Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja mam numery inne ale półosie są takie same ja mam do 2002 roku . Kupiłem skf bo takie polecali , żebym wiedział że tak będzie to bym kupił lobro. Złożyłem ze starych i już machłem 1200 km i nie narzekam .Na bank masz e-torx 12.
  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie help chciałem odkręcić póloś.. nakrętki przy kole poszly kluczem 32mm 6kątny nie mialem 12kątnego ale udalo się


lewa półos przyłożyłem przedłużkę z klucza 1/2 i puknąłem 2 razy i juz było widać jak się cofnęła przy dyfrze lajtowo jedna i druga odkręca się

Natomiast prawa ani drgnie.. psikałem tam odrdzewiaczem forch black magic i pukałem przez deskę potem przez klucz i jak by zaspawana ani ruchu :/ a nie chciałem walić juz na calego młotkiem,żeby nie uszkodzić łożyska to tak starałem się nie mocno uderzać.Lewa to tylko jedno puknięcie prawa za nic w świecie nie ruszy.Jest jakaś rada Panowie?

Opublikowano
To jak ty półoś wyciągasz z piasty , jak nie chce wyjść to ściągasz tarczę potem zakładasz ściągacz na piastę . Dokręcasz ściągacz jak nie chce iść to lekko pukasz w śrubę centrującą od ściągacza i dalej kręcisz i pukasz ,zawsze wychodzi bez uszkodzenia gwintu i łożyska.
Opublikowano
kurde ale to musze kupic sciągacz trojramienny? A jak zamocuje go o piaste i bede kręcił to mi nie wyjdzie piasta?bo na yt typ robił sciagaczem ale pierw na tarcze dokrecil dystans i za niego sid zapierał a ja dystansu nie mam takiego
Opublikowano
Kurde zabierasz się do tego jak pies do jeża , piasta siedzi w łożysku a półoś w piaście. Zakładając ściągacz na piastę wypychasz półoś.Albo bez ściągacza weź 5-kilowy młotek i stukaj dopóki nie wyjdzie.
Opublikowano

jutro kupie ściągacz.. mi tylko chodzi o to czy zapierająć się ściągaczem o piastę i kręcąć by póloś wychodziła nie wyjdzie mi piasta..na e46forum pisali,że jak odkręci się od dyfra półoś to wtedy piasta nie ma prawa wyjść tylko sama półoś pójdzie


kolego szuwarek czym czyściłem wieloklin na półosi plus w piaście? można użyć szczotki drucianej na wiertarce? czy ręcznie szczotką?

Opublikowano

Panowie wyjąłem tylko lewą półos :roll: 3 puknięcia młoteczkiem przez deseczkę i wyszło piękna.Prawa to chyba zaspawana :mad2:


tutaj załączam film który nagrałem po włożeniu półosi w imadło:




bo nie wiem co mam zrobić czy nowa cała półoś czy jak? czy to jest luz powodujący stukanie czy to całkiem coś innego?

Opublikowano
Ten stuk co mówiłeś na filmiku to będzie od półosi ,dwie strony trochę luzu i razem jest duży luz. Zewnętrzny jak masz w imadle to złap dwoma rękami i próbuj na boki ruszać tak jak koła się kręcą , a nie ja na filmiku góra dół . A i wciskaj bądź wyciągaj przegub i ruszaj na boki bo może mieć luz tylko w jednym miejscu.Śmiało możesz szczotką czyścić.Zakładając ściągacz na piastę to wypchasz tylko półoś .
Opublikowano
ALE JA kolego ruszałem na filmiku przegubem zewnętrznym prawo lewo to co mówiłem czy to ten stuk to przecież nie ruszam góra dół tylko prawo lewo :roll:
Opublikowano
niczym nie szło.Finalnie uszkodzona półoś gwint (do wyrzucenia) :oops: + łozysko i piasta.Bo łożysko miało po biciu młotkiem 0.1mm bicie.. w sensie piasta.Będe musiał zdjać zwrotnicę i zawieżc do mechanika.Tylko czy lepiej takie coś na aucie robi się na jak zwrotnica wyjęta?
Opublikowano
Rozbierz ją i sprawdź gdzie ma luz ,według mnie tak jak pokazałeś na filmiku to będzie miała luz na wieloklinie. Pisałeś czemu nie brałem lobro bądź spidan a sam zaczynasz od gsp , opinie zawsze będą dobre żeby towar kupić taka jest prawda. Orginalne stare ile czasu wytrzymują , na twoim miejscu poszukałbym używek w dobrym stanie. Ja znalazłem używki z 2003 r . W sobotę rozebrałem swoją skf po niecałym roku masakra, myślałem że da się coś odzyskać ale tylko sama półoś pasuje przeguby już mają inne wymiary i kulki są mniejsze . Wewnętrzny przegub co się okazało to się wyrobił że szok.
Opublikowano
Rozbierz ją i sprawdź gdzie ma luz ,według mnie tak jak pokazałeś na filmiku to będzie miała luz na wieloklinie. Pisałeś czemu nie brałem lobro bądź spidan a sam zaczynasz od gsp , opinie zawsze będą dobre żeby towar kupić taka jest prawda. Orginalne stare ile czasu wytrzymują , na twoim miejscu poszukałbym używek w dobrym stanie. Ja znalazłem używki z 2003 r . W sobotę rozebrałem swoją skf po niecałym roku masakra, myślałem że da się coś odzyskać ale tylko sama półoś pasuje przeguby już mają inne wymiary i kulki są mniejsze . Wewnętrzny przegub co się okazało to się wyrobił że szok.

Też miałeś jakieś wycie czy tylko stuki?

Opublikowano

Kupię używki :roll: pytania mam w sumie ostatnie dwa


czy jak kupię używkę to warto od razu zdjąc pokrywkę od wewnętrznego przegubu wyjąć go,rozebrac umyć nałozyć nowy smar? czy lepiej nic nie ruszac?

problem jest z zewnętrznym bo jest nie rozbieralny.W starej półosi która idzie do wyrzucenia rozciąłem gumę przegubu ale masakra tam nawet jak nim skręciłem to nie miałem pomysłu jak kulki można wyjać a co dopiero go rozebrać..


ps jedynie jak rozciągłem gumę od przegubu zewnętrznego i wytarłem ze smaru ile mogłem by się przyjrzeć co tam się rusza to rusza się ten pierścień środkowy na wieloklinie.. :roll: więc co? przegub nie rozbieralny.Bo,żeby dało się normalnie go rozebrać to można by zamienić z innego pierścień itp.A tak to tylko da się coś z wewnętrznym zrobić.I wierzyć,że półoś z 2003r jak kupie to nagle bez luzów przyjdzie..

Opublikowano
To przecież pisałem o tym że prędzej wyrabia się wieloklin niż przegub.Ciężko sprawdzić który jest wyrobiony na półosi czy na główce.Ja z czterech sztuk złożyłem dwie dobre.


Jakby takie gumy kupić to by nie było tyle roboty z naprawą zewnętrznego.

os-ona.png

 

a taką gumę gdzie można by kupić?

Opublikowano
kolego szuwarek udało mi się otworzyć ten przegub zewnętrzny.Tam jak jest wieloklin i ten pierścień środkowy to widać jak się rusza półosią jak to się porusza..rozebrałem ten przegub i porównałem pierścień ten co na wieloklin wchodzi z pierścieniem od przegubu wewnętrznego i wychodzi wszystko,ze są takie same.Ten z zewnętrznego zszedł lekko i wchodziło lekko.Tego od wewnętrznego trzeba było lekko przez nasadkę pobić.Włożyłem go i z ciekawości chciałem poruszać i ani drgnie więc dla testu założyłem kulki i zaobserwowalem,że jak przegub zewnętrzny jest złożony to ani drgnie mimo ze wcześniej stukało jak był złożony.Ale za to jak się go lekko wyciągnie i próbuje poruszać to nie ma luzu wieloklin pierścień bo to siedzi już sztywno ale takie coś czuć jak by kulka lekko się poruszała w tym pierścieniu.Złożyłbym jeden przegub z ciekawości tylko tak tam był jakiś duży oring i mi pękł.Ty go kolego kupowałeś gdzieś czy jak? i ta osłona metalowa co jest zaklepana fabrycznie po założeniu można to zrobić tak by zaklepać młotkiem w koło po czym na to dać jeszcze opaskę zaciskową na śrubę?
Opublikowano
Nie czytasz dokładnie co się piszę, pisałem że rozebrałem obie półosie i cztery przeguby .Zewnętrzny da się rozebrać i da się złożyć tylko trzeba dobrze sciągnąć tą osłonę metalową , żeby jej nie uszkodzić .I wychodzi tak jak obstawiałem że masz luz na wieloklinie , te główki pasują czy to będzie zewnętrzy czy wewnętrzny . Nie widziałem jeszcze żeby przegub miał luz , chyba że ktoś katuje auto .
Opublikowano

Akurat mam jedną pod ręką ale jeszcze muszę tą metalową osłonę lekko dociąć i założyć . A to dlatego że jak się da samą gumę to jak się przegub za bardzo zegnie to kulki wylatują . Tak przytnę tą blachę co nachodzi na piastę , założę gumę i opaski i wszytko będzie grać.Gumę możesz kupić bez problemu pasuje idealnie , nawet ma rowek co pasuję na piastę.https://allegro.pl/oferta/febi-oslona-przegubu-zewnetrznego-bmw-3-e46-e53-7359345043 lobro to samo https://allegro.pl/oferta/oslona-przegubu-bmw-3-e46-x5-3-0-lobro-5924958196.

IMG-20200916-200420.jpg

IMG-20200916-200647.jpg

Opublikowano

Kolego szuwarek bardzo bym Cię prosił jak byś mógł zrobić zdjęcie jak to ma wyglądać po złożeniu ta osłona i guma bo nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić :roll:


Po prostu chodzi mi o to,że jak utniesz kawałek blaszki to wtedy ona nie najdzie już tam fabrycznie gdzie powinna być zaklepana.. i ta guma co na zdjęciu masz to ona jest większa niż fabryczna?


111.jpg

ta guma już nie najdzie tutaj bo średnica guma większa będzie tak? i guma dopiero najdzie tutaj:


3.jpg


czyli metalową blaszkę zakryła by osłona gumowa?


45.jpg


Bo ja to chciałem pierwotnie zrobić tak,że tam jak jak oring czarny dać sobie na to hylomar płynna uszczelka on jest do przegubów potem pokrywka metalowa na swoje miejsce,zaklepać ile można i wtedy tutaj gdzie klepana pokrywka dać jakaś opaskę np skręcana na śrubkę bo taka typowa do przegubów to jest do ściśnięcia gumy z blaszką a tu pasowało by,żeby blaszkę docisnęło :roll:



Możesz kolego mi to pokazać jak to ma wyglądać finalnie? :)

Opublikowano
Tak metalowa blaszka z rantem około 3 mm i na to najdzie guma i duża opaska i bez zaklepywania.Możesz zrobić tak jak pisałeś tylko dobrze zaklepać .
Opublikowano

o dziękuje za odpowiedz :) bo Ty kolego rozumiem dotniesz blaszkę,żeby ją skrócić i ona wtedy już tam w rowek swój nie najdzie gdzie jest zaklepana na to pójdzie osłona gumowa ze zdjęcia i czym chcesz to skręcić? :) bo,żeby ścisnęło blaszkę pod gumą+gumę+ łącznie wszystko czyli


blaszka+osłona gumowa.To musi być wtedy mocno ściśnięte..żeby blaszki pod gumą czasami jakoś nie cofnęło do tyłu.. skoro ona nie będzie zaklepana tylko wszystko utrzymywać będzie opaska.. :roll: mi się zdaje,że tutaj opaska zwykła do przegubów nie zda egzaminu z tego względu,że taką opaską można ścisnąć pokrywkę metalową z gumą a tu jeszcze oprócz tego musi docisnąć (tą nie zaklepaną blaszkę ) do przegubu(tutaj gdzie ogólnie zaklepana blaszka jest)..więc jaką opaskę planujesz dać? są jakieś mocne skręcane? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.