Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mylicie zestawy sport i performance

Sport sa niebieskie ze zwyklymi klockami, ktore sie grzeja jak cholera i pedal po kilku heblach robi sie miekki, a tarcze i klocki moment sie zuzywaja


Sa tarcze 370 i 340 w wersji sport gladkie i tamte maja slabe klocki

Siwe tez maja 340


Performance sa nawiercane i nacinane, maja lepsze klocki, ktore sie lepiej sprawdzaja i zaciski

Maja 3 kolory: zloty, pomaranczowy i czerwony


Przednie klocki maja rowek do lepszego odprowadzenia gazow i pylow

Mozna tez zastosowac klocki z m3/m4

Pasuja do kazdego zestawu, mam u siebie z tarczami 340


https://www.bimmerworld.com/About-Us/F30-M-Sport-Brakes/


Tak naprawde w tarczy 370mm dzwon jest wiekszy a w 340 mniejszy

Klocki pasuja takie same do obu

To tylko zludzenie

Porownywalem z kolega jego 370 i moje

Co do jakosci tarcz sie nie wypowiem, bo mam ori drugi komplet

Pierwsze sie pogiely, ale dlatego ze klocki ze sportowego pakietu z m140i grzaly sie

Obecne tarcze seryjne 340 gladkie z klockami m4 robia robote w e92

Takze roznica jest w klockach i to spora

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Zmieniłem cały set z podstawowego 300/300 na Mpak z org zaciskami + tarcze brembo przód/tył nawiercane+nacinane 340/345 + klocki brembo XTRA- nie czuje jakiejś większej różnicy. Edytowane przez Lucekj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie trzeba kodować?

Do mnie właśnie jadą nowe tarcze brembo 370mm/345mm, zmieniam ze zwykłych 300mm na 100% trzeba zakodować przy tym pakiet doposażenia do mperformance.

spacer.png

Opublikowano
Ponoć trzeba kodować Dsc ma wpisane rozmiary tarcz, jeszcze chyba abs, esp zeby poprawnie działał? Póki co przejechałem 1500km i jeszcze nie kodowałem. Jakby ktoś miał namiar na polecone kodowanie w Krakowie to byłbym wdzięczny za namiar.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na bimmerpost ludzie piszą, że zmiana rozmiaru nic nie daje i dopiero po przekodowaniu DSC z wyposażeniem "performance - czyli dodać FA SPBR" zmienia reakcję pedału hamulca. Podobno bez kodowania pedał jest miękki.

Mam zamiar zakodować to od razu po wymianie i nie zastanawiać się nad różnicami z i bez kodowania. To tylko 5 minut.

spacer.png

Opublikowano
Na bimmerpost ludzie piszą, że zmiana rozmiaru nic nie daje i dopiero po przekodowaniu DSC z wyposażeniem "performance - czyli dodać FA SPBR" zmienia reakcję pedału hamulca. Podobno bez kodowania pedał jest miękki.

Mam zamiar zakodować to od razu po wymianie i nie zastanawiać się nad różnicami z i bez kodowania. To tylko 5 minut.

 

No właśnie mam taki miękki, a odpowietrzałem dwa razy. Nie wiem może mi się zdaje w porównaniu do innego nowego auta, którym jeżdzę na co dzień.


Tylko, że ja zamontowałem Mpakietowy zestaw czyli tarcze przód 340 (nie 370, które są performance). Możesz tam looknąć czy o nich też piszą?


Znalazłem tutaj na forum takie coś:


"CU Zmiana hamulca sportowego

kodowanie ACSM

kodowanie CON

kodowanie DDE

kodowanie DSC

kodowanie EKPS

kodowanie EPS

kodowanie FEM

kodowanie HKL

kodowanie HU-B

kodowanie ICM

kodowanie IHKA

kodowanie KOMBI

kodowanie REM

kodowanie TCB"



Co do miękkszego hamulca to zastanawiałem się, czy to nie kwestia wymiany pompy hamulcowej/serwa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na próbę dodałbym na Twoim miejscu "S2NH" w DSC

i dopiero wtedy ustawiłbym na właściwe rozmiary.

C_Variante_Bremsscheibe_vorne_e

C_Variante_Bremsscheibe_hinten_e

Pompa jest taka sama przy każdych hamulcach.

spacer.png

Opublikowano

przez bimmercode w jakiś sposób też się da ?

