Skocz do zawartości

Pierwszy serwis i wymiana oleju w silniku F10 520d 2014


Arkadiusz F10

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Właśnie kupiłem F10 520d (RWD) z 2014. To moje pierwsze BMW.

Zamierzam wymieniać olej silnikowy.

Myślę też o wymianie oleju w dyferencjale.

Co oprócz samej wymiany oleju należy jeszcze wymienić przy okazji (filtry, inne elementy)?

Dodatkowo chciałem sprawdzić łańcuch rozrządu. W jednym servisie powiedzieli, że będzie to kosztować koło 250 zł. W innym koło 1000 (w ramach tego zdjęcie pokrywy silnika, założenie blokad na itp). Domyślacie się skąd taka różnica cenowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,


Właśnie kupiłem F10 520d (RWD) z 2014. To moje pierwsze BMW.

Zamierzam wymieniać olej silnikowy.

Myślę też o wymianie oleju w dyferencjale.

Co oprócz samej wymiany oleju należy jeszcze wymienić przy okazji (filtry, inne elementy)?

Dodatkowo chciałem sprawdzić łańcuch rozrządu. W jednym servisie powiedzieli, że będzie to kosztować koło 250 zł. W innym koło 1000 (w ramach tego zdjęcie pokrywy silnika, założenie blokad na itp). Domyślacie się skąd taka różnica cenowa?

 

Kolego ,jaki masz przebieg, jaką masz historię serwisową.

Na tą chwilę to wymień wszystkie płyny...

- olej z filtrem silnikowy co 10 000 km

- olej z z filtrem ASB co 60 000 - 120 000 km

- olej w napędzie różnicowym

- olej w RWD co 40 000 km

- płyn chłodniczy co 5 lat

- płyn hamulcowy co 2 lata

- serwis klimatyzacji + filtr kabinowy

- filtr paliwa co 50 000km

- filtr powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod wypowiedź burzy. Płyny eksploatacyjne wymienić.

Jednak nie zgadzam się do końca z innymi, którzy twierdzą, że rozrząd to tylko wymienić. Jeśli warsztat ma odpowiednie narzędzia i zna się na rzeczy to bez zdejmowania czegokolwiek może dosyć dobrze ocenić stopień rozciągnięcia łańcucha

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-535d-tou_201304/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/1VnZ8nwR0I

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podłączam się pod wypowiedź burzy. Płyny eksploatacyjne wymienić.

Jednak nie zgadzam się do końca z innymi, którzy twierdzą, że rozrząd to tylko wymienić. Jeśli warsztat ma odpowiednie narzędzia i zna się na rzeczy to bez zdejmowania czegokolwiek może dosyć dobrze ocenić stopień rozciągnięcia łańcucha

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-535d-tou_201304/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/1VnZ8nwR0I

Ja tak sprawdzałem u siebie i jest to pewien sposób ale w tych rocznikach to nie łańcuch jest problemem a jego napęd/osprzęt. Koła zębate itp. Ile razy się zdarzyło że zębatka pękła itp? Dlatego wymienia się nie tylko łańcuch, a tym sposobem sprawdzisz jedynie jak bardzo napinacz napina łańcuch.

No pomijam że łańcuchy są dwa a tak sprawdzasz tylko górny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.