Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam od jakiegoś czasu (ok miesiąc) problem przy ruszaniu i staniu w korku.

Samochód z 2006 roku, przebieg 260 tys km z czego 5 tys na lpg.

Problem/y:

- dogrzewając silnik już po przełączeniu na lpg (temp płynu chłodniczego ok 40-50 stopni) tocząc się lub hamując silnik potrafi zgasnąć

- stojąc na skrzyżowaniu pod lekką górkę chcąc intensywniej ruszyć silnik też czasem gaśnie

- w korku czasem obroty dość intensywnie zafalują, aż szarpie całym samochodem (od 400 do 1400 obr)


Świece wymieniałem ok 3 tys km temu, powyżej ok 3,3 tys obr silnik odzywa i zbiera się bardzo dobrze.

Problem z gaśnięciem pryz ruszaniu występuje zarówno na gazie jak i benzynie.

Gaz strojony na postoju jak i autostradzie strojony 2 tys km temu.

Czy posiadając elm327 jestem w stanie przeprowadzić jakąś diagnostykę poza odczytem błędów?

Podane problemy wskazują na małą DISE, jak ją poprawnie zdiagnozować nie posiadając INPY?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poprawnie nie zdiagnozujesz Disy bez inpy albo Isty. Chyba ze sie rozpadła na kawałki :D
Opublikowano
Poprawnie nie zdiagnozujesz Disy bez inpy albo Isty. Chyba ze sie rozpadła na kawałki

Dobrze doczytałem, że mając zwykły kabel ELM327 nie zagada z inpą? Potrzebuję jakiś kabel, który ogarnia K+d-can, np. https://allegro.pl/oferta/interfejs-bmw-usb-k-dcan-inpa-dis-profesjonalny-7164684382, ewentualnie jakiś kabel z Aliexpress typu: https://www.aliexpress.com/item/4001114476543.html

Różnica w cenie stosunkowo niewielka, a kabel od chińczyka daje potencjalnie więcej możliwości diagnostyki nie tylko BMW ale innych samochodów.

 

Celowałbym w valvetronica i dobrą adaptację. Odepnij wtyczke od VVT i sprawdź czy też tak się dzieje czy jest OK - wtedy będziesz miał odpowiedź odnośnie VVT.

Masz na myśli odpięcie sterowania do silniczka valvetronica, czy sterowania elektrozaworami vanosów? Nie chciałbym odpiąć złej wtyczki a potem cmoknąć zaworów z tłokami :lol: .

Jeśli chodzi o adaptacje, to przed założeniem LPG były kasowane nastawy, oraz adaptacja skrzyni biegów, oraz zrobione ok. 200 km na benzynie przed montażem.

Opublikowano

Zdjąłem pokrywę silnika, moim oczom ukazał się widok zapocenia pomiędzy pokrywą zaworów a silnikiem valvetronic.

IMG-1991.jpg

IMG-1990.jpg

Pod cewkami i w zagłębieniach jest dość sporo oleju od cylindra 1 do 3 - uszczelka do wymiany. Pytanie czy po wyjęciu silnika, wymianie uszczelki konieczna jest adaptacja systemu valvetronic?


Zrobiłem test przy odpiętym silniczku valvetronica, oto jak chodzi silnik:


Przy odpiętym sterowaniu nie dało się jechać szybciej niż 20 km/h . Silnik generalnie mega zamulony i nie było jak się wgl rozpędzić.

Znalazłem jakiś film, gdzie ktoś sugeruje sprawdzenie oporności pomiędzy pinami silnika a jego obudową, u mnie na jednym pinie było stabilne 850 Ohm, na drugim pinie chwilę oporność się zmieniała, po czym ustabilizowała na tej samej wartości.

Z okolic dolotu przy odpiętym sterowaniu valvetronica było słychać jakieś chrobotanie jakby silnik krokowy, ocieranie czy coś takiego. Nie jestem pewien czy to jest ze sobą powiązane.


Z ciekawości sprawdziłem jak silnik chodzi po otwarciu wlewu oleju, nie było żadnych zmian w pracy silnika:


Po tym po przejechaniu ok 300m z wydechu zaczęły się wydobywać masakrycznie wielkie chmury dymu, śmierdziało spalonym olejem. Czyżby to była oznaka uszkodzonej odmy? Spalanie oleju jest na poziomie 1l na 5000 km.

