Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Niedawno stałem się posiadaczem X3 F25 (przedlift). Posiadam w nim "S609 Navigation System Professional" w wersji CIC i zastanawiam się nad upgrade do NBT/NBT Evo.

Przede wszystkim zależy mi na łączności Bluetooth/USB z telefonem, lepszej obsłudze multimediów i lepszej nawigacji.


Mam w sumie kilka pytań dla osób znających się na temacie:

* Nie mam w swoim aucie bluetooth, czy moduł NBT ma wbudowany bluetooth czy będę musiał dokupić również Combox?

* Czy stracę jakieś funkcje po upgrade?

* Czy oprócz obsługi Carplay są jakieś znaczące różnice między NBT a NBT Evo ID5? Czy warto jest w iść te nowsze wersje Evo?

* Lepiej jest kupić samemu podzespoły i jechać do kogoś na montaż?


Dodam, że czytałem kilka wątków na forum ale nie znalazłem dużo informacji na tematy, o które pytam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

 

Nie mam w swoim aucie bluetooth, czy moduł NBT ma wbudowany bluetooth czy będę musiał dokupić również Combox?

Z tego co pamiętam Combobox jest wymagany dla zestawu głośnomówiącego - dodatkowo mikrofon w podsufitce.

 

Czy stracę jakieś funkcje po upgrade? * Czy oprócz obsługi Carplay są jakieś znaczące różnice między NBT a NBT Evo ID5? Czy warto jest w iść te nowsze wersje Evo?

Na pewno nic nie stracisz, a zyskasz, np. wskazania momentu obrotowego i mocy silnika. EVO ma inny (nowocześniejszy) layout głównego menu. Generalnie, jak wymienisz Nawi i kontroler iDrive (na taki z większym pokrętłem i polem dotykowym) F25 zyska nowe życie, będzie wyglądać wewn. dużo nowocześniej. Stara nawi trąci już myszką.


NBT EVO, działa dużo sprawniej (czyt. szybciej) niż NBT, ma szybszy procesor i więcej pamięci (widać to głównie w wyznaczaniu trasy). A jeśli nie zależy Ci na AppleCarPlay, to dużo zaoszczędzisz przy zakupie NBT zamiast EVO.


Po EVO (id5/id6) jest już nowa jednostka znana z serii Gxx, ale to zupełnie inna bajka i chyba nie da się jej przeszczepić do F25.

 

Lepiej jest kupić samemu podzespoły i jechać do kogoś na montaż?

Uważaj by Cię ktoś nie wkręcił w montaż / zakup NBT po upgrade oprogramowania do NBT EVO - będzie to powodować, zawieszenia i resety (wynikające głównie z mniejszej ilości pamięci), dodatkowo tak zaktualizowany NBT będzie się grzał niemiłosiernie.

Notabene NBT EVO łatwo odróżnić od NBT (EVO mają czarny plastik napędu CD).

Jak masz kogoś zaufanego to możesz mu zlecić całość, ale jak się znasz to możesz kupić samego, a montaż zlecić komuś (taniej wyjdzie).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Super, dzięki za odpowiedź. A orientujesz się może co dokładnie trzeba kupić?

- jednostka

- ekran (dodam, że nie zależy mi na dotyku)

- kontroler iDrive

- okablowanie


Najlepiej jest szukać tych elementów z F25/F26 czy z innych modeli również podejdą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,

 

Nie mam w swoim aucie bluetooth, czy moduł NBT ma wbudowany bluetooth czy będę musiał dokupić również Combox?

Z tego co pamiętam Combobox jest wymagany dla zestawu głośnomówiącego - dodatkowo mikrofon w podsufitce.

 

Combox, zależnie od wyposażenia był montowany z jednostkami CIC.

Od czasu wejścia NBT już go nie było. Wszystkie funkcje przejął HU.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.