Skocz do zawartości

520d N47 Pompa wody - wymiana


dalmat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Padła mi pompa wody. Zabrałem się za wymianę i okazuje się że nie jest to takie proste jak myślałem :D .

Zdjąłem pasek i odkręciłem 6 śrub od pompy, ale aby odkręcić ostatnią i do tego wyjąć pompę to jak się nie mylę to muszę jeszcze odkręcić chłodnicę EGR-u i tu jest problem bo przy próbie odkręcenia przy kolektorze strzelił mi torx :mad2: . Oczywiście mogę kupić nowy torx i spróbować ponownie, ale boję się aby się śruba nie ukręciła skoro aż tak mocno trzyma. Czy muszę tą chłodnicę wyjąć całkiem czy ta harmonijka przy kolektorze pozwoli mi odgiąć na tyle abym wyjął pompę :?:


Jak ktoś wymieniał pompę wody u siebie to wszystkie wskazówki mile widziane.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Domyślam się ,że masz silnik B47....?

Nie odpowiem ci na twoje pytanie ale kiedyś oglądałem filmik jak chłop odkręcał śruby właśnie przy kolektorze wydechowym. Zanim to zrobił to potraktował je środkiem penetrującym. Instrukcja mówi ,że właśnie te śruby , po odkręceniu należy wymienić na nowe.


Demontaż i montaż / wymiana pompy płynu chłodzącego (B47)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/11-engine/11-51-coolant-pump-with-drive/1VnY3OIdVw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak w temacie, czyli N47.


Okazuje się że trzeba odkręcić chłodnice EGR-U. Mocniejszy klucz i poszło. Później to już z górki.

Dzięki Burza za instrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Demontaż i montaż / wymiana pompy płynu chłodzącego (N47 D20 O1)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/11-engine/11-51-coolant-pump-with-drive/Cr9xlg0U

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli masz silnik N47D20 to instrukcja nic nie mówi o zdejmowaniu chłodniczki spalin aby usunąć pompę płynu chłodzącego.

a to ??

"...Niezbędne zadania wstępne:

Zdejmij pasek napędowy alternatora

Wymontuj chłodnicę recyrkulacji spalin

Wymontuj termostat płynu chłodzącego..."


Pisze jak byk

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to jeśli masz silnik N47D20 to instrukcja nic nie mówi o zdejmowaniu chłodniczki spalin aby usunąć pompę płynu chłodzącego.

a to ??

"...Niezbędne zadania wstępne:

Zdejmij pasek napędowy alternatora

Wymontuj chłodnicę recyrkulacji spalin

Wymontuj termostat płynu chłodzącego..."


Pisze jak byk

 


Zgadza się , moje niedopatrzenie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.