Skocz do zawartości

M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty


leszczu24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent m62b35 z LPG. Brak katalizatorów. Rzuca silnikiem i nierówno pracuje. Pracuje tak samo źle na benzynie jak i LPG, choć na lpg jeszcze gorzej Live data robiona tylko na benzynie, adaptacje skasowane.

Widać, że problem jest tak jakby w drugim banku. Cylindry 5,6,7,8 najbardziej odstają od norm. Korekty jak widać na filmie na drugim banku Ida na minus czyli odejmuje mu paliwa, wiec teoretycznie można wykluczyć lewe powietrze. W tej chwili brak jakichkolwiek błędów. Wcześniej inpa wyrzucała błędy ogólne wypadania zapłonu, wypadania zapłonu na 5 i 7 cylindrze i błąd czujnika stukowego nr 1

Jak na razie zostało sprawdzone\wymienione

- lewe powietrze, dymarka (brak)

- nowe świece

- nowy filtr powietrza

- podmiana cewek z lewego banku na prawy

- wymieniony regulator napięcia w alternatorze

- podmiana wtryskiwaczy benzynowych z lewego banku na prawy

- sprawdziłem również na pracującym silniku napięcie na wtyczce od cewki piątego cylindra ( tego najgorszego), było w chyba w normie bo oscylowało od 13,7 do 14,1

- zmierzona kompresja na cylindrach


1 - 11.72 bar 3 - 11.72 bar

2 - 11.72 bar 4 - 12.07 bar


5 - 11.72 bar 6 - 11.72 bar

7 - 11.72 bar 8 - 11.03 bar


Może miał ktoś podobny problem, albo niech gdzieś nakieruje, bo brak mi już pomysłów.


EDIT


- podmieniłem sondę na tym banku. Brak poprawy.

- zdemontowałem układ wydechowy do kolektorów. Brak poprawy


Powoli skłaniam się ku rozrządowi. Podejrzewam rozciągnięty łańcuch, albo jest źle ustawiony. Jak myślicie? Tylko czy w takim przypadku kompresja silnika nie była by niska?

Wrzucam jeszcze jeden filmik z live daty, gdzie odłączyłem czujnik położenia walka rozrządu. Jak widać na filmie korekty rosną teraz w drugim banku

Edytowane przez leszczu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może wtryskiwacze gazowe puszczają, zakręć zawór przy butli, wypal wszystko do końca i pojeździj na benie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy lambda póki się silnik dobrze się nie rozgrzeje praktycznie stoją. Gdy silnik lapnie temperaturę to pracują tak jak na filmie wyżej w granicach 0v do 9v

Przeplywka na wolnych pokazuje jakieś 15. Jak damy obciążenie na silnik typy włączenie biegu wstecznego w automacie to rośnie do jakiś 22

Świece na każdym cylindrze wyglądają tak samo i mają normalny kolor

Auto według licznika na 236 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT


- podmieniłem sondę na tym banku. Brak poprawy.

- zdemontowałem układ wydechowy do kolektorów. Brak poprawy


Powoli skłaniam się ku rozrządowi. Podejrzewam rozciągnięty łańcuch, albo jest źle ustawiony. Jak myślicie? Tylko czy w takim przypadku kompresja silnika nie była by niska?

Wrzucam jeszcze jeden filmik z live daty, gdzie odłączyłem czujnik położenia walka rozrządu. Jak widać na filmie korekty rosną teraz w drugim banku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobrze sie skłaniasz, tylko ja bym bardziej zwrucił uwage na wypracowane zębatki, bo miałeś wypadanie zaplonu na konkretnych cylindrach wiec tu rozciągniecie łancucha nie ma nic do rzeczy.

Zanim jednak pujdziesz w te koszty , proponuje Ci podjechać do elektryka i podpiąć pod oscyloskop czujnik położenia wału celem sprawdzenia sinusoidy odczytu sygnału, jeśli tu bedzie wszystko OK to wykonaj dla pewności plukanke silnika i jeśli ten zabieg nie usunie problemu możesz z czystym sumieniem wymieniać rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.