Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie jest automat i jest 2,93 (przed i po lifcie), a z tego co widzę to manual jest inny przed i po lifcie.


Wracając do tematu "moich" drgań. Zdjęte zostały dziś wszystkie tarcze z auta, przemierzone piasty - wszystko super. Na przód założyłem nowe tarcze Brembo, tył zostawiłem bo są w dobrym stopniu zużycia. Jazda próbna wykazała zero poprawy ;-)


To co udało się jeszcze ustalić to jest pęknięta przednia prawa tuleja belki zawieszenia. Lewa też jest delikatnie pęknięta. Zamówiłem nowe z lemfordera i wymienię lecz mam już właściwie pewność, że nic to zmieni. Zerwane tuleje nie dają takich objawów - auto by pływało na łukach lub po szybkim najechaniu na poprzeczną nierówność... Dam znać jak jest po jutrze.


Mam jeszcze okazyjnie dyfer do kupienia od człowieka i auta z którego mam półosie - kusi mnie to trochę czy nie podmienić na drugi, z tym, że to sporo roboty go wymienić.... Druga opcja to odpuścić temat i czekać aż wylezie sama przyczyna... Jakieś sugestie ?

Opublikowano

Ja już jeżdżę z tym od stycznia 2019. I niby bardzo się to nie pogłębia, ale miesiąc temu byłem na wyważeniu wału, i tam się dowiedziałem że mam luz na dyfrze. W piątek byłem na wymianie amortyzatorów w tym samym miejscu, i pan ktory sprawdzał wtedy wał stwierdził że nie wie ile z tego to moja auto sygestia ale ma wrażenie że luz się pogłębia i obecnie jest naprawdę duży. Ale wolałbym też aby się dyfer rozleciał, to bym go wymienił i miał spokój. A nie wymieniał pół auta aż znajdę powód.

Lecz atakuję dyfer jak tylko ustalę poprawny numer.

Paweł.
Opublikowano

Jestem po wymianie tulei belki i uwaga: drgania nasiliły się !

Usunąłem skutki a nie przyczynę wymieniając gumy na dyfrze i auto stało się bardziej zwarte więc bardziej przenosi drgania na karoserię. Czy ktoś z Państwa miał sytuację, że dyfer nie huczał, nie miał luzów, a generował drgania ? Mój mechanik twierdzi, że jeszcze mu się to nie zdarzyło.... Boję się, że jak podmienię dyfer i będzie to samo to już nie mam absolutnie żadnego pomysłu. Dodam, że drgania pochodzące z silnika mam wyeliminowane bo auto jak wrzucę na N lub odpuszczam gaz zachowuję się tak samo... Dodam, że mam teraz w zakresie 90-100km/h takie buczenie zachodzące w uszy jak czasami otwierasz tylne okno i jedziesz szybciej. Wcześniej tego nie miałem. Reasumując to jest coraz gorzej... Ktoś coś podpowie ?


Zawieszenie mam całe sprawdzone na stacji diagnostycznej na szarpakach - zero luzów...

Opublikowano
A jak z kołami? Podjedź gdzieś gdzie robią test drogowy na Hunterze. Takie jeczenie, huczenie może świadczyć o problemie z oponą.
Opublikowano
Temat kół mam zamknięty. Na aucie miałem już 5 kpl kół w różnych rozmiarach od 17 do 19 cali. Niektóre z nich kilkukrotnie wyważane.
Opublikowano
Ja mam podobny problem. Przy jeździe ok.110 km/h pojawiają się delikatne wibracje i takie buczenie/dudnienie jakby ktoś otworzył okno. Jechałem z mechanikiem, z przodu to słychać, przesiadł się do tyłu i tam podobno jest cisza. Czyli teoretycznie dyfer można odrzucić. Nie podjął się rozwiązania problemu bo nie jest w stanie konkretnie zdiagnozować co to a nie chce wymieniać po kolei połowy samochodu. A nie myślałeś, żeby wymienić łożyska? U mnie sprawdzili i niby ok. Jak poczytałem to podobno nie zawsze można je zdiagnozować w warsztacie a zużyte mogą dawać podobne objawy.
Opublikowano

Ja wymieniłem jedno łożysko, prawe. Było to jedyne które wydawało jaki kolwiek szum, ledwo słyszalny. Nic to nie pomogło.