Opublikowano
Hmm, u mnie po wyjęciu silniczka VVT silnik tak naprawdę normalnie pracował, nie było tych przyduszeń tylko delikatnie gorzej wkręcał się na obroty od dołu. Jak nie robiłeś uszczelki pokrywy zaworów - warto machnąć wszystko; uszczelka silniczka vvt, pokrywa zaworów, uszczelka tej wtyczki od VVT. Po demontażu silniczka zawsze warto zrobić adaptację INPĄ, jednakże podczas wkręcania silniczka VVT bądź bardzo uważny i sprawdź dokładnie jak się go wykręca na YT bo ja uszkodziłęm podczas tych manewrów głowicę, dlatego też nie doradzę jak go dokładnie wykręcić :roll:
Opublikowano

Okej mam kabel i INPĘ do diagnostyki, za bardzo nie ogarniam niemieckiego, więc zrobiłem test jaki umiałem i sprawdziłem błędy:

Test disy z trudniejszym dostępem, po opisie stawiam że duża:


IMG-2005.jpg


Test disy po zewnętrznej stronie układu dolotowego:


IMG-2003.jpg


Skasowałem wszystkie błędy oraz przejechałem się po autostradzie i mieście, po tym wyszły błędy:

2AAB - DME: Variable intake system, self-diagnosis

2D5A - Monitoring engine torque limiting


Według tych błędów problem jest z dużą disą, nie miałem jak dziś jej wymontować. Macie jakieś pomysły co i jak można sprawdzić jeszcze przy pomocy INPY?

Ewentualnie jakieś spolszoczne instrukcje czy po angielsku.

Nie widziałem błędów odnośnie valvetronica - na razie ten temat bym odpuścił.

Opublikowano

Okej, wystarczył demontaż jednej disy i test palca :lol: , klapka chodziła luźno.

Macie opinie na temat zaworów od firmy SKV, konkretnie takie coś: https://allegro.pl/oferta/zawor-sterujacy-dolotu-powietrza-skv-31skv050-9454723733

Rozpiętość cenowa jest od 300 pln do 1000, jak jest z trwałością tych elementów?

Patrzyłem i tak łatwo obecenj nie miałbym jak zregenerowac.

Opublikowano

Też musiałem kupić dise dwa tygodnie temu. Zastanawiałem się nad zamiennikami z aledrogo.

Naczytałem się opinii na forum że bardzo często długo nie pracowały i kupiłem OEM BMW. Czy dobrze zrobiłem tego się nie dowiem.

Opublikowano

Disa zamówiona, wziąłem jedną z tańszych - jak coś można próbować zregenerować starą ;).

Niepokoi mnie też kwesta tego, że po odkręceniu korka wlewu oleju został olej zassany do kolektora dolotowego, co objawiało się dramatyczną chmurą dymu.

Czy to może być kwestia walniętej odmy, czy może ten typ tak ma?

Edited: Polecacie jakieś sposoby sprawdzenia szczelności przewodów odmy nie posiadając kompresora? Ewentualnie czy można stwierdzić czy odma pracuje dobrze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy sprawdzaniu małej disy i tak trzeba zdjąć kolektor. Odma nie jest jakimś drogim elementem, jeśli nie była dawno wymieniana to ja bym przy okazji wymienił.
Opublikowano

Duża disa wymieniona, błędy skasowane. Na razie przejechałem testowo 30 km, silnik chodzi dobrze.

Nie wiem czy to kwestia skasowania błędów czy faktycznej poprawy, wydaje mi się, że do 3 tys obrotów silnik jest bardziej elastyczny (nie jakoś super ale jednak).

Następne 500 km pokaże czy coś się poprawiło. Dzięki za pomoc :)

Opublikowano
Duża disa wymieniona, błędy skasowane. Na razie przejechałem testowo 30 km, silnik chodzi dobrze.

Nie wiem czy to kwestia skasowania błędów czy faktycznej poprawy, wydaje mi się, że do 3 tys obrotów silnik jest bardziej elastyczny (nie jakoś super ale jednak).

Następne 500 km pokaże czy coś się poprawiło. Dzięki za pomoc :)

 

tu masz super grafikę kiedy która disa się otwiera w N52:

https://bimmerprofs.com/disa/

jeżeli ta stara była ciągle otwarta to możesz teraz czuć realną poprawę.

R6 + V4 = :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.