Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


 

Również dam znać po kodowaniu, wymieniłem same zaciski/tarcze/klocki/ 340/345

 

Gdzie będziesz kodować i napisz jaka cena za to.

 

 

Po kodowaniu przy szybszej jeździe np do zjazdu hamowanie z większej prędkości wydaje mi się, że reakcja jest lepsza ale jakiejś wielkiej różnicy nie widzę przy spokojnej jeździe. Może przy 370 będzie jeszcze inaczej ?

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Pytanie, czy taki zestaw tarcz perforowanych i klocków Brembo na przód ma sens:


Tarcza hamulcowa BREMBO 09.C394.13

https://czescidobmw.pl/tarcza-hamulcowa-brembo-09-c394-13--09,9c394,913,2bre


Zestaw klocków hamulcowych BREMBO P 06 096X

https://czescidobmw.pl/zestaw-klockow-hamulcowych-hamulce-tarczowe-brembo-p-06-096x--p06096x,2bre


Pacjent: BMW 430XI 2017 przedliftowy.

Fabryczne wyjechałem po niecałych 30tkm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja założyłem dokładnie te tarcze ale klocki bez "x" na końcu. Wszystkie tarcze perforowane dwuczęściowe brembo, na tył klocki brembo bez "x" a na przód klocki zimmermana bo akurat nie było brembo.


Co do samego kodowania.

Zahamowałem kilka razy bez kodowania i ... no hamuje to jakoś... pedał nie jest jak gąbka ale wydawało mi się, że trzeba było użyć więcej siły niż przy zwykłych hamulcach.


Zjechałem na parking, zakodowałem "SPBR" i hamulec w początkowej fazie hamowania stał się dużo agresywniejszy - od razu czuć różnicę. Nie kodowałem rozmiaru tarczy, to niczego nie zmienia.


Jestem zadowolony z zabiegu. Zmieściło się ładnie w felgach 18'', zostało może z 0,5cm miejsca pomiędzy zaciskiem a felgą. Za ciemno na zdjęcia, może jutro podrzucę jakieś.

Na pewno nie będę wymieniać serwa.

spacer.png

Opublikowano

Tez założyłem te tarcze i klocki do siebie

Przód 340/30

Tył 345/24


https://czescidobmw.pl/tarcza-hamulcowa-brembo-09-c398-13--09,9c398,913

https://czescidobmw.pl/tarcza-hamulcowa-brembo-09-c395-13--09,9c395,913

Oraz klocki z X (Miały mniej pylić :) a skąd pylą jak cholera!)


Nie zmieniałem zacisków są niebieskie z M pakietu S2NH 340/30 bo to 420i ,sama wymiana tarcz i klocków fabrycznych na te perforowane

Odpowietrzane dwa razy, tłoczki itp sprawdzone

Powinienem kodować "SPBR"? czy coś innego?

Bo nie jestem zadowolony z hamowania,w początkowej fazie fabryczne były lepsze...

Pedał szybciej reagował

Opublikowano

Mechanik robił, ale zgodnie ze sztuką dużo tłumaczył jak to robił

Już nie pamiętam Cofał Tłoki do samego końca czy coś takiego

Zgodnie z biuletynem wymiany robił

Robi same BMW i większość Aut przez wszystkie lata u niego robiłem

Opublikowano

No właśnie. Bo NIBY kolejność odpowietrzania ma znaczenie.


W teorii na każdym polskim portalu jest: Odpowietrzanie zaczynamy od koła najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej :prawe tylne koło,,lewe tylne koło,,prawe przednie koło,,lewe przednie koło --->tutaj metoda po staremu z autami BEZ ABS, z ABSem ODWROTNIE, czyli od najkrótszego do najdłuższego.



z kolei na HAMERYKAŃSKICH filmach PRO Bimmerowców jest podawane ODWROTNIE (na każdym filmiku podają od najdłuższego do najkrótszego), np:


w 25:20


Jak zatem jest? Która kolejność jest wiążąca i czyma znaczenie? (spotkałem się z opiniami, że kolejność nie gra roli).


