Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam pewien problem z moim BMW E90, 320d 163km. 2005r. Problem dotyczy słynnego błędu zwarcia. Nie świecą mi się poszczególne światła - 2 pozycje od klapy bagażnika, tylne przeciwmgłowe, jedno podświetlenie tablicy z dwóch oraz światła cofania, lecz czujniki działają.


Czynności które zrobiłem:


- Rozebrałem lampy oraz sprawdziłem wszystkie żarówki - świecą po podłączeniu na krótko do akumulatora.

- Sprawdziłem przejście przewodów z gumowej wiązce przy bagażniku. Każdy kabel ma przejście więc nie są ułamane w tej słynnej gumowej osłonie przy bagażniku.

- Po podpięciu pod komputer przez mechanika pokazał się słynny błąd zwarcia znany z E90.

- czujnik biegu wstecznego przy skrzyni biegów jest sprawny.


Dziś zakupiłem specjalny kabel K+DCAN oraz zainstalowałem INPĘ wraz z programem Toll32. Wszystkie kroki opisane poniżej wykonałem prawidłowo, lecz po wykonaniu światła nie zaczęły świecić. Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bądź sugestię. Rozważałem sprawdzić jeszcze przejście od samych lamp tylnich do samego modułu świateł aby być pewnym że gdzieś w połowie samochodu nie są przetarte przewody. Lecz brzmi to mało prawdopodobnie aby tyle przewodów uległo uszkodzeniu.


Kroki jak opisywała pewna osoba z tego forum:


instrukcja:

1) potrzebujemy najnowszej inpy obsługującej E90 (np. INPA_EA-90X od kolegi trandolfa)

2) potrzebujemy plików sp-daten do E89: https://rapidshare.com/files/2056839961/E89.rar

3) instrukcje instalacji plików sp-daten można znaleźć w wątku viewtopic.php?f=97&t=170508&start=30

4) odpalamy Ediabas Toolset 32 (tool32)

5) klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63

Opublikowano

Problem rozwiązany,

Okazało się że przełamane były oba przewody w gumowej wiązce przy bagażniku odpowiedzialne za masę dla lewej lampy oraz prawej, a ja sprawdzałem kilka plusów :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.