Czekam na dyfer. Jak tylko wymienię dam znać jaki efekt.

Paweł.
Opublikowano
Ja mam podobny problem. Przy jeździe ok.110 km/h pojawiają się delikatne wibracje i takie buczenie/dudnienie jakby ktoś otworzył okno. Jechałem z mechanikiem, z przodu to słychać, przesiadł się do tyłu i tam podobno jest cisza. Czyli teoretycznie dyfer można odrzucić. Nie podjął się rozwiązania problemu bo nie jest w stanie konkretnie zdiagnozować co to a nie chce wymieniać po kolei połowy samochodu. A nie myślałeś, żeby wymienić łożyska? U mnie sprawdzili i niby ok. Jak poczytałem to podobno nie zawsze można je zdiagnozować w warsztacie a zużyte mogą dawać podobne objawy.

 

Po wymianie wału na taki wyważony i sprawdzony też mam ten objaw lecz bardziej w przedziale 90-100 km/h. Co ciekawe mechanik założył mi opaskę zaciskową (taką zwykłą na śrubkę) na końcówkę dyfra (przed łącznikiem elastycznym) jako doważenie. Przesuwał ją w różne miejsca tak że kiedy auto było na podnośniku rozpędzone to trochę się zniwelowały drgania. Po jeździe próbnej też czułem różnicę - było trochę lepiej. Ten test spowodował, że jutro podmieniam dyfer na drugi (z auta z którego mam półosie). Jeśli to nie pomoże to już skończyły mi się pomysły....

Opublikowano

Trzymam kciuki i czekamy na info. Do mnie dyfer dotrze do piątku więc po weekendzie wymiana, i mam taką samą nadzieję.

Bo również jak i Ty, nie mam więcej pomysłów.

Paweł.
Opublikowano
Ja mam podobny problem. Przy jeździe ok.110 km/h pojawiają się delikatne wibracje i takie buczenie/dudnienie jakby ktoś otworzył okno. Jechałem z mechanikiem, z przodu to słychać, przesiadł się do tyłu i tam podobno jest cisza. Czyli teoretycznie dyfer można odrzucić. Nie podjął się rozwiązania problemu bo nie jest w stanie konkretnie zdiagnozować co to a nie chce wymieniać po kolei połowy samochodu. A nie myślałeś, żeby wymienić łożyska? U mnie sprawdzili i niby ok. Jak poczytałem to podobno nie zawsze można je zdiagnozować w warsztacie a zużyte mogą dawać podobne objawy.

 

Po wymianie wału na taki wyważony i sprawdzony też mam ten objaw lecz bardziej w przedziale 90-100 km/h. Co ciekawe mechanik założył mi opaskę zaciskową (taką zwykłą na śrubkę) na końcówkę dyfra (przed łącznikiem elastycznym) jako doważenie. Przesuwał ją w różne miejsca tak że kiedy auto było na podnośniku rozpędzone to trochę się zniwelowały drgania. Po jeździe próbnej też czułem różnicę - było trochę lepiej. Ten test spowodował, że jutro podmieniam dyfer na drugi (z auta z którego mam półosie). Jeśli to nie pomoże to już skończyły mi się pomysły....

 

I jakie efekty po wymianie dyfra?

Opublikowano

Witam, Właśnie znalazłem chwilę aby napisać... Otóż po wymianie dyfra nie ma żadnej różnicy ;-)

Aczkolwiek wstawiłem od razu oryginalny wał (nie ten wyważany przez fachowca) i zniknęło buczenie w przedziale 90-100km/h. Zostały te delikatne drgawki w przedziale 110-130km/h.

Generalnie puściłem sporo gotówki na poszukiwanie przyczyn tego stanu rzeczy i właśnie stwierdziłem, że po prostu muszę z tym żyć... Jak to mówią: "Ten typ tak ma". Pomysłów (i zapewne wiedzy) więcej nie mam. Może w przyszłości coś się wysypie dając pewność, że to jest przyczyna ale nie chcę już podmieniać rzeczy w aucie z dobrych na lepsze ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam takie same wibracje u siebie w tym samym przedziale prędkości.U mnie zaczęło się to po wymianie tarcz tylnych i klocków.Komplet ori bmw i od tego momentu mam drgania.Czasami są czasami nie ma.Będę na dniach wymieniał tarcze na próbe z innego auta.
Opublikowano

No to lipa. Ja jestem przed wymianą dyfra. Pójdzie kilka stówek i jak nic to nie da to szlak mnie trafi. Ale gdy pierwszy raz to słyszałem to myślałem że to łożyska, ale na żadnym oczywiście odrobiny luzu, a było by miło znaleźć winę.

