Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedz, jako ze nie zamierzam zmieniać wentylatora to nie będę wymieniał przewodu plusowego.


Możesz rozwinąć temat jak w esys zaprogramować hak?

Podobnie jak zrobić adaptacje ręcznie ? A jak w ista/d ? (nie mam ista/p).


Niestety sprawdzianem i mam skrzynkę bezpiecznikowa typu M, czyli muszę wymienić na H ? Znalazłem taki numer: 61149393143 https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=JC31-EUR---G30-BMW-520d&mg=61&sg=20&diagId=61_5021&q=61149377502

Co do sterownika LIN to mam takowy zamontowany o takim numerze: 61356992957, będzie dobry czy tez do wymiany ? Bo nie udało się znaleźć info,ale na zdjęciach skrzynki H widać na module cyfrę 3 a mój ma 2, wiec pewnie tak...


Masz może numery wiązek elektrycznych potrzebnych do haka, bo nie mogę tego znaleźć ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuje za odpowiedz, jako ze nie zamierzam zmieniać wentylatora to nie będę wymieniał przewodu plusowego.


Możesz rozwinąć temat jak w esys zaprogramować hak?

Podobnie jak zrobić adaptacje ręcznie ? A jak w ista/d ? (nie mam ista/p).


Niestety sprawdzianem i mam skrzynkę bezpiecznikowa typu M, czyli muszę wymienić na H ? Znalazłem taki numer: 61149393143 https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=JC31-EUR---G30-BMW-520d&mg=61&sg=20&diagId=61_5021&q=61149377502

Co do sterownika LIN to mam takowy zamontowany o takim numerze: 61356992957, będzie dobry czy tez do wymiany ? Bo nie udało się znaleźć info,ale na zdjęciach skrzynki H widać na module cyfrę 3 a mój ma 2, wiec pewnie tak...


Masz może numery wiązek elektrycznych potrzebnych do haka, bo nie mogę tego znaleźć ?

Daj VIN z auta

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg ETK nie ma różnicy w tylnej skrzynce bezpieczników dla Twojego modelu G30, a także sterownik skrzynki bezpieczników.



Poza tym, w ETK nie ma informacji o możliwości doposażenia w HAK dla Twojego modelu, może z powodu auta z USA



Po europejskim odpowiedniku oryginalny numer zestawu instalacji doposażenia w hak to 71602450882

Opublikowano

Kontynuując temat haka podsyłam link do podobnego tematu dla dla G01. Z tego co rozmawiałem ze wskazana w tamtym wątku firma w G30 jest identycznie.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=203&t=381450&start=15#p2768718


Tu ich wycena z wątku G01 jeśli nie dodajemy przewodu stałego plusa i wentylatora:


a. Zestaw zaczepu holowniczego używany 1 miesiąc - 3500,00

b. zestaw doposażeniowy elektryczny - 1465,15

c. rozdzielacz prądu modułu LIN - 193,73

d. rozdzielacz prądu tylny - 357,36

e. sterownik zaczepu holowniczego - 594,26 zł

f. robocizna 1500,00

łącznie: 6468,28


Uszczegóławiając:

Ad a: to można kupić razem z modułem z pozycje "e" w cenie ok 1500zl używane na znanych portalach. Nie należy zapominać o przycisku haka numer: 61319272858.

Ad b: numer BMW: 71602450882

Ad c i d: Potwierdziłem również ze do haka potrzeba rozdzielacz tylny w wersji HIGH i moduł prądu w wersji 3. Rozdzielacz ma numer: 61146837091 (lub zamiennie: 61148713126 61149377502).

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odświeżę temat - planuję wrzucić hak do G31, w rozkodowanym numerze VIN nie widzę opcji przygotowania pod hak - chyba że źle szukam.

