Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

od dłuższego czasu zastanawiam się nad nowym samochodem: BMW 5 G30 (530i xDrive) czy może BMW 3 G20 (330i xDrive).


Trójką jeździłem, podobało mi się, jednak odczułem lekki niedosyt mocy. Głównie zależy mi na uczuciu "wciskania w fotel", a zatem mowa o momencie obrotowym, którego trójka ma 400 Nm. Kolejny mankament to wąskie siedzenia. Ogólnie trójka jest mała jak na moje gabaryty... :?


Piątką również jeździłem, ale dieslem. Bardzo ładnie nabiera prędkości, ale praktycznie żadnego "wciskania w fotel". Sprawdziłem, 530 xDrive ma 350 Nm. Obawiam się, że jeszcze zmniejszenie momentu nie będzie mnie zupełnie satysfakcjonować, skoro już z trójką nie było jakoś super. Kolejna sprawa to wydech, który w porównaniu z trójką jest bardzo słaby. Jak dla mnie, zdecydowanie za cichy.


I tak stoję w zasadzie w miejscu. Wielokrotnie robiłem konfiguracje dwóch aut, kontaktowałem się z dealerami i cenowo dwa samochody wyglądają praktycznie identycznie. Oczywiście za sprawą innych konfiguracji. Ale w obu przypadkach mam fajnie skonfigurowane auta.


Macie jakieś porady, dlaczego na pewno warto wybrać piątkę nad trójkę, albo odwrotnie? Głównie zależy mi na sportowym charakterze i moim ulubionym, uczuciu "wgniatania w fotel". Oprócz tych oczywistych, jak np. to, że piątka jest większa... A może zupełnie coś innego polecicie? Budżet 220tys brutto.


Oraz drugie pytanie, słyszałem, że w sierpniu tego roku mają być wypuszczone pierwsze egzemplarze piątki po liftingu. Może warto się jeszcze wstrzymać? Orientujecie się jak wprowadzenie liftingu wpływa na ceny starych modeli? Są zmiany, czy raczej nieduże?


I ostatnia rzecz, która nie daje mi spokoju. Czy ta różnica 50 Nm będzie wyczuwalna? Jestem w trakcie umawiania się na jazdę próbna piątką, ale może ktoś będzie wiedział, że np. różnicy w ogóle nie czuć? Dajcie znać.

Opublikowano

Co do wciskania w fotel, to wydaje mi się, że to nie chodzi o Niutki czy moc, a o.. klasę auta.

O tym jak odczuwasz przyspieszenie decydują również wielkość auta, zawieszenie i wyciszenie.

Odczucia przyspieszania w serii 5 będę IMO mniej spektakularne jak w serii 3.

Przejedź się z kimś jako pasażer np. trójką co ma 250 konii i zobaczysz jak odczuwa to pasażer :) Zdecydowanie silniej.


Zasadnicze pytanie jest czy potrzebujesz tyle komfortu i wielkości co daje 5'tka czy wystarczy może Tobie seria 2..?


Pozdrowienia!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym budżecie ciężko o wciskanie w fotel. Powiedziałbym seria 5 540i + chip lub 550i, bo fotele Komfort, wyciszenie, lepsze gadżety itd. ale...budżet. Powiedziałbym seria 3 M340i + chip, bo ciasne, ale dające fajne wrażenia z jazdy, dźwięk wydechu, ale...budżet. Może wobec tego poszukaj powyższych modeli używanych. Na 2-3 letnie spokojnie wystarczy, a będziesz bardziej zadowolony niż kupując nowego strucla bez mocy.
Opublikowano

Nie wiem jaki masz rabat ustalony, ale jak patrzę po cenniku to 530i kosztuje 230000, a 330i kosztuje 180000 (wersje bez xdrive).


Jeśli rabat będzie na poziomie 15% to 220 000 brutto to katalogowo jest 258000. W serii 5 daje to niecałe 30 000 na dodatkowe wyposażenie.


W takim wypadku ja bym odpuścił serię 5. Będziesz miał niedosyt po jakimś czasie, będzie Ci brakowało wyposażenia. Dla serii 3 będziesz miał prawie 80 000 na doposażenie, już zrobisz fajne auto w tym budżecie.


Fotele w serii 3 jak są sportowe to mają regulowane boczki, które poszerzają fotel. Bawiłeś się tym ustawieniem? Ja kiedyś też myślałem, że fotele poniżej serii 5 są bardzo wąskie, ale ostatnio nawet w serii 1 F40 fajnie dopasowałem fotel pod siebie właśnie poszerzając te boczki i można wygodnie jeździć.


