Skocz do zawartości

320i STUKI SILNIKA NA WOLNYCH OBROTACH


MICHAUCN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Krótko i konkretnie - potrzebuję opinii na podstawie filmiku - pomóżcie w wolnej chwili w miarę możliwości, z góry dzięki :) BMW 320i E90 rok produkcji 2005 silnik 2.0 benzyna 150km zakupione kilka dni temu, nie słyszałem nic podczas jazdy próbnej, nie zdawałem sobie sprawy z tego, że ten samochód jest tak wytłumiony, przesiadłem się z trupa nie da się ukryć :) Może jestem przewrażliwiony ale wydaje mi się, że silnik strasznie klepie na wolnych obrotach, trzepie budą i lewarkiem skrzyni biegów, już od momentu delikatnego dodania gazu dźwięki ustają i nic nie trzepie. Nagrałem filmik, do którego link wrzucę na końcu posta. na telefonie marnie słychać o co mi chodzi ale na słuchawkach komputerowych już słychać. Valvetronic rzekomo robiony niedawno. Samochód podczas jazdy ma w moim odczuciu prawidłowe osiągi i przyspieszenie. Przy próbie jazdy ekonomicznej pali dychę, ale jeżdżę nim dopiero od soboty. Ile żrą te silniki z Waszych doświadczeń? Link do filmiku:


Gdyby były jakieś pytania to niezwłocznie udzielę odpowiedzi. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwe forum. Nie ma w sieci chyba nic gorszego ;) pozdrawiam i dzięki za "pomoc", od wczoraj filmik na yt. Ma 3 wyświetlenia... jeśli tutaj trafisz przypadkowy przechodniu to nie ma sensu żywić nadzieji. Tutaj raczej nikt nie pomoże...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zadajesz pytanie 29tego o 19.41 a nastepnego dnia piszesz martwe forum :nienie: Bardzo zle zaczynasz przygode z najlepszym forum w calej europie. Jest tu bardzo wiele osob, ktore wiedza duzo ale nie siedza co 3 godziny aby sprawdzac kazdy dzial. Troszke cierpliwosci. Ci najlepsi pracuja. Do sedna. Filmiki youtube sa tak oderwane od reala iz ciezko cokolwiek wywnioskowac. N46 moze tak chodzic od pompy vacum, alternatora, popychaczy, rozrzadu, walu, kola pasowego i tak dalej. Wizyta u mechanika znajacego sie na tym silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem martwe forum sugerując się ilością wyświetleń filmu na yt, bez urazy być może faktycznie po czasie ktoś odpowie, nie wiem - mam inne doświadczenia z forum tematycznym ;) doprecyzuję - odpalam rano na zimnym i jest cisza, silnik pracuje na ssaniu - około 1000 obrotów i jest cisza. Po nagrzaniu silnika, kiedy wolne obroty spadają do około 800 - słychać stukot jak na filmie. Nie jestem w stanie określić czy lepiej je słychać z góry czy z dołu bo siedząc w kanale to prawie jak w akustycznej puszce... silnik pracuje płynnie, nie faluje na obrotach. Jedynie ten stukot na wolnych obrotach, który jest również bardzo słyszalny w przypadku zbyt wczesnego wrzucenia wyższego biegu (delikatnego zduszenia silnika). Na postojowym, delikatnie puszczajac sprzęgło na biegu dżwięk się nasila.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Diagnoza dźwieków na podstawie filmiku może Cię kosztować wymiane cześci dobrych na nowe...

Zainwestój w zakup stetoskopu ok.15 zeta i bez problemu zlokalizujesz źródło dzwieku -wtedy będzie można Ci udzielić sensownej porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dało mi to spokoju, rozebrałem górę - myślałem, że to rozrząd. Okazało się, że rozrząd jest OK.

Prawdopodobny sprawca zamieszania widoczny na zdjęciach. Nasuwa się więc parę pytań:

1) czy to uszkodzenie mogło być źródłem tego stukotania?

2) czy uszkodzenie mogło powstać w skutek dokręcenia tych nakrętek na zbyt wysoki moment?

3) czy te wałki są żeliwne?

4) czy istnieje możliwość odkształcenia takiego żeliwnego wałka?

5) czy i u kogo na śląsku sprawdzę czy wałek kopie czy nie?

6) czy da się gdzieś nabyć drogą kupna same te stopki do mocowania wałka?

Link do zdjęć:

https://imgur.com/a/sRO07si

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No, bynajmniej cos wiadomo, jak takie cos po filmiku mozna bylo wychwycic...?

1.Tak

2.Nie

3.Nie

4.Jakby byl zeliwny to raczej by sie nie odksztalcil

5.?

6.Na pewno. To jest walek vvt wiec lepsza opcja kupna calosci z panewkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Znajomy powiedział mi, że da się sprawdzić wałek - jeśli jest krzywy to będzie kopał (pracował w tym miejscu mimośrodowo). Wałek można też podobno wyprostować. Stąd pytanie u kogo to sprawdzę ewentualnie wyprostuję ten wałek? Koszt nowego wałka to 3,500..... a kupując używkę mogę trafić na ten sam problem..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O ile dobrze pamiętam to te mostki nie są sprzedawane oddzielnie. Sprawdź czy ma jakieś oznaczenie (E) i będziesz wiedział czego szukać, prawdopodobnie używanego.


Takie pęknięcia nie biorą się znikąd, sprawdź dobrze cały układ rozrządu, czy np. piesek się nie zatarł albo zawór. Czy rozrząd jest dobrze ustawiony.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.