Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość

Chciałbym zakupić bmw e39 z 2001 roku z ogłoszenia: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-525i-192km-automat-navi-parktronic-100-oryginal-lakier-bez-rdzy-ID6D51Oh.html#gallery-open


Bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania:


1. Czy jest sens kupowania 20 letniego bmw e39. Chciałbym je mieć jak długo się tyko da. Czy te bmw jeśli będę o nie dbać to pojeżdżę nim jeszcze z 10 lat ? Czy niestety wieku auta nie oszukam i każdym miesiącem będzie to grat, do którego będę wrzucał spore pieniądze?

2. Czy zlecenie firm typu"auto inspekcje" ma sens przed zakupem? Czy wtedy mogę być pewien, że ów egzemplarz ma prawdziwe 280 tyś przebiegu?

3. Co ja mogę osobiście sprawdzić przed zakupem, żeby nie wpakować się na bubel? Szczególnie jakie rzeczy w tym konkretnym modelu należy sprawdzić ?

4. Czy przy zakupie takiego auta w dobrym stanie istnieje możliwość serwisowania go na poziomie 10 letniego forda mondeo czy accorda VIII?

5. Jakie są koszta utrzymania takiego auta, albo inaczej, co będę musiał zrobić od razu po zakupie tego auta( nie licząc filtrów, oleji itp)?



Dziękuję z góry wszystkim którzy chcą coś podpowiedzieć i dać wskazówkki.

Pozdrawiam.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Szczegóły poj.

Dane dot. pojazdu

Nazwa Wartość

Drzwi 4

Silnik M54

Pojemność 2.5

Moc (kW) 141

Napęd HECK

Lakier 372 stahl-blau

Poszycie F4AT Materiał Rips diagonal/antracyt

Poziom integracji (fabryczny)

Poziom integracji (aktualny)

Wyposażenie indywidualne false

Ilość

Ilość w przypadku Ilość zmienna w litrach WSKAZÓWKA

Hamul 1 Hinterachsgetriebe, Automatikgetriebe: Lebensdauerfüllung

Środek chłodniczy z AC 10.5 Hinterachsgetriebe, Automatikgetriebe: Lebensdauerfüllung

Środek chłodniczy bez AC 0 Hinterachsgetriebe, Automatikgetriebe: Lebensdauerfüllung

Oś tylna 1 Hinterachsgetriebe, Automatikgetriebe: Lebensdauerfüllung

Skrzynia biegów (A5S 325Z) 9.4 Hinterachsgetriebe, Automatikgetriebe: Lebensdauerfüllung

Silnik (M54) 6.5 Hinterachsgetriebe, Automatikgetriebe: Lebensdauerfüllung

Wyposażenie

Kod Nazwa

Wyposażenie seryjne

0202 Steptronic

0520 Lampa przeciwmgłowa

0548 Licznik kilometrów

0851 Wersja językowa, niemiecki

Opcje wyposażenia

0169 Redukcja spalin EU 3



Kod Nazwa

0249 Wielofunkcyjność dla kierownicy

0302 Instalacja alarmowa

0320 Brak napisu modelu

0415 Roleta przeciwsłoneczna tylna

0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

0438 Wersja z drewna szlachetnego

0441 Pakiet dla palących

0473 Podłokietnik przedni

0508 Park Distance Control (PDC)

0534 Klimatyzacja automatyczna

0555 Komputer pokładowy V z pilotem

0602 Monitor pokładowy z TV

0609 System nawigacji Professional

0630 Telefon samoch. z słuchawką bezprzew.

0694 Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

0863 Spis dealerów, Europa

0877 Brak obsługi krzyżowej

0886 Literatura pokładowa, holendersk

  • Moderatorzy
Opublikowano

Serwis 20 letniego BMW będzie droższy niż rocznego z salonu to normalne.

1. Czy jest sens kupowania 20 letniego bmw e39. Chciałbym je mieć jak długo się tyko da. Czy te bmw jeśli będę o nie dbać to pojeżdżę nim jeszcze z 10 lat ? Czy niestety wieku auta nie oszukam i każdym miesiącem będzie to grat, do którego będę wrzucał spore pieniądze?

I tak włożysz, to BMW 20 letnie.

2. Czy zlecenie firm typu"auto inspekcje" ma sens przed zakupem? Czy wtedy mogę być pewien, że ów egzemplarz ma prawdziwe 280 tyś przebiegu?

nie. takie firmy tylko warto nająć, gdy masz po auto 600 km i wstępnie się dowiesz, czy warto jechać.

