Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tez mialem stukanie przy dodawaniu gazu. Okazalo sie ze moj niedawno zakupiony dyfer zaczac tluc, pomoglo mu chyba zamykanie licznika bo po tym sie zaczelo :lol: Ale wycie niestety zostalo
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam takie same luzy jak ty ,ale nie ma żadnych stuków. Tak jak pisze ziomekthx sprawdź półosie , ja miałem stuki tak jak ty ale u mnie przeguby były dobre tylko wyrobione były na wieloklinie frezie. rozebrałem przegub wewnętrzny i zewnętrzny w każdej półosi i dokupiłem dwie i przełożyłem te główki z frezami i jest spokój . A wczesniej kupiłem SKF nowe i po roku tatalny szajs.


O to mi chodzi wieloklin.png

 


kolego szuwarek miałeś wyrobiony ten pierścień co pokazałeś? bo on wchodzi na półos.. a na półosi też są ząbki to moze być tak,że pierścień dobry ale np luz jest bo już na pólosi wyrobione są ząbki? te na które wchodzi ten pierścień

Opublikowano

To przecież pisałem o tym że prędzej wyrabia się wieloklin niż przegub.Ciężko sprawdzić który jest wyrobiony na półosi czy na główce.Ja z czterech sztuk złożyłem dwie dobre.


Jakby takie gumy kupić to by nie było tyle roboty z naprawą zewnętrznego.

os-ona.png

Opublikowano

poskładałem póki co odwrotnie :roll: tzn przemieniłem w środku pierścień ten duży zewnętrzny w drugą stronę :roll:


zastanawia mnie bo oglądałem film kolegi z YT i u niego po wyjeciu pierścienia segera przegub po prostu zsunął z półosi.U mnie prawy i lewy przegub po zdjęciu pierścienia ani rusz.. dopiero młotek i pobijanie cały czas z tyłu i to jeszcze nie chciał łatwo wyjsć :roll: tak z 3minuty musiałem pobijać i powoli się zsuwał z półosi.. to samo z montażem po włożeniu ciut tyle ile mogłem ręcznie dalej młotek i nabijanie aż pokaże się rowek by pierścień segera zapiać


ps zauważyłem,że te zęby półosi miały nalot rdzawy..

Opublikowano

Panowie kurde szału można dostać :evil: skręciłem wszystko.Założyłem z tyłu nowe szczęki,rozpieraki,regulatory,nowe linki,nowe tarcze,klocki,blaszki klocków,prowadnice itp wszystko poskładane.Tył zawieszenie wózek wszystkie tuleje nowe.Czyli 4 wózka i 3 dyfra.Wahacze tylne każdy wahacz nowa tuleja.Dyfer zmieniony na inny.Wał ręcznie sprawdzony.Wyczuwalny mini mini luzek na krzyżaku przy dyfrze.Ale to naprawdę minimalny :roll: trzeba się ''wpatrzeć'' i ruszać by zobaczyć ten minimalny ruch


Aha no i najważniejsze półosie.Wyjąłem dwa przegubu wewnętrzne.W środku zamieniłem w każdym z nich ten pierścień co kulki siedzą.Dałem nowy smar lobro.Osłony wymyte :roll: nowe opaski itp.


Co zauważyłem a mianowicie jak wbiłem jeden przegub na wieloklin to trzymając półoś i próbując ruszać przegubem czuć było ruch prawo lewo jak przegub rusza się na wieloklinie.. ale to strona tylna lewa... i teraz tak ruszając z 1 do przodu jest stuk metaliczny z tyłu,cofając też.. czyli pierwsze ruszenie i pierwsze cofanie stuk w dodatku stuk/łomot gdy jadąc 20km/h skręcam w prawo to z tylnego prawego koła jakiś stuk głośny dochodzi.


Ewidentnie stuk idzie z tylnego prawego koła.. ale tam ręczny itp wszystko spiete.Tam gdzie szczęki się spierają ustawione tak by luz był minimalny czyli taki jak ma być(żeby nie stukało po zaciągnięciu ręcznego) nie wiem czy to półosie czy co będzie.. robię rocznie autem około 6,7tys km.Gdyby to one to jest jakiś zamiennik nowy? skf? czy coś? bo używane kupić to pewnie z luzem będzie


i czy do wymiany półosi trzeba demontować tylne tarcze? czy odpina się kapselek,odkręca nakrętkę i wybija półoś? ale to już mechanik mi bedzie robil jak coś.Kurde zamiennik skf 500zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komuś tutaj skf bardzo szybko padły. Nie trzeba demontować tarcz, odkręcenie nakrętki, śrub przy dyfrze i wychodzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mańku ale po tylu latach pewnie półoś będzie siedzieć jak zaspawana ta od strony tarczy :roll: mam nowe tarcze wszystko poskładane i nie chce by mi mechanik to ruszał a ja potem wszystko dokładnie znów ustawiał :roll: a jak nie bedzie chciał wyjśc przegub to pewnie mechanik młotkiem bedzie bił? to znów można uszkodzić łożysko w piaście tylnej.. :roll:


SKF niestety ale odpadają.Dlaczego? bo wszystkie zamienniki jakie występują czyli SKF,SPIDAN,Lobro są tylko i wyłącznie do skrzyń automatycznych.. a kolega szuwarek pewnie ma automat.. do manuala zamiennika nie ma.Więc nowy kosztuje 2200zł wiadomo,że ta opcja opada :roll: używka 100

i jedynie regeneracja.