Jak odpowietrzyć pompe z kompa ?

Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej potrzebna jest pompa podciśnieniowy i komputer z ista żeby odpalić procedurę odpowietrzania. Procedura ta uruchamia pompę abs/esp i jest podana kolejność, która jest inna od standardowej.

Odpowietrzanie z kompem nie jest potrzebne jeśli w trakcie zmiany zacisków był wciśnięty i zablokowany hamulec lub/i nie była demontowana pompa. Jeśli hamulec nie był wciśnięty jest duża szansa ze układ jest mocno zapowietrzony.


Na pełne odpowietrzanie potrzebne jest 2litry plynu


Tu są pokazane screenshoty z procedury. Potrzebę są do tego dwie osoby.


https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1252855

Opublikowano (edytowane)

No tak ale po zmianie samych Tarcz i klocków to raczej nie trzeba w ten sposób odpowietrzać?

Czy trzeba?

Może kodować FA SPBR?

Edytowane przez Senor5150
Opublikowano
Przy samej zmianie nie. Trzeba przejechać min 300km nawet do 1000km żeby się ułożyło.
Opublikowano (edytowane)

Kilka tys przejechałem i nie widzę różnicy

Może po prostu te Tarcze i Klocki są kiepskie?

Te z pierwszego montażu były o wiele lepsze

Pyliły o wiele mniej, A sam pedał hamulca W początkowej fazie był bardziej agresywny

Edytowane przez Senor5150
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od wczoraj zrobiłem ok 300km i nie mogę powiedzieć złego słowa o hamulcach, a założyłem Brembo - nie OEM. Przed tym miałem kpl OEM ale 312mm.

spacer.png

Opublikowano

To może trzeba zakodować FA SPBR? Tyle że ja zwykle 340 OEM z m pakietu, zamieniłem na 340 nawiercone Brembo +klocki.Nie zmieniałem zacisków

Jak myślicie?

Opublikowano
Przy samej zmianie kodowanie nie potrzebne - trochę dziwne ze taka różnica.
Opublikowano
Może S2NH zmienić FA SPBR ale nie zmieniałem przecież zacisków i tarcz na 370
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zmieniałeś zacisków na "większe" więc nie masz czego kodować.

Proponuję po prostu spróbować klocków bez "x" w nazwie jak wyjedziesz te obecne.

spacer.png

Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej potrzebna jest pompa podciśnieniowy i komputer z ista żeby odpalić procedurę odpowietrzania. Procedura ta uruchamia pompę abs/esp i jest podana kolejność, która jest inna od standardowej.

Odpowietrzanie z kompem nie jest potrzebne jeśli w trakcie zmiany zacisków był wciśnięty i zablokowany hamulec lub/i nie była demontowana pompa. Jeśli hamulec nie był wciśnięty jest duża szansa ze układ jest mocno zapowietrzony.


Na pełne odpowietrzanie potrzebne jest 2litry plynu


Tu są pokazane screenshoty z procedury. Potrzebę są do tego dwie osoby.


https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1252855

 

Dzięki za info.


U mnie przy zmianie z tego co pamiętam wciskałem pedał gazu do oporu, a kumpel otwierał zawory przy spuszczaniu starego płynu. Tak, więc raczej nie zapowietrzyłem układu, a procedury z ISTA nie odpalę, gdyż nie mam dostępu, czasu i chęci na naukę (wolałbym opłacić racjonalnie za usługę, niż testować na sobie). Dopytuję bo przy swapie z 300--> 340/345 mam wrażenie jakby coś do końca nie grało tak jak powinno. Na co dzień jeżdzę innym autem, gdzie hamulec jest bardziej wrażliwy, więc może stąd takie odczucia...