Do poważnych oględzin weź bimmer- check.com


W tym aucie opony z tego co widzę na już, to masz 1500 zł.

A jak tarcze i klocki, a jak amory, a jak tuleje... Sprawdź i będziesz wiedział ile trzeba mieć na wejście.

Opublikowano
ok dzięki, ale jeśli silnik będzie w dosknałym stanie, będzie miał moc, na stacji diagnostycznej nie będzie rdzy, wycieków, to pojeżdżę tym autem z 10 lat czy to w ogóle nie ma sensu pchać się w takie auto ?
Opublikowano
silnik będzie w dosknałym stanie

 

nie bedzie

 

będzie miał moc

 

sprzedawca wlal motodoktora wiec przez chwile bedzie

 

na stacji diagnostycznej nie będzie rdzy, wycieków

 

beda wycieki i zamalowana rdza

 

pojeżdżę tym autem z 10 lat

 

nie

 

nie ma sensu pchać się w takie auto

 

nie ma najmniejszego sensu, to przypudrowana 20-letnia skarbona bez dna


tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano

dzięki kolego. Rozum też mi to podpowiadał, ale postanowiłem go zagłuszyć. Dziewczyna mi cały czas wybija to z głowy. Zacząłem szukać i w kwocie 20 tyś czyli nie wiele wiekszą sa już mazdy 6 drugiej generacji z 2008-2010 roku, oraz inne auta którymi pojeżdżę właśnie te 10 lat, które chcę.


Temat do zamknięcia !

Opublikowano

10 lat to bardzo dużo czasu, raczej nie planowałbym zakupu samochodu w takim horyzoncie. Chyba, że z salonu.

Myślę, ze w kwocie 20k pln jesteś w stanie znaleźć jakieś w miare sensowne bmw.


Moje e91 z 2007 pewnie jest mniej więcej tyle warte i od dłuższego czasu mam chęć na coś innego, ale szkoda mi sprzedawć za taką cene w pełni sprawny samochód, bezrpoblemowy i całkiem nieźle wyposażony.

Opublikowano

chciałbym kupić auto na dłużej. zabezpieczyć je antykorozyjnie, dbać, dbać i dbać i utrzymać je w jak najlepszym stanie. widzisz nowsza 3 i 5-tka też mi się podoba, ale jednak między e46 i e39 a e60 i e90 jest kolosalna przepaść odnośnie naszpikowania elektroniki i naczytałem się, że jak zacznie się ta elektryka sypać to koszta będą duże. codziennie mam ochotę na inny samochód. jeden dzień mondeo st 220 mk3, drugi dzień mk4 zwykłe, ostatni tydzień to bmw e39, wcześniej kilka dni e90/e91, a dziś zmiejszyłem w wyszukiwaniach minimalną ilość koni na 140 i odziwo pojawiła mi się piekna mazda 6 II. i teraz tylko je patrze. także nie wiem, kupowanie samochodu to bardzo trudne zadanie, a ja jeszcze muszę wszystko wiedzieć przez zakupem danej sztuki. można popaść w paranoje od szukania tych fur. na dzisiaj starczy


powodzonka !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może kolego zastanów się na czym Ci zalezy w samochodzie, ile przebiegu będziesz robił, po jakich trasach. Ale też czy samodzielnie lubisz dłubać przy samochodach, bo jeśli tak to nie widze problemu, żeby dobrą e39 pojeździć jeszcze 10 lat robiąc przebiegi rzędu 10-20k rocznie, ale pod pewnymi warunkami oczywiście, głównie budżetowymi, czyli:


1. Znajdziesz furę po garażowaniu lub z dobrego klimatu i dalej ją będziesz garażował, ogólnie im mniej rdzy i malowanych elementów - tym lepiej - widziałem e39 które (w moim odczuciu) stały cały swój żywot na zewnątrz, lub w wodzie po kostki :D bo wystarczyło kopnąć w koło żeby podłoga spadła.

