Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Potrzebuje Waszej pomocy. Mecze się od dłuższego czasu z silnym rezonansem i buczeniem w kabinie.

Najbardziej wyczuwalne z fotela kierowcy z tyłu lekko zanika. Rezonans i buczenie jest tylko na biegu jałowym nie ważne od nastawy skrzyni biegów . Powyżej 1000RPM objaw zanika. Nie da się jeździć w korku bo glowa odpada. Możliwe że jest glosniejsza praca silnika do 2000rpm, najbardziej da się odczuć przy delikatnym naciskaniu gazu, ale to chyba głosna praca wtrysków.

Bylem w serwisie i stwierdzili a może poduszki wymienić a może kolo pasowe. Może od razu nowe auto kupić...?


BMW F11 3.0xd 258ps 2015r

90tys przebiegu

Gdzie szukać przyczyny?

Nigdy nie miałem R6 i ciężko mi powiedzieć ale buczy również na końcowe z wydechu aczkolwiek nie rexonansuje, wieszaki i luzy sprawdzone.

Czy to typowy objaw dla poduszek?

Edytowane przez Pawelpys
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poduszki pod silnikiem bardzo dużo dają. Swoje wymieniałem przy przebiegu nieco ponad 90 tkm.

Sprawdź jeszcze mocowania pokrywy wygłuszającej silnik. U mnie wymiana gumek za 20 zł również znacznie wyciszyła tzw buczenie...mam 2.0 d ale w 3.0 będzie podobnie

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Ty mówisz o tych gumach od obudowy z logo bmw?

Sprawdzałem. Z nią jak i bez jest tak samo.



W środku buczy bardziej niż na zewnatrx

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poduszki silnika jesli nie masz xdrive mozesz sprawdzić przez zaslepienie podcisnienia ktore do nich idzie lub podanie napiecia na elektozawor lub odciecie (nie wiem kiedy sa twardsze - czy na podcisnienieu czy po). Przy 1050 obrotow chyba zmienia sie ich charakterystyka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam xdrive. To jak sprawdzic

To tylko organoleptycznie choć warto je wymienić jeśli są od nowości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy w xdrive poduszki nie są tak samo hydrauliczne?

Nie jestem pewien czy zawsze ale w 525xd napewno i sam ksztalt przedniego wozka uniemozliwia wlozenie jednej z nich z króćcem - zmianiałem je u siebie w f11 525xd

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Posiadam BMW f10 2016 r. 525d 218km m pakiet. Mam taki problem. Przy dużych prędkościach jest ok ale przy mniejszysz zauważyłem ze podczas puszczaniu gazu Np przy 60-80km słuchać dziwne buczenie. Mam wrażenie ze dochodzi to od opon. Podczas włączenia luzu ten hałas trochę ustaje ale wciąż jest słyszalny. Dodam ze mam 116tys km przyjechane. Czy może to być wina opon? Chociaż opony mam nowe. Fakt ze z tylu mam 275 z przodu 245. Są to opony typu run flat. Słyszałem ze mogą być głośniejsze ale pytanie w jakim stopniu. Pozdrawiam.
Opublikowano

Pewnie nie zabłysnę niczym nowym ale jak nie zmienisz przynajmniej kół

na inny komplet to nie przekonasz sie na 100% czy to te opony. Masz moze

zimowki na felgach? Zakładasz inny komplet i juz wiesz.Z mojej praktyki nawet drogie,premium szerokie opony

zawsze hałasują. Stare twarde szerokie opony sa najgorsze od 60-10km/h. :cry:

Opublikowano
sprawdz tlumnik, kiedyś ktoś pisał że przy różnych predkościach czuć rezonans i buczenie, sa w nim elementy złączne które sie zuzywaja
Opublikowano
No właśnie nie mam innych kół. Ale objaw tak jakby od wyząbkowania opon. Słyszalny jest najbardziej w przedziale 60-70 gdy hamuje silnikiem. Przy większych prędkościach znika całkowicie nawet przy hamowaniu silnikiem. Nasila się głównie przy hamowaniu silnikiem i hamowaniu hamulcem. Gdy zrobie na luz przy 60 to trochę ucichnie ale jednak wciąż go słyszę. Myśle ze po prostu opony przy hamowaniu silnikiem inaczej się zachowują bo maja jednak trochę oporu. Mam taka nadzieje.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zmieniłem koła i problem nie ustał ale ewidentnie słychać ze coś jest związane z kołami bo nasila się podczas hamowania i zależy od prędkości. Nie wiem już od czego zacząć. Auto było do końca serwisowane. Dyfer wyglada na nowy.
Opublikowano
Hej. U mnie natomiast pojawia sie dziwny odgłos buczenie czy tez rezonans po przekroczeniu 80kmh. Dźwięk ustaje wraz z puszczeniem pedału gazu i pojawia wraz z jego dodaniem. Dzwiek przypomina chrobotanie bulgot gotującej sie wody sam nie wiem jak to opisać i słyszalne jest strony kierowcy zaraz za lub przed ściana grodziowa. Moze to przepustnica? Ciezki temat i bardzo drazniacy. Silnik to n53
Opublikowano

Poduszki silnika i skrzyni wymienione. Jest jeszcze gorzej

Silnik od 2000RPM jest bardzo glosny i basowy.

Wibracje i buc,enie na buegu jałowym pozostaly.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Byłby ubaw gdyby mechanik zamontował tobie odwrotnie poduchy pod silnikiem. Już ktoś o tym pisał, wyglądają tak samo i można je zamontować odwrotnie, lecz działanie ich nie jest identyczne, cytuję to oczywiście. Ponoć strasznie trzęsie po takim zabiegu.
Paweł.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Czy znaleziona jest przyczyna?

tez mam ten problem najpierw regenerowałem wał, teraz mówią że dyferencjał trzeba będzie wysłać do sprawdzenia, podsyłam film jak chodzi pół oś 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.