Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie ;)


Zwracam się z prośbą o pomoc.


BMW E87 - 118D, automat, autoklima


Po załączeniu klimatyzacji pojawia się dziwne "rzężenie" w okolicach silnika. Uf dźwięk narasta po przejechaniu kilkunastu kilometrów, wtedy dźwięk staje się nie do wytrzymania. Po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy i silnik chodzi elegancko. Ogólnie do pracy silnika nie mam zastrzeżeń, mam wrażenie, że tak jakby pod obciążeniem coś na klimie jest nie tak, tylko co?


Byłem u mechanika, wymienił rolki oraz napinacz, ale z klimą nic nie ruszał, sam mam wrażenie jakby to było jakieś łożysko na klimie czy coś takiego? Macie jakiś pomysł zanim pozbędę się kolejnych pieniędzy bez sensu? :) Dodam, że klima pracuje prawidłowo, chłodzi, trzyma temp, itd. chociaż można by było spróbować ją nabić, bo pewnie od nowości nic nie było robione, a przebieg 102 tyś.


Pozdrawiam

Opublikowano
Tak jak mówisz, prawdopodobnie łożysko kompresora, u mnie akurat nie rzęziło tylko wyło wraz ze wzrostem obrotów i wstrzymaj się z nabijaniem układu bo u mnie trzeba było wyciągać kompresor.
Opublikowano
Wymienione łożysko i dalej to samo, co do czynnika to klima chłodzi jak należy. Chodzi mi po głowie idea, że po załączeniu klimy alternator dostaje większe obciążenie i może tam coś nie tak? Słychać tam jakby jakieś cykanie, ale nie wiem czy to normalne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze można zdjąć pasek z rolek i posprawdzać czy któraś nie lata . Do wyboru : pompa wody , alternator , napinacz , prowadząca , kompresor . Sprawdź wieczorem jak chłodno będzie czy też będzie wyło . Wtedy sprężarka pracuje z mniejszą wydajnością i powinno być ciszej .
Opublikowano

Mam bardzo podobny problem, który pojawił się po nabiciu klimatyzacji. Podczas jazdy jest świst z nawiewów wewnątrz pojazdu który narasta wraz z obrotami. Wewnątrz komory silnika cisza.


Czy udało Ci się rozwiązać problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten świst powoduje czynnik w parowniku . W volvo v40 takie coś miałem ale nie zdążyłem naprawić bo auto sprzedałem . To w sumie klimiarz ( a nie nabijacz ) powinien wiedzieć co jest przyczyną .
Opublikowano
Napisałeś, że powoduje czynnik w parowniku. Chciałbym doprecyzować - zbyt mała ilość czynnika, zbyt duża, zepsuty parownik lub inne uszkodzenie i wtedy pojawia się ten dźwięk w parowniku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.