Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No cóż. G05 przestaje być nowym modelem i części tanieją.

Newralgiczne są zawsze 2 pierwsze lata produkcji. Po tym czasie wg moich doświadczeń wszystko staje się dostępne a ceny robią się rozsądne.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

U la la :duh: - to moje 15 było ofertą nie do odrzucenia :mrgreen: .


Popytaj po różnych salonach - ja dostałem ofertę dużo niższa z Inchape i mój salon to wyrównał.

Opublikowano

Witam wszystkich!


imho warto dopytać jeszcze o parametry po montażu. Przy zakupie auta zgłębiałem ten temat (często używam X5 jako holownika) i wtedy padło, że tylko hak na wyposażeniu standardowym daje DMC przyczepy 3500kg. Jak się później dołoży to tylko 1700kg (lub podobnie). Sprzedawca nie potrafił tego wyjaśnić. Gdzieś trafiłem niepotwierdzone info, że może chodzić o dodatkową chłodnicę (ale nie wody) a skrzyni biegów...


Do rowerów czy skutera to nie specjalnie ważne, ale wydać 15k czy nawet więcej i mieć ograniczenia to już trochę słabo. A przynajmniej dobrze wiedzieć, bo przyjdzie ochota zamiast skutera zapiąć przyczepę z motorówką i będzie kłopot...


Dodatkowo trzeba pamiętać, że DMC G05 30d to prawie 3T, byle przyczepa i się przekracza uprawnienia kat. B i wpada w ViaToll. I nie liczy się tutaj ile waży skuter, tylko jakie jest DMC przyczepy w dowodzie. Może jechać pusta i będzie kłopot przy przekroczeniu kategorii....

Opublikowano

Dodam jeszcze, że u mnie w połowie przypadków w momencie podpinania przyczepy i wiązki elektrycznej aktywuje się otwieranie bagażnika z tkz. "kopniaka".

Można się zdziwić jak nagle burta leci człowiekowi na głowę :)


Warto zwrócić uwagę w szczególności przy bagażniku rowerowym czy takie "niekontrolowane" otwarcie czegoś nie uszkodzi...


Może ktoś zna sposób aby zablokować "kopniaka" gdy hak jest wysunięty? Tak byłoby idealnie.

Opublikowano
....


imho warto dopytać jeszcze o parametry po montażu. Przy zakupie auta zgłębiałem ten temat (często używam X5 jako holownika) i wtedy padło, że tylko hak na wyposażeniu standardowym daje DMC przyczepy 3500kg. Jak się później dołoży to tylko 1700kg (lub podobnie). Sprzedawca nie potrafił tego wyjaśnić. Gdzieś trafiłem niepotwierdzone info, że może chodzić o dodatkową chłodnicę (ale nie wody) a skrzyni biegów...

....

 

Ta wielkość zależy od silnika - czyli np. dla 40i jest to fabrycznie do 3500kg, a jak dokładasz to 2500kg. Inaczej jest dla 30D, M50i, etc.


Poza tym tak jak napisałeś - większość z nas nie może i tak przekroczyć 3500kg z samochodem (czyli dla X5 zostaje do 1100-1250kg na przyczepę), więc różnica może być bez znaczenia.


Co ciekawe po montażu Haka w serwisie ma on w VIN dokładnie ten sam kod co fabryczny. Niestety nie mam już tamtej X5ki i nie sprawdzę ile kg wbite zostało na przeglądzie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Kiedy szukałem informacji o tym, jakie przyczepy samochodowe będą pasować do mojego bmw, to skontaktowałem się z http://wnpsuski.pl. Czasami warto zapytać specjalistów, żeby nie uszkodzić pojazdu.

Przepraszam, czy mógłbyś rozszerzyć Twoją wiadomość, a szczególnie chodzi mi o zdanie:"Czasami warto zapytać specjalistów, żeby nie uszkodzić pojazdu."


Wyłączając przekroczenie dopuszczalnej masy, niezabezpieczenie ładunku i jazdy po wertepach, najczęściej do uszkodzenia pojazdu dochodzi przy manewrze cofania takim zespołem, a więc czynnik ludzki - umiejętności kierowcy, a nie konstrukcja przyczepy jest tego powodem.


Można targać lawetę, lub zamocować uchwyt na rowery i to będzie wpływać na trwałość pojazdu, ale to nasze potrzeby o tym decydują.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten post brzmi jak samoreklama, ktoś założył konto by tylko wrzuć link tej strony? Oczywiście mogę się mylić.
Opublikowano

"Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem

a) przy zamówieniu opcji Trzeci rząd foteli: 1700kg (xDrive25d, xDrive30d), 2500kg (xDrive40d, xDrive40i)

b) przy zamówieniu opcji Sportowy układ hamulcowy M: 2700kg (xDrive25d, xDrive30d)

c) przy zamówieniu fabrycznie opcji Hak holowniczy, elektryczny: 3500kg (xDrive25d, xDrive45e: 2700kg, X5 M: 3000kg)"



Info prosto ze strony bmw.pl : https://www.bmw.pl/pl/all-models/x-series/X5/2021/bmw-x5-w-skrocie.html#dane-techniczne

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
nie wiem w jakim kraju bmw x5 może ciągać przyczepę ważącą 3500 kg. Żeby pociągnąć taką przyczepę u nas auto musi ważyć 3500 i mieć dmc 4655.