Zmieniłem również na tarcze BREMBO nacinane/nawiercane plus klocki z końcówką X, nie kodowałem jeszcze, gdyż czasu nie ma, nie szukałem jeszcze kodera, a sam nie ogarnę. Pytałem wstępnie jedną firmę i przy kodowanie bez względu na ilość chcą 350zł :D W innym aucie swego czasu za flaszke robili lub 100zł za taki banał (jak ktos jest w temacie) i po sprawie. Wolałbym na pomagam pl 500zł wpłacić niż płacić za zakodowanie hampli 350zł :D



Nie wiem czy kodowanie coś pomoże, zobaczymy.


Całe życie VAGiem jeżdzone, więc nie ma ziomeczków od Bimerek, trza samemu kopać i szukać, a kumpel mechaniur nie robi Bemek.

Opublikowano
Mam te same Klocki z X na końcu co ty, jak zadowolony z nich jesteś?Bo jak dla mnie to jakaś tragedia Pylą jak cholera jeszcze tak palących klocków to w życiu nie miałem.Wychodzi No to że są takie miękkie i może dlatego tak kiepsko hamują u mnie w tej początkowej fazie?
Opublikowano
Nie zmieniałeś zacisków na "większe" więc nie masz czego kodować.

Proponuję po prostu spróbować klocków bez "x" w nazwie jak wyjedziesz te obecne.

 


Też zacząłem podejrzewać że to wina tych klocków z „X”

Opublikowano
Mam te same Klocki z X na końcu co ty, jak zadowolony z nich jesteś?Bo jak dla mnie to jakaś tragedia Pylą jak cholera jeszcze tak palących klocków to w życiu nie miałem.Wychodzi No to że są takie miękkie i może dlatego tak kiepsko hamują u mnie w tej początkowej fazie?

 

Niby te X to gama XTRA cuda na kiju, pylić pylą (choć pełen obraz będę mieć po zmianie na latnie srebrne felgi, obecnie czarne i zima, brud- tak nie widze), nie mam porównania do innych, ale spodziewałem się więcej.


Może to kwestia kompletu tarcz+klocki? Tarcze mam 09.C398.13 czyli nie XTRA (bo xtra nie mieli w rozmiarze 340), tył mam 09.C400.13 czyli tak jakby m-performance, bo zwykły mpak ma gładkie tarcze na tyle. (przód tył mam wiercone/nacinane)


Być może to kwestia tego.


Broszurka reklamowa klocki XTRA:


https://www.bremboparts.com/europe/pl/produkty/klocki-hamulcowe/klocki-hamulcowe-brembo-xtra



PS:


zmiana kloców to perspektywa z dwóch lat pewnie przy obecnej eksploatacji - nie doczekam się :/


Pytania odnośnie nie tak mocnego hamowania na jakie liczyłem,a na które do końca nie znam odpowiedzi:


1) kwestia wymiany pompy+serwa ?

2) kwestia kodowania?

3) kwestia tarcz

4) kwestia klocków Xtra (mniejsze pylenie) do nawiercanych ?

5) kwestia poprawnego odpowietrzenia pompy z kompa i poprawnej kolejności?


AHA


6) JESZCZE opcja przewodów hamulcowych ---- planowałem wymianę na OPLOT PIZZA BRAKES - niby to może poprawić hamowanie, ale jak mam nie czuć różnicy to szkoda kilku stówek i dłubania pod autem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Apropo przewodów to ja przy okazji założyłem przewody Hel

spacer.png

Opublikowano
Mam te same Klocki z X na końcu co ty, jak zadowolony z nich jesteś?Bo jak dla mnie to jakaś tragedia Pylą jak cholera jeszcze tak palących klocków to w życiu nie miałem.Wychodzi No to że są takie miękkie i może dlatego tak kiepsko hamują u mnie w tej początkowej fazie?

 

Niby te X to gama XTRA cuda na kiju, pylić pylą (choć pełen obraz będę mieć po zmianie na latnie srebrne felgi, obecnie czarne i zima, brud- tak nie widze), nie mam porównania do innych, ale spodziewałem się więcej.


