Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


jak w temacie: czy ktoś ma jakieś opinie nt tarcz tych dwóch producentów jeśli chodzi o hamulce Mpakietowe 340mm przód ?


Zastanawiam się nad: ZIMMERMANN SPORT 150.2903.52 VS BREMBO 09.C398.13



Do tego chcę założyć klocki ze zmniejszonym pyleniem, gdzie w Brembo jest seria XTRA, a w Zimmermannach ponoć brak.


Proszę o poradę i opinie pozdrawiam

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja mam Zimmermann Sport w rozmiarze 300mm i chyba drugi raz bym nie kupił. Po zmianie na te tarcze (+ klocki Textar) hamowanie odbywa się "nierówno" na rozgrzanych - pojawia się również jakby bicie, chociaż pomiary na zimnym nie wskazują, żeby z tarczą było coś nie tak.
Opublikowano
Ja mam Zimmermann Sport w rozmiarze 300mm i chyba drugi raz bym nie kupił. Po zmianie na te tarcze (+ klocki Textar) hamowanie odbywa się "nierówno" na rozgrzanych - pojawia się również jakby bicie, chociaż pomiary na zimnym nie wskazują, żeby z tarczą było coś nie tak.

Ja założyłem zwykłe Zimmermanny i klocki ceramiczne Ate. Po 7 tys. km jest bardzo dobrze.

Ciekawostka jest tylko taka, że tarcze bardzo długo się docierały. Chropowata powierzchnia dopiero zaczyna zanikać po przebiegu jak wyżej i hamulce staja się bardziej 'czułe'. Zanikają też delikatne wibracje, które pojawiały się przy wyższych prędkościach (tutaj ewidentnie powodem była także ta chropowatość).

Opublikowano
Ja mam Zimmermann Sport w rozmiarze 300mm i chyba drugi raz bym nie kupił. Po zmianie na te tarcze (+ klocki Textar) hamowanie odbywa się "nierówno" na rozgrzanych - pojawia się również jakby bicie, chociaż pomiary na zimnym nie wskazują, żeby z tarczą było coś nie tak.

 


Od początku po zmianie był problem z hamowaniem? Sprawdzałeś czy to przypadkiem nie wina tłoczków w zaciskach ? Być może coś się zapiekło

Opublikowano
Do tego chcę założyć klocki ze zmniejszonym pyleniem, gdzie w Brembo jest seria XTRA, a w Zimmermannach ponoć brak.

 

Jeśli mowa o klockach ceramicznych to nie zaleca się ich stosować z tarczami nawiercanymi/nacinanymi...


Co do tarcz Zimmeremann Sport to polecam :cool2: Użytkuję tarcze z tej serii już w 3-cim samochodzie i nigdy nie miałem problemów. Obecnie są to tarcze 348mm w e91. Tylko, że zawsze do tych tarcz zakładałem klocki Zimmermanna :roll:

Opublikowano
Od początku po zmianie był problem z hamowaniem? Sprawdzałeś czy to przypadkiem nie wina tłoczków w zaciskach ? Być może coś się zapiekło

 

Tłoczków nie sprawdzałem, ale na zimnych jest raczej OK, więc chyba nie powinno być z nimi źle. Problem w tym, że nowe hamulce zakładałem na zimówkach, które - jak się później okazało - są "wyząbkowane" i wtedy zwracałem uwagę na buczenie, które wydają. Ale raczej z początku było dobrze.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej, nie chce rozpoczynać nowego tematu więc tu zapytam, może ktoś ma doświadczenie


Będe na etapie zmian tarcz hamulcowych, są 2 rodzaje - zwykłe i wysoko nawęglane + nitowane


weźmy zimmermanna :


zwykłe okolo 300 za szt

https://allegro.pl/oferta/tarcze-zimmermann-tyl-bmw-3-f30-f31-345mm-9445393544


oraz nawęglane około 500 za szt

https://allegro.pl/oferta/zimmermann-tarcze-tyl-bmw-3-f30-4-f32-345mm-9141984145


Z tego co słyszałem, "do bmw" tylko te nitowane, nawęglane ze względu na odprowadzanie ciepła. Po kilku "mocnych hamowaniach" ta normalna może być do wyrzucenia (być może to też powód dla których większość osób twierdzi że zimmermann jest do dupy, jeśli faktycznie mieli zwykłe), ale przy w miare spokojnej jeździe jest sens płacić prawie 2 razy tyle za tarcze ?


Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja wziąłem komplet tarcz i klocki przód tył zimmermann i jestem bardzo zadowolony, aczkolwiek jeżdżę jak emeryt w porównaniu do niektórych :D

Wysoko nawęglane, nawiercane.

Opublikowano

Powiem tak,

na swoim samochodzie 70tys. przejeździłem na fabryce i jeszcze się nie skończyły, zmieniłem na nowiutkie M perfromance czyli Brembo- efekt ? Pokrzywione po 15tys. km - szajs.


Zmieniłem na nawiercane Zimmermany z topowymi klockami Hawk HPS 5.0 i teraz jest światowo.


Brembo nie pomogło prawie NIC vs. seria, mimo że były dużo większe. Zestaw Zimmerman + Hawk dopiero zrobił żyletę. Zobaczymy jak długoterminowo- na razie 5 tys. za mną.