 

A to nie tak, że tylko u nas jest stosunek masy auta do przyczepy 1,33? No chyba, że ma się przyczepę z hamulcem "uruchamianym z miejsca kierowcy". Coś czego nikt w przyczepach do 3,5T na oczy nie widział... bo hamulec najazdowy do takich nie należy. Klasyka w PL przepisach, zrobić coś czego nie sposób zrozumieć lub spełnić.


Chodzą plotki na forach karawaniarskich, że podobno mają to u nas znieść i będzie normalnie jak w innych krajach. Ale czy i kiedy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest pewna furtka w przepisach, która dotyczy samochodów terenowych. Najwyraźniej BMW tak zrobiło homologację na X5 i stąd można ciągnąć przyczepę 3,5T.

W przypadku samochodu terenowego zgodnego z definicją, dopuszczalna masa przyczepy może być wyższa o 150 proc. od dopuszczalnej masy pojazdu jeśli jej masa nie przekracza wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, maksymalnej masy określonej przez producenta (rubryka o.1 w dowodzie rejestracyjnym) oraz masy 3500 kg.
Opublikowano

Mam 25d, w dowodzie:

1. Pozycja F.1 2820 kg - max masa całkowita pojazdu

2. Pozycja F.3 5520 kg - max masa zespołu pojazdów.

3. Pozycja O.1 2700 kg - max masa przyczepy z hamulcem


Czyli mogę na haku pociągnąć te 2.7 tony, jak znajdę przyczepę z hamulcem.


Ale mam zwykle prawo jazdy kat B, czyli de fakto jak nie zrobię E to mogę ciągnąć 3500kg - 2820 kg = 680 kg.


Zgadza się? Czy nie zgadza i mogę ciągnąć przyczepę lekką bez hamulca 750kg, czyli zestaw o DMC 3570?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Mam 25d, w dowodzie:

1. Pozycja F.1 2820 kg - max masa całkowita pojazdu

2. Pozycja F.3 5520 kg - max masa zespołu pojazdów.

3. Pozycja O.1 2700 kg - max masa przyczepy z hamulcem


Czyli mogę na haku pociągnąć te 2.7 tony, jak znajdę przyczepę z hamulcem.


Ale mam zwykle prawo jazdy kat B, czyli de fakto jak nie zrobię E to mogę ciągnąć 3500kg - 2820 kg = 680 kg.


Zgadza się? Czy nie zgadza i mogę ciągnąć przyczepę lekką bez hamulca 750kg, czyli zestaw o DMC 3570?

 

wg mojej znajomości przepisów i Twojej konfiguracji:

- na B możesz holować lekką na maska tj, 750kg

- jak zrobisz E to będziesz mógł holować:

a) dmc 2120kg przyczepy z hamulcem najazdowym

b) 2700kg przyczepy z hamulcem "uruchamianym z miejsca kierowcy bez udziału rąk...." - tyle że to opcja teoretyczna bo takowych przyczep to raczej nie ma


Dodatkowo jest jeszcze B96, wtedy dop. masa zestawu maks 4250kg (więc u Ciebie wyjdzie jakoś 1400kg dla przyczepy)

Dodatkowo jest jeszcze wymagane aby masa rzeczywista przyczepy nie była większa niż auta.


To tak na moje oko. Za granicą, jest głownie rzeczywiste ważenie i sprawdzanie z dowodem.


Podsumowując wg tych przepisów jest bezpiecznie jak będziesz holował na maksa załadowaną przyczepę lekka 750kg bez hamulca, ale już niebezpiecznie jak pojedziesz z pustą przyczepą o wadze 600kg ale o DMC 2500kg z hamulcem najazdowym :)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Ale dołożyłeś ten elektrycznie chowany? Myślałem, że to jakaś większą matematyka jest jak tyle serwis za to krzyczy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dołożenie haka to również kodowanie idrive , kamera wtedy pokazuje linie naprowadzające, acc w oryginale przy ciągnięciu przyczepy pozostaje nie aktywny.

Pozdrawiam
Opublikowano
Dołożenie haka to również kodowanie idrive , kamera wtedy pokazuje linie naprowadzające, acc w oryginale przy ciągnięciu przyczepy pozostaje nie aktywny.

 


Podobno również bardziej wydajny jest układ chłodzenia silnika (może większa chłodnica lub wentylator, może jakaś dodatkowa pompa obiegowa?), napewno nie jest to tylko kwestia samego haka i jestem przekonany, ze w razie jakiejś większej awarii silnika takie samowolne dołożenie haka będzie podstawą do odrzucenia reklamacji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no pewnie masz rację przecież te rowery co je na haku mam - to straszne obciążenie dla v8 . Ja tu walczę z sobą żeby silnika nie czipować a hakiem się będę przejmował ....


Tak Mój hak jest elektrycznie chowany, z zakodowanymi liniami do cofania. Oczywiście wyłączone są czujniki cofania - gdy założony jest hak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.