Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam, to mój pierwszy post na tym forum, Od ponad pół roku jestem posiadaczem E90 z 2010 roku z silnikiem N43B20A. Wszystko było ok, nawet wbrew powszechnym opiniom, że owy silnik jest "zły" byłem zadowolony. Od niecałych 3 tygodni borykam się z problemem, jak się okazuje czytając to forum - dosyć powszechnym - po dłuższej jeździe w trasie czyli na gorącym siniku pojawia mi się błąd 30C1 - niskie ciśnienie oleju. Kontrolka pojawiła mi się może 4-5 razy, zawsze przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, bramek na autostradzie, natomiast nigdy w trakcie samej jazdy. I teraz tak: w pierwszej kolejności sprawdziłem zawór hydrauliczny, regulujący ciśnienie oleju, który znajdują się za alternatorem. Po demontażu okazało się, że zawór był bardzo mocno zapchany, znajdującą się w nim kulka praktycznie wcale nie była słyszalna podczas wstrząsania zaworem. Wyczyściłem go używając EGR Cleanera oraz naprzemiennie mocząc go w benzynie. Efekt? Zawór jak nowy, natomiast to nie pomogło. I teraz tak w poniedziałek jestem umówiony na zrzucanie miski w celu sprawdzenia smoka oraz czy nie ma tam jakichś nieproszonych gości (plastików, opiłków) oraz przy okazji sprawdzimy filtr oleju. Pytanie moje jest następujące: czy możliwe jest to żeby przy 117tkm posypała się pompa oleju i czy jest sens zmieniać 5W30 na 5W40 (obecny to Liqui Molly, właśnie 5W30). Dodam, że zawór czyściłem cały dzień, bo było w nim bardzo dużo nagaru, każde psiknięcie EGR Cleanera wiązało się z wypływaniem nagaru wraz z pianą, którą tworzył specyfik czyszczący. Ponadto, raz zabrałem komputer na trasę, przed wyjazdem ciśnienie było w normie około 1,7-1,8 bara na biegu jałowym, w momencie wywalenia błędu spadło o ok. 0,4 bara czyli do 1,3-1,4 bara.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mój był zalewany od początku CASTROL EDGE PROFESSIONAL SLX BMW 0W30 ,oczywiście też zaczął wyskakiwać błąd 30C1 ale związany ze zbyt wysokim ciśnieniem po odpaleniu około 8800 mbar,oczywiście regulator wyjęty i wyczyszczony ,obstawiam że nagar który się tam zbiera jest spowodowany nie lepkością oleju a czestotliwością wymiany ,spróbuje wymieniać częściej max co 10tys i zobaczę czy błąd bedzie wyskakiwał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak miałeś zawalony zawór to problemy z ciśnieniem mogą się pojawić wszędzie. Dobry pomysł ze zrzuceniem miski. Daj znać co znaleźliście. Przy tak niskim ciśnieniu cały silnik dostaje już mocno w kość.
3A0jS9b.png
Opublikowano

1,4 bara to "bardzo niskie ciśnienie" na biegu jałowym? Gdzieś wyczytałem, że dopuszczalne minimum to 0,3. Na swoje pocieszenie dodam, że silnik pracuje dobrze i całkiem normalnie. Dam znać po zrzuceniu miski co i jak.

Pozdrawiam

Opublikowano
Miska zrzucona, zero jakichkolwiek syfów, nagaru - wręcz idealnie. Wymieniam czujnik ciśnienia oleju w dniu następnym. Pytanie - czy po wyczyszczeniu elektrozaworu jest mozliwosc, że jednak nie będzie on działał poprawnie? Po wymianie czujnika cisnienia oleju zostaje mi tylko pompa oleju, a to już wieksze koszta. Proszę o dzielenie się doświadczeniem. Pozdrawiam ;>
Opublikowano
Miska zrzucona, zero jakichkolwiek syfów, nagaru - wręcz idealnie. Wymieniam czujnik ciśnienia oleju w dniu następnym. Pytanie - czy po wyczyszczeniu elektrozaworu jest mozliwosc, że jednak nie będzie on działał poprawnie? Po wymianie czujnika cisnienia oleju zostaje mi tylko pompa oleju, a to już wieksze koszta. Proszę o dzielenie się doświadczeniem. Pozdrawiam ;>

Tak jak napisałem u mnie był inny problem z tym samym błędem 30C1 ,wykręciłem regulator ciśnienia i 24h namoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej od czasu do czasu wyjmowałem żeby rozruszać znajdującą się we wnątrz kulkę.

Teraz mam ciśnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach (około 700 obr ) 2400-2600 i to potwierdziłem z innym klubowiczem dla tego silnka jest ok :cool2: .

