Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Moim problemem są te słyszalne na nagraniu stuki/cykanie i telepanie na zimnym. Dźwięk nie jest jakoś bardzo intensywny, np. Nagrywając obejmując w obiektywie cały silnik, nie usłyszelibyście tego co udało mi się nagrać trzymając telefon w tym miejscu w którym na nagraniu go trzymam. W kabinie przy zamkniętych oknach praktycznie nie słyszalny, słychać go z poziomu kabiny jadąc bez nawiewów i radia po idealnie równej nawierzchni na 2jce/ do 2k rpm. Najłatwiej to usłyszeć w jakimś tunelu z otwartym oknem, przy pracy na luzie (tak zreszta to wyłapałem) Wtedy słychać to bardzo dobrze, Natężenie, szybkość (bo nie głośność) Zwiększa się równomiernie ze zwiększaniem obrotów, przy przegazowce ładnie słychać jak zaczyna cykać coraz szybciej i razem ze spadkiem obrotów to natężenie się zmniejsza Ale to tez do ok 3.5krpm, wyżej silnik wszystko zagłusza, nie do usłyszenia. Przy przegazówce w okolicach 3.5-4k rpm, dochodzi bardzo Dziwny dzwiek ale nie jestem w stanie go nagrać, nie słychać go na nagraniu ani pod maska ani z poziomu kabiny, mi tez ciężko go opisać, mocno wytłumiony gdzieś tam w tle ale mimo wszystko intensywny, basowy, kojarzy mi się z jakimś uciekającym powietrzem, albo mocniejszym stukiem, do tego stopnia ciężkie do złapania, ze długo nie byłem pewny, czy to mi już uszy nie płatają figla, ale po kilku próbach jestem pewny, ze coś w tym zakresie obrotowym słychać. Ogólnie nie jest to jakiś straszny i przyprawiający o dreszcze dźwięk, nasłuchałem się już pare filmików z m54 gdzie (w rozwiązaniach problemu) Okazywało się, ze odzywały się szklanki, panewki ale nie pasuje mi do tego co słyszę tutaj, ale może się mylę? Objawy towarzyszące, to te telepanie na zimnym i to naprawdę srogie, nie są to jakieś tam delikatne czy nawet takie o sobie wibracje a poważnie i mocno całą buda na zimnym telepie, codziennie rano srogi masaż mam i mam wrażenie, ze wypadanie zapłonu start ok. 15sekund po odpalaniu i po 30-40sekundach to telepanie ustępuje, przy dodaniu gazu w trakcie telepania jest dużo lepiej + po odpaleniu na jakieś 0.5 sekundy zostaje czerwona lampka oleju odrazu robi się żółta i po ok. 5 sekundach gaśnie, auto nie bierze dużo oleju. Jakieś sugestie?


Edit: jednak udało mi się zarejestrowac, ten ‚drugi’ dźwięk, od spodu auta chyba najlepiej słychać, poniżej link.


https://youtu.be/q3ghHb2Yn1U


https://youtu.be/Ev_Zn_gOxSU

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żółta kontrolka oleju po odpaleniu oznacza uszkodzony czujnik poziomu, polecam hella.

Co do dźwięków na pierwszym filmie ciężko coś wyłapać, sprawdzałeś wydech? Trzyma się dobrze? Zwróć uwagę czy nie latają osłony katalizatorów oraz kolektora wydechowego od strony pokrywy zaworów. Na jakim oleju jeździsz?

Sprawdź błędy, jeżeli wypada zapłon na zimnym to może zawór nie trzymać, takie są z reguły objawy, do sprawdzenia szczelność silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

1. Wydech nie lata, trzyma się mocno.

2. Mobil 1 3000 5W30

3. Poci się pod miska olejową, ale bez tragedii przy następnej wymianie będę chciał zdjąć miskę, i wymienić uszczelkę, w ogóle nie mam dzięki Bogu problemu spalania nadmiernego oleju, bo bierze mi może 100-200ml/1000 a wcale jej nie oszczędzam.


Dźwięk z drugiego filmiku, to cykanie/stukot wzrastające razem z podnoszeniem obrotów najlepiej wyłapać z okolic w którym nagrywałem albo pod spodem auta, w okolicach miski olejowej, chyba nawet lepiej słychać jak pod maską no i to akurat słychać bardzo dobrze, nie ma problemu ani na nagraniu przecież z wyłapaniem ani na żywo. Dźwięk z pierwszego filmiku, ten który nagrywałem z okna kierowcy przy przegazówce, mam wrażenie, ze dochodzi gdzieś z tylu samochodu, ale nie dam sobie głowy uciąć, ciężko to wyłapać naprawdę, to słychać na nagraniu i to dosyć dobrze w pierwszych sekundach przy zejściu z obrotów chyba najlepiej słychać, jak się wsłuchasz to wyłapiesz i tak samo to słychać na żywo, ciężko stwierdzić co to jest. Jakiś głębszy, basowy stukot, gdzieś tam w tle, niepokojący, przy zejściu z wyższych obrotów.


Swoją drogą, kojarzę Cię z forum E46 już od dłuższego czasu nosiłem się, zeby odezwać się do Ciebie w tej sprawie bo (chyba) tez jesteś z Wrocławia? Nie chciałbyś się nią zająć? Posprawdzać co trzeba, dać jakaś diagnozę. Ja mimo wszystko zaczynam panikować, że to panewka bo coraz mniej mi się te dźwięki podobają i mam wrażenie, ze jest z tym coraz gorzej. Chociaż może to placebo i efekt, ze mi to siedzi na głowie mocno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem ze Świdnicy, jak chcesz możesz podjechać i na żywo będzie łatwiej ocenic co to jest. Polecam olej 5w40 z norma ll-01 (lub taki, który spełniał ją do tego roku).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.