W tym budżecie brałbym serię 3. Do serii 5 dołożyłbym jeszcze z 50000 zł na wyposażenie, aby było to auto z fajnymi opcjami. Ewentualnie poszukaj w premium selection, tam powinieneś znaleźć coś fajnego w cenie 220000 brutto tylko może zająć trochę czasu szukanie odpowiedniej konfiguracji (ale może też szybciej znajdziesz odpowiednie auto niż potrwa produkcja).

Opublikowano
g30 zaczynają się już pojawiać w wersji lci - może też warto zobaczyć jak to jeździ, bo silnik jest trochę inny i ma mild hybrid
Opublikowano

Po kilku latach 3jka F30, potrzebowałem kombi. Po pierwszych neewsach o nowym G20 Napaliłem się na to auto w wersji touring jak Żuk Gnojnik do g.... Dzwoniłem po salonach, kiedy będzie można zaliczkować, żeby już zmienić autko.

Byłem łącznie na 3 jazdach G20, 20d i dwa razy 30i. I nie... Prowadziło się co najmniej dziwnie w porównaniu z F30. Nowoczesny środek i materiały jak dla mnie na minus. OS 7 również gorzej. Jedyną zaletą: Apple Car Play, nie musisz ciągle widzieć OS7. :8)

Do tej pory jestem w szoku, jak zmienili 3jke z generacji na generację.


W salonie stała 518d bez wyposażenia. Nie business line w sporcie ale totalne zero z plastykowa kierownica (tak, takie też są). Wsiadłem i normalnie szok. Autko dla mnie. Rys środka barokowy, trochę nowocześniejszy niż w F-kach ale bez futurystyki G20 czy nowej jedynki.


Koniec końców kupiłem gorzej wyposażoną piątkę G31 zamiast G21 i nie żałuję. Tobie polecam z wyposażenia: wentylowane fotele i skrętną tylną ośkę. Pierwsze super na upały, drugie ułatwiają jazdę tym gabarytem :8) .


Co do przyspieszenia. Jeśli to jest dla ciebie najważniejsze 530i bedzie znacznie wolniesze od 330i. Spalanie paliwa też większe. Nawet dokupując tuning MPreformance w salonie do 530i, z uwagi na masę nie dasz rady 330i. Tłumik zmienisz w salonie z lepszym dźwiękiem ale masy nie oszukasz. Szybkie zwrotne G20 vs G30 = G20.


Z liftingiem nie umiem CI doradzić. Bardzo podobają mi się nowe zderzaki w M-pakiecie po lci. Sam myślę o ich zmianie jeśli będzie to możliwe. Ale światła są tragiczne... Pewnie za parę lat ludzie się do nich przyzwyczaja. W porównaniu do adaptacyjnych w przed lci, nowe we wszystkich seriach G są, bez polotu i bez duszy. Taka skoda czy toyota...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie ma już żadnych tłumików ani power kitów dostępnych.

Wymóg (złudnego zresztą) wgniatania w fotel będziesz miał spełniony w 530d. Benzyna nabiera przyspieszenia dużo bardziej liniowo niż diesel i może dopiero w 550i będzie jakieś mocne wrażenie ale chyba budżet nie ten ;)

Opublikowano


Co do przyspieszenia. Jeśli to jest dla ciebie najważniejsze 530i bedzie znacznie wolniesze od 330i. Spalanie paliwa też większe. Nawet dokupując tuning MPreformance w salonie do 530i, z uwagi na masę nie dasz rady 330i. Tłumik zmienisz w salonie z lepszym dźwiękiem ale masy nie oszukasz. Szybkie zwrotne G20 vs G30 = G20.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 


Bez przesady - to jest w danych jakieś 0,5 sekundy... Z pewnością odczucie tego przyspieszenia jest totalnie różne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

inaczej odbiera się wciskanie w dieslu a inaczej w benzynie... z prostego powodu max. moment w dieslu dostępny jest nagle i krótko, benzyna ma to w szerszym zakresie obrotów, stąd subiektywnie tego nie czuć...

miałem możliwość porówniania F34 (lepsze od trójki, czwórki) w silniku B47 190KM 400Nm z G32 (lepsze od piątki) w silniku B48 258KM 400Nm...

odczuwalnego kopa większego ma diesel ale lepsze przyspieszenie benzyna (pomimo większej masy)...

Opublikowano

Czesc,

Mam g20 330i xdrive. Jestem bardzo zadowolony z wyboru.

Zwawe auto, Bezprzewodowy car play, genialne wyciszenie, fotele. Mnostwo rzeczy mi sie podoba, ale nie moge powiedziec ze jest to auto, ktore da Ci doznania bliskie motocyklowi. W 98% szybsze niz inne, ale chyba myslisz o tych 2%?.

Z tym budzetem, sportowe i nowe? Hmmm kia stinger 3.3 v6, 366 koni?


Na 340i jestes w stanie dostac 20-23%, ale i tak wyjdzie ok 270k po rabacie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.