Wymień czujnik ciśnienia i daj znać .

Opublikowano

Teraz mam ciśnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach (około 700 obr ) 2400-2600 i to potwierdziłem z innym klubowiczem dla tego silnka jest ok :cool2:

Ciśnienie sprawdzasz w INPIE czy podpinałeś manometr? Gdzieś czytałem, że INPA zaniża ciśnienie oleju o 1 bar (gdzieś na bimmerprofs.com)

Opublikowano

Tak jak napisałem u mnie był inny problem z tym samym błędem 30C1 ,wykręciłem regulator ciśnienia i 24h namoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej od czasu do czasu wyjmowałem żeby rozruszać znajdującą się we wnątrz kulkę.

Teraz mam ciśnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach (około 700 obr ) 2400-2600 i to potwierdziłem z innym klubowiczem dla tego silnka jest ok :cool2: .

Wymień czujnik ciśnienia i daj znać .

 

Ja zawór również czyściłem bardzo długo, mam filmiki przed i po i jest niebo i ziema, pytam bardziej w kontekście elektroniki czy np. może być drożny ale elektronicznie nie daje rady? Tak jak np, jest przy zużytych, a nowych vanosach. Niedługo będę miał czujnik, zalewam nowy olej po płukance silnika, nowa uszczelka pod misą, zawór wyczyszczony i okazyjnie wyczyszczę vanosy i dam znać. Obawiam się tej pompy, ale ciężko mi uwierzyć, że przy takim przebiegu - gdzie większość części w samochodzie jeszcze pachnie nowością - mogłaby mieć awarię, oby nie. Pozdrawiam.

Opublikowano

Teraz mam ciśnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach (około 700 obr ) 2400-2600 i to potwierdziłem z innym klubowiczem dla tego silnka jest ok :cool2:

Ciśnienie sprawdzasz w INPIE czy podpinałeś manometr? Gdzieś czytałem, że INPA zaniża ciśnienie oleju o 1 bar (gdzieś na bimmerprofs.com)

Od momentu zwrócenia uwagi przez przypadek na wysokie ciśnienie oleju (sprawdzałem czy mi wypala Nox-a) cały czas z telefonem i super aplikacją bimer tool :modlitwa: obserwuję ciśnienie oleju .

Opublikowano

pytam bardziej w kontekście elektroniki czy np. może być drożny ale elektronicznie nie daje rady? Tak jak np, jest przy zużytych, a nowych vanosach. .

 

O tym się tylko możesz przekonać montując nowy regulator .Jeden z klubowiczów miał podobny problem z niskim ciśnieniem i wymienił na nowy regulator ciśnienia oleju i nowy czujnik ciśnienia i po wymianach ma takie ciśnienie jak mój.


Mam pytanie ,czy miałeś wyciek przy misce olejowej?

Opublikowano

Mam pytanie ,czy miałeś wyciek przy misce olejowej?

 

Tak, był delikatny wyciek, najprawdopodobniej przez uszczelkę. Dziś montujemy nową.

Opublikowano

Mam pytanie ,czy miałeś wyciek przy misce olejowej?

 

Tak, był delikatny wyciek, najprawdopodobniej przez uszczelkę. Dziś montujemy nową.

 

Pewnie tak jak u mnie od strony skrzyni biegów ,czyli też miałeś problem z wysokim ciśnieniem , dodatkowo nagar przytkał czujnik ciśnienia, wskazuje on teraz zbyt niskie ciśnienie ,może też spróbuj go wymyć w benzynie ekstrakcyjnej?

Opublikowano

Powiem tak: auto zalane nowym olejem - inna kultura pracy, ciszej, ładniej. Dodatkowo nowy czujnik, jeździłem z podpiętym kompem i teraz tak: gdy olej miał jeszcze około 90 stopni temperatury "Istwert Oldruck" w INPA wahał się między 1,5 a 1,9 bara, gdy pojeździłem nim z 15 minut na wyższych obrotach, temp. oleju wzrosła do 106-108 stopni i "Istwert Oldruck" spadł do 1,1-1,5 bara. I teraz pytanie, czy ktoś z was orientuje się jakie jest minimalne ciśnienie oleju przy którym wywala błąd? Czujnik ciśnienia zmieniony na nowy, oryginalny BMW, misa szczelna, zawór wyczyszczony, więc jeśli teraz wywali błąd, to co, pompa?

Pozdrawiam

PS. Narazie bez błędu.

PS2 - nie, nie miałem problemu z wysokim ciśnieniem, czujni wymieniłem profilaktycznie.

Opublikowano

PS2 - nie, nie miałem problemu z wysokim ciśnieniem, czujni wymieniłem profilaktycznie.

