Skocz do zawartości

F01 740XD Lift - Comfort plus- twarde zawieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


ostatnio borykam się z problemem twardego zawieszenia. Zawieszanie sprawia wrażenie wytłuczonego. Zmiana trybów nie daje praktycznie żadnego efektu.

Wymieniłem tylne amortyzatory pneumatyczne i skalibrowałem wysokość zawieszenia do felg 20 - to poprawiło trochę sytuację. Czasem na comfort plus samochód buja jak dawniej a czasami tłucze.


W następnym tygodniu wymieniam wszystkie czujniki wysokości i przednie sprężyny. Ogólnie stan zawieszenia jest ok. Nadmienię, że samochód jest wyposażony w dynamic drive. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.


Jeśli ktoś ma pomysł gdzie tkwi przyczyna, chętnie skorzystam z rad:)


Aaa... i pytanie do użytkowników - Mamy ustawione Comfort Plus, wyłączamy samochód. Czy przy kolejnym odpaleniu np po godzinie, samochód powinien się odpalić w zwykłym Comfort ?? Coś mi świta, że kiedyś tak było , a teraz zostawiając na plusie odpala sie ponownie na plusie.


Zobaczymy co da wymiana czujników i kolejna kalibracja wysokości. Jeśli to nie pomoże to chyba trzeba będzie od początku zaprogramować moduł odpowiedzialny za zawieszenie.


Będę wdzięczny za wszelkie sugeste:)

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam


ostatnio borykam się z problemem twardego zawieszenia. Zawieszanie sprawia wrażenie wytłuczonego. Zmiana trybów nie daje praktycznie żadnego efektu.

Wymieniłem tylne amortyzatory pneumatyczne i skalibrowałem wysokość zawieszenia do felg 20 - to poprawiło trochę sytuację. Czasem na comfort plus samochód buja jak dawniej a czasami tłucze.


W następnym tygodniu wymieniam wszystkie czujniki wysokości i przednie sprężyny. Ogólnie stan zawieszenia jest ok. Nadmienię, że samochód jest wyposażony w dynamic drive. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.


Jeśli ktoś ma pomysł gdzie tkwi przyczyna, chętnie skorzystam z rad:)


Aaa... i pytanie do użytkowników - Mamy ustawione Comfort Plus, wyłączamy samochód. Czy przy kolejnym odpaleniu np po godzinie, samochód powinien się odpalić w zwykłym Comfort ?? Coś mi świta, że kiedyś tak było , a teraz zostawiając na plusie odpala sie ponownie na plusie.


Zobaczymy co da wymiana czujników i kolejna kalibracja wysokości. Jeśli to nie pomoże to chyba trzeba będzie od początku zaprogramować moduł odpowiedzialny za zawieszenie.


Będę wdzięczny za wszelkie sugeste:)

Amortyzatory mimo sprawności mogą być zużyte.

Nie sądze aby software czy kalibracja miała na to wpływ. Nie ma tutaj takiego zawieszenia które byloby aż tak zależne. Amortyzatory posiadają elektozawory zmieniające ich 'objętość' co powoduje zmianę charakterystyki ich pracy. To wszystko. Dynamic Drive - aktywne stabilizatory raczej nie mają nic do tego.


7 sie troche tak jezdzi jak by miala zawieszenie wytrzepane - takie odczucia mimo ze jedzie jak po sznurku. Ale w F10 z EDC chyba tez tak bylo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.