Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ten post jest w kontekście ryzyka pożaru związanego z wadliwą chłodniczką EGR. Niby była/jest akcja serwisowa. Wadliwe chłodniczki są wymieniane (ale też nie zawsze). Ale wydaje się, że ryzyko pożaru nadal istnieje, nawet w przypadku gdy wadliwy element został wymieniony na nowy. Czy w takim razie "zaślepienie" zaworu EGR nie jest dobrym rozwiązaniem na zmniejszenie ryzyka pożaru?


Znalazłem tutaj zaślepkę zaworu EGR pasującą do silnika B47, wraz z informacją, że "zawór EGR należy wyprogramować":

https://tafmet.pl/zaslepki-zaworow-egr/572-zaslepka-zaworu-egr-dla-samochodow-bmw-z-silnikami-diesla-n47-n47s-n57-n57s-5902553475302.html


Może są osoby znające się na rzeczy, i mogą dać znać czy to ma sens w tym silniku, czy jest to możliwe?

Jaki to może mieć wpływ na żywotność silnika, wypalanie DPF, i czy mogą być jakieś negatywne skutki takiego zabiegu?

Może jest ktoś, kto taki zabieg wykonał i może się podzielić wrażeniami?


Co o tym sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, jeżeli EGR nie będzie przepuszczał spali ryzyko pożaru zostanie zniwelowane. Przy sprawnym RGR montaż zaślepki jest bezsensowny. By nie generował błędów należy wyłączyć go programowo czyli w pozycji zamkniętej, po co zaślepka. Na tym koniec " dobrodziejstw" pomijając czystszy kolektor dolotowy w którym nie będzie gromadziła się smoła.

Co istotne. Nie po to mądre głowy inżynierów BMW pracowały nad optymalną mapa silnika tak zaawansowaną i zależną od prawidłowej pracy wszystkich elementów silnika by taki zabieg nie miał negatywnego wpływu na pracę silnika i osprzętu.

W tej sprawie dzwoniłem do ludzi którzy mogli mieć kompetentną wiedzę, jak się okazało tylko garstka. Czyli należałoby zmienić mapę silnika (dorobek pracy zespołu inżynierów BMW) która uwzględniałaby optymalną pracę bez EGR. Pytanie kto to potrafi i zrobi ze sztuką. Nikt, niewykonalne poza BMW, to nie chiptunig który profesjonalnie potrafi i robi wbrew pozorom nie wiele osób.Bo większości klientów zależy tylko na bucie. Do tematu.

Na potwierdzenie tego co napisałem, z własnego doświadczenia i nie tylko. Mając ten sam silnik B47 i ryzyko pożaru też jak Ty chciałem ograniczyć to ryzyko. Nie wyłączyłem całkowicie EGR tylko ograniczyłem max. 0,6 jego pracę programowo aplikacją BTool . Zmiany zauważalne to: pogorszenie kultury praca silnika twardsza, większe spalanie. Co do szybkości zapełniania DPF na czym też mi zależało, nie jestem w stanie się ustosunkować.

Obecnie za pomocą BTool ograniczyłem EGR tylko do wartości min. 0,1.

Zaznacz na zimny płynie chłod. poziom na zbiorniku wyrównawczym i kontroluj. Jeżeli zauważysz obniżenie poziomu nawet o 0,5 cm - 1cm , to sygnał którego nie należy bagatelizować. Prawdopodobnie chłodnica zaczyna przeciekać, ja tak miałem i skorzystałem niezwłocznie z akcji serwisowej.

Wcześniej znając problem woziłem dodatkową drugą większą gaśnicę 2kg :wink:

Opublikowano

Dzięki wielkie za tak obszerną i merytoryczną odpowiedź!

 

Przy sprawnym RGR montaż zaślepki jest bezsensowny. By nie generował błędów należy wyłączyć go programowo czyli w pozycji zamkniętej, po co zaślepka.