Opublikowano
Ja założyłem zimmemann nawiercane + Ferrodo DS2500 - tarcze nie wytrzymały nawet do końca pierwszych klocków (biją po lekkim rozgrzaniu) - co prawda jakoś rozsądnie długo ten zestaw wytrzymał ok 40kkm - Teraz kupiłem gładkie Brmebo + DS2500 - taki zestaw miałem w Subaru Imprezie i robił robotę. Do nawiercanych Zimmermann już nie wrócę nigdy (miałem je 17lat temu w innym aucie i też były do d...)
Opublikowano
Ja założyłem zimmemann nawiercane + Ferrodo DS2500 - tarcze nie wytrzymały nawet do końca pierwszych klocków (biją po lekkim rozgrzaniu)

 

Ja założyłem nawiercane głównie dla fajnego wyglądu :lol: Jak pisałem niżej, po rozgrzaniu biją :( Chyba po zimie je wywalę, bo problem wydaje się większy z każdym przejechanym kilometrem.

Opublikowano
Tylko oryginały nic więcej

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Powiem tak,

na swoim samochodzie 70tys. przejeździłem na fabryce i jeszcze się nie skończyły, zmieniłem na nowiutkie M perfromance czyli Brembo- efekt ? Pokrzywione po 15tys. km - szajs.


Zmieniłem na nawiercane Zimmermany z topowymi klockami Hawk HPS 5.0 i teraz jest światowo.


Brembo nie pomogło prawie NIC vs. seria, mimo że były dużo większe. Zestaw Zimmerman + Hawk dopiero zrobił żyletę. Zobaczymy jak długoterminowo- na razie 5 tys. za mną.

 


MOżesz dać linki do zestawu?

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Kolega chciał chyba linki do Twoich tarcz i klocków :)

Ja się powtórzę - nie wierzę już w Zimmermanny, a przynajmniej te nawiercane. U mnie na początku też było dobrze - 5 kkm to nie wyznacznik.

Opublikowano
To nie był żaden zestaw, po prostu sam dobierasz tarcze i klocki jakie chcesz.

 

Koledze pewnie chodziło o to, abyś dokładnie podlinkował jakie tarcze i jakie klocki montowałeś, że "zjadają" fabryczny zestaw Performance z Brembo :D


Sam jestem bardzo ciekaw tego co napisałeś nt. pakietu Performance/Brembo, bo sam planowałem ten Retrofit na następny sezon. Napisz coś więcej - gdzie wymieniałeś (serwis/garaż), gdzie programowałeś zestaw Performance(serwis/garaż) i jak najwięcej szczegółów. Z tego co piszesz, wynika że "spuściłeś" min 11-12 tyś PLN w kiblu... i ta bardzo niepokojąca informacja.

Sam mam standardowe hamulce i przy wysokich szybkościach szału przy "zwalnianiu" nie robią. Inna sprawa że mam jeszcze ponad 2 lata gwarancji i raczej chciałbym ją zachować ;)

Opublikowano

Let me google that for you....

skorzystałem z brakeparts - polecam !


Tu masz klocki:

https://auto.brakeparts.pl/auto/5904-klocki-hamulcowe-hawk-performance-hps-50-hb766b-624-840653082554.html


Tarcze:

wyklikujesz swój model i właściwą wielkość i masz


Mperf- no zostały zaciski z tego zestawu więc powiedzmy cała kasa nie jest spłukana, ale tak.. droga lekcja :( Nigdy więcej - normalnie kupiony zestaw w ASO, zamontowany i zakodowany na zewnątrz, ale w pro zakładzie, więc tego nie spierdzielili. 15tys. przejeździły, ale potem krzywizna tarcz - porażka.

Opublikowano
Let me google that for you....

............................................

Mperf- no zostały zaciski z tego zestawu więc powiedzmy cała kasa nie jest spłukana, ale tak.. droga lekcja :( Nigdy więcej - normalnie kupiony zestaw w ASO, zamontowany i zakodowany na zewnątrz, ale w pro zakładzie, więc tego nie spierdzielili. 15tys. przejeździły, ale potem krzywizna tarcz - porażka.

 

Mówisz że zaciski od zestawu MPerf (tarcze 370mm) zostały i pasują do tarcz 340 mm? Hmm, zaciekawiłeś mnie tym. Nie wiedziałem że tak można :)

Opublikowano
To tył, przód jest 370

 

No tak, przód 370 mm jest wyłącznie w zestawie MPerf.

M Pakietowe mają z przodu 340 i inne zaciski (o standardowych hamulcach z tarczami 312 - jak właśnie u mnie - nawet nie wspomnę) Stąd zaciekawiło mnie, że wrzuciłeś tarcze Zimmermana na zaciskach od M Performance. Nie widziałem zamienników 370 mm od Zimmermana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko oryginały nic więcej

 


Podobno koncern BMW zmienia/zmienił dostawcę tarcz hamulcowych......

Widocznie coś musiało być na rzeczy , bo są opinie ,że OE też się krzywiły.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przecież BMW ma z 10 dostawców tarcz/klocków, których zmienia w zależności od przetargu...

I tak na 5000 modeli mogło iść brembo jako pierwszy montaż a potem przy lifcie modelu już np. wzięto ATE. Potem znów i zmiana itp. tak w kółko.

Tarcze, które produkowane był 10 lat temu przez ATE dla danego modelu, dziś mogą mieć inny skład.

Jeszcze druga sprawa jest wiele fabryk itp. Temat rzeka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.