Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

BMW e39 2.2. Wymieniałem ostatnimi czasy alternator, akumulator ( 77Ah ), oraz chłodnicę. Po jednej z tych napraw samochód po dłuższej jezdzie i osiągnięciu temperatury roboczej pracuje trzęsie się,

jakby wypadał zapłon. Brakuje mocy i jest generalnie nieprzyjemnie :( Obryty na jałowym spadają poniżej 500 i jakby falowały. Raz nawet mi zgasł.... Ale jak wspomniałem TYLKO na gorącym silniku.

Oczywiście jutro wybieram się do serwisu gdzie robili mi te wszystkie rzeczy, ale pomyślałem, że może ktoś wie o czym takie objawy świadczą. Może regulator napięcia? Nie został wymieniony przy okazji serwisu alternatora...

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów ! :)

Opublikowano

Sprawdź błędy na kompie, będzie widać na czym wypadają zapłony.


Ja strzelam, że coś źle poskładałeś i któryś z czujników nie styka, albo gdzieś ma lewe powietrze.

Opublikowano

Generalnie błedy były od sond lambda - Zły skład mieszanki, co powodowało wywalanie na losowych cylindrach. Po skasowaniu błędów auto chodzi normalnie na benzynie i lpg. Ciekawe czy to przypdek, że takie problemy nastąpił po wymianie aku i alternatora. Zobaczymy ile tak pojeżdzę aż wywali.

Doradzili aby po wymianie aku i alternatora udać się mimo wszystko do gazownika na kontrolę, co oczywiście poczynię.

Może auto po wymianie aku układało sobie jakoś mapy paliwowe i kłóciło się to z lpg. ?? :roll: Niestety nie mam narzędzi do sprawdzenia sprawności sond, ale też należałoby to ustalić.

Drodzy koledzy, czy możecie generalnie polecić jakiś moduł OBD tak abym ewentualnie i awaryjnie w trasie mógł odczytać / kasować błędy? Może jakiś podłączany do smartphona? Dzieki!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.