwykłe.

Opublikowano

A jednak. Choć dziwne jest to, że jakoś w Niemczech jest opcja wyboru RF nawet dla 18 cali. Wejdź sobie na ich konfigurator i jak bardzo Ci zależy to przyciśnij handlowca. Przepisy te same w UE. Aż tak się troszczą o nasze powietrze?

Pod opcją Rader/Reifen masz pole do zaznaczenia RF (Notlaufeigenschaften ): https://configure.bmw.de/de_DE/configure/G20/5R71/FKGNL,P0300,S01CB,S01DE,S01RE,S0230,S02NH,S02PA,S02TB,S02VB,S02VL,S0428,S0431,S0465,S0481,S0493,S04KK,S04NE,S04UR,S0508,S0534,S0544,S0548,S05A1,S05AQ,S05DA,S05DC,S0654,S06AE,S06AF,S06AK,S06C1,S0704,S0710,S0715,S0760,S0775,S07LF,S0801,S0851,S0879,S08KA,S08TF

Sprawdzałem u 3 dealerów - nie mają opcji podmiany. Zmienię we własnym zakresie

***** ***

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.