2. Furę z regularnymi wymianami oleju - bo M54 jak się nie dba o regularne wymiany to się mszczą i wciągają spore ilości oleju - np 1l / 1000km, a remont silnika od 3500 w górę

3. Nie przestaszysz się takich rzeczy jak wycieki oleju - zazwyczaj to uszczelka pod deklami albo podstawą filtra oleju - czyli banał i kilka pln - choć część mechaników napewno będzie Cię probowało naciągnąć na wymianę uszczelki miski :D

4. Jak wymienisz zawiasz (a w ciągu roku od importu zazwyczaj zawias od polskich pięknych dróg się sypie po całości) na jakiś markowy typu lemforder czy meyle HD - ze 4 tysiaki pójdą, ale na te 10 lat już powinieneś mieć spokój

5. Zajmiesz się rdzą i zabezpieczeniem - też kasa poleci i do tego nie masz pewności czy za 5 lat nie wróci znowu na progach, czy nadkolach tylnich

6. Wymiana oleju w skrzyni już przy takim przebiegu zalecana - czyli kolejny tysiak

7. O tym, żeby nie była kręcona i bita to wspominać aż szkoda, ale w tym ludzie pokroju Draya z bimmercheck Ci pomogą.


No i trochę jeszcze można by tak powymieniać - uszczelki vanosa, podciśnienie itp, ale inne rzeczy to już kosmetyka i z angoli używki można ładować po taniości - jakieś regulatory szyb, zawór disa itp jeśli coś by padło.


Tylko po co to wszystko, bo wymagań się nazbierało a to tylko samochód. Otóż, to jak e39 w dobrym stanie mechanicznym jeździ i brzmi w benzynie to bajka na trasy - robisz tysiąc km i myślisz, żeby jeszcze coś pojeździć. Faktycznie jest jak Clarkson powiedział - ostatnie prawdziwe BMW - prostota mechaniczna - kabina przestrzenna, pod maską miejsca tyle, że wszędzie można sięgnąć, jakość wykończenia - na wysokim poziomie, szczególnie skóry w EE. Ale, zaraz pewnie będzie g-burza włąścicieli nowszych, albo starszych BMW, ale dla mnie właśnie e39 jest tym ostatnim najlepszym. Miałem 3 x e39, nauczyłem się na nich mechaniki prawie od zera, a i historii o tym jak mechanicy potradią doić frajerów też się trochę nazbierało, stąd potrzeba nauki, która w hobby się przerdziła. Żeby nie było pierwszą kupiłem przypadkiem, bo utkwiły mi się w pamięci stereotypy o typowych dresach itp, a przed kupnem każdej kolejnej szukałem "nowszych lepszych alternatyw", a po ostatnią jechałem roczną F30, którą miałem na kilka dni, i nie mogłem się doczekać opuszczenia tej plasticzanej zabawki.


Zaraz będzie "tak po nowszych bmw jedziesz a sam masz e61 i do tego w dizlu" - tak, żałuję mi tego wyboru, ale wygrał rozsądek, webasto i napęd na 4 :mrgreen: ale kiedyś chciałbym kupić starą e39 i przy niej dłubać razem z synami, jak "filmowi amerykanie" przy mustangach :8)


Teraz jak czytasz te moje wypociny i się zastanawiasz, "co typowi od... ło?!?" to kup jakąś skodę, czy mazdę, też będziesz zadowolony :norty:

Opublikowano

Jestem z tych osób które same to mogą zrobić proste rzeczy typu, filtry wymienić jeśli są na widoku, koło zmienić, żarówki, silowniki w bagazniku. Typowe proste rzeczy. Nie jestem mechanikiem po prostu lubię jeździć wszystkim co ma dwa lub cztery kółka.


Faktycznie, niektórych rzeczy nie da się dostrzec przy zakupie jak to dobrze kolega napisał wyżej dobrze przypudrowanej 20 letniej skarbonki . Przecież nie będę pracował tylko po to żeby stać mnie było na kolejne części do tego auta, które będę musiał kupować bardzo często pewnie.


Wieku nie da się oszukać. Zdrowy rozsądek wygrał i będę poszukiwał młodszych i w miarę niezawodnych aut na rynku, które jeszcze są robione z prostymi silnikami, prostymi rozwiązaniami. Myślałem, że takich aut już nie ma się są. Przykładem tego jest właśnie ta mazda 6 z 2008-2012 roku. Prosty silnik do zagazowania( za dieslami nie przepadam). Trwałe zawieszenie i coraz mniejsze problemy ze rdzą.

