Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego Szuwarek tutaj:


rt.jpg


lepiej zastosować opaskę do przegubów czyli taką ściskaną jak na gumę się nakłada czy taką:


22.jpg


która lepiej ścisnie? skręcana czy taka do osłon przegubowych? bo ta do osłon to ściska gumę do osłony a tu chodzi by osłonę metalową ścisnęło tam w miejscu zaklepania :roll:

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Chcesz zostawić całą blachę to daj silikon i dobrze zaklep. Ja staram się uniknąć zaklepywania bo nigdy się nie zrobi tak jak jest fabrycznie zaprasowane. Jak dam tą gumę i blachę trochę przyciętą to wystarczy zwykła opaska od przegubów a jak dasz skręcaną to tak samo jak tą zaciskaną , zwróć uwagę żeby była między śrubami bo inaczej śruby nie włożysz a tym bardziej nasadki .To co teraz robię to na zaś w razie w ,szykuje komplet.
Opublikowano
kolego a powiedz mi jak kupiłeś dwie półosie używki to one miały juz luz? czy nie? bo wierzyć w cuda,że 18letnia półoś nie bedzie miała luzu?
Opublikowano

szału można dostać :evil: rozebrałem półoś lewą przegub zewnętrzny oczywiście pierścień na wieloklinie lekko się ruszał wyrzuciłem dałem ten z wewnętrznego i ok nie rusza się nic.Co tego skoro np wcisnę przegub to nic się nie rusza,wyciągnę na full mocno nic się nie rusza ale wystarczy go lekko ustawić pomiędzy wciśniętym a wyciągniętym i słychać jak chodzi w środku (nie pierścień na wieloklinie) tylko kulka pewnie.Czyli kulka która dotyka przegubu zewnętrznego+ tego pierścienia i pewnie materiał wytarty jest bo widać:



2020-09-18-1652.jpg


ale wewnętrzny ma tak samo.W pozycji wciągniętej i wyciągniętej nic ale pomiędzy max-min to samo co na zewnętrznym słychać :roll:


ta sama sytuacja na każdym przegubie.Nie wiem czy to montować czy jak :( kupić z alledrogo półoś gdzie pisze bez luzów i niby 18letnia półoś przyjdzie mi bez luzów? no nie uwierzę,że jak jak wsadze w imadło i wyciągnę przegubu i poruszam nim to będzie na dębowo stał.....


ręcę opadają jednak nie da się tym autem ruszyć :evil: silnik,zawieszenie tuleje wózka wszystko zrobione półosie załatwią człowieka.


Tutaj złożona


2020-09-18-1657.jpg

zaklepana młotkiem małym w koło a pozniej przecinak szeroki taki tępy akurat miałem i równo w koło dobicie lekko+ pod to hylomar płynna uszczelka

i pół dnia roboty pewnie psu w du.. :evil:


brakuje opaski mi tylko małej

Opublikowano

bo tak się przyglądałem temu.Po rozebraniu pierścień na wieloklinie latał.. a wysunąć można go było jednym palcem.. natomiast ten z wewnętrznego założony na zewnętrzny elegancko 0 luzu ale wkurzyło mnie to własnie,że jak wszystko złożyłem to po wyciągnięciu go tak do połowy jak się nim rusza to słychać w środku i tak nie wiem właśnie czy kulki wytarły materiał który tam np o milimetry zmniejszył się i już powstanie mikro luz i kulka obija się..

ęp

Kupić muszę i tak półoś prawą bo mam tamten rozwalony przegub.. tzn gwint.Ale w środku w sumie w każdym przegubie czy wewnętrzny czy zewnętrzny widać lekkie wytarcia od kulek..nawet kolego scghost na filmiku z YT też miał wytarcia.Każda półoś co ma 18lat będzie po rozebraniu miała wytarcia.A te luzy co oni mówią,że nie ma luzów.. to chyba jak sprawdzą zewnętrzny trzymając jedną ręka półoś a drugą ruszając to tak nie wyjdzie chyba,że byłby wyj.. na maksa.. dopiero po wsadzeniu w imadło wtedy czuć


kurde bo nowe 2400zł :duh: regeneracja jak się pytałem w firmie polecanej to przegub zewnętrzny nowy wyprodukowany przez nich(nie dostępny do kupienia) to 750zł bodajże+ wewnętrzny wyprodukowany 350zł 1110zł wychodził by jeden a to też nie mało :roll:


Lobro około 600zł ale do 2003r produkcja.Możliwe ze i do mojego by pasował ale 1200zł za dwa od ręki to chwilowo dużo dla mnie :roll:


Zrobię to póki co tak,że kupię używkę z alledrogo,rozbiorę,wymyję wszystko dam nowy smar :roll: bo nie chce mi się znów demontować mojego tego co dziś robiłem :mad2: bo nic tam nie poprawię bo co moge niby.. znów rozklepać obudowę



Kolego szuwarek a ten stuk przy 1 i wsteczny to w większości jest od pierścienia na wieloklinie czy przegub+pierścien?