To jak myślisz dlaczego miałeś wyciek przy misce olejowej od niskiego ciśnienia :nienie:

Opublikowano

Wyciek miałem już po zakupie, czyli pół roku temu, mechanik już wtedy powiedział, że będzie trzeba wymienić uszczelkę, a błąd pojawia się od ok 3 tygodni. Dzisiaj przegonię auto i zobaczymy czy błąd wróci po wczorajszym serwisie.


EDIT: dowiedziałem się, że INPA przekłamuje wynik rzeczywistego ciśnienia oleju o -1 bar, czyli najniższe miałem wczoraj 2,2bara przy zadanym 2,6 na wolnych obrotach.

Opublikowano
Wyciek miałem już po zakupie, czyli pół roku temu, mechanik już wtedy powiedział, że będzie trzeba wymienić uszczelkę, a błąd pojawia się od ok 3 tygodni. Dzisiaj przegonię auto i zobaczymy czy błąd wróci po wczorajszym serwisie.


EDIT: dowiedziałem się, że INPA przekłamuje wynik rzeczywistego ciśnienia oleju o -1 bar, czyli najniższe miałem wczoraj 2,2bara przy zadanym 2,6 na wolnych obrotach.

2,2 2,6 to inna rozmowa ,powinno być wszystko ok.

Mam pytanie wlewałeś płukankę przed wymianą oleju?

Opublikowano

Ja wymienilem 2 tyg temu

Czujnik cisnienia oleju oraz ten hydrozawor na nowe.

Wszystko dziala i blad nie wyskakuje.

Blad wyskakiwal przy tamp silnika jakies 112st i wtedy mozna bylo zobaczyc ze cisnienie podawane

Przez pompe bylo duzo mniejsze niz cisnienie oczekiwane w danym momencie.

Ten sam silnik n43

Pozdr

Opublikowano
Ja wymienilem 2 tyg temu

Czujnik cisnienia oleju oraz ten hydrozawor na nowe.

Wszystko dziala i blad nie wyskakuje.

Blad wyskakiwal przy tamp silnika jakies 112st i wtedy mozna bylo zobaczyc ze cisnienie podawane

Przez pompe bylo duzo mniejsze niz cisnienie oczekiwane w danym momencie.

Ten sam silnik n43

Pozdr

Wow 112st to faktycznie tam już filmu olejowego musiało brakować ,ja zaobserowałem najwyższą temperaturę 105st ale to zawsze przy wypalaniu Nox-a.

Opublikowano

Przy wypalaniu noxa jedziesz 110kmh wiec zawsze bedzie nie wiecej niz 105st

Za to jak staniesz w miejskim korku, przu temp powoetrza 25st to 110st to norma bynajmniej u mnie.

Jeszcze dodam ze to 112 to temp coolantu....zas temp oleju to zupelnie inna sprawa. Mozna popatrzyc na to tak ze (poprawcie mnie jak sie myle) ze temp coolantu im wyzsza (oczywiscie w granicach ustawionych przez producenta silnika) tym lepiej, znaczy ze coolant sprawnie odbiera cieplo z bloku silnika.

Opublikowano
Przy wypalaniu noxa jedziesz 110kmh wiec zawsze bedzie nie wiecej niz 105st

Za to jak staniesz w miejskim korku, przu temp powoetrza 25st to 110st to norma bynajmniej u mnie.

Jeszcze dodam ze to 112 to temp coolantu....zas temp oleju to zupelnie inna sprawa. Mozna popatrzyc na to tak ze (poprawcie mnie jak sie myle) ze temp coolantu im wyzsza (oczywiscie w granicach ustawionych przez producenta silnika) tym lepiej, znaczy ze coolant sprawnie odbiera cieplo z bloku silnika.

Dla mnie to był szok :shock: że ten silnk ma tak wysoką temperaturę zawsze miałem benzynę i nigdy czy to w korku czy przy katowaniu nie było więcej niż 95st.Tutaj 95st to minimum :duh:

Opublikowano

2,2 2,6 to inna rozmowa ,powinno być wszystko ok.

Mam pytanie wlewałeś płukankę przed wymianą oleju?

Tak, wlalem płukankę, o dziwo nie było jakiegoś dużego syfu, miska i smok piękne. Dzisiaj zabieram na dłużej w trasę auto, a co do temperatury, wczoraj jak go grzałem dosyć mocno to najwyższa temperaturę miałem w granicach 108 stopni, przy czym jak tyko zdejmowałem nogę z gazu to bardzo szybko spadała, np 105 było już około po minucie. Oby moj problem został rozwiązany, bo tak nie moge się pogodzić z awaria pompy oleju przy takim przebiegu i w przypadku, gdy misa była czysta...

