Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja montowałem u Pawła Paszko w Straszynie. Pomógł ze znalezieniem części, zamontował, zakodował i wszystko działa jak należy, włącznie z otwieraniem klapy gestem, jeżeli masz komfortowy dostęp. Polecam.
Opublikowano
Ja montowałem u Pawła Paszko w Straszynie. Pomógł ze znalezieniem części, zamontował, zakodował i wszystko działa jak należy, włącznie z otwieraniem klapy gestem, jeżeli masz komfortowy dostęp. Polecam.

 

KIedy to było i ile Pan zaplacil?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Napiszę dla informacji: Zalożyłem haka w firmie, ktorą znałazłem przez Allegro (tel 723061205, mechanik 601296352). Państwo znajdują śię w Lubinie (59-323).

Oryginalny hak ale nie orygynalny sterownik haka. Razem pod klucz - 1750 złotych (rabota + części)

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kilka razy już było wspominane po co jest mocniejszy kabel plusowy, jeżeli nie zamierzasz ciągnąć przyczepy z klimatyzacja tylko rowery na bagażniku, odpuść plusa tylko poinformuj następnego kupującego. To oczywiste ze instrukcja wspomina o tym bo musi.

 

A np skuter wodny waga do 250 kg?

Opublikowano
Czy dokładają też przycisk rozkładania/składania haka? Potrzebowałbym dołożyć hak do wożenia rowerów i/lub skutera wodnego. Chciałbym oryginalne rozwiązanie z wysuwanym hakiem.

 


I jakie rozwiązanie zostało zastosowane?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich i odgrzewam kotleta...

 

Zamontowalem hak i wiazke dedykowana marki BRINK.

Wiazka podpina sie do pradu, masy, prawego tylnego kierunku i H-CAN + L-CAN

 

Dziala spoko, ale do automatycznego dezaktywowania tylnych PDC trzeba ja zakodowac. Mieszkam w UK i tutaj niestety "specjalisci" nie potrafia (lub niechca) tego zrobic. W instrukcji montazu byla taka strona:

 

Pytanie; Czy jest ktos w stanie mi pomoc z kodowaniem? mam cabel ethernet-OBD bo mi kiedys ktos z PL przez interned kodowal carplay.

Nie wiem czy z hakiem damy rade przez net, wiec moze chociaz jakis maly tutorial jak to zrobic i ktore moduly? Dodam, ze najbardziej mi zalezy zeby tylne PDC sie same dezaktywowaly po podlaczeniu gniazda haka.

 

No description available.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Mam pytania dotyczące haka oryginalnego u kolegi w G30.

Chce założyć oryginalny składany hak holowniczy (który posiada) do tego dojdzie wiązka od firmy ECS, podpinana do gniazda 13 PIN oraz CAN pojazdu.

Jedyny problem mam z sygnałem składania haka.

PIN 1 złącze X268-1B A2 - MOTOR (-) czy jest to sterowane PLUSEM +12 V czy sterowane MASĄ GND?

PIN 2 MOTOR (+) tj plus 12V 

 

Na końcu będzie oryginalny przycisk z przekaźnikiem czasowym i dwufunkcyjnym - póżniej to opiszemy.

Nie chcemy montować oryginalnych wiązek, ze względu na to, że posiada już za darmo hak+wiązkę od firmy ECS, która też komunikuje się z pojazdem po CAN.

Zrzut ekranu 2023-12-27 o 22.14.43.png

Edytowane przez jermo22
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie,  ja w temacie lecz nieco inny charakter: 

Czy jest wśród nas użytkownik G30/G31 który zamontował hak bez modyfikacji przewodu zasilającego oraz wentylatora i ciaga/ciągał cięższe przyczepy kempingowe?

Wiem, wiem w teorii może się przegrzać silnik, może dojść do zbytniego obciążenia instalacji zgodnie z ostrzezeniami producenta itd...ale...czy jest to na pewno problem potwierdzony? 

Czy może ktoś ma taki dokładany hak i używa go normalnie tj. również do cięższych przyczep i  nic złego się nie dzieje?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ja tak mam i ciągnąłem na razie małe przyczepy bo jeszcze nie mam B+E, problem nie jest wydumany, ale jak będziesz przestrzegał prostych zasad to będzie OK. Masz w przyczepie klime i lodówkę? Nie włączaj ich w trakcie jazdy. Masz zamiar stać w korku pod górę w upale? Jedź nocą albo wymień wentylator bo to akurat mało roboty w porównaniu z ciągnięciem przewodu przez całe auto.
Kiedyś stałem w takim korku kamperem 1.5h przed Gotthard’em pod górkę przy 25 stopniach i myślę że to był taki właśnie przypadek w których silnikowi mogłoby być za ciepło z przyczepą 2 tony.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, posiadam BMW X3 G01  20d z końcówki 2017 roku. Auto niestety nie posiada fabrycznie haka i zastanawiam się nad jego dołożeniem. Hak byłby używany pod platformę na rowery (4 szt) i ewentualnie na małe przyczepki samochodowe jak będzie potrzeba coś przewieźć, na pewno nie będą ciągnął nim przyczepy campingowej.

Na portalach widzę, że są w sprzedaży haki z demobilu z oznaczeniem nr części większości z oznaczeniem 6 872 083, natomiast w BWM poinformowali mnie, że do mojego auta nr części to 71 60 688 7640. Pytanie, czym się one różnią, bo na wygląd to niczym raczej? W BMW poinformowali mnie, że trzeba puścić wiązkę elektryczną na przód auta, żeby hak działał prawidłowo, niestety to zwiększa ilość pracy przy dołożeniu haka. Stąd też mam pytanie, czy można jakoś ten hak elektryczny podpiąć bez konieczności puszczania wiązki na przód auta? Przecież akumulator jest pod bagażnikiem, a skrzynka z bezpiecznikami w nadkolu prawym. Jak to wygląda technicznie pod kątem możliwości wykonania instalacji w ten sposób? Ewentualnie namiary na serwis na terenie Wrocławia, który podjąłby się wykonania tego.

Dodam że w aucie mam otwieranie bagażnika ruchem nogą i nie ukrywam, że chciałbym aby to działało po dodaniu haku. Będę wdzięczny za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.