Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po prawie miesiacu czekania silnik zostal zdjety i zdjagnozowany. Nie wiem czego jest to efekt ale chip pewnie skrocil jego zywot, turbo tez kwalifikuje sie do wymiany. To chyba wszystko z mojej strony, auto raczej sprzedam jak jest.

Pozdro

RFSPW5P.jpeg

 

Zastanawiam się czy to nie było przypadkiem tych wibracji, jak miałem złe działający wtrysk to tez rzucało silnikiem, co prawda podczas jazdy słabo odczuwalne bo jednak 6 cyl. Po wymianie wtrysku wszystko wróciło do normy

Opublikowano
Okazalo sie ze 3 z 4 wtryskow przelewaly pomimo bardzo poprawnych korekt na ista d i innych urzadzeniach diagnostycznych. Na maszynie boscha do wtryskow fajnie bylo widac jak z nich leje. Wtryski zregenerowalem, wymienilem silnik a wibracje takie same jak byly. Do 120 kmh jeszcze znosnie ale powyzej to juz masakra jest. Silnik chodzi cicho, na postoju zadnych wibracji nie ma, podczas jazdy nie ma znaczenia czy wciskam gaz czy nie to czuje mrowienie na kierownicy i w miejscu gdzie nogi trzymam. Dodatkowo slysze dzwiek lozyska podczas jazdy i skretu kierownica a lozyska z piastami wymienialem tak wiec teoria kolejna jest taka zeby jeszcze do polosi zajrzec, tam tez chyba w przegubach lozyska jakies sa. Lubie to auto tak wiec zdecydowalem sie go zostawic i nie mam wyjscia jak szukac dalej przyczyny. :roll:
  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć

Długo walczyłem z wibracjami/drganiami na kierownicy, które występowały przy prędkości 120-140km/h, przy normalnej jeździe.

W moim przypadku okazało się że miałem wymienione tuleje wahaczy reakcyjnych na metalowo-gumowe, zamiast olejowych które występują oryginalnie. 

Edytowane przez OlegBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź tuleje pływające przy tylnych kołach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

W 320d xDrive też borykałem się z wibracjami całego nadwozia w przedziale prędkości 130-160 km/h

Chwlię mi zajęło dotarcie do tego i zdążyłem wymienić wał z łącznikami i podporą, poduszkę skrzyni/VTG, nowe opony Michelin(podobno bardziej miękkie i komfortowe) i wyważanie kół w kilku zakładach wulkanizacyjnych, tarcze+klocki przód, półosie przód, drążki kierownicze (w pierwszych modelach podobno były wadliwe) i ustawienie geometrii. Nic się nie zmieniło po tych wymianach. Miałem brać się za zawieszenie tylnego mostu, bo tak radzili na różnych forach, ale zacząłem od poduszek silnika bo na nich też wisi przedni napęd i to był strzał w dziesiątkę. Wszystkie dolegliwości przeszły. Stare poduszki w porównaniu z nowymi siadły o ok. 8mm i prawdopodobnie przy obciążeniu podczas jazdy silnik łapami praktycznie siedział na obudowie przenosząc wszystko na budę. Dziwne tylko dla mnie było, że do 120km/h nic się nie działo a dopiero od 130 jakbym jechał po tarce.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jak widać w w BMW różne rzeczy mogą powodować drgania. Ja w swoim F11 też przez rok "walczyłem" z tarką w przedziale 80-120km i wyważałem wał na maszynie i wymieniałem "łapę" łączącą wał z tylnym dyrem (ale to trochę pomogło bo była wyrobiona) ale wibracje mniejsze ale pozostały. Wreszcie wyważyłem wał w warsztacie gdzie zrobili to na aucie (bez demontażu) i niedoważenie wynosiło ....2gramy 🙂 - i wreszcie jest idealnie. Nic nie "telepie" 🙂

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.