Może to kwestia kompletu tarcz+klocki? Tarcze mam 09.C398.13 czyli nie XTRA (bo xtra nie mieli w rozmiarze 340), tył mam 09.C400.13 czyli tak jakby m-performance, bo zwykły mpak ma gładkie tarcze na tyle. (przód tył mam wiercone/nacinane)


Być może to kwestia tego.


Broszurka reklamowa klocki XTRA:


https://www.bremboparts.com/europe/pl/produkty/klocki-hamulcowe/klocki-hamulcowe-brembo-xtra



PS:


zmiana kloców to perspektywa z dwóch lat pewnie przy obecnej eksploatacji - nie doczekam się :/


Pytania odnośnie nie tak mocnego hamowania na jakie liczyłem,a na które do końca nie znam odpowiedzi:


1) kwestia wymiany pompy+serwa ?

2) kwestia kodowania?

3) kwestia tarcz

4) kwestia klocków Xtra (mniejsze pylenie) do nawiercanych ?

5) kwestia poprawnego odpowietrzenia pompy z kompa i poprawnej kolejności?


AHA


6) JESZCZE opcja przewodów hamulcowych ---- planowałem wymianę na OPLOT PIZZA BRAKES - niby to może poprawić hamowanie, ale jak mam nie czuć różnicy to szkoda kilku stówek i dłubania pod autem.

 


No to mamy ten sam zestaw:


Przód tarcze: 09.C398.13 i klocki: P 06 088X

Tył: 09.C395.13 i klocki: P 06 087X


Mam takie same odczucia jak i Ty

Hamowanie jest za słabe!

Zmieniłem tarcze i klocki z OEM które przy tych były o wiele lepsze, lepiej hamowały w początkowej fazie i mniej pyliły klocki

Moim zdaniem te tarcze i klocki są po prostu kiepskie a raczej klocki za miękkie

Jeśli chodzi o Twoje pytania 1,2,5 to one mie nie dotyczą ponieważ nie zmieniałem zacisków

A odczucia mamy takie same... Więc to raczej nie to.

4) kwestia klocków Xtra (mniejsze pylenie) do nawiercanych ? To jakiś żart :D po dojechaniu z myjni do domu około 3km felga już zapylona cała

Może oplot coś pomoże? a na pewno nie zaszkodzi

Ale Obstawiam na klocki...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak szukałem informacji na temat kodowania to mignęły mi informacje ze Klocki performance pylą dużo bardziej niż zwykle sporty. Może ten x w nazwie tych klockow oznacza poziom performance.

To są moje nowe tarcze po zmianie na 370mm ale Klocki mam bez "x". Wiadomo, że na dotarciu ale jeżdżę tak jak jeździłem. Przejechałem dzisiaj pierwsze 400km i tak wyglądają felgi. Koła są wg mnie mniej zapylone niż na OEM gładkich tarczach.


IMG-20210305-170022.jpg

spacer.png

Opublikowano
Jak szukałem informacji na temat kodowania to mignęły mi informacje ze Klocki performance pylą dużo bardziej niż zwykle sporty. Może ten x w nazwie tych klockow oznacza poziom performance.

To są moje nowe tarcze po zmianie na 370mm ale Klocki mam bez "x". Wiadomo, że na dotarciu ale jeżdżę tak jak jeździłem. Przejechałem dzisiaj pierwsze 400km i tak wyglądają felgi. Koła są wg mnie mniej zapylone niż na OEM gładkich tarczach.


IMG-20210305-170022.jpg

 


No to masz farta ze nie brałeś X bo po 400 km to moja felga zmienia kolor :D

Niestety producent w opisie wprowadza w błąd pisząc ze X mniej pylą niż OEM

Wcześniej miałem karbonowo-ceramiczne Power Stop Z23 i to były świetne klocki nie pyliły wcale i hamowały jak bym wpadł w ścianę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle, że z tego co widzę to chyba odradza się stosowanie ceramicznych klocków do nawiercanych/ nacinanych tarcz.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.