Przy poszukiwaniach od razy skreślam grupę VAG, mercedesy, audi( bardzo duża popularność, przy czym ryzyko kręcenia aut itp, zresztą co drugie auto to nudny golf, czy passat w klekocie) wszystkie auta francuskie gdyż nie lubię mieć miękkiego zawieszenia. Zostaje honda, mazda, trochę ford i trochę te bmw ale właśnie jedyne co mnie w tych autach nowych odstrasza to ten przeobecny plastik w środku i To czy przy dbaniu posłuży chociaż te 400-500tys km bez remontu.


Dzięki kolego za te galerie. No cóż bede szukał i szukał aż znajdę coś na prawdę zadbanego

pozdro !

Opublikowano
Silniki m54 i m57 spokojnie pojeżdżą do 500k bez remontu. Wszystko zależy od danego egzemplarza. Jeżeli chcesz kupić auto w tydzień to bmw odpada ja swojego egzemplarza szukałem 9 miesięcy. Ostatnio wymienialem łącznik stabilizatora bo stukał i jeden był z daty produkcji samochodu wytrzymał 15 lat i 220tys drugi był wymieniany w 2011 i byl dobry ale wymieniłem oba. Jeżdżę tym autem od 3 lat oprócz eksploatacji nie robię nic. Także jak ktoś mówi że będziesz musiał odrazu worek pieniędzy wsadzić to się nie zna albo kupuje szroty. Rdzy nie ma nigdzie auto z niemiec więc śnieg pada.... Szczeze bmw po 2009r to już nie to samo rorzady strzelają panewki obraca itd itd. Jeżeli chcesz pancerne bmw to nie słuchaj tych wyżej tylko szukaj dobrego egzemplarza e60, e39 będzie trudniej bo coraz mnie egzemplarzy wartych uwagi. Fxx to już masa problemów, duży gorszy osprzęt silnika ogólnie trwałość spadła o polowe.
Opublikowano

mazda 6 II fajne auto, silniki 1.8 i 2.0 spoko, bezawaryjne, ale 1.8 wyprzedzanie z 4 osobami na pokładzie jest wyzwaniem, no może nie ma aż takiej tragedii ale nie jest to dynamiczny samochód. Jest twardy ale doskonale prowadzi się w zakrętach. Po równej drodze wręcz niesamowicie pokonuje kręte drogi. Ale wg mnie jest niewygodny do jazdy na trasy. Wiem bo jeździłem takim autem trochę. Mam 1,8m wzrostu a ciężko mi znaleźć miejsce za kierownicą. Twarde plastiki, dziwne połączenie na wysokości prawego kolana kierowcy upija właśnie w kolano. Dziwny pedał gazu :) na trasie boli mnie pięta, kombinuję z pozycją ale ciężko naprawdę znaleźć wygodną. Jest to ogólnie fajny bezawaryjny samochód, ale wg mnie szalenie niewygodny w trasę, F11 jest kosmicznie wygodniejsza. A i trzeba uważać, bo silniki też lubią olej jak mają na barkach trochę przebiegu.


edit.

a i jeszcze jedno - do Radomia to z ekspertami wszelakiej maści :) radzę uważać na komisy, auta oglądać i weryfikować bardzo wnikliwie.

Opublikowano

Dzięki Łukasz za podpowiedzi.

Mazda ogólnie robi bezawaryjne fury nawet w tych czasach. Niestety prawie wszystkie marki, które mają silniki tsi 1.8 2.0 I po 200-250km maja żywotność pewnie na poziomie 200-300tys więc na pewno tego nie wybiorę, a mazda honda i fordy bez Eco boostow myślę że mają dużo większą żywotność. Od nowych diesli się odcinam. Dpfy, remonty wtryskiwaczy itp to strata pieniędzy. W tych czasach lepiej kupić sprawdzoną jednostkę benzynową i takiej szukam. Niestety hondy accordy VIII z 2.0 lub 2.4 lub mazdy z 2.5 są droższe od awaryjnych diesli i to sporo patrząc na otomoto itp. Powiem Ci ta mazda mi się podoba ale jednak honda dużo lepiej z korozją wypada, troszkę lepiej mi się podoba z wyglądu i chyba będę szukał takiej. Niestety za 2.0 A najlepiej 2.4 trzeba Dac do 25-32 tyś, a diesel chodzi za 16-25. Chyba najlepiej kupić od osoby prywatnej no ale takich jest mało.

