Skocz do zawartości

E39 520D Za co odpowiada ten zaworek ? Rzucam fotki !


Miodek.13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio przy wymianie filtra paliwa zauważyłem że mam urwany jakiś zaworek podciśnienia. Kompletnie jest nie podłączony. Na dodatek parę dni temu zauważyłem że auto nie ma mocy prędkość maksymalna to 150 km /h. Kupiłem auto nie dawno i się z tym nie spotkałem mówiąc szczerze. Teraz pytanie czy to wina tego zaworka czy szukać problemu gdzie indziej ? Pozdraiwam !


Rzucam fotki


20200302_112939.jpg


https://zapodaj.net/ff2ee2bf44b5f.jpg.html


20200302_112942.jpg


https://zapodaj.net/ea64aae810963.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po numerach jak w google wpiszesz to jest to reulator podciśnienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten zawór występuje na pewno w 530d.

Jest on potrzebny do sterowania klap w kolektorze ssącym.

Na rysunku ma nr. 11

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E39-Sedan/Europe/530d-M57/2000/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma mocy, bo podciśnienie "ucieka" z układu. Trzeba zwalić kolektor, sprawdzić czy są klapki, jeśli tak to je usunąć, założyć zaślepki i obowiązkowo wymienić wężyki podciśnienia na silikonowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwalałem kolektor ssący do wymiany swiec zerowych i tam nie było żadnych klapek :/ to co by tu zrobić? Wymienić wszystkie wężyki te gumowe i sprawdzić co wtedy będzie? A gdyby się podłączyło INPE to coś by pokazało czy tak średnio ? :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobra, mój błąd, bo rozmawiamy o 520d, a ja myślałem, że chodzi o 530d. Masz coś takiego ?

http://www.klinika-bm.pl/feat/usuwanie-klapek-kolektora-m47/

Jeśli tam nie ma klapek to ten zawór jest od poduszek podciśnieniowych silnika, bo były takie same jak do klapek. Jak masz w ręce ten zawór z kawałkiem urwanego węża to na bank nie będzie działać prawidłowo turbina, bo geometria nie ma sterowania przy braku podciśnienia. INPA możesz podłączyć Analog 1 i 2, ale wężyki trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mój błąd, bo rozmawiamy o 520d, a ja myślałem, że chodzi o 530d. Masz coś takiego ?

http://www.klinika-bm.pl/feat/usuwanie-klapek-kolektora-m47/

Jeśli tam nie ma klapek to ten zawór jest od poduszek podciśnieniowych silnika, bo były takie same jak do klapek. Jak masz w ręce ten zawór z kawałkiem urwanego węża to na bank nie będzie działać prawidłowo turbina, bo geometria nie ma sterowania przy braku podciśnienia. INPA możesz podłączyć Analog 1 i 2, ale wężyki trzeba wymienić.

 

No ja twierdzę że takiego czegoś nie mam bo miałem kolektor w rękach bo to demontowalem i klapek nie widzialem. A ten zaworek wyglądał tak jak na zdjęciu które załączylem tam gdzie powinien być wężyk to go nie było bo był urwany. W komorze silnika jest kilka trutek na jakies gryzonie moze ktos tam cos ugryzł :D i na wozku wisial tez jakis urwany wezyk wiec moze to tu kwi problem. W takim razie będę musiał zobaczyć gdzie powinien iść ten wężyk. I INPE muszę podłączyć i zobaczyć na tych analogach. :) ale jak ktoś będzie miał jakiś pomysł to proszę podrzucić wskazówkę. ;) dzięki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to będę musiał zobaczyć czy są całe przewody i wtedy może ewentualnie wyczyścić ten czujnik czy coś z nim zrobić...



Ale ten czujnik co go znalazłem i pokazałem jego zdjęcie to on był przymocowany przy miarce ( bagnecie ) od oleju :/ czy to w tej sytuacji zmienia postać rzeczy ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

No to będę musiał zobaczyć czy są całe przewody i wtedy może ewentualnie wyczyścić ten czujnik czy coś z nim zrobić...



Ale ten czujnik co go znalazłem i pokazałem jego zdjęcie to on był przymocowany przy miarce ( bagnecie ) od oleju :/ czy to w tej sytuacji zmienia postać rzeczy ? :D

 

W moim przypadku , był to elektrozawór odpowiedzialny z sterowanie gruszką od klap kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to będę musiał zobaczyć czy są całe przewody i wtedy może ewentualnie wyczyścić ten czujnik czy coś z nim zrobić...



Ale ten czujnik co go znalazłem i pokazałem jego zdjęcie to on był przymocowany przy miarce ( bagnecie ) od oleju :/ czy to w tej sytuacji zmienia postać rzeczy ? :D

 

W moim przypadku , był to elektrozawór odpowiedzialny z sterowanie gruszką od klap kolektora ssącego.

 


To nie wiem co auto to inny przypadek. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.