Skocz do zawartości

Bmw x5 e53 Błąd P3006 i P0401


buszmen13

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Pcode

P0401

Kod

4501


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd jest wykrywany, jeśli odchylenie kontroli ujemnej kontroli recyrkulacji spalin spadnie poniżej wartości granicznej zależnej od punktu pracy.

Masa powietrza zmierzona przy aktywnym trybie recyrkulacji spalin jest zbyt wysoka. Oznacza to, że wprowadzony masowy przepływ spalin jest zbyt niski.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli aktywne jest sterowanie recyrkulacją spalin.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 7500 ms

Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny błędów:

1. Wycieki w układzie masy powietrza za sprężarką.

2. Silne osadzanie się sadzy w chłodnicy recyrkulacji spalin.

3. Wycieki w układzie emisji spalin przed turbiną (np. Zepsuta rura obejściowa chłodnicy recyrkulacji spalin).

4. Uszkodzony zawór dławiący (w połączeniu z usterkami zaworu dławiącego).

5. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (w połączeniu z usterkami zaworu recyrkulacji spalin).

6. Turbosprężarka spalin (w połączeniu z usterkami turbosprężarki spalin).

Wpływ na awarię

Spaliny we wnętrzu pojazdu w przypadku pęknięcia rury obejściowej chłodnicy recyrkulacji spalin.

Pojazd może być nadal eksploatowany, poziomy emisji pogarszają się.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Uwzględnić wszelkie ingerencje w kontrolę ciśnienia ładowania (błędy w EGR mogą wpływać na kontrolę ciśnienia ładowania).

Sprawdź wpisy błędów dla wymienionych komponentów.

W przypadku N57D30N57S1:

siłownik ciśnienia ładowania zablokowany w pierwszym stopniu wysokiego ciśnienia może powodować tę usterkę. Ze względu na otwarty zaciskowy regulator ciśnienia ładowania ciśnienie spalin jest zbyt niskie, aby ustawić prawidłową szybkość recyrkulacji spalin.

W przypadku wymiany miernika masy powietrza na gorąco należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie masy powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ masy powietrza.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ wydechowy.

© 2020 - BMWFaultCodes





PCode

P0401

Kod

4B82


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd jest wykrywany, jeśli odchylenie kontroli dodatniej kontroli recyrkulacji spalin przekracza wartość graniczną zależną od punktu pracy.

Masa powietrza zmierzona przy aktywnym trybie recyrkulacji spalin jest za niska. Oznacza to, że wprowadzony przepływ masowy spalin jest zbyt wysoki.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli aktywne jest sterowanie recyrkulacją spalin.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 4000 ms

Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny usterek:

1. Przeciek w układzie masy powietrza między miernikiem masy gorącej folii a sprężarką.

2. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin, zacięcia otwarte (w połączeniu z usterkami na zaworze recyrkulacji spalin, w szczególności odchylenie reguły pozycji i wykrywanie zablokowania).

3. Uszkodzony miernik masy powietrza na gorąco.

4. Zamknięte zaciski klap wirowych (w połączeniu z usterkami związanymi z klapą zawirowującą).

5. Zawory wlotowe zwęglone.

6. Uszkodzony zawór dławiący (w połączeniu z usterkami zaworu dławiącego).

7. Brudny filtr powietrza.

8. Uszkodzona turbosprężarka spalin (w związku z usterkami w turbosprężarce spalin).

Wpływ na awarię

Pojazd silnikowy może pokazywać następujące wzorce usterek:

- Zwiększone zużycie paliwa

- Nierówne obroty biegu jałowego aż do odcięcia silnika na biegu jałowym.

- Szarpanie podczas żądania obciążenia i jazdy ze stałą prędkością.

Pojazd może być nadal eksploatowany, poziomy emisji pogarszają się.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany miernika masy powietrza na gorąco należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ masy powietrza.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie masy powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

© 2020 - BMWFaultCodes




P3006


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Warunki kodu usterki

Stan czasu uszkodzenia

Ciśnienie paliwa, porównanie wartości zadanej / wartości rzeczywistej, praca kontrolowana

Plan serwisowy


Ciśnienie w szynie paliwowej, kontrolowane ciśnieniowo, zbyt wysokie ciśnienie

Wpływ na awarię

Napięcie akumulatora> 10,9 V (k_pks_obd_ub_min)

Silnik pracuje


Odchylenie między rzeczywistym / określonym ciśnieniem <-15% (K_PKS_OBD_LL_MIN)


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

1. Przeprowadź procedurę testową

2. Sprawdź wtyczkę i wiązkę przewodów na czujniku ciśnienia paliwa, wymień czujnik, jak wskazano

3. Sprawdź wtyczkę i wiązkę przewodów na pompie paliwa

4. Sprawdź filtr paliwa i pompę, wymień zgodnie ze wskazaniami

© 2020 - BMWFaultCodes


W tym przypadku opis błędu jest uzależniony o wariantu ECU...

https://bmwfault.codes/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wyczerpująca odpowiedz , no myślę ze błąd ten może być spowodowany brakiem klap wirowych i zaślepieniu egra,ale jeszcze czuć te spaliny w środku kabiny jak mocniej sie da po gazie wiec bede sprawdzal rury od turba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.