Wpadł mi w oko taki zestaw https://allegro.pl/oferta/bmw-5-g30-g31-hak-holowniczy-elektr-modul-6884358-9658261182?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=CjwKCAjwloCSBhAeEiwA3hVo_eK0ZpD42Vam7SGp3Sx83BiOsKwPALumFPwX8XKY1SyU2gBLV1wQDxoCxTMQAvD_BwE

Czy poza tym modułem który jest przy haku potrzebuję coś ekstra od strony elektrycznej?

Te rozdzielacze elektryczne, mam rozumieć że chodzi o skrzynki bezpieczników?

Czy zderzak wymaga jakiś przeróbek, tak jak to było w starszych modelach?

Czy opcja haka nie gryzie się z dostępem komfortowym?

Rozumiem że hak dla g30/G31 jest taki sam?


Może trochę dużo pytań, ale zatrzymałem się na serii e39/e60 i nowszych zwyczajnie nie ogarniam :lol:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
w moim poscie powyzej masz wszystko wyszczegolnione co potrzeba. Jak dobrze poszukasz to czesci uzywane kupisz za ok 3-3,5 tys + robocizna ~1,5k (w tym kodowanie). To sie tyczy zestawu bez wentylatora i dodatkowego slalego plusa. Najwiekszy problem to zakup kompletnej i sprawnej wiazki (w ASO sobie za to licza ~2,5kzl). Mnie sie udalo dopiero z 4 ze byla w pelni sprawna.
Opublikowano

Trochę dziwne te numery części u ciebie.

Ja np kupiłem doposażenie elektryczne numer 71602448621 zamiast 71602450882 - według linków poniżej mój jest do haka elektrycznego a twój do zwykłego

Oryginał kosztuje 266 (zamiast 360) EUR oraz zawiera w zestawie przycisk, osłonę plastikową tego przycisku i jakieś tam drobiazgi.


https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=g31&typ=jn51&og=07&hg=03&bt=03_1098

https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=g31&typ=jn51&og=07&hg=03&bt=03_4108


Ja właśnie za tydzień będę montował hak u siebie, dam znać po akcji jak poszło.

Opublikowano

Podaje dla potomności:


hak zamontowany, potrzebne było:


61149393143 - rozdzielacz - 391,08 PLN na czescidobmw

71602448621 - zestaw doposazeniowy czyli wiązka przycisk i obudowa przyslcisku - 266,11 Euro - zamówione na Leebmann24.de

63119463370 - sterownik - z hakiem

Zaczep + moduł elektryczny - 1200PLN na Allegro

Montaż z kodowaniem - 2000PLN w mobilecoders, ogarnięte w 5h


Drobna niedogodność jest taka ze pomimo ze zestaw doposazeniowy jest kupiony na VIN, obudowa jest przycisku jest do sedana. Ja mam przycisk schowany pod spodem ale jak ktoś chce jak w oryginale to można sama obudowę dokupić za pare złotych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bambaryla - ja mam inne pytanko, gdyż po realoem wychodzi że potrzebuję dokładni taki sam zestaw części - masz może poglądowe foto tego zestawu wiązki?

Znalazłem zestaw haka z wiązką, która gabarytowo wydaje się dziwnie mała, i pytanie czy jest zwyczajnie niekompletna, czy faktycznie taka skromna ma być.

Pytanie dwa, czy dostałeś do tego zestawu jakąś instrukcję podłączenia/montażu?

Kwestię podpięcia chętnie wykonał bym samodzielnie.


A i kwestia zderzaka - trzeba było coś podcinać/wymieniać?

Opublikowano
Co z homologacją w dowodzie rejestracyjnym ?

 

Ja mieszkam w DE i z tego co pytałem to nie jest to wymagane, najwyżej pojadę do TÜV i powiem żeby mi sprawdzili albo poczekam do następnego przeglądu.

Opublikowano
Bambaryla - ja mam inne pytanko, gdyż po realoem wychodzi że potrzebuję dokładni taki sam zestaw części - masz może poglądowe foto tego zestawu wiązki?

Znalazłem zestaw haka z wiązką, która gabarytowo wydaje się dziwnie mała, i pytanie czy jest zwyczajnie niekompletna, czy faktycznie taka skromna ma być.