Dam znać co kupiłem lecz muszę czekać aż moja dziewczyna zda prawko bo wtedy oddaje jej mojego focus 2002r 1.4 który jest praktycznie bezobslugowa fura w której tylko paliwo wlewam i o nic nie muszę się bać haha.

Opublikowano

Dam znać co kupiłem lecz muszę czekać aż moja dziewczyna zda prawko bo wtedy oddaje jej mojego focus 2002r 1.4 który jest praktycznie bezobslugowa fura w której tylko paliwo wlewam i o nic nie muszę się bać haha.

 

Słabe to podejście, nawet jeśli nie znasz się na mechanice.

Dopóki nie stanie w mieście lub na trasie, to jest ok.

Połowa osprzętu może być do wymiany w tym focusie, nie włączając w to układu hamulcowego, bo przecież hamuje.

Dodatkowo zainwestujesz w olej long life +25 zł i możesz na nim polatać 25 tyś.km. :duh:


Sam napisałeś wcześniej że jako jedną z większych napraw, to możesz wymienić siłowniki klapy.


Osobiście wystrzegam się kupowania aut od takich osób jak ty.

Bez obrazy, oczywiście.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Dam znać co kupiłem lecz muszę czekać aż moja dziewczyna zda prawko bo wtedy oddaje jej mojego focus 2002r 1.4 który jest praktycznie bezobslugowa fura w której tylko paliwo wlewam i o nic nie muszę się bać haha.

 

Słabe to podejście, nawet jeśli nie znasz się na mechanice.

Dopóki nie stanie w mieście lub na trasie, to jest ok.

Połowa osprzętu może być do wymiany w tym focusie, nie włączając w to układu hamulcowego, bo przecież hamuje.

Dodatkowo zainwestujesz w olej long life +25 zł i możesz na nim polatać 25 tyś.km. :duh:


Sam napisałeś wcześniej że jako jedną z większych napraw, to możesz wymienić siłowniki klapy.


Osobiście wystrzegam się kupowania aut od takich osób jak ty.

Bez obrazy, oczywiście.

 

Czyli nie możesz kupić auta od jakiś 90% właścicieli, a jesli chodzi o fury +15 lat to pewnie 99%.

Po zakupie e91 (za okolo 30k) wyliczyli mi serwis na 6k pln "na już". Zrobilem za 1,5k pln i jeżdzę bez problemu 5 lat.

Gdybym serwisował zgodnie z zaleceniami "znafców", pewnie spokojenie przez te lata wsadziłbym z 20k pln poza eklspolatacją (wiadomo, opony tylko premium do BMW).

A przy sprzedaży zamiast 20k wziąłbym może 22k, po wysłuchaniu litanii uwag co do stanu.

Opublikowano

Jest prawie tak jak napisałeś, ale:( miałem napisany cały elaborat na temat zakupu używanego auta wg mnie, jednak postanowiłem zachować go dla siebie ).

Mogę kupić, ale muszą być spełnione pewne warunki.

Inaczej nawet nie będę oglądał.

Przykład z mojej e60:

2019 r.

