Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.


Jestem nowym uzytkownikiem forum. Od kilku dni posiadam e39 z 2.8 pod maska w automacie. Pod koniec 2018 roku poprzedni wlasciciel zalozyl gaz. Ori przebieg 280tys, 97rok, ale do rzeczy. Problem tkwi w tym ze auto na niskich obrotach (od 2 do 3tys.) prawie w ogole nie jedzie, pozniej jest ok. Po dluzszej jezdzie, juz na rozgrzanym silniku wiskoza przy ruszaniu wyje jak helikopter wraz z obrotami rosnie podmuch ale max do 3tys, nawet na jalowym biegu. Przegladam fora juz od jakiegos czasu i nie moge dokladnie znalezc przyczyny.. sprawdzilem wisko na zimnym zgaszonym silniku prawie w ogole sie nie kreci wiec chyba ok, musze jeszcze sprawdzic jak to wyglada na cieplym.


Szukam w netach juz od dluzszego czasu kogos z podobnym problemem ale chcialbym zeby wkoncu ktos naprawde obeznany napisal jak dokladnie sprawdzic wiskoze, a nie "zatrzymaj palcami bla bla..."


Jezeli chodzi o czujnik polozenia walka to podobno poprzedni wlasciciel wymienial na nowy ori... z tego co jeszcze mi powiedzial to dolewal srednio litr plynu do chlodnicy na 5tys. km... i rzeczywiscie tak jest bo przejechalem nim okolo 1.5-2k i troche plynu ubylo.


@Edit zapomnialem dodac ze wskazowka po nagrzaniu pokazuje pion czyli ok, robilem test nr 7 jaka powinna byc optymalna temp na rozgrzanym?


Bardzo prosze o pomoc jak zidetyfikowac u mnie problem braku mocy na niskich obrotach..

Opublikowano
Ale co obeznany? Od kiedy ci się zasprzegla wisko? Podaj dokładnie ile stopni masz wtedy a dopiero pisz bla blabla bo zero konktetow. Możesz gazetą zatrzymać a nawet inna częścią ciała. To zatrzymywanie palcami jest dla ludzi którzy na wolnych obrotach nie wiedzą czy wisko skleiło czy nie.
Opublikowano

Zrobilem dzisiaj autem okolo 100km. Caly czas mialem odpalony test nr 7. Z tego co udalo mi sie zauwazyc pierwszy raz zasprzeglilo przy temp 99° gdy sie zatrzymalem, pozniej caly czas okolo 101-102°. Najwyzsza temp jaka sie pokazala 105° przy szybszej jezdzie. Czy to nie za wysoka temperatura? Chcialem zatrzymac wisko na rozgrzanym ale tak klei ze nie ma szans, dopiero jak temp spadla do okolo 95 to sie udalo.


Auto stalo praktycznie 3 dni po takiej samej trasie okolo 100km przed ktora byl dolany plyn chlodniczy idealnie do kreski na zimym. Dzisiaj zerklem a plynu juz jest duzo mniej i to na cieplym silniku... chociaz wycieku nigdzie nie widac..


Jeszcze dzisiaj jak patrzylem pod mache zauwazylem, ze waz/przewod olejowy przy vanosie jest caly zalany. Oczywiscie wymienie go jak najszybciej, czy to moze byc przyczyna zamulenia na dolnych obrotach?

Opublikowano
To zrobilem jako pierwsza rzecz, na kompie nie ma zadnych bledow. Wczoraj przekladalem przeplywke od kolegi bo tez ma 2.8, a zajmuje to 5 minut = zadnej roznicy.. To nie jest tak ze nic nie robie i chce zebyscie mi auto naprawili przez forum :) Po prostu moze ktos mial takie same objawy lub chociaz podobne bo ciezko jest tutaj zdiagnozowac winowajce.. dziwi mnie tylko znikajacy plyn chlodniczy w tempie ekspresowym a wycieku nie widac..
Opublikowano
dziwi mnie tylko znikajacy plyn chlodniczy w tempie ekspresowym a wycieku nie widac..

 

W moim przypadku była to walnięta pompa wody.

Opublikowano
W moim przypadku była to walnięta pompa wody.

A miales jeszcze jakies inne objawy? Nie przegrzewal sie?

Szczerze powiem ze tez podejrzewam u siebie pompe, wczoraj przy odpowietrzaniu jak dodawalem gazu przepustnica przy lekko odkreconych tych zaworkach do odpowietrzania bo nie wiem jak to sie "fachowo" nazywa to chyba plyn powinien tamtedy leciec pod jakims cisnieniem a u mnie ledwo co sie delikatnie skrapla.. mysle ze moga byc polamane lopatki na pompie chociaz nie jestem pewny..

Opublikowano

W przeliftach z przelewu w zbiorniczku tylko się sączy na wolnych obrotach. Lekkie podbicie podrotow daje strumien.


Dolot sprawdź dymem i układ zapłonowy. Sprawdź ciśnienie i wydatek pompy paliwa

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W aucie wymieniona zostala pompa wody i obudowa termostatu - problem z plynem chlodniczym rozwiazany. Plynu juz nie ubywa.


Co do tej braku mocy to juz prawie sprawdzilem wszystko co sie da i tak sie zastanawiam czy sobie tego nie wkrecilem. Przesiadlem sie do e39 z 170-konnego passata cc 2.0 tdi w dsg. Wiadomo tam wskazowka obrotomierza latala po dodaniu gazu. Pojezdzilem jeszcze 2 bmkami z 2.8 tylko w manualu i podobnie wyglada przyspieszenie tylko zauwazylem ze po prostu automat ma duzo dluzsze biegi, moze przez to takie odczucie ze auto jest zmulone od dolu...


Dzieki wszystkim za pomoc :)

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.