Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy do F30 istnieją lub przewidywane są w najbliższej (góra 3 miesiące) przyszłości zamienniki amortyzatorów? czeka mnie wymiana kompletu przód + tył, a wg cen katalogowych oryginały to będzie ok 3500 zł za same amortyzatory. :shock:


Intercars listuje Bilsteiny ale jako 'niedostępne'...

Opublikowano
jak jest z jakością Bilsteinów? do E90 montowałem Sachsy, Bilsteiny nie miały najlepszej opinii wśród mechaników...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

na badaniu technicznym mi wyszło ponad 10% różnicy (wiem, że na RFT czasem dziwne rzeczy wychodzą ale różnicowo powinno być podobnie). Przebieg 120kkm, auto zachowuje się dobrze ale czuć, że nie jest to samo co na początku...

Chciałbym aby amortyzatory były jak najbardziej zbliżone do oryginalnych, chyba że zamienniki bądź OEM nie są w stanie im dorównać (w co szczerze wątpię)?

Proszę Was o poradę najlepiej po wymianie w co warto zainwestować i gdzie najlepiej (najtaniej) kupić oraz wymienić we Wrocławiu. Póki co wszystko robiłem w ASO Inchcape i Stando - zawsze byłem zadowolony z jakości usługi.

Z góry dziękuję za informację.

Opublikowano

Z tego co sam kiedyś szukałem to SACHS produkował amorki dla BMW f30

Wiem że w ASO Inchape Wrocław na karkonoskiej oryginały są coś w cenie 800zł za sztukę po rabacie , sachsa masz za 400zł szt. więc myśle że to dobry wybór jak na zamiennik

Jak chcesz mieć na pewno dobrze zrobione ale nie w cenach ASO to podjedz do Stando w psarach k. wrocławia ( zjazd z obwodnicy jak byś na s5 jechał ).

Amorki możesz kupić sam bo raczej będzie taniej,( iparts, czesciauto24 z tych korzystałem i nie było problemów nigdy) , a resztę części jak nowe śruby czy osłony pewnie ci sami wymienią.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Stando znam, robiłem wymianę oleju w skrzyni biegów. Ponoć to robią lepiej niż w ASO i taniej. Co do amorków to co warto jeszcze wymienić przy okazji? Odbojniki, gniazda amorków? Nie chcę podchodzić 2x do tematu a autkiem pojeżdżę jeszcze ze dwa latka. Nic się z nim nie dzieje przez ostatnie 120kkm poza akcjami serwisowymi które ASO robiło na własny koszt...

Z góry dzięki za info.

Opublikowano

U mnie to było tak na zleceniu


Nakrętka M10-10-ZNS3 x2

Śruba M10X85 8.8 ZNS3. x2

Amor. przód x2

Amor. Dodatkowy (bmw 31336855440) (odbojnik) x2

Opublikowano
Teraz oryginalne amortyzatory są słabe. Już ich nie robi sachs. Nie ma zamienników sachsa. Zamiast oryginałów polecam komplet bilstein b6. One są o wiele lepsze niż oem. Do tego nie są to utwardzone amortyzatory wiedz komfort bez zmian. Za to przy szybkiej jeździe są mega stabilne. A jesli szukasz odpowiednika oem to bilstein b4.
Opublikowano

Dzięki za info. Zastanawiam się nad mieszaniem B6 czyli raczej twardszych z ori tyłem?

Jaką one mają charakterystykę i czy zgrywają się z std. sprężynami. Wszystko w całości musi zagrać. Gdybym robił wszystko od nowa to eibach pro kit i twardsze amorki...

Miłego weekendu 4all :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moim zdaniem b6 jest zauważalnie "twardszy" od oryginału /piszę o E90/. Przynajmniej w momencie zmiany odczuwalna jest zmiana twardości m.in. dlatego, że zakładasz nowe w miejsce starych zużytych amorów. B6 jak dla mnie są super.
Opublikowano
B6 jest dedykowane do standardowej sprężyny. Ciężko oceniać czy jest twardszy. Ma o wiele lepsze tłumienie, znika sławne bujanie w f30/34. W przednich b6 laga jest 2 razy grubsza niż oem. Do tego to konstrukcja to monotube co dalej większa odporność przy ostrej pracy https://youtu.be/f0SQ7rBayg8. Auto prowadzi się bardziej jak dawne bmw. U mnie na dziurach gorzej było na oem. Co do mieszania b6 przód i oem tył odradzam. One maja inna charakterystykę. Oem tył to wyjątkowy badziew. U mnie po 80kkm amortyzatory nie wracały po wciśnięciu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podzielam opinię przedmówcy, że mieszanie amortyzatorów B6 i tył oem to zły pomysł. Ja np. szybko po zmianie przodu na B6 zmieniłem także i tył. B6 są naprawdę trwałe.
Opublikowano

Do LCI także zakładać? Wg katalogu Bilsteina pasują tylko B4.

Podejrzewam, że chodzi o kompatybilność run flatami, które były montowane fabrycznie a które wywaliłem i nie zamierzam do nich wracać.

Opublikowano
B6 pasuje, sedan i maja takie same. Proponuje znaleźć dystrybutora np Intercars oni dobiorą odpowiedni zestaw, ja np. kupowałem w rallyshop.pl
Opublikowano
Wstepnie będzie B6 przód i tył :D Ile kosztuje wymiana w aso bądź dobrym warsztacie, najlepiej we Wrocławiu lub okolicach? Na razie nie mam odpowiedzi.... Muszę ponaglić zapytania... Czy przy okazji amorków trzeba robić geometrię/ zbieżność? Z góry dziękuje za info.
Opublikowano
Tak potrzebna jest pełna geometria oraz wymiana mocowań z przodu (szybko się zużywają, tył raczej będzie ok). Do tego osłony i odboje.
Opublikowano

Co oznaczają mocowania z przodu? Może masz na myśli gniazdo amorka?

Czy warto wymienić przy okazji jakieś

tulejki g-m lub coś innego? Jak miałem parę audików wcześniej była to norma...

Opublikowano

Tak dokładnie to https://www.iparts.pl/czesc/mocowanie-amortyzatora-swag-20939925,0-151-20939925-1098924.html#100371


Tu polecam swag - ja trafiłem w opakowaniu na mocowanie bmw z usuniętym znakiem. Ciężko tylko dobrać bo było mnóstwo wersji wiec szukaj na realoem i wg tego nr dobieraj. Ja od razu zrobiłem jeszcze wahacze przód, łączniki stabilizatorów (leforder) i sprężyny (Oem). Łączniki to mus jeśli nie wymieniałeś wcześniej i te górne mocowania amorów bo po założeniu nowych amortyzatorów które maja większe tłumienie potrafią od razu padać.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Trochę odkopuje temat.

Przymierzam się do wymiany amortyzatorów z przodu w F31. Lewy trzyma 69%, prawy chyba 75%. Lewy na diagnostyce ogólnie wypada kiepsko.

Od około trzech lat mam założone sprężyny obniżające H&R - 20/25mm połączone z amortyzatorami OEM (zawieszenie standard).


Jakie polecacie amortyzatory?

Czy M Pakietowe można założyć przy sprężynach obniżających, czy pozostaje założyć tylko amortyzatory do zwykłego zawieszenia?

Od lat zakładałem tylko amortyzatory Sachs do Bmw, z innymi markami bywało różnie bo wysokość często nie grała.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.