Pytanie dwa, czy dostałeś do tego zestawu jakąś instrukcję podłączenia/montażu?

Kwestię podpięcia chętnie wykonał bym samodzielnie.


A i kwestia zderzaka - trzeba było coś podcinać/wymieniać?

 

Spoźniłeś się, już zamontowane ale ten szumnie nazywający się zestaw doposażeniowy był niewielkim zwitkiem kabli, i małym pudełkiem z przyciskiem i obudową do niego.

Instrukcji nie dostałem i nie szukałem bo mi to zrobiono.

Co do podcinania to podobno jakiś malutki kawałek plastiku od środku „sam odpadł” przy rozkładaniu haka ;)


Pokaż foto tego co znalazłeś to ci może powiem czy to to samo. Ogólnie nie polecam używanych wiązek.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Co z homologacją w dowodzie rejestracyjnym ?

Robisz przegląd dodatkowy , dostajesz kartkę z którą idziesz do wydziału komunikacji i wbijają w dowód. Jeżeli auto w leasingu to może być ciut zamieszania, to właściciel powinien złożyć dokumenty. Ja zapomniałem o że dołożyłem hak i podczas przeglądu diagnosta stwierdził że ktoś zapomniał mi wbić w dowód bo mam ori hak. Wystawił mi papier o przeglądzie dodatkowym i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zapomniałem o że dołożyłem hak i podczas przeglądu diagnosta stwierdził że ktoś zapomniał mi wbić w dowód bo mam ori hak. Wystawił mi papier o przeglądzie dodatkowym i tyle.

Przytomny diagnosta , bo w przypadku kontroli drogowej przez kogoś po nieprzespanej nocy ,mogłoby się skończyć z autem na lawecie i zatrzymanym dowodem rejestracyjnym, a co najgorsze zepsutym rodzinnym weekendem z rowerami- bo to jak jeździć autem z dołożonym LPG bez żadnego papierku homologacyjnego-

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Założyłem i ja hak.

Komplet części, czyli hak z belką, wiązka, przycisk, moduł i rozdzielacz oraz robocizna i kodowanie 5800pln.

Czas montażu ok. 5h na poczekaniu.

Wczoraj wbiłem w dowód, żadnych problemów.

Dzisiaj pierwsza jazda z przyczepką, i powiem wam że rewelacja, ten samochód mimo 2.0 silnika naprawdę daje radę.

Opublikowano

Gdzie montowałeś? Mam n oku auto bez haka i myślę nad dołożeniem po zakupie.

Zadałem pytanie firmie popularnej na forum i powiedzieli mi, że około 10k, więc wolałbym zapłacić te prawie 50% mniej.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Właściwie wszędzie gdzie pytam, robocizna grubo przekracza wszystko co tutaj jest opisane.

Mam wrażenie, że przez to, że każdy zakłada montowanie przewodu plusa.


Szukam jakiegoś zakładu we Wrocławiu lub w okolicy Tarnowa, który zamontuje mi hak, elektryczny lub dopinany ręcznie i nie zawoła za robociznę tyle co wszystkie części (albo więcej).

Myślę, że jestem w stanie ogarnąć samemu potrzebne części - hak, moduł, sterownik, wiązka z guzikiem, dobrze mówię?


Wrocławskie Inchape zawołało odpowiednio 25/14 tysięcy za elektryczny/ręczny, co jest dla mnie ceną zaporową.