Chodziło mi o to, czy taka zaślepka jest potrzebna/przydatna przy programowym wyłączeniu EGR (ustawieniu w pozycji zamkniętej). Z tego co piszesz rozumiem, że zaślepka jest zbędna, wystarczy zamknąć EGR. Tak czy inaczej, wpływ takiej operacji może być negatywny na dłuższą metę. Więc tym bardziej, zaślepka zbędna.

 

Nie wyłączyłem całkowicie EGR tylko ograniczyłem max. 0,6 jego pracę programowo aplikacją BTool .

Obecnie za pomocą BTool ograniczyłem EGR tylko do wartości min. 0,1.

Nie bardzo rozumiem czym się różni ograniczenie do jakiejś wartości max czy do jakiejś wartości min. Czy możesz wytłumaczyć co to oznacza? I jakie są graniczne wartości max/min, które można ustawić w tym przypadku?


(Czy jest tak, że max określa maksymalny poziom otwarcia a min maksymalny poziom zamknięcia EGR? Czyli jeśli max=1 to EGR otwiera się na maksa? A jeśli min=0 to zamyka się całkowicie?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aplikacją BTool nie można EGR całkowicie zamknąć lub otworzyć, nie pozwala na to sterownik samochodu. Można dokonać korekty w pewnym, znacznym zakresie. Pozycja fabrycznego ustawienia EGR to w BTool wartość 0,00. Jeżeli chcesz zwiększyć ilość dostarczanego powietrza a tym samym zmniejszyć ilość spali do kolektora ssącego to zwiększasz tą wartość na "+ "czyli od 0,00 do max. 0,60, bo w B47 na więcej nie pozwoli sterownik. Jakbyś chciał uzyskać efekt odwrotny czyli mniej powietrza a więcej spalin to zmieniasz to wartość czyli na minus "-" . Ja z wyżej opisanych powodów ustawiłem wartość na 0,10, tylko minimalnie zmniejszyłem ilość spali a tym samym zwiększając ilość powierza w kolektorze.
Opublikowano
Przydatne instrukcje Ad. B tool. Dzięki. Właśnie się borykam z podobnym efektem. troszkę spadła moc i lekko wzroz=sło spalanie. EGR mnie zastanawia.
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam jutro zaślepiam egr oraz wywalam go programowo podzielę sie efektami tego zabiegu , osobiście uważam ze spaliny w komorze dolotowej silnika to nic dobrego .

A może ktoś ma wyłączany egr w B47 , N47 ? jakie mogą być skutki takiego zabiegu ?

Opublikowano
Nic tylko pogratulować :) Na pewno tlenki azotu nie są wcale tak szkodliwe jak to naukowcy opisują. Swoją drogą ciekawe jak ostatnio przedstawiony Pan na Youtubie zrobił milion kilometrów swoją Skodą w dieslu bez kombinowania z EGR?
Opublikowano

chyba jedyne rozwiązanie to zrobić customowy kolektor ssący z kwasówki :)


szczerze, to też się obawiam pożaru mimo, że moje auto nie posiada aktualnie akcji serwisowej. Czy są jakieś wieści od kolegi, który wyłączył EGR?

Opublikowano

W tym tygodniu zaślepiałem EGR z wyłączeniem go w programie.

Silnik to N47 jeszcze mały przebieg zrobiłem ale jej na razie nie obserwuje żadnych negatywnych objawów.

Z pozytywnych to chyba odrobinę żwawszy silnik na niskich obrotach - nie wiem na ile to tak jest czy nie jest to jakaś autosugestia.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
już miesiąc jeżdżę .bez EGR i nic się nie dzieje żadnych problemów z silnikiem - czyściłem również kolektor dolotowy stan tragiczny tyle syfu i smoły z EGR nigdy nie widziałem
  • 2 lata później...
Opublikowano
Przy jakim przebiegu czyściłeś egr? I czy po wyłączeniu egr nie masz problemu z wypalaniem dpf? Co jaki interwał teraz wypala dpf a co ile wypalało przed wyłączeniem egr?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.