Opublikowano
Przy wypalaniu noxa jedziesz 110kmh wiec zawsze bedzie nie wiecej niz 105st

Za to jak staniesz w miejskim korku, przu temp powoetrza 25st to 110st to norma bynajmniej u mnie.

Jeszcze dodam ze to 112 to temp coolantu....zas temp oleju to zupelnie inna sprawa. Mozna popatrzyc na to tak ze (poprawcie mnie jak sie myle) ze temp coolantu im wyzsza (oczywiscie w granicach ustawionych przez producenta silnika) tym lepiej, znaczy ze coolant sprawnie odbiera cieplo z bloku silnika.

Dla mnie to był szok :shock: że ten silnk ma tak wysoką temperaturę zawsze miałem benzynę i nigdy czy to w korku czy przy katowaniu nie było więcej niż 95st.Tutaj 95st to minimum :duh:

 

Zauwazylem ostatnio przy tej zajebistej pogodzie i temp ppwyzej 30st ze wiatrak sie zalacza juz przy 80st i temp dalej juz nie rosnie....stalem w korku u tez nie chce isc do gory....ale tak jak mowie to sie dzieje jak termometr mierzy powoetrze powyrzej 30st ..tez tak macie?

Opublikowano
Przy wypalaniu noxa jedziesz 110kmh wiec zawsze bedzie nie wiecej niz 105st

Za to jak staniesz w miejskim korku, przu temp powoetrza 25st to 110st to norma bynajmniej u mnie.

Jeszcze dodam ze to 112 to temp coolantu....zas temp oleju to zupelnie inna sprawa. Mozna popatrzyc na to tak ze (poprawcie mnie jak sie myle) ze temp coolantu im wyzsza (oczywiscie w granicach ustawionych przez producenta silnika) tym lepiej, znaczy ze coolant sprawnie odbiera cieplo z bloku silnika.

Dla mnie to był szok :shock: że ten silnk ma tak wysoką temperaturę zawsze miałem benzynę i nigdy czy to w korku czy przy katowaniu nie było więcej niż 95st.Tutaj 95st to minimum :duh:

 

Zauwazylem ostatnio przy tej [bAD] pogodzie i temp ppwyzej 30st ze wiatrak sie zalacza juz przy 80st i temp dalej juz nie rosnie....stalem w korku u tez nie chce isc do gory....ale tak jak mowie to sie dzieje jak termometr mierzy powoetrze powyrzej 30st ..tez tak macie?

U mnie bez zmian jeśli chodzi o jazdę przy 30st ,temperatura silnika od 95 do 102 w korku i podczas jazdy ,wypalania noxa na razie nie było bo mam 160mg siarki.

Opublikowano

dzis zrobilem pierwsze wypalanie siarki po wymianie czujnika cisnienia oleju i zaworu hydrauliczne (ori bmw)

i niestety jak wracalem juz po wypaleniu i jeszcze wydech mial jakies 600st, stanelem na swiatlach i blad znow sie pojawil wraz z piekna czerwona konewka

:(

Opublikowano

Witam, odświeżam temat dla potomnych, jeszcze nie jestem pewien na 100%, ale: po zrobieniu płukanki, wlaniu oleju 5w40 (wcześniej 5w30), wymianie czujnika ciśnienia oleju zrobiłem już 400km, w tym trasę 110km i bez błędu, ciśnienie na rozgrzanym silniku nie spadało poniżej 2,1bara, gdzie zadane było 2,5-2,6 więc myślę, że jest ok przy min. 1,5 bara.



 

dzis zrobilem pierwsze wypalanie siarki po wymianie czujnika cisnienia oleju i zaworu hydrauliczne (ori bmw)

i niestety jak wracalem juz po wypaleniu i jeszcze wydech mial jakies 600st, stanelem na swiatlach i blad znow sie pojawil wraz z piekna czerwona konewka

:(

 

Osobiście uważam, że do silnika n43 powinien być zalewany 5w40, a zanim zacznie się rozbierać silnik, misę i wszystko inne po błędzie z niskim ciśnieniem to na samym początku sprawdzić stan oleju. Trzeba zaznaczyć tutaj, że ten silnik wymaga 4,5 litra oleju, wystarczy, że ubędzie z 600 ml i już może się robić problem. U mnie jest cyfrowy miernik poziomu oleju (brak bagnetu) i mnie okłamywał... Dodatkowo: po zmianie oleju nie mam żadnych stuków z dołu silnika (pompa olejowa???), gdzie wcześniej występowały, ale tylko i wyłącznie na zimnym silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.