Nie kodowałem nic po zmianie hamulców, ale podobne odczucie jeśli chodzi o miękkość pedału przed/po mimo odpowietrzania

Opublikowano
Na próbę dodałbym na Twoim miejscu "S2NH" w DSC

i dopiero wtedy ustawiłbym na właściwe rozmiary.

C_Variante_Bremsscheibe_vorne_e

C_Variante_Bremsscheibe_hinten_e

Pompa jest taka sama przy każdych hamulcach.

Jeszcze taka wzmianka odnośnie pompy zespolonej z serwem - na schematach są różne numery dla zwykłych i M-pakietowych - pytanie teraz czy fizycznie się różnią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten sam serwomechanizm co w F31 LCI 320dX (patrzę na przykładzie swojego samochodu) przy hamulcach 300mm jest stosowany w F31 LCI 335dX przy hamulcach 340mm. Dopiero inny pokazuje przy dla 335dx S2NH 370mm, ale...

Przy samym doposażeniu BBK (performance brake - SPBR) do F31 LCI 320dX nie ma wzmianki o potrzebie wymiany serwa - tylko jest informacja, że wymagane jest kodowanie przez istap bla bla bla.

Nie znalazłem żadnych informacji, żeby ktoś wymieniał serwo ani pompę.

Jeżeli chodzi o samą pompę DSC to jest taka sama we wszystkich wersjach silnikowych, itd.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Część części jest inna, część się powtarza w mocniejszych wersjach.

https://rparts-sites.s3.amazonaws.com/c9da6b63e26b3287a6a68fe8ee3a4330/design/installation%20instructions/F2x%20F3x%20M%20Perf%20BBK.pdf

Link do instrukcji doposażania w hamulce m performance 370mm - wersja silnikowa na jakiej jest wymiana nie ma znaczenia - 0 informacji o serwie, pompie, itd. Ja tego będę się trzymać. Jak szukałem informacji to znalazłem, że dopiero do hamulców z m3 (ceramiczne) trzeba robić upgrade serwa.

spacer.png

Opublikowano
W tej instrukcji jest napisane ze ona dotyczy tylko aut z jakiegoś katalogu epc. Na realoem jest info ze dla hamulców od 340x30 jest inne serwo, pompa hamulcowa abs/esp zostają tr same.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proponuję zacząć czytać ze zrozumieniem.

Na samym początku pogrubioną czcionką napisane jest że dotyczy samochodów F20, F21, F22, F23, F30, F31, F32, F33, F34, F36.


Epc to nic innego jak elektroniczny katalog części - czyli Etk - etk to skrót od Ersatzteilkatalog a epc to skrót od Electronic parts catalog.


W związku z tym że wychodziły modele z dwiema wielkościami hamulca ręcznego - pakiet doposażenia w hamulce mperformance nie zawiera tylnych tarcz. W instrukcji jest mowa, że trzeba sprawdzić jakich tarcz tylnych się potrzebuje i je kupić osobno (ręczny był chyba 180 i 160mm).


Potem jest jeszcze wzmianka o tym żeby sprawdzić w katalogu części (epc) dopuszczalne koła jakie można stosować bo min. to 18 cali.


Doposażenie obojętnie jakich tarcz do hamulców mperformance 370/380 nie wymaga wymiany żadnych podzespołów układu hamulcowego więc nie widzę powodu dla którego 340mm by tego wymagało. Rozmiary i ilości tłoczków w zaciskach są te same.


Po prostu bmw nie zrobiło takiego pakietu dla tarcz 340mm bo ten można być skonfigurować przy zakupie samochodu a 370mm w np 320d nie można było skonfigurować przy zakupie tylko dokupić osobno.

spacer.png

Opublikowano

Sam chciałem zmienić u siebie na 340x30 i wg realoem już muszę zmienić serwo. Dzwoniłem tez do aso i tez potwierdzili potrzebę zmiany serwo.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3X53-USA-02-2014-F34-BMW-328iX&diagId=34_1967


Na forach sporo osób pisze o tym ze zmieniło hamulce na większe i maja wrażenie zapowietrzonego układu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aso zarabia głównie na serwisie / sprzedaży części a nie samochodów - więc to co mówią trzeba brać przez sito.

Też o tym czytałem i nie podam procentowo ale jestem pewny, że większości poprawiło się po kodowaniu.


