Skocz do zawartości

Brak klaksonu - prośba o pomoc w znalezieniu przyczyny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć :) Nie działa mi klakson i lampka pokrywy silnika (E34 535 1990 r.).

To co udało mi się sprawdzić:

1) styki na kierownicy - po podłączeniu próbówki świeci, a po wciśnięciu przycisku klaksonu gaśnie;

2) sam klakson sprawny (podłączałem na krótko do akumulatora);

3) przekaźnik odpowiedzilany za klakson (nr 11): prąd w styku 30 jest (prąd od akumulatora), prąd przekazywany jest na styk nr 87. Przy podłączniu próbówki między styk 30 a 87 świeci, ale jak między te styki podłączę żarówkę to nie świeci. Zakłądałem inny przekaźnik, co nie przyniosło rezultatu.


Na moje wyczucie chodzi o styk masy - czy dobrze myślę? (siędzę w mechanice, ale elekryka to dla mnie trochę obcy świat). Dziwne dla mnie jest to, że po naciśnięciu przycisku klaksonu na kierownicy próbówka przestaje świecić zamiast się zaświecać... czy to dobry kierunek poszukiwań? Dziwi też to, ze nie działa lampka na klapie, choć żarówka jest w porządku. Czy może to być podłączone jakoś wspólnie, albo na tej samej masie?


Dla ułątwienia podaję link do opisu przekaźników, z którego korzystałem: https://bezpieczniki.net/bmw-535i-e34-1991-1994-bezpieczniki-schemat/


Podpowiedzcie coś jak się znacie trochę lepiej... Chociaż jak co sprawdzić. Z góry wielkie dzięki za zainteresowanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli masz prąd na styku 30 to połącz go kawałkiem przewodu ze stykiem 87 i ma trąbić. Jeżeli nie trąbi to znaczy że klaksony masz spalone albo nie mają masy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli masz prąd na styku 30 to połącz go kawałkiem przewodu ze stykiem 87 i ma trąbić. Jeżeli nie trąbi to znaczy że klaksony masz spalone albo nie mają masy.

Dokładnie, kolejny krok to z podłączonym przekaźnikiem, styk przy kolumnie kierownicy zewrzyj do masy(np. kolumna, a jeszcze lepiej obręcz zapalniczki). Powinno to wysterować przekaźnik i także klaksony powinny zatrąbić.


Kojarzę, że w jakimś aucie(to było z 10 lat temu, albo i więcej) miałem problem z brakiem masy na wałku kierownicy, a masa ta była potrzebna, żeby klakson w ogóle działał

Opublikowano
Dzięki za porady. Co do zwarcia styków 30 i 87 to tak spróbuje, bo probówka zaświeca się, czyli prąd przechodzi. Zdziwiło mnie natomiast, że nie zaświeca się podłączona w ten sposób żarówka... Na kolumnie styki mają plus i masę, bo łączyłem je probówką i swieciła - ale odwrotnie niż powinna, bo bez wciskania klaksonu, zaś po wciśnięciu gasła. Sprawdzę i zdam relację. Dzięki
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam ponownie, dzisiaj wszystko posprawdzałem. Pytanie - jaki przekaźnik powinien być na klaksonie? 30 to + z akumulatora, przekaźnik przekazuje prąd na 87, który zasila klakson. We wtyczce klaksonu masa jest. Jeżeli doprowadzę do niej kabel + z przekaźnika ze styku 87 to klakson cały czas trąbi. Nie działa przycisk w kierownicy. Przypuszczam, że albo jest przerwany obwód między 87 z przekaźnika a + we wtyczce klaksonu, albo nie działa prawidłowo obwód przycisku w kierownicy (tam jest masa i +. po ich połączeniu póbówką świeci, natomiast po przyciśnięciu przycisku kierownicy próbówka gaśnie. Czy klakson ma tylko 1 przekaźnik i 1 bezpiecznik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego nie będę się rozpisywał, masz schemat, tak dział klakson, albo masz brak masy z kierownicy albo brak plusa po stacyjce.

1fe24f3762cef20f.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Może się powtórzę ze schematem elektrycznym .....

http://wedophones.com/Manuals/BMW/

Szukasz swojej piątki z 1990..... ściągasz plik i na stronie 161 masz schemat elektryczny.

Troszkę się różni od kolegi piotr520.



Jeśli na mierniku elektrycznym pokazuje cię się jakaś wartość napięcia ( w tym przypadku wartość napięcia na akumulatorze ) natomiast po podłączeniu żarówki , żarówka się nie świeci , to masz problem z jakością połączenia jak i złym stanem przewodów ( najprawdopodobniej występuje korozja ).

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Dziękuję. pierwszy schemat miałem, ten drugi rzeczywiście się różnini, jest bardziej rozbudowany. Plus po stacyjce jest, więc obstawiam, że coś nie tak jest z obwodem wyłącznika klaksonu w kierownicy (nie reaguje po podłączeniu klaksonu między 87 a masę, chociaż sam w sobie działa). Względnie coś jest odłączone między 87 na przekaźniku a wtyką klaksonu... Nawet z tego prostego schematu wynika, że po drodze powinna być wtyczka, choć nie znalazłem jej w aucie.
Opublikowano
Może się powtórzę ze schematem elektrycznym .....

http://wedophones.com/Manuals/BMW/

 

Zrobione! Okazało się, że na schemacie, z którego uprzednio korzystałem zaznaczony był inny przekaźnik jako odpowiedzialny za klakson! Korzystając ze schematów podesłanych przez Burza1234 udało się rozwiązać problem (brak plusa z aku na zacisku 30 przekaźnika). Wielkie dzięki za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może się powtórzę ze schematem elektrycznym .....

http://wedophones.com/Manuals/BMW/

 

Zrobione! Okazało się, że na schemacie, z którego uprzednio korzystałem zaznaczony był inny przekaźnik jako odpowiedzialny za klakson! Korzystając ze schematów podesłanych przez Burza1234 udało się rozwiązać problem (brak plusa z aku na zacisku 30 przekaźnika). Wielkie dzięki za pomoc :)

 


Kolego, wypadłoby opisać co dokładnie zrobiłeś aby usunąć usterkę. Ktoś z podobnym problemem , po przeczytaniu całego tematu będzie miał szansę wykonać to samemu z pozytywnym wynikiem.

Możesz użyć symboli ze schematu elektrycznego jeśli chodzi o przekaźniki. Są tam aż trzy K2......K3......K51.

Gdzie się one znajdują????

Takie kończenie tematu moim zdaniem nie jest wyczerpujące.....

Pozdrawiam.....

Opublikowano
Za klakson, lampkę pod maską oraz klimatyzację odpowiedzialny jest przekaźnik K2 oraz bezpiecznik nr 9. W internecie jest masa różnych schematów, jednak widać, że trzeba wziąć pod uwagę różnice rocznikowe i daną wersję silnikową. Przez to, że bazowałem na niewłaściwym schemacie (wykazie bezpieczników i przekaźników) szukałem przyczyny sprawdzając niewłaściwy przekaźnik. Tak naprawdę u mnie problem leżał w bezpieczniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.