Zobaczymy.

Paweł.
Opublikowano
Mam takie same wibracje u siebie w tym samym przedziale prędkości.U mnie zaczęło się to po wymianie tarcz tylnych i klocków.Komplet ori bmw i od tego momentu mam drgania.Czasami są czasami nie ma.Będę na dniach wymieniał tarcze na próbe z innego auta.

 

Generalnie to wszystkie tarcze miałem ściągane i mierzone piasty pod względem bicia - były OK. Potem były mierzone razem z tarczami. Tył jest ori bmw i wymieniony jeszcze przez poprzedniego właściciela, aczkolwiek na jednej tarczy z tyłu właśnie było trochę więcej na czujniku zegarowym. Jednak człowiek, który mi to robił stwierdził, że to na pewno nie przyczyna. Tarcze kojarzą się raczej z biciem przy hamowaniu... Daj znać czy to cokolwiek zmieni.

Opublikowano
No to lipa. Ja jestem przed wymianą dyfra. Pójdzie kilka stówek i jak nic to nie da to szlak mnie trafi. Ale gdy pierwszy raz to słyszałem to myślałem że to łożyska, ale na żadnym oczywiście odrobiny luzu, a było by miło znaleźć winę.

Zobaczymy.

Jeśli rzeczywiście masz luz na flanszy dyfra to spore szanse, że u Ciebie coś się zmieni. Powodzenia ! PS. I co przełożenie jednak 2,93 ?

Opublikowano

3.08 tak wynika z Vin. Gdy pytałem w czescidobmw o nowy dyfer dostałem taką informację. Tego się trzymam, oby mieli racje :cool2:

Nadal do mnie jedzie, gdy tylko go wymienię odrazu napiszę jaki wynik.

A rozwijając temat, kiedyś czytałem że gdy tuleje wózka, te cztery pionowe gdy są wybite także powodują wibracje. Czytam o tym od 1,5 roku na różnych forach, także Uk czy USA. Ale jest tam tyle łączników i elementów w zawieszeniu z tylu że można by tak pewnie 50tys wpakować na nowe części żeby było ok. Sam dyfer nowy 12,5 tyś :|

Paweł.
Opublikowano
Djzoom, nadal żadnych wieści jak u Ciebie po wymianie dyfra?

 

Ja jeszcze nie zamówiłem dyfra. Wyszło mi teraz, że mam do wymiany lewy tylny amortyzator :( chce najpierw to zrobić a później będę myślał co dalej.

Opublikowano

Oj Pany. Chcę kupić F10 po lifcie ale to co piszecie jakoś nie nastraja optymistycznie do zakupu :?

Mam pytanie, czy w czasie jazdy próbnej da się wyczuć te wibracje? Czy są ledwo wyczuwalne?

Opublikowano

Da się. Ja odczułem to pierwszego dnia lecz po zakupie już. Na początku było to wyczuwalne lekko i powyżej 120. Teraz już około 100 się pojawia.

Nie daj się namówić jak ja, nie kupuj be wizyty w ASO Bmw. No chyba że kupisz na fakturę to spoko. Łatwiej oddać.

Paweł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj Pany. Chcę kupić F10 po lifcie ale to co piszecie jakoś nie nastraja optymistycznie do zakupu :?

Mam pytanie, czy w czasie jazdy próbnej da się wyczuć te wibracje? Czy są ledwo wyczuwalne?

To zależy jak mocno podjarany jedziesz po auto

Opublikowano
Da się. Ja odczułem to pierwszego dnia lecz po zakupie już. Na początku było to wyczuwalne lekko i powyżej 120. Teraz już około 100 się pojawia.

Nie daj się namówić jak ja, nie kupuj be wizyty w ASO Bmw. No chyba że kupisz na fakturę to spoko. Łatwiej oddać.

 

Myślisz, że w ASO by to wykryli? A czy podczas tych wibracji drży kierownica? Bo u mnie była krzywa felga i przenosiło na kierownicę właśnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.