273485 km 24.01.2019 oring 17x3 czujników wałków i wału 3szt ( OE ) 17 zł

pierścień uszczelniający czujnika poziomu oleju ( OE) 17 zł

olej VALVOLINE SYNPOWER 5W40 2x4L+1L 183 zł

filtr oleju MANN HU925/4X 26 zł

filtr powietrza FILTRON 31 zł

przesyłka kurierska 10 zł

275460 km 24.04.2019 wycieraczki przedniej szyby OXIMO 48 zł

środek do benzyny LIQUI MOLY 28 zł

przesyłka kurierska 15 zł

278600 km 19.07.2019 uszczelka tylnej szyby dolna ( OE ) 100 zł

uszczelka tylnej szyby górna ( OE ) 150 zł

przesyłka kurierska 17 zł

278 746 km 02.08.2019 uszczelka pokrywy zaworów ( OE ) 188 zł

zaślepka pokrywy silnika - 1 szt. ( OE ) 10 zł

zaslepki kolektora ssacego - 2 szt ( OE ) 15 zł

zaślepka kolekora ssacego - 1 szt ( OE ) 5 zł

nit rozprężny 2 szt. ( OE ) 4 zł

przesyłka kurierska 20 zł

280486 km 28.08.2019 tarcze hamulcowe tył ATE 358 zł

klocki hamulcowe tył ATE 189 zł

sprężyny zacisków hamulcowych tył ATE 33 zł

amortyzatory przód SACHS 836 zł

poduszki amortyzatorów przód SACHS 149 zł

odboje i osłony przód SACHS 54 zł

281575 km 03.10.2019 badanie okresowe pojazdu 99 zł

283142 km 22.11.2019 olej do skrzyni FUCHS Titan Sintofluid 75W80 2L 84 zł

przesyłka kurierska 22 zł

283256 km 03.12.2019 olej VALVOLINE SYNPOWER 5W40 2x4L 166 zł

filtr oleju MANN HU925/4X 25 zł

płukanka LIQUI MOLLY ENGINE FLUSH 2x300ml. 49 zł

ceramizer LIQUI MOLLY CERATEC 70 zł

przesyłka kurierska 14 zł

Dywaniki gumowe przód 49 zł

przesyłka kurierska 12 zł

Koszt eksploatacji w 2019 r. 3 093 zł


2020 r.

285895 km 02.02.2020 klema minusowa IBS (używana) 55 zł

286648 km 11.03.2020 filtr węglowy 2 szt. SCT 43 zł

MANNOL 9906 koło zapasowe 2 szt. 28 zł

przesyłka kurierska 14 zł

287728 km 21.05.2020 tarcze hamulcowe przód ATE 461 zł

klocki hamulcowe przód ATE 224 zł

sprężyny zacisków hamulcowych przód ATE 35 zł

świece zapłonowe DENSO 6 szt. 209 zł

288386 km 04.06.2020 sprężyna bagażnika prawa z siłownikiem 96 zł

289456 km 10.07.2020 Uszczelka bagnetu ( OE ) 10 zł

odma z 2 przewodami ( OE ) 211 zł

przewód odmy FEBI 37 zł

Przewód odmy FEBI 57 zł

przesyłka kurierska 20 zł

Jeśli auto nie jest serwisowane w ASO, chciałbym żeby przynajmniej miało klarowną historię wymian jw. ( na wszystkie zakupy są dokumenty ).

A to tylko przykładowe, ostatnie dwa lata.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, poza tematem polecam zmienić filtr oleju, mann to już inny poziom jakości niestety.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dam znać co kupiłem lecz muszę czekać aż moja dziewczyna zda prawko bo wtedy oddaje jej mojego focus 2002r 1.4 który jest praktycznie bezobslugowa fura w której tylko paliwo wlewam i o nic nie muszę się bać haha.

 

Słabe to podejście, nawet jeśli nie znasz się na mechanice.

Dopóki nie stanie w mieście lub na trasie, to jest ok.

Połowa osprzętu może być do wymiany w tym focusie, nie włączając w to układu hamulcowego, bo przecież hamuje.

Dodatkowo zainwestujesz w olej long life +25 zł i możesz na nim polatać 25 tyś.km. :duh:


Sam napisałeś wcześniej że jako jedną z większych napraw, to możesz wymienić siłowniki klapy.


Osobiście wystrzegam się kupowania aut od takich osób jak ty.

Bez obrazy, oczywiście.

 


Słabe podejście?

Po pierwsze ja nie nawet nie chce sprzedać tego focusa, tylko zostawić go w rodzinie jak najdłużej się da o ile nie zapadnie się podłoga pod nogami chodź od spodu wygląda dobrze jak na 18 lat. Ja chcę kupić auto



Po drugie dbam o auta nawet takie jak 18 letni ford. Olej zmieniam co 10tys, filtry co 20, raz na 500 km sprawdzam olej i inne plyny. Rozrząd,swiece, wymienilem od razu po kupieniu w grudniu jak i Olej itp. Teraz drugi raz byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić czy coś jest do wymiany bo jechałem tym autem połowę Polski.nic do wymiany.


Po trzecie wybacz, ale auta za 3-4tys auta nie będę oddawał do Aso ford żeby sprawdzili jakiś tam uklad paliwowy . Jeśli mi auto stanie na drodze chodź wątpię przy takim prostym aucie jak focus to od tego jest assistance za psie pieniądze.


Po czwarte jak by każdy dbał tak o auta to by nie było potrzebne taki temat jak tutaj.


Po PiąTe jeśli na czymś się nie znam to nie ruszam. Koło zmienić, filtry, dbać o płynY, silowniki . Podstawowe rzeczy umiem A reszta to już oddaje do mechanika bo nie rajcuje mnie grzebienie godzinami przy aucie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.