Dostałem też, na wycenie, nieco inne numerki części niż tutaj wymienione. Przyznam, że trochę przez to zgłupiałem.


wycena.png

Opublikowano
Planowałem doposażyć auto w elektryczny hak bo fajny, wygodny ale cena mnie rozwaliła..Zrobiłem rekonesans i zamontowałem za 3100zł całość z modułami montażem itp chowany automatyczny hak Brinka https://brink.pl/produkty/haki-chowane/ i wiecie co ? samo wpinanie i wypinanie jest banalnie proste hak można trzymać w bagażniku albo w garażu i w razie potrzeby trzeba się tylko schylić wyciągnąć osłonkę plastykową , wsadzić hak w dziurę i wysunąć gniazdo. W ofercie też jest taki chowany wyciągany ze środka nikt go nie bierze ze względu na cenę bo 5 tys to też za dużo akurat na moje potrzeby typu kilka razy w roku wyjazd z łódką i jakieś rowery ...Jestem zadowolony i nikt już mnie nie namówi na wysuwany elektryczny z ingerencją w przewody, chłodnicę itp... w cenie kilka razy większej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właściwie wszędzie gdzie pytam, robocizna grubo przekracza wszystko co tutaj jest opisane.

Mam wrażenie, że przez to, że każdy zakłada montowanie przewodu plusa.


Szukam jakiegoś zakładu we Wrocławiu lub w okolicy Tarnowa, który zamontuje mi hak, elektryczny lub dopinany ręcznie i nie zawoła za robociznę tyle co wszystkie części (albo więcej).

Myślę, że jestem w stanie ogarnąć samemu potrzebne części - hak, moduł, sterownik, wiązka z guzikiem, dobrze mówię?


Wrocławskie Inchape zawołało odpowiednio 25/14 tysięcy za elektryczny/ręczny, co jest dla mnie ceną zaporową.

Dostałem też, na wycenie, nieco inne numerki części niż tutaj wymienione. Przyznam, że trochę przez to zgłupiałem.


wycena.png

Montaż przewodu plusowego nie bez powodu jest uwzględniony.

Jeśli nie masz opcji 8SL - przygotowanie pod hak, to instrukcja bezwzględnie wymaga wymiany tego przewodu.

Opublikowano
Kilka razy już było wspominane po co jest mocniejszy kabel plusowy, jeżeli nie zamierzasz ciągnąć przyczepy z klimatyzacja tylko rowery na bagażniku, odpuść plusa tylko poinformuj następnego kupującego. To oczywiste ze instrukcja wspomina o tym bo musi.
Opublikowano
Tak, wiem, czytałem o tym. Jednak jestem zdziwiony, że poza ASO tak wiele zakładów nie podejmie się doposażania w hak bez tego przewodu.
Opublikowano

Poleciłem trochę wyżej gości co to robią nawet u klienta, ktoś tam jeszcze podał innego speca co też dobrze zrobił. Wymiana tego kabla musi kosztować bo trzeba pół auta rozebrać.

Wielu się nie podejmie z powodu ewentualnej odpowiedzialności być może ale nawet jakieś ASO było wspomniane co to zrobi jak się podpisze oświadczenie że się wie co robi i nie będzie podłączało dużych źródeł prądu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Planowałem doposażyć auto w elektryczny hak bo fajny, wygodny ale cena mnie rozwaliła..Zrobiłem rekonesans i zamontowałem za 3100zł całość z modułami montażem itp chowany automatyczny hak Brinka https://brink.pl/produkty/haki-chowane/ i wiecie co ? samo wpinanie i wypinanie jest banalnie proste hak można trzymać w bagażniku albo w garażu i w razie potrzeby trzeba się tylko schylić wyciągnąć osłonkę plastykową , wsadzić hak w dziurę i wysunąć gniazdo. W ofercie też jest taki chowany wyciągany ze środka nikt go nie bierze ze względu na cenę bo 5 tys to też za dużo akurat na moje potrzeby typu kilka razy w roku wyjazd z łódką i jakieś rowery ...Jestem zadowolony i nikt już mnie nie namówi na wysuwany elektryczny z ingerencją w przewody, chłodnicę itp... w cenie kilka razy większej

 

Gdzie to montowałeś?


Taki hak nie uwzględnia czujników, mam rację? Tzn. coś Ci wystaje, ale czujniki tego nie widzą, więc po prostu trzeba uważać cofając - zgadza się?

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.