Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Właśnie kupiłem F10 520d (RWD) z 2014. To moje pierwsze BMW.

Zamierzam wymieniać olej silnikowy.

Myślę też o wymianie oleju w dyferencjale.

Co oprócz samej wymiany oleju należy jeszcze wymienić przy okazji (filtry, inne elementy)?

Dodatkowo chciałem sprawdzić łańcuch rozrządu. W jednym servisie powiedzieli, że będzie to kosztować koło 250 zł. W innym koło 1000 (w ramach tego zdjęcie pokrywy silnika, założenie blokad na itp). Domyślacie się skąd taka różnica cenowa?

Opublikowano

...w pierwszym warsztacie jakiś Pan mechanik posłucha i tyle,

...w drugim pewnie to zrobią. Samo rozbieranie i składanie pokrywy to jakieś 2 godz. roboty.

Opublikowano

Dzięki bbmw za odpowiedź,

Jakaś podpowiedź co powinno być wymienione dodatkowo przy wymianie oleju silnikowego? Chciałbym się cieszyć bezawaryjnością nowego auta i nie zostać oszukanym przez serwis.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,


Właśnie kupiłem F10 520d (RWD) z 2014. To moje pierwsze BMW.

Zamierzam wymieniać olej silnikowy.

Myślę też o wymianie oleju w dyferencjale.

Co oprócz samej wymiany oleju należy jeszcze wymienić przy okazji (filtry, inne elementy)?

Dodatkowo chciałem sprawdzić łańcuch rozrządu. W jednym servisie powiedzieli, że będzie to kosztować koło 250 zł. W innym koło 1000 (w ramach tego zdjęcie pokrywy silnika, założenie blokad na itp). Domyślacie się skąd taka różnica cenowa?

 

Kolego ,jaki masz przebieg, jaką masz historię serwisową.

Na tą chwilę to wymień wszystkie płyny...

- olej z filtrem silnikowy co 10 000 km

- olej z z filtrem ASB co 60 000 - 120 000 km

- olej w napędzie różnicowym

- olej w RWD co 40 000 km

- płyn chłodniczy co 5 lat

- płyn hamulcowy co 2 lata

- serwis klimatyzacji + filtr kabinowy

- filtr paliwa co 50 000km

- filtr powietrza

Opublikowano

Podłączam się pod wypowiedź burzy. Płyny eksploatacyjne wymienić.

Jednak nie zgadzam się do końca z innymi, którzy twierdzą, że rozrząd to tylko wymienić. Jeśli warsztat ma odpowiednie narzędzia i zna się na rzeczy to bez zdejmowania czegokolwiek może dosyć dobrze ocenić stopień rozciągnięcia łańcucha

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-535d-tou_201304/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/1VnZ8nwR0I

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłączam się pod wypowiedź burzy. Płyny eksploatacyjne wymienić.

Jednak nie zgadzam się do końca z innymi, którzy twierdzą, że rozrząd to tylko wymienić. Jeśli warsztat ma odpowiednie narzędzia i zna się na rzeczy to bez zdejmowania czegokolwiek może dosyć dobrze ocenić stopień rozciągnięcia łańcucha

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-535d-tou_201304/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/1VnZ8nwR0I

Ja tak sprawdzałem u siebie i jest to pewien sposób ale w tych rocznikach to nie łańcuch jest problemem a jego napęd/osprzęt. Koła zębate itp. Ile razy się zdarzyło że zębatka pękła itp? Dlatego wymienia się nie tylko łańcuch, a tym sposobem sprawdzisz jedynie jak bardzo napinacz napina łańcuch.

No pomijam że łańcuchy są dwa a tak sprawdzasz tylko górny.

Opublikowano
To nie jest tak, że od lci rozrząd jest już dużo bardziej dopracowany, odporniejszy? Nie wiem jak to nazwać....

Poprawiony?

Tak gdzieś słyszałem....

 

Nie. W lci jak duże interwały olejowe padają tak samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.