Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z Bmw F20, gdy się bardzo silnik rozgrzeje przy bardzo wysokiej temp otoczenia, np 32 stopnie powietrza, auto zrobi kilkadziesiąt km i zaczyna zawieszenie stukać , podczas najeżdżania na dziury, delikatnym ruszaniu, hamowaniu, słychać stuki nawet podczas "gibania autem" , stuki wychodzą gdzieś z przodu samochodu. Stuka tylko przy wysokiej temp, nigdy przy zimnym bądź chłodnym. Amortyzatory sprawdzone, wszystkie gumy i podstawowe części zawieszenia wymienione. Co to może być poduszki amortyzatora , poduszki silnika ???? Mechanik nic nie stwierdził, diagnosta na stacji też.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

Mam to samo.


Nieregularne stukanie występuje tylko wtedy, gdy temperatura otoczenia jest powyżej 26 st.C. Stuki oczywiście słychać, ale też czuć je pod kierownicą, pod pedałami a nawet pod podłogą. Największe nasilenie występuje podczas manewrowania po parkingu (kręcenie kołami, zatrzymywanie się, ruszanie) - jak dołożymy nierówne podłoże to wtedy jest tragedia. W czasie jazdy tylko przy niższych prędkościach czyli poniżej 60 km/h, ale wiadomo, przy większych prędkościach może być po prostu nie wyczuwalne, nie do usłyszenia.


W kwietniu byłem w serwisie nieautoryzowanym BMW w Warszawie, nie było tak ciepło więc stuków nie było słychać, ale mechanicy powiedzieli, że uda się im dojść do usterki. Mówię OK. Wymienione zostały tuleje wahaczy z hydropodstawą - niestety dalej stuka. Co do reszty nic nie mówili, nie wiem, czy nie sprawdzono czy po prostu nie mieli uwag.


Następne co sprawdzę to górne mocowania amortyzatorów, a dokładniej ich łożyska i poduszki, potem jak będzie skwar pojadę na stację diagnostyczną i wezmę BMW na szarpaki, sprawdzę stabilizatory.


Jeśli miał ktoś podobne objawy lub problemy - podzielcie się. Okazuje się, że nie tak łatwo znaleźć przyczynę tego uszkodzenia..


Pzdr

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam, wymieniłem poduszki amortyzatorów i amortyzatory, na razie nic nie słychać zobaczymy jak będzie bardzo gorący dzień. Uszkodzona była jedna poduszka więc to może to, jak nie to w następnej kolejce do wymiany poduszki pod silnikiem.

Pzdr.

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Czy udało Wam się rozwiązać problem? W mojej f20 pojawiło się to około rok temu, zregenerowałem przekładnie (były niewielkie luzy), ale stuki niestety zostały... Zastanawiam się nad wymianą drążków razem z końcówkami.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Mam dokładnie to samo. F20 lci 2017 r. 118 i Coś strasznie stuka w przednim zawieszeniu - bardziej lewa strona na moje ucho. Popukiwanie bardzo podobne do zużytego łącznika stabilizatora. Najdziwniejsze jest to że nie występuje regularnie. Zanika na jakiś czas i niespodziewanie pojawia. Nie stwierdziłem jednoznacznie zależności od pogody. Byłem już na dwóch stacjach kontroli pojazdów. Pojazd dokładnie przebadany na szarpakach. Pierwsze badanie wykonane podczas cudownego zaniku usterki. Miałem nadzieję że diagnosta coś wyłapie. Nawet pozwoliłem na jazdę próbną. Brak usterek....... Drugie sprawdzenie wykonane chwile po pojawieniu się stukania 😉 Żadnych usterek poza lekkim wyczuwalnym wg diagnosty (ja nic nie czułem) luzem na drążku kierowniczym..... Wg diagnosty sprawa nie wymagająca na moment obecny żadnej interwencji. Strasznie dziwna sprawa i chyba nie jestem sam. Stuki wg mnie najbardziej wyczuwalne podczas jazdy w korku. Delikatne ruszanie i przyhamowywanie (wyczuwalne na kierownicy) i słyszane przez żonę więc nie zwariowałem 🙂 Ostatnia podróż nad może i długi korek w okolicach Szczecina - myślałem że nie dojadę i zostawię koło na poboczu ...... Powrót z nad morza w ciszy bez stukania..... Czary mary. Jadę we wrześniu do serwisu na przegląd to zgłoszę usterkę. Zobaczymy co na to spece z BMW. Pozdrawiam i liczę na jakieś wskazówki. 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć

mam podobnie BMW 2019 rok. Po dłuższej jeździe pojawiają się stuki w przednim zawieszeniu a przy prędkości ok 140 km lekko wyczuwalny luz/drgania na kierownicy.

Czy ktoś już rozwiązał problem?

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 21.08.2023 o 11:45, michalgti napisał(a):

Witam. Mam dokładnie to samo. F20 lci 2017 r. 118 i Coś strasznie stuka w przednim zawieszeniu - bardziej lewa strona na moje ucho. Popukiwanie bardzo podobne do zużytego łącznika stabilizatora. Najdziwniejsze jest to że nie występuje regularnie. Zanika na jakiś czas i niespodziewanie pojawia. Nie stwierdziłem jednoznacznie zależności od pogody. Byłem już na dwóch stacjach kontroli pojazdów. Pojazd dokładnie przebadany na szarpakach. Pierwsze badanie wykonane podczas cudownego zaniku usterki. Miałem nadzieję że diagnosta coś wyłapie. Nawet pozwoliłem na jazdę próbną. Brak usterek....... Drugie sprawdzenie wykonane chwile po pojawieniu się stukania 😉 Żadnych usterek poza lekkim wyczuwalnym wg diagnosty (ja nic nie czułem) luzem na drążku kierowniczym..... Wg diagnosty sprawa nie wymagająca na moment obecny żadnej interwencji. Strasznie dziwna sprawa i chyba nie jestem sam. Stuki wg mnie najbardziej wyczuwalne podczas jazdy w korku. Delikatne ruszanie i przyhamowywanie (wyczuwalne na kierownicy) i słyszane przez żonę więc nie zwariowałem 🙂 Ostatnia podróż nad może i długi korek w okolicach Szczecina - myślałem że nie dojadę i zostawię koło na poboczu ...... Powrót z nad morza w ciszy bez stukania..... Czary mary. Jadę we wrześniu do serwisu na przegląd to zgłoszę usterkę. Zobaczymy co na to spece z BMW. Pozdrawiam i liczę na jakieś wskazówki. 

Hej. Miałem dokładnie ten sam problem też na wysokości  Szczenia  na powrocie z urlopu  w zeszłym roku  i do dziś nie wiem co się dzieje . Diagnosta nic nie znalazł bo przestało  stukać  i luz z kierownicy  przy hamowaniu zniknął. Jak rozwiązałeś  ten problem ,będę wdzięczny  za info. Pozdrawiam 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie ja zacząłbym od sprawdzenia półosi czy tam nie ma zbyt dużego luzu bo potrafi to dokuczać i poducha silnika lub skrzyni. Ja tak miałem w innym aucie i jak silnik się nagrzewał to ciepło od silnika powodowało że poducha pod silnikiem była bardziej elastyczna i przy małym jej uszkodzeniu powodowało uderzenia, stuki.

Sprawdź u jakiegoś dobrego mechanika te poduszki i luz na półosiach bo w sharanie tak miałem.

Nie mam więcej pomysłów.

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś wymieniam koncówki drązków i robię zbieżność.

Wstępnie po zdjęciu prawego drążka, wyczuwalny duży luz. Dam znać jak odbiorę samochód i trochę pojeżdżę.

Opublikowano

Temat rozwiązany. Końcówki wymienione, zbieżność zrobiona i brak stukania. Powodem stukania była prawa końcówka drążka kierownicy. Założone nowe końcówki Lamfetoda. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.