Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem z mocą w m54b22vz lpg

Auto kupione rok temu, od początku wydawało mi się zamulone, pierwsza myśl 2.2 z automatem szału nie będzie, po pewnym czasie i wymianie pompy wody wisko, cewek, zmianie oleju bo wcześniej był 10w60 aktualnie zalane 5w40 auto dalej zamulone spalanie 18-20l błędów na kompie brak,

Korekty bank 1 +0,70 bank drugi - 0,70

Przeplywomierz na wolnych bez obciążenia 3.5g/sec z klima światłami itp 4.5g/sec przy pełnym gazie na 3 biegu 120g/sec

Często na zimnym telepie silnikiem przekroczy niebieskie pole i jest ok,zdarza mu się przy gwałtownym ruszaniu zrobić tzw, kangurka lub nawet zgasnac, byłem z tym u mechanika jeden mówi że ten typ tak ma drugi obstawia vanos, trzeci przepływomierz...

Druga sprawa temperatura silnika mam około 98 stopni, przejadę dłuższy dystans i ciągle spina mi wisko, przy kreceniu wyżej rozpina, jak spadną obroty do 2tys znów zapięte i tak przez 80% jazdy po mieście nawet przy +15

Gdzie szukać przyczyny? dolot raczej szczelny odma wymieniana około rok temu, czy problem może tkwić w vanosie? przebieg 240tys czy był robiony przez ostatnie 4 lata raczej wątpię,

Doradźcie panowie bo już matizy mnie objezdzaja i pali po 20l w cyklu mieszanym...

Opublikowano
Też mam b22 z automatem i lpg. Podłącz inpe i sprawdź vanosy podczas jazdy. Na wolnych obrotach mogą sie zgrywać ale podczas jazdy mogą sie rozjeżdżać. U mnie podczas jazdy różnice dochodzą do 40stopni na wałku ssącym. Czujesz dużą różnicę między jazdą na benzynie i lpg?
civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Opublikowano
Też mam b22 z automatem i lpg. Podłącz inpe i sprawdź vanosy podczas jazdy. Na wolnych obrotach mogą sie zgrywać ale podczas jazdy mogą sie rozjeżdżać. U mnie podczas jazdy różnice dochodzą do 40stopni na wałku ssącym. Czujesz dużą różnicę między jazdą na benzynie i lpg?

 

Między lpg a pb czuje niewielka różnice, muszę poszukać kogoś z inpa z mojego miasta, pytałem na grupach ale cisza, dziś jeszcze sprawdzałem pracę sond za kątem i albo nie reagują albo korekty - 80 potem +20 już sam nie wiem gdzie szukać, a tobie ile spala?

Opublikowano

Vanosy sprawdzone, był problem z czujnikiem wałka rozrządu od strony wydechu, szalały odczyty vanosa było - 105% za chwilę było - 16 i kilka sekund i znów - 105%,

Po wymianie czujnika odżyło, ale dalej spalanie około 18-20l,przeplywka sprawna, praca vanosa po wymianie czujnika w normie, oddałem do warsztatu na wymianę podstawy filtra, od tego czasu spalanie wzrosło czy lewe powietrze jeśli uszkodzili jakiś przewód, lub gumę za przeplywka może miec tak duży wpływ na spalanie?

Edit, wypsikalem 2 puszki palaka pod kolektor i w okolice obroty nie się nie zwiększyly nawet na chwilę, już mi się kończą pomysły gdzie szukać, wcześniej paliła max 16l

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może przy okazji filtra "wymienili" też przepływkę, jak auto jeździ bez niej?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Przeplywke sam zmieniałem już po naprawie u nich, jeździłem z kompem i mierzyłem masy powietrza moja i kupiona druga miała podobne odczyty z tego co sprawdzał prawidłowe, włożyłem jedna uszkodzona i od razu korekty się rozjechały i wyrzuciło błąd,silnik pracuje równo po wymianie czujnika wałka rozrządu wróciła moc od 0 do 3tys, wykręcę jeszcze świece sprawdzę w jakimś są stanie, bo już mi się pomysły kończa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem całego vanosa. Teraz czuję, że fajnie jedzie to 2.2.Przed wymianą jeżdżąc na trasach po 1000km do niemiec przy pelnym bagażniku, torbach na kanapie i w dwie osoby to różniw wychodziło ze spalaniem. Między 11 a 15litrów lpg na 100km przy prędkościach 130 150. Teraz na zregenerowanym vanosie i ustawionych wałkach brał 12 13litrów przy tak samo załadowanym aucie.
civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Opublikowano
Witam. Ktoś może doradzić mi na temat podwyższenia mocy w tym wolnossacym 170 konnym zamulku? Jest to automat i już rozmyślam nad uturbieniem. Auto od spodu idzie słabo a od 3tys.lepiej. Mam 140 konne audi i idzie lepiej... Jakie koszta z uturbieniem tej jednostki.. Proszę o porady wady zalety. Lub inne pomysły. Na kompie wszystko niby ok. Motor 180tys nalotu i po regeneracji skrzyni..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprawdzenia masa powietrza oraz praca vanosa, powinien jechać od dołu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.