Opublikowano

kolego Szuwarek wpadłem jeszcze na pomysł taki :roll: chodzi o półoś z bmw e90/e87 o dokładnie ta


https://allegro.pl/oferta/bmw-e90-e87-polos-lewa-7533445-2-0d-163km-manual-8864835932


nie interesuje mnie tutaj ośka cała ani tylny wewnętrzny przegub.Ciekawi mnie tylko czy przedni przegub ma te same wymiary co od e46 bo na oko wygląda tak samo :roll: a zastanawia mnie to bo to są młodsze przeguby 2007r więc i środkowa częśc zewnętrznego przegubu może być w fajnym stanie czyli pierścień + przegub.Pytanie tylko czy spasuje..

Opublikowano
kolego szuwarek to mówisz,że u Ciebie po wysunięciu tak do połowy też czuć tak jakby luz? bo w końcu nie rozumiem pojęcia luz..czy przegub w każdej pozycji czy to wyciągnięty czy wciągnięty itp powinien stać na dębowo?
Opublikowano
kolego szuwarek jedno pytanko do Ciebie tylko mam bo mówiłeś,że nie spotkałeś się z uszkodzonymi przegubami a jedynie z tą główką co na frezie siedzi.Jak kupiłeś dwie pólosie używane to po rozebraniu też miały przeguby dobre ?
Opublikowano
Tak jak kupiłem 4 sztuki w tym dwie z 2003r , i żadne nie miały luzów na przegubie tylko na wieloklinie . Pozamieniałem główki złożyłem i jest dobrze , tak jak cofałem czy ruszałem do przodu to miałem stuki . Nawet podczas jazdy na autobanie przy zmianie biegów było słychać hałas , teraz jest dobrze.
Opublikowano

kolego szuwarek przyszła mi jedna półoś którą odesłałem tego samego dnia.Luzy takie że :duh: półoś z końca 2004r.. moja takich nie miała


pytanie kolego mam bo ten pierścień jesli on jest wyrobiony np w przegubie zewnętrznym to po wyjęciu go on już się nie nadaje do niczego tylko do kosza...A co w przypadku jak wyrobiony będzie ten na wewnętrznym? to przecież przekładka wtedy jego na miejsce zewnętrznego nic nie poprawi bo też będzie latał..


jedynie wychodzi tak kupno drugiej pólosi i np na niej wyrobiony jest pierścień jeden no nie wiadomo czy on.. czy ośka..czy jedno i drugie ale wtedy przekładka takiego pierścienia z kupionej półosi (mimo że na niej chodził/miał luz) to wkładając go na moją ośkę będzie na dębowo stał? bo znów te ząbki na ośce mogą u mnie być mniej wyrobione przez co ciasno wejdzie..


Ps odesłałem w głównej mierze już nie o luz a o to,ze ktoś bił młotkiem przy wyciąganiu pólosi i zje.. ząbki pierwsze gwintu na przegubie i nakrętka pod skosem była zamocowana...


ps i dodam czy wie ktoś czemu półosie o tych samych numerach są składane tak:


dz.jpg


chodzi mi o to co na czerwono zaznaczone takie pogrubienia fabryczne.Zwróćcie uwagę że mimo iż są to te same półosie wszystkie to jedna ma to pogrubienie od strony przegubu wewnętrznego a druga ta sama półoś od strony zewnętrznego.. czy jest jakaś różnica w którą stronę pręt zamontuje?? np tu gdzie siedział przegub wewnętrzny mogę dać zewnętrzny??

Opublikowano

przyszła mi dzisiaj półoś z 2005r luzy na zewnętrznym i wewnętrznym lata wszystko.. no ale zostawiłem rozebrałem i okazuje się tak,że te pierścienie na półosi latały na boki zdjąłem i przełożyłem do mojej prawej i zonk :shock: wchodzą jak w masło i latają.. więc do tej półosi co przyszła dałem swoje pierścienie i też lata... więc mając dwie półosie prawe i cztery pierścienie jak bym nie wkładal do dwóch pólosi to na każdej latają..

