Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Mam męczący problem z moim BMW e90 320d 2009.


W czasie jazdy powyżej 60 km/h, słychać buczenie/huczenie - coś jakby łożysko. Dźwięk nasila się podczas skrętu w lewo i zanika przy skręcie w prawo. Przy jeździe z prędkością powyżej 120 km/h, dźwięk jest wyraźnie wyższy.


W samochodzie założone nowe tarcze oraz klocki i nowe opony. Z racji objawów sądziłem, że winne są łożyska, ale dwa warsztaty samochodowe twierdzą, że są OK (jedem mówił, że może tylne są "podejrzane", ale generalnie też ok).


Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Co może być przyczyną?


Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego czy przez internet będziemy mądrzejsi niż mechanicy którzy sprawdzali auto? Z opisu wynika że to któreś łożysko ale może też być np. dyfer. Oględziny na podnośniku nie zawsze pomagają, mechanicy w ogóle jechali autem?
3A0jS9b.png
Opublikowano

Prawe tylne łożysko jeżeli jest tak jak piszesz. Skręcasz w lewo masa przenosi sie na prawą stronę dociska łożysko które jest już zużyte i huczy. Przerabiałem to, po huczeniu zacznie się łomotanie + huczenie i wożenie tylu z racji luzu. Na podnośniku nie zawsze to wyjdzie gdyż jest ono nie obciążone wiec bywa ze nawet luzu nie wyczuje. Jest tam grube łożysko z dwiema bieżniami. Dyfer buczy niezależnie od kierunku jazdy. A i jeszcze jeden tip przerabiałem to na łożyskach z przodu, wymieniłem oba bo niby huczały a okazało się ze opony były „Krzywe” i właśnie wydawały taki dźwięk.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,wszystkich jestem obecnie posiadaczem BMW E91 318D 105KW i mam problem z diagnozą odgłosów podczas jazdy.

Pierwsza diagnoza mechanika to łożysk z prawej strony przednie gdyż byczenie się nasilało podczas skręcania w lewo wymiana łozyska na FAGa i nic buczy dalej:-(

Auto zostało podniesione na podnośniku i diagnoza że tylny most.Kupiłem używkę (120tyś przebiegu) wymieniłem i buczy dalej:-(

Może zna ktoś przyczynę tych odgłosów (taki miarowy odgłos jak by przejeżdżać po Lini na autostradzie)

Opublikowano

Jak dzwigasz do góry auto na podnosniku rozpedzasz go do prędkości buczenia. Oscyloskopem sprawdzasz co buczy.

Dyfer, podpora wału, skrzynia, łożyska.

Opublikowano

Ja siedziałem w aucie a mechanik był pod autem i powiedział że to tylny most.Nie widziałem by miał oscyloskop.

Cyba pojadę jeszcze na zbieżność zawieszenia ale obecnie nie mam fabrycznych kół tylko inne które więcej wyswatają inne ET 20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.