Leży u mnie gotowe do założenia 370/345mm więc może w tygodniu znajdę czas na wymianę i gdzieś za tydzień po dotarciu będę mógł się wypowiedzieć, jednak jestem pewny, że nie będzie potrzebna wymiana serwa i wystarczy kodowanie.

spacer.png

Opublikowano
Część części jest inna, część się powtarza w mocniejszych wersjach.

https://rparts-sites.s3.amazonaws.com/c9da6b63e26b3287a6a68fe8ee3a4330/design/installation%20instructions/F2x%20F3x%20M%20Perf%20BBK.pdf

Link do instrukcji doposażania w hamulce m performance 370mm - wersja silnikowa na jakiej jest wymiana nie ma znaczenia - 0 informacji o serwie, pompie, itd. Ja tego będę się trzymać. Jak szukałem informacji to znalazłem, że dopiero do hamulców z m3 (ceramiczne) trzeba robić upgrade serwa.

Instrukcja zacna, masz może taką do niebieskich M sport, tarcze 340/345 ?


 

Również dam znać po kodowaniu, wymieniłem same zaciski/tarcze/klocki/ 340/345

 

Gdzie będziesz kodować i napisz jaka cena za to.

 

Leży u mnie gotowe do założenia 370/345mm więc może w tygodniu znajdę czas na wymianę i gdzieś za tydzień po dotarciu będę mógł się wypowiedzieć, jednak jestem pewny, że nie będzie potrzebna wymiana serwa i wystarczy kodowanie.

 


Dajcie znać koniecznie jak PRZED i PO kodowaniu.


Poza tym z tego co widziałem na rynku rzeczy używanych to zakup ODPOWIEDNIEJ pompy/serwa graniczy z cudem, większość nie podaje numeru części, a jak podaje to jakiś przestrzelony.

Opublikowano

 

Mam to w obserwowanych gdzieś od sierpnia 2020. Serwo po nr części jest niby ok, ale niewiadomo jaki numer ma pompa hamulcowa, gdyż sprzedawca nie pisze (winna być 34 33 6 851 095). Zwykle podają (jeśli podają) tylko numer SERWA.


Dlaczego części w katalogach są inne niż na tych naklejkach serwa? Da się to jakoś rozszyfrować?


Resumując w 320i seria pompa i serwo: 34 33 6 851 093/ 34 33 6 851 097, a z hamulcami M sport: 34 33 6 851 095/34 33 6 851 098.


Z wielu źródeł otrzymałem INFO, że nie wymaga wymian, pytam zatem: dlaczego są inne części i czy te części fizycznie się różnią, czy tylko dla picu zmiana oznaczenia jest?


Czym różni się S2NHA od S2NH ? A- to jest na USA Różni się czymś?


edit:


aha i sprzedawana część jest z diesla, gdzie serwo jest to samo, ale pompa już jest 34 33 6 851 096 (na końcu 6). bez rozróżnienia na hamulce zwykłe czy M :/


Przyznam, że temat skomplikowany.

Opublikowano
No jest tak jak napisałeś. To serwo do słabszych wersji jest w europie głównie w 318 i 320. Ja mam wersje us i mimo ze krowa f34 328ix to tez mam to "słabsze". Generalnie to są jaja ze u mnie były hamulce 312mm z przodu. Zrobiłem upgrade na 330mm. Auto wazy ponad 1750kg bez kierowcy.
Opublikowano

Jak zatem odszyfrować te dziwaczne naklejki na serwach ? Dlaczego tam jest pięć numerów, które nie mają pokrycia w częściach z katalogów?

Zaryzykowałbym kupno z allegro, ALE tylko jedna oferta podaje właściwy nr części reszta to abstrakcja , ale nie ma się co dziwić jak na tych naklejkach jakieś hieroglify :/ PAre stówek na używkę to nie problem, ale z wymianą ponoć już jest dużo zabawy (więcej niż przy montażu kamery cofania :D )



No i finalnie: KOLEDZY DAJCIE znać czy po kodowaniu coś się poprawiło.

Opublikowano
Sugeruj się pierwszym nr pod kodem kreskowym czyli 6798425 (03) ja tak dobierałem pompę u siebie. Wymiana jest prosta. Tylko trzeba mieć sprzęt podciśnieniowy do odpowietrzania i kompa z ista.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj wymiana z 312 na 370. Przejadę się przed kodowaniem i po. Dam znać :D

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.