Udało mi się tylko lewą półoś złożyć.Tutaj dopasowały się dwa dość dobrze,ciasno wchodziły.A reszta co mi została na dwóch ośkach lata.. cięzko może być teraz dopasować... bo kupić muszę drugą półoś z neta i liczyć na cud,ze ośka tam będzie dobra lub jak nie ośka to pierścienie tak,żebym je dał do swojej.Lub moje do tej co przyjdzie.A tu robi się taki zonk,że jak już pasuje jeden to tylko na jednej stronie a na drugiej każdy z czterech pierścieni lata..


i wtedy robi się tak,że jedna strona ośki jest ok a druga wyrobiona ciut na wieloklinie.. i cóż z tego,że wtedy jedna pasuje strona jak do drugiej 5 pierścieni przymierzam i każdy wchodzi jak w masło i lata..

Opublikowano

Panowie pomoże ktoś? kolego szuwarek :roll:


zerknijcie na film



chodzi mi o to pomiędzy wyciągniętym a wciągniętym.Mam 3 przeguby zewnętrzne i każdy jak sobie przymierzyłem to tak samo się zachowuje.


Nie chodzi tutaj wieloklin bo go zamieniłem tak by siedział sztywno.Po rozebraniu było to co na filmie pokazuje teraz+ do tego stukający wieloklin


A tutaj filmik jak wygląda latający wieloklin na półosi




:roll:

Opublikowano
Złóż jedną na sucho , ale załóż osłonę gumową na zewnętrznym i sprawdź czy w tej pozycję przegub będzie miał luz. Z tego co pokazałeś na filmiku 3 sztuki mają tak samo luz w jednej pozycji to może tak ma być.Bo jak jest półoś złożona to każda guma ciągnie w swoją stronę i nie koniecznie może być luz.A z drugiej strony to są tylne półosie koło chodzi góra dół i aż tak bardzo się nie wysuwa czy chowa.
Opublikowano

tak sprawdziłem kolego na drugiej którą mam złożoną czyli guma opaski itp i tak samo w pozycji tej co na filmie pracuje


moja złożona

ta co przyszła mi z allegro tak samo

+ moja stara która miała gwint zbity tak samo.Każdy z trzech przegubów włożony zachowuje się tak samo w tej pozycji :roll:


kolego Szuwarek widzę,że Ty masz półosie z 2002r/2003r to masz z tego co widzę po zdjęciu grubsze

Czy masz może gdzieś ten pierścień co wchodzi na wieloklin i miałbyś możliwość zmierzyć średnicę jego? pytam bo ciekawi mnie czy pierścień można pozyskać też z grubszych półosi.Bo grubsze to nie wiem czy one są tylko ośki a wielokliny gdzie przeguby to wszystkie takie same?

Opublikowano

Kurde pomierzyłem te półosie i porównałem z wymiarami tymi z neta czyli LOBRO dla skrzyni automatycznej..


i np półoś lewa LOBRO

Długość [mm]:

622,00 zgadza się wychodzi u mnie tak 621/622

otwór Ø [mm]:

10,20

Wymiar gwintu:

M24x1,5 zgadza sie

Uzębienie zewnętrzne od strony koła:

27 zgadza sie

Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]:

64,00

Ilość zębów, pierścień ABS:

48 zgadza się

Ilość otworów:

6 zgadza się

Ø rozmieszczenia otworów [mm]:

86,00 zgadza się

Ø pierścienia ABS [mm]:

83,10 (tu to samo co poniżej)

Średnica przegubu po stronie koła [mm]:

96,00 (tu pewnie też tylko suwmiarka mi nie objęła już)

Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]:

101,0 zgadza się


tylko,że jeżeli jest informacja,ze półoś jest do skrzyni automatycznej to pisze w ETK:


LK=86MM/D=38MM


a półoś dla manualnej LK=86MM/D=27MM


tego lobro już nie podaje.Te półosie mają różne ośki.OD automatu oś jest gruba ta co się za nią łapię by podnieść półoś.Od 03.2003r półosie są cieńsze z takimi zgrubieniami na ośce a zaś do 2003r półosie są też ze zdjęć ciut grubsze niż te od 03.2003r ale bez zgrubień żadnych itp


No to jeżeli wymiary się zgadzają wszystkie to czy ona będzie grubsza czy chudsza to zrobi jakaś różnice??


Kolego SZUWAREK WYSŁALEM CI COŚ NA PW luknij

Opublikowano

kolego szuwarek półoś skf 1151 jak przyszła to ośka jej była grubsza niż fabryczna Lobro? pytam bo też pisałes,że masz wymiary LK86 D27mm


a SKF według schematów niby jest tylko do automatów więc powinna gruba przyjść.Przekopałem wszystkie strony,katalogi i porównałem numery bym każdy ze sobą i robiąc to na różne sposobu itp wychodzi,że


SKF 1151 jest do automatu i manualna.. a jeśli tak to jej odpowiednikiem jest lobro 304740


i w sumie by wychodziło,że musi pasować.Tylko co w przypadku gdy ETK podaje,że dla automatu półosie są LK86 D 38mm


więc kupując SKF1151 lub lobro 304740 to jak przyjdą grubsze niż fabryczne bmw to i tak można śmiało montować? bo Ty zamontowałeś SKF a półosie masz LK86 D27 :roll: do których w teorii SKF nie powinien pasować


Błąd musi leżeć w katalogu i tak potem sznureczek leci..

