Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, jestem tu nowa i potrzebuję się dowiedzieć o bmw e60 520d, mianowicie koszty utrzymania.


Pewnie było już tutaj z tysiące takich postów ale nie mogę zmależć, albo niech ktoś wyśle przekierowanie, z góry przepraszam.


Jakby mógł ktoś opisać koszty w skali roku, mianowicie części i paliwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W rozkładzie na kilka lat eksploatacji pewnie z 300+ zł/miesiąc + koszty paliwa przy założeniu, że nie będzie to awaryjna sztuka.
Opublikowano
W rozkładzie na kilka lat eksploatacji pewnie z 300+ zł/miesiąc + koszty paliwa przy założeniu, że nie będzie to awaryjna sztuka.

 

Śledzę koszty w aplikacji. Dokładnie taki wynik mi pokazuje. Serwis ok. 350 zł miesiąc + paliwo swoją drogą. Dużo jeżdżę więc miesięcznie wychodzi koło 1100-1200 zł. Ale ja mam m54.

Opublikowano

w przypadku e60

Sama eksploatacja, wymiany i naprawy mechaniczne wyszły mi około 45 tys zł na okres 7 lat co daje nam około 530 zł miesięcznie ( Nie liczę OC i paliwa, myjni i chemii do mycia wnętrza i karoserii i kilku napraw lakierniczych i blacharskich ( lakierowanie plus blacharskie naprawy to dodatek do sumy około 19-20 tys zł ale nie liczę, bo w większości poszło z OC sprawcy)


Część kosztów można by odjąć bo np kupowałem felgi a później je sprzedawałem, dokładałem i kupowałem kolejne ale to wyjdzie może z max 2 tys zł więc prawie tyle co nic.

Te naprawy to koszt części, czasem robocizny (jeżeli samemu nie robiłem), zbieżności, wulkanizacji, klimatyzacja,opony, felg. Na samą zbieżność poszło z 1000 zł w tym okresie.

I co najciekawsze, mam inne auta i licząc ich koszty to wychodzi bardzo podobnie. Tak więc koszty utrzymania aut z danego segmentu są prawie identyczne.


Albo robi się wszystko co trzeba i utrzymuje stan prawie jak fabryczny i to kosztuje (no chyba, że auto stoi w ocieplanym garażu i nie jeździ to taki stan może być nie wydając nawet 1 złotówki)

Albo się robi tylko konieczne albo jak się urwie i to kosztuje ciut mniej ale potem ma problemy przyszły właściciel.

Albo nie robi się nic i jeździ się trupem, którego już nikt nie odratuje i przy pierwszej kolizji lub większej awarii auto leci na złom lub na części.

Tak to wygląda u mnie i takie mam spostrzeżenia.

Tak więc porządną i szczegółowa eksploatacja przekroczyła wartość auta z dnia zakupu o prawie 10 k

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.