Tylko,zeby regenerować to pasuje to mieć wyjęte u Siebie i wysłać.Bo tak to dać do mechanika on wyjmie i auto na klockach będzie u niego stało i czekało? :roll: odkręcić od dyfra to pikuś gorzej od strony koła

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pikuś jak łeb śruby nie pęknie:

IMG-20200909-151551.jpg

U mnie (ponad 360 tys. km i ponad 20 lat) półoś wyszła na sam widok ściągacza przy demontażu piasty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jesteś w błędzie że nie ma zamienników półosi. Co do wyjęcia to dobry sciągacz , młotek ,rurka i każda półoś wyjdzie. Jak ci paprok będzie robił to odrazu naszykuj łożyska.

https://allegro.pl/oferta/lobro-polos-napedowa-bmw-9556513555#

https://www.ebay.de/itm/Antriebswelle-SPIDAN-24467-generaluberholt/163786524525?epid=1605197052&hash=item262270076d:g:IvkAAOSw0NNdNV-6

skf.png


Mam manuala.

Opublikowano

Ale to chyba nie do mojego manuala.. ja mam 320d m47n 150km 2004r sedan :roll:


na bmw store pokazuje mi oryginalną półoś numery:


https://zapodaj.net/90ef3e9afc65d.jpg.html


a tu numery oe tej połosi lobor


https://zapodaj.net/38e363e629127.jpg.html


jak widzisz końcówka drugiego numeru od góry 707 zgadza się z numerem dla pólosi z bmwstore


Dla samochodów z

Automatyczna skrzynia biegów (S205A) = TAK


Półoś napędowa lewa 33 21 1 229 707


a skoro tak to nie moze pasować :( bo dla automatu jest wymiar LK=86MM/D=38MM a ja mam LK=86MM/D=27MM


chyba,że coś poprzestawiali

Opublikowano

moje półosie według vin mają numery


Półoś napędowa lewa 33 21 7 530 965 LK=86MM/D=27MM


Półoś napędowa prawa 33 21 7 530 964 LK=86MM/D=27MM


napisałem do Maćka z częścidobmw to mi napisał,ze półoś lobro posiada numery oe


https://zapodaj.net/e4a7bd4a134de.png.html


natomiast moje po vin


https://zapodaj.net/4c93c9e35e54d.png.html


dodatkowo napisał,że


''Obawiam się, że jest jakaś różnica, ponieważ katalog GKN również zaznacza, że półosie są przeznaczone tylko do 320d z automatyczną skrzynią biegów''


https://zapodaj.net/ce841b6aa5382.png.html


no i teraz nie wiem sam...

Opublikowano
Dziwne według twojego numeru to twoje pasują do moich . Zmierz dokładnie swoje , ja mam dwie w zapasie to też mogę zmierzyć i ci fotki wysłać.
Opublikowano

to jeśli Twoje mają te same numery i mimo to skf pasowały co nie powinny.. no to jak..


Raz miałem sytuacje jak kupowałem pompę hamulcową nową.Wybrałem TRW i okazało się,że TRW nie występuje do mojego auta coś się tam nie zgadzało na każdej stronie internetowej a i tak pasowała i okazało się,ze pasuje tylko błąd był wszędzie w sklepach :roll:

Opublikowano

koledzy a jak to zmierzyć bez wyjęcia półosi? kurde bo jak by się dało to dałbym te 550zł za lobro ale czy można jedną zmienić a drugą potem? czy ta druga uszkodzi mi tą nową? i też tak mam nasadkę 36mm 12 kątna ale odkręcić śrubę od pólosi to nie da się tego zrobić z kołem na ziemi? :roll: czyli ściągam koło,potem kapselek z tarczy odkrywam i zdejmuje kapselek z alufelgi zakładam opuszczam i odkręcam? pytam bo tak teoretycznie było by bezpieczniej.Bo na kobyłce to przy odkręcaniu śruby może przesunać się auto... :roll:


kurde bo ja bym chciał wyjąć sobie pólosie u siebie :roll: tylko tak od dyfra odkręcenie to pikuś bo śruby już nie raz ruszałem i są OK elegancko się odkręca i dokręca.Jedynie ta półoś w piaście czy klocek drewna na czubek i stukanie młotkiem i wyjdzie? psikanie jakimś dobrym odrdzewiaczem? bo jak demontowałem przeguby wewnętrzne to po mimo zdjęcia segera przegub za nic w świecie nie chciał zejsć z wieloklinu.. jak zaspawany.. dopiero stukanie młotkiem od tyłu i wychodził..


mam z tyłu nowe tarcze klocki szczęki full komplet.Nie chce by mi się uszkodziło łożysko (pewnie od nowości) i żebym znów musiał majstrować z łożyskiem nowym czyszczeniem pomiarami itp :roll: chciałby człowiek zdjąć dekielek z tarczy odkręcić srubę nasadką 36mm puknąć delikatnie młotkiem przez klocek drewniany i wyjąć sobie półoś.. bo jak odkręce nakrętkę a okaże się że siedzi jak zaspawana tam w zwrotnicy to potem kurde muszę znów nakrętkę dokręcić a nie mam takiego klucza,zeby z taką siłą :roll: i jakoś dotoczyć się do mechanika na wymianę.


I jeśli okaże się,że nie ma półosi zamiennika do mojego auta.. to co zrobić używka? czy słać na regeneracje? bo kupno używki to przyjdzie na 80% już po zdjęciach allegro widziałem uwalane w smarze.Więc trzeba znów dekielek zbić,rozebrać nasmarować.A co jeśli znów po rozebraniu narobi się jakiś luz itp ? nie wiem CZEMU ale stukać stukało.ALE STUKI te co teraz czyli jadąc 20km/h i skręcając w prawo to z tyłu słychać jak by coś się urywało w aucie.. to samo pierwsze ruszenie do tyłu i przodu po zatrzymaniu ŁUP metaliczny.Ja je rozebrałem i pierwotnie złożyłem w takiej samej pozycji bo miałem punktakiem oznaczone.Nowy smar,wszystko poskładane a walić gorzej zaczęło niż przed ruszeniem..


Nowa odpada= z domu by mnie wyrzucili.

Używana? 100zł + wymiana u mechanika a pieron wie jaki efekt..

Regeneracja? ale czy zmieszczę się np 500zł na stronę tak jak to lobro sprzedaje regenerowane? czy popłynę sporo wiecej :roll:

Opublikowano

kurde interesuje mnie ta półoś


https://czescidobmw.pl/wal-napedowy-lobro-304740--304740,2gkn


Maciek twierdzi,że według numerów oe bmw nie bedzie pasować ale u kolego szuwarka który ma jednak manuala półoś SKF 1151 PASOWAŁA.. Czyli ta


https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=VKJC%201151


a odpowiednik jej to lobro powyżej co dałem link więc jesli odpowiednikiem SKF 1151 jest LOBRO a lobro pisze wymiar 622długość a SKF 618.. no to jak..


:roll: w dodatku kolega szuwarek mówi,że ma te same numery półosi co moje czyli oe bmw.. to skoro tak to jak dopasowałem SKF 1151 skoro po numerach powinno Ci wyskoczyć,że nie sa do Twojego Auta? a moze padły kolego bo kupiłeś i były ciut krótkie czy jak tam ale weszły na styk i przez to padły? kurde no bez jaj.Tą lobro bym łyknął prawą... ale pewnie znajać życie wymiary nie zgodza się z moimi...

Opublikowano
A gsp ma długość 608 i też pasuje , padły bo szajs materiał i tyle.Jeszcze się nie spotkałem żeby jakaś część nie pasowała po numerze. Jaki masz problem kup ,jak nie będzie pasować to odeślesz. Przy każdej półosi masz podane wymiary u mnie piasta przegubu od dyfra ma 10 cm i śruby m10. Kiedyś jedną kupiłem na szrocie i się okazało że długość ta sama ale piasta miała 8.5 cm a śruby m8. Chyba że masz jakąś chiński dyfer że tak ciężko o półosie.To tylko 4 mm różnicy , a to masz wymiar nominalny , każda się wysuwa lub chowa .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

09.2001-03.2003: 33217518432

03.2003 w górę: 33217530964.

Jaka jest różnica nie wiem, nigdy nie porównywałem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

kolego szuwarek powiedz mi jeszcze półosie prawa i lewa masz fabrycznie o numerach:



33 21 7 530 964 prawa


33 21 7 530 965 lewa

obie LK=86MM/D=27MM


i produkowane od od 2003-03


jeśli tak to SKF pasowało bez problemu? pytam bo jeśli to wszystko sie zgadza to i lobro musi pasowac skoro to odpowiednik SKF.. to po kij piszą ze SKF do skrzyni automatycznej jest?? ja mam chyba duże główki te od dyfra bo mój dyfer ma przełożenie 2.56 kupiony od coupe 2005r Anglik a poprzedni dyfer fabryczny mój też 2.56 i śruby e trox te przy dyfrze co skręcają półoś mam bodajze na e torx 11 czy 12 mm już nie pamiętam kolego szuwarek a czemu nie kupiłeś lobro? tylko z używek złożyłes? bo lobro były ciut droższe niż skf.Bo nie wiem czy takie składanie z innej używki będzie dobre? :roll:


ale nie rozumiem co mogło sie stać po ruszeniu przegubów wewnętrznych,ze zaczęło walić...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.