Opublikowano

okej rozumiem.Ciekawe tylko ze nie wytrzymała bo materiał przegubów szajs czy dla tego,że była grubsza a powinna chudsza.Bo te grube ponoć są puste w środku natomiast te cieńsze wypełnione


Tutaj są Twoje półosie kolego szuwarek z fabrycznymi numerami BMW


Clipboard01.jpg


czyli 33 21 7 518 431 lewa LK=86MM/D=27MM


33 21 7 518 432 prawa LK=86MM/D=27MM


Natomiast poniżej do automatu lewa 33 21 1 229 591 i prawa 33 21 1 229 592


i teraz po wpisaniu pierw np lewa półoś do automatu o numerze 33 21 1 229 591 wyskakuje nam zamiennik:


23.jpg


i teraz po rozwinięciu zakładki ''Numery OEM Częśći''


wyskakuje: 2366.jpg


Jak widać półoś SKF 1151 która podawana jest wszędzie do automatu ma w numerach OEM numer pólosi kolegi szuwarka czyli 33 21 7 518 431


To teraz logicznie jeśli półosie kolega ma LK86 MM D27MM a do automatu są w przypadku wybrania auta 2002r kombi czyli tak jak kolega szuwarek ma


LK=86MM/D=31MM


więc jak by nie patrzeć to wychodzi ze Półoś np SKF 1151 występuje dla LK86mm D31mm ale również dla 86mm 27mm

To jak niby można sugerować się teraz tym,że sprzedawca powie,że to są niby grubsze półosie do automatu skoro posiadają one numer i od manuala..

A tutaj jeszcze dla pólosi SKF 1151 zamiennik to:


123.jpg


dlatego,że poniżej są podane odpowiedniki:

23.png


ale teraz żeby było ciekawiej to w numerach lobro jako NUMERY OEM Części są podane:


X2.jpg


Numer do automatu a już do manualna nie ma mimo,ze to odpowiednik SKF 1151 :) więc FTW??


Więc nasuwa się finalnie pytanie czy można do Manuala zamontować grubszą półoś lecz o wszystkich innych wymiarach takich jak jest fabrycznie w aucie.Czy to,ze półoś grubsza to w przypadku auta z manualną skrzynią szybciej padnie? oto jest pytanie..

Opublikowano
Napiszę ci tak załóż se skf i się przekonasz i napiszesz nam na forum jak się zachowują po dłuższym użytkowaniu. A najlepiej jak kupisz orginał ta ci podejdzie bez rozpisywania się. Będzie Pan Zadowolony. :D
Opublikowano
hehe mi tylko chodzi już w zasadzie o jedno czy jeżeli gruba do automatu ma te same wymiary co moja do manuala ale różnicą jest tylko grubość ośki a reszta wszystko to samo to można zamontować? :roll: własnie nie wiadomo czy grubsza jest trwalsza czy cieńsza
Opublikowano

Panowie czy można zamontować grube półosie od teoretycznie automatu do manuala? jeżeli wymiary wszystkie są te same a różnicą jest tylko grubość ośki


Pytam bo pisało na e30forum że półosie grube są puste w środku natomiast te cieńsze wypełnione.Które auto generuje dla półosi większe obciażenie/przeciążenie automat czy manual?

Opublikowano

Kolego szuwarek ile zrobiłeś km na skf? kurde bo jak sobie liczę lobro gdzie 550złszt + 80zł kaucja której nie odzyskam bo oni chcą półosie nie grzebane nie otwierane więc 630zł jedna lobro razy dwa i jest 1260zł :duh:


Skf kusi ceną bo tylko ona jest tansza od lobro.Potem jest jakiś hart,gsp


w cenie 800zł można wyrwać dwie nowe skf prawa i lewa tylko czy jeśli ja robię autem około 10tys km rocznie bez upalania szaleństw to czy to będzie działać :roll: różnica jest bo 460zł a tu jeszcze łożysko z piastą zmienić+ geometria i nie ma szans na lobro sobie pozwolić

Opublikowano
Miałem je niecały rok , zrobiłem około 14 tys km, ale już przed tym stwierdziłem że mają duże luzy.A nawet jak przyszły to już miały lekki luz myślałem że tak ma być ale się myliłem ,tej firmy już nic nie kupię .Są jeszcze SPIDAN ale nie wiem które lepsze czy Lobro czy spidan. Nikt nic więcej nie pisze .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.