Skocz do zawartości

BMW E39 problem z wentylatorem


Zioombek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Już pisałem jeden post dotyczący wentylatora klimatyzacji ale postanowiłem napisać drugi ze względu że doszedłem do kilka rzeczy, mianowicie mój problem polegał na tym że na postoju zaczął uciekać mi gaz z klimatyzacji, byłem u mechanika który powiedział że do wymiany będzie zawór klimatyzacji, strzał w płot. Kolejnym krokiem było udanie się na napełnienie klimatyzacji i sprawdzenie na komputerze parametrów. Wyszło z tego że zawór klimatyzacji jest sprawny, klimatyzacja szczelna, ale wentylator się nie załącza, powinien się załączyć przy ok 15 bar, a przy 20 nadal nic, przy 22 bar wyrzuca gaz zaworem. Diagnoza - wentylator klimatyzacji do wymiany, aleeee po podłączenia do komputera normalnie mogę włączyć wentylator i normalnie się załącza, czyli działa.. Kolejna diagnozą był czujnik ciśnienia i po spuszczeniu gazu, wymianie i napełnieniu nadal tak samo.. Wentylator się nie załącza na postoju przy 15 bar, dochodzi do 20 nadal nic, 22 bar i upuszcza zaworem gaz a wentylator nadal stoi i nic.. Panowie co może być przyczyną? Wentylator działa, normalnie przez kompa mogę go włączyć, a sam się nie załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli jest błąd wentylatora to musi być najpierw skasowany. Jakie masz w INPA parametry odnośnie klimatyzacji ? Jakiś screen ? Jest wartość ciśnienia czy ciśnienie było odczytywane na manometrach ? Temperatura w INPA ? Tak w ogóle to 3-pin czy 4-pin ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma błędów wentylatora, a wentylator jest 3 pin, na resztę pytań nie znam odpowiedzi, piszę praktycznie tylko to co wiem od gościa od klimatyzacji. Podłączyłem u znajomego jakimś innym programem, inpa nie chce mi ruszyć na lapku. Jak podłącze znów pod kompa i pójdzie tym programem zobaczyć to zrobię screen i dam znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...inpa nie chce mi ruszyć na lapku...

Dokładnie, zainstaluj INPA, bo to się przyda. Pewnie znowu zrobię komuś reklamę, ale ja korzystałem z tej strony https://bimmerpark.pl/inpa-f/ i wszystko mi działa. Najlepiej przeznaczyć do tego osobnego laptoka. Ja mam Dell D630 z Celeronem, Win7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zainstalowałeś INPA w wersji USA zapewne, bo temperatura jest w F, a nie C. Z kontrolek I/O status wynika, że wiatrak jest załączony (aux fan). Nie potrafię natomiast zinterpretować ciśnienia podanego w voltach... Można by jeszcze NCS'em zresetować moduł IHKA skoro wiatrak się nie kręci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach wyciągnę cały wentylator na stół i będę oglądać jak to wszystko wygląda w środku, sprawdzę wszystkie kable i zobaczymy, może coś wyjdzie, aczkolwiek wątpię bo skoro włącza się przez inpe, a sam się nie włącza to raczej nie wina kabli czy wentylatora a komunikacji, albo modułu silnika, klimatyzacji. Dobrze myślę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z praktycznej strony to wg mnie bez sensu pruć zderzak, żeby tylko położyć wiatrak na stół skoro fizycznie jest sprawny. Mówię ci prościej będzie zresetować ustawienia modułu klimatyzacji kodując pustym plikiem MAN. Poczytaj jak to się robi.


Czy wskazania ciśnienia w INPA (te w woltach) zmieniają się po pewnym czasie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktycznej strony to wg mnie bez sensu pruć zderzak, żeby tylko położyć wiatrak na stół skoro fizycznie jest sprawny. Mówię ci prościej będzie zresetować ustawienia modułu klimatyzacji kodując pustym plikiem MAN. Poczytaj jak to się robi.


Czy wskazania ciśnienia w INPA (te w woltach) zmieniają się po pewnym czasie ?

 


Mógłbyś po kroku wytłumaczyć czym i jak to zrobić? Bo nic nie mogę znaleźć w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.maxbimmer.pl/topic/25875-ncs-przywrocenie-ustawien-modulow-do-fabrycznych/


Jeśli taki reset usunie usterkę to może i warto wydać 150zł, ale może warto spróbować samemu. Jak powyżej musisz wybrać moduł, który chcesz zresetować. W tym przypadku będzie to IHKA, albo jakoś podobnie. Nazwa się zmieniła przed/po lifcie.


Tu masz jeszcze jak się ustawia światła dzienne, procedura podobna tyle, że plik ma być pusty, wtedy będą wykasowane wszystkie ustawienia.

http://sam-naprawiam-bmw.com.pl/kodowanie-swiatel-do-jazdy-dziennej-za-pomoca-programu-ncsexpert/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie miałem jeszcze okazji próbować resetować modułu, ale ostatnio po podłączeniu inpy wyskoczyły jakieś błędy związane z wentylatorem, w końcu coś, może jakiś przełom? Pomoże ktoś to zinterpretować?


https://ibb.co/vsd816s


https://ibb.co/0ZjfRFV